Bandit 1200 viritys

Bandiitti

Miten on -03 bandiitin tehot kuristettu 98 hv? Ja miten saan tehot 122hv - ... takaisin? Kokemuksia tehoputkista?

14

11141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoo

      mikä ihmeen kuristus, biken dynotestissä vakiobandiitin tehot olivat jotain 115hv, valmistaja ilmoitti 98

      • Bandiitti

        Hyvä tietää. Mistäköhän maahantuoja sen on oikein mitannut jos testeri kertoo muuta?


      • sama h moilanen
        Bandiitti kirjoitti:

        Hyvä tietää. Mistäköhän maahantuoja sen on oikein mitannut jos testeri kertoo muuta?

        Sitä ihmettelivät testissäkin. Oli muistaakseni pari vuotta sitten ilmestynyt bike-lehti. Teho oli tosiaan jotain 115hv, ja totesivat lehdessä myös, että kiihtyvyysarvot puolsivat ilmoitettua (98hv) isompaa tehoa. Sillä bandiitti kiihtyi saman kuin esim kawa zrx1200, jossa oli about 120hv.


      • siitä että
        sama h moilanen kirjoitti:

        Sitä ihmettelivät testissäkin. Oli muistaakseni pari vuotta sitten ilmestynyt bike-lehti. Teho oli tosiaan jotain 115hv, ja totesivat lehdessä myös, että kiihtyvyysarvot puolsivat ilmoitettua (98hv) isompaa tehoa. Sillä bandiitti kiihtyi saman kuin esim kawa zrx1200, jossa oli about 120hv.

        japanissa on tehot rajattu 100 hevosvoimaan ja eivät halua kuristaa, joten ilmoittavatl, että on 98? Ei niitä tehoja maahantuoja määritä vaan valmistaja.


      • Anonyymi

        B1200:ssa on kuristusta: Ilmanputsarin kopassa on kuminen tötterö joka ahdistaa todella paljon se on sama kuin 6-satasessa(!), egr-systeemi ja vakiopakoputkisto. Tiedän kun olen rälläköinyt sen auki. Pakosarja ei ole edes sisältä yhtä paksu kuin ulkoa. Tästä johtuu että aftermarket-sarjalla saa 6-8hp tehon nousun oikeasti vain pulttaamalla paikalleen. Alkuperäinen pakosarja on huonosti toteutettu muutenkin painava ja tukkoinen vaikka näyttää jykevältä. Ihan ok tourinkiin mutta parempia koko rosterisia on jälkimarkkinoilla.
        Myös väliputki on supistettu sisältä ohuemmalla putkella.

        Näin se meni että Suzuki pyöristi alaspäin Banditin tehon. Siksi pelkillä bolto-pöntöillä teho nousi kummallisen helposti 10-15Hp kun pyöriä oikeasti alkoivat dynotella.

        Alkukäyrät on sitäpaitsi huonot ja ruostuu sisältä päin, koko putkistolla saa suutinsarjan kanssa oikein kivan tehon lisäksen.
        Nykyään tosin digi-digi motskareissa uudet kujeet sitten