Ihastumista

Hänessä oli jotain niin lumoavaa, tässä punatukkaisessa naisessa, kun hän piirsi liitutaululle kirjaimia ja matemaattisia kaavoja. Lumoavaa oli myös hänen pitkissä sormissaan jotka päättyivät punaisiksi värjättyihin kynsiin, - jotka napakasti naputtelivat pöydän kanteen tuntematonta rytmiä biologian tunnilla. Tuo rytmi vei silloin keskittymiskykyni täysin ja sen syyksi laitoin keväällä saamani ehdot.
Panin heti merkille hänen viileytensä, kun hän astui sisään luokkahuoneeseen. Hän pesi sienellä pitkin vedoin liitutaululta sinne välitunneilla ilmestyneet piirtämämme tuhmat kuvat. Hän aloitti opettamisen aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Välitunnit analysoimme hänen onnetonta miesmakuaan ja mietimme miksi hän oli eronnut. Kävimme kaikki pienetkin juorunpätkät lävitse, mitä vain hänestä tiesimme. Osa ei varmasti lienny edes totta, mutta emme antaneet sellaisten seikkojen haitata. Tärkeintä oli vain puhua jatkuvasti hänestä.

Oppitunneilla emme koskaan voineet olla huomioimatta kuinka hänellä oli tapana katsella meitä pöytänsä takaa. Silloin hänen kauniit tummat silmänsä olivat parhaimmillaan, ne olivat yhtä aikaa pehmeät, sulavat ja ilmeikään tunteelliset. Hänen silmiensä salakieli oli niin outoa, ettemme vajanaisilla taidoillamme koskaan tulkinneet sitä.

Yksikään meistä ei ollut niin kylmäpäinen, että olisi edes kerran, vain yhden kerran vastannut hänen silmäykseensä. Jotenkin hänessä oli hillittyä omalaatuisuutta hymyillessään meille. En koskaan unohda sitä ja tulen sen muistamaan kuolemaani saakka.

Jossain kouluhistorian käänne kohdassa hän vain katosi, ja jätti jälkeensä kolkot koulusalit sekä meidät kaikki.

Vilpittömästi sanoen, tämä kaikki muisteleminen näin jälkeenpäin on ikävystyttävää. Mutta silloin me taisimme olla kaikki ihastuneita häneen, minäkin.

10

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yxitypy

Waffen.
      Muistan sinun siniset silmäsi, ja tummat hiuksesi.
      Olin sinua 20 vuotta vanhempi, enkä voinut näyttää tunteitani sinua kohtaan.
      Minut olisi muuten tuomittu pedofiiliasta.
      Vuosikaudet olenkin ajatellut vain sinua.
      Muistan kuinka katselit minua salaa, mutta huomasin kaiken.
      Avioliittoni ajautui karille, koska en ole voinut unohtaa poikamaisia vilkkusilmiäsi.

Nyt olen vapaa nainen, ja jos sinä olet vapaa mies, ja voisit yhä rakastaa tällaista harmaantunutta (värjään vieläkin hiukseni punaiseksi) entistä opettajaasi, meillä voisi olla onnellinen loppuelämä :=))
      Eihän 20 vuotta ikäeroa ole näin aikuisiässä vielä mitään. Varsinkin jos mies on nuorempi :=))

ps. hymyni on kuitenkin vielä sama :=)))

• Eihän meidän ikäero ihan noin paljon ole:)
        Minulle ei naisen ikä merkistse mitään, kunhan sokeri sulaa suussa, se riittänee minulle;)

• jane.london

joka kuitenkin määrätyssä iässä on ok,mutta miksi Waffen muisteleminen on ikävystyttävää???

• Ehkä tuo ikävystyminen ole enempi sitä turhautuneisuutta, mitä koimme kun odotimme hänen tilalle tulevan uuden, vielä kiinnostavamman henkilön. Ehkä nyt myös katson asioita hiukan viisaampana ja tunnen pientä typeryyttä silloisesta käyttäytymisestäni. Sehän on aivan selvä, että tuo päiväuniemme kohde halusi vain takoa meidän päähämme oppia, ja eikä tuntenut muuta kiinnostusta meitä kohtaan.

