Mistä johtunee k 1200 rs mallin kytkimen luistaminen aj.37tkm olisko stefasta vuotananut öljyt?
Luistoa
10
1704
Vastaukset
- Römpötti
No todennäköisin on juuri kuvaamasi vuoto. Toinen mahdollisuus on työsylinterin vuoto. Molemmat tuhoavat kytkimen. Kyseessä tyyppiheikkous.
- vuodosta
Mitenkä se ilmeenee ja on korjattavissa?
- Römpötti
vuodosta kirjoitti:
Mitenkä se ilmeenee ja on korjattavissa?
Ilmenee tietty luistona ja korjaus on kytkinremontti. Samalla kannattaa korjata/uusia kytkimen työsylinteri ja porata siihen n.k "weep hole", jotta nesteet eivät jatkossa joudu kytkimelle.
- pilalle
Kuivan kytkimen saa äkkiä pilalle luistattamalla. Olen nähnyt alle 20 tuhatta ajettuja Bemareita joissa kytkinlevy on kulunut niitteihin asti.
- Örkki
Juu kyyllähän sen saa pilalle luistattamalla. Mutta että "tyypillisesti" kuiva kytkin menisi luistattamalla pilalle????
Eiköhän se ole nimenomaan se öljykylpyinen monilevykytkin mikä menee luistattamalla pilalle. Olen nähnyt jopa alle 1000km ajettuja kytkinpakkoja mitkä on aivan paskana. Muutama kova paikaltaan lähtö niin levypakka saattaa olla bueno. - ongelmaa
Örkki kirjoitti:
Juu kyyllähän sen saa pilalle luistattamalla. Mutta että "tyypillisesti" kuiva kytkin menisi luistattamalla pilalle????
Eiköhän se ole nimenomaan se öljykylpyinen monilevykytkin mikä menee luistattamalla pilalle. Olen nähnyt jopa alle 1000km ajettuja kytkinpakkoja mitkä on aivan paskana. Muutama kova paikaltaan lähtö niin levypakka saattaa olla bueno.Ensin kytkin toimi vain muutaman painalluksen jälkeen sitten rupi luistamaan kiihdyttäessä mitä maksaa remontti ja kukahan näitä korjaa.
- Römpötti
ongelmaa kirjoitti:
Ensin kytkin toimi vain muutaman painalluksen jälkeen sitten rupi luistamaan kiihdyttäessä mitä maksaa remontti ja kukahan näitä korjaa.
Korjaa tietty Bemari-huolto tai muu Bemareista ymmärtävä. Samassa yhteydessä vaan on hyvä tietää, että vaihtaa kannattaa moottorinpuolen stefa ja kytkimen työsylinterikin kannattaa ehkä vaihtaa tai ainakin porata sinne n.k weep-hole, joka päästää työsylinteristä mahdollisesti tihkuvan nesteen valumaan ulos kytkinkotelon sijasta.
- r1150r
...eli R 1100 RT:n kykimen olen pari kertaa purkanut ja vanhempien K-sarjalaisten kytkimiä olen purkanut. 1200 RS:n systeemi ei ole sen kummempi.
Jos peukalot ovat kohdallaan niin kykinremppa on ihan sopiva homma talvi-iltojen ratoksi vaikkakaan siihen ei montaa tehollista iltaa mene äkkinäiseltäkään. Kokemus jostakin vastaavasta katsotaan eduksi. ja kannattaa levyn lisäksi vaihtaa kaikki muutkin osat eli kansi, jousilautanen ja paininlevy. Maksanevat yhteensä reilut 300€ jos en pahasti vikaan muista. - -tai-
Mistään tyyppiviasta en ole kuullut, mutta voihan sellanenkin tietty olla mahdollista.. Kytkimen saa kyllä pilalle lisäämällä moottoriin liikaa öljyä. Se onnistuu todella helposti, sillä tarkistussilmä täyttyy käsittämättömän hitaasti, vaikka kone olis kuumakin.
37 tkm ajetussa ei muuten pitäis kyllä olla vielä kytkinongelmia, tai sitte sitä on luistatettu todella paljon.. Mulla 54 tkm mittarissa, eikä mitään oireita moisesta.- kyllä kestää
mutta perä on ollu ruikulla 60 000 km laakeri tänäkesänä koko perä 67000 km.2002 mallin RT ittellä ollu uuresta asti muuten mukava peli mutta tuo voimansiirto on yllättäny, huollot tehty merkki liikkees, vähä on bemarin kestävyys kärsiny inflaation
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337244- 396725
- 293674
- 453160
- 342814
- 162602
- 372208
- 162156
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482007- 341950