Onko elokuva versio Kellopeli appelsiinista uskollinen kirjalle? Vai onko paljon muuteltu?
Kellopeli appelsiini
4
875
Vastaukset
- Jack
Ottaen huomioon Stanley Kubrickin ohjaustyylin (esim elokuvassa Hohto) kirja ei ole ihan elokuvan veroinen. Vähän sellanen väkisin kyhätty. Käy lukasemassa!
- druuga
hohdosta oli vaikea tehdä ehkä teknisesti sellaista kuin kirja, mut kivasti minusta K on onnistunut siinä muuttamaan pikkasen juttuja (esim. labyrintti juttu jne.).
No kellopeliappelsiini on kirjan veroinen ja eikä ole muuneltu siitä.
Se on kautta aikain mun yks suosikki leffa. Se saa miettimään asioita (väkivaltaa) ja ei minua ainakaan saa mitenkään ihannoimaan sitä. - druuga
druuga kirjoitti:
hohdosta oli vaikea tehdä ehkä teknisesti sellaista kuin kirja, mut kivasti minusta K on onnistunut siinä muuttamaan pikkasen juttuja (esim. labyrintti juttu jne.).
No kellopeliappelsiini on kirjan veroinen ja eikä ole muuneltu siitä.
Se on kautta aikain mun yks suosikki leffa. Se saa miettimään asioita (väkivaltaa) ja ei minua ainakaan saa mitenkään ihannoimaan sitä.Sori, onhan siitä tietty jätetty kohtia pois, joita on kirjassa.
Nythän mä vasta hokasin sen......sorry
- Anonyymi
" Onko elokuva versio Kellopeli appelsiinista uskollinen kirjalle? Vai onko paljon muuteltu? "
Eroavaisuuksia on paljon, mutta haluan puuttua kirjassa olevaan kohtaukseen, jossa Alex juottaa kaksi 10-vuotiasta tyttöä humalaan ja raiskaa nämä. Täytyy muistaa, että Kirjassa Alex drugineen olivat myös alaikäisiä. Elokuvassa ikää ei ole määritelty, mutta näyttelijät olivat lähemmäs kolmikymppisiä! Elokuvassa tytöt ovat samanikäisiä kuin Alex ja täysin vapaaehtoisesti harrastavat seksiä Alexin omassa huoneessa.
Lisäksi kirja päättyy täysin erilailla, kuin tämä Kubrickin spektaakkeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717