Mutta jälkeenpäin ei samanlaisia tuntemuksia enää ilmaantunut kenenkään toisen naisopettajan kohdalla ja varmasti yhtenä syynä oli se opiskeluun täysipainoisesti keskittyminen.

Tosin sehän on totta, että liki kaikki ihastuvat elämänsä tietyssä vaiheessa opettajaan, sen jälkeen ehkä Pop tähteen tai muuhun sopivaan kohteeseen. Äkkiä nämä ihastukset kuitenkin menevät ohi, jo viimeistään siinä vaiheessa kun kiinnostus vastakkaiseen sukupuoleen tapahtuu aivan konkreettisesti.

Bongasin kerran opettajani Tampereella kaupassa. Kävellessäni vaateosastolla näin sivusilmällä jotain tuttua, ennätin kävellä jo käytävän päähän, ennen kuin olin saanut palautettua hänen kasvonsa täysin mieleeni. Täyskäännös siinä silmänräpäyksessä ja pujottelin hyllyjen välistä kohden entistä opettajaani.

Kyllä se hän oli, en tosin tohtinut mennä puhuttelemaan. Koulun päättymisestä oli jo kulunut ikuisuus ja tuskinpa hän olisi minua muistanut.

Hmm..eihän tämä muisteleminen enää tunnu ikävystättävältä:)

• jane.london
        Waffen-ss kirjoitti:

Ehkä tuo ikävystyminen ole enempi sitä turhautuneisuutta, mitä koimme kun odotimme hänen tilalle tulevan uuden, vielä kiinnostavamman henkilön. Ehkä nyt myös katson asioita hiukan viisaampana ja tunnen pientä typeryyttä silloisesta käyttäytymisestäni. Sehän on aivan selvä, että tuo päiväuniemme kohde halusi vain takoa meidän päähämme oppia, ja eikä tuntenut muuta kiinnostusta meitä kohtaan.

Mutta jälkeenpäin ei samanlaisia tuntemuksia enää ilmaantunut kenenkään toisen naisopettajan kohdalla ja varmasti yhtenä syynä oli se opiskeluun täysipainoisesti keskittyminen.

Tosin sehän on totta, että liki kaikki ihastuvat elämänsä tietyssä vaiheessa opettajaan, sen jälkeen ehkä Pop tähteen tai muuhun sopivaan kohteeseen. Äkkiä nämä ihastukset kuitenkin menevät ohi, jo viimeistään siinä vaiheessa kun kiinnostus vastakkaiseen sukupuoleen tapahtuu aivan konkreettisesti.

Bongasin kerran opettajani Tampereella kaupassa. Kävellessäni vaateosastolla näin sivusilmällä jotain tuttua, ennätin kävellä jo käytävän päähän, ennen kuin olin saanut palautettua hänen kasvonsa täysin mieleeni. Täyskäännös siinä silmänräpäyksessä ja pujottelin hyllyjen välistä kohden entistä opettajaani.

Kyllä se hän oli, en tosin tohtinut mennä puhuttelemaan. Koulun päättymisestä oli jo kulunut ikuisuus ja tuskinpa hän olisi minua muistanut.

Hmm..eihän tämä muisteleminen enää tunnu ikävystättävältä:)

no mitenkäs sitä nuorena edes tajuaa parempaa olevan,kuin yksi täydellinen?
        Nyt huijaat mua.Taitaa fantasiat olla tämän hetken heiniä:)
        Mitä olisi haitannut oikea tutustuminen open kanssa vaateosastolla ihan tervehtien..vai milläs osastolla te olittekaan yhtäaikaa:D??

• jane.london kirjoitti:

no mitenkäs sitä nuorena edes tajuaa parempaa olevan,kuin yksi täydellinen?
        Nyt huijaat mua.Taitaa fantasiat olla tämän hetken heiniä:)
        Mitä olisi haitannut oikea tutustuminen open kanssa vaateosastolla ihan tervehtien..vai milläs osastolla te olittekaan yhtäaikaa:D??

Stockmannin yläkerran rullaportaiden kulmauksessa, juuri siinä mistä alkaa vaateosasto, siinä näin hänet. Ja koulun käynnistä oli kulunut jo niin paljon aikaa, etten tohtinut mennä jututtamaan häntä. Pienen hetken teki kyllä mieli, - mutta taisin jännittää liikaa, kun en arvannut lähestyä häntä.

Minä en huijaa, vaan tämä on totisinta totta, eikä fantasiaa. Fantasiat kerrotaan sitten toisella kertaa:)

• mayanna

ovat usein puhtaudessaan kauniimpia kuin rakkaustarinat.

Ikävystyttävää, koska et enää täysin pääse siihen samaan tunnelmaan?

Minulla oli yläasteella punapartainen historianopettaja, jota ihailin salaa. Inhosin hänen tapaansa piirtää taululle nopeassa tahdissa karttoja, paikannimiä, nuolia ja vuosilukuja, mutta pidin hänestä. Luultavasti en muuten olisi oppinut ensimmäistäkään Napoleonin valtakauden tapahtumaa, vuosilukua ja nimeä.

Pojallani on sama etunimi kuin tuolla opettajalla ja nuo kaksi ovat ainoat sennimiset, jotka olen koskaan tuntenut. Täysin muistelematta entistä opettajaani poikani sai nimensä, vasta jälkeenpäin huomasin ja hymyilin. Positiivinen mielikuva jostain henkilöstä säilyy pitkälle.

• No, niin… siinä sitä tulee tunnustusta kerrakseen. Lisää tämmöisiä kertomuksia muiltakin, ei tämä niin vakavaa ole.

Opettajani nimi oli muuten Sirpa ja pidin sitä kauan maailman kauneimpana nimenä. On se kyllä vieläkin kaunis nimi, ei sitä voi kieltää. Mutta tuo nimi ja tuo henkilö, ne aina tuntuivat olevan se ainoa oikea yhdistelmä. Tosin en koskaan sanonut kenellekään toiselle Sirpalle, että et ole yhtään Sirpan näköinen:)

• Muistelo

Ihastumista voi tapahtua myös toisin päin. Täältä katsoen tämä juttu tuntuu oikeastaan kuvottavalta.
      Aikoinani opiskellessani kävi niin että fysiikanope taisi ihastua minuun, ehkä sekstisisessä mielessä. Hänellä oli tapana tuijottaa minua ärsyttävä hymy huulillaan niin että muutkin huomasivat asian. Ja aina hän suuntasi opetuksessa olevat asiat tai kokeet minuun tai minun tehtäväkseni.
      Kerran sitten koulun pirskeissä hän haki minua tanssimaan ja puristautui tiukasti kiinni vartalooni. Hän pyysi aina vaan jatkamaan tanssia kanssaan suojatakseen kankean miehisyytensä hinkkaamista minua vasten. Jollakin vessaverukkeella siitä sitten pääsin livahtamaan. Enhän voinut häntä suututtaakaan kun kyseessä oli henkilö, joka joskus minut arvostelisi.
      Sain kuitenkin fyssasta 9, tiedä sitten olisinko saanut 10, jos olisin suostunut hänen tarkoituksiinsa. Fysiikkaa en kuitenkaan sen enempää ole työssäni tarvinnut.
      Sanotaan nyt vielä että olin silloin jo yli 20 v, että mikään teineihin sekaantuja hän ei sentään ollut.

• Tämä on hyvä esimerkki siitä, että tapahtumat voivat vyöryä aivan toisesta suunnasta. Tästä kertomastasi, ja muista samankaltaisista tilanteista on kinkkinen luikerrella pois.

Arrg, yritin tähän vastata jo eilen, mutta viesti olikin kadonnut taivaan tuuliin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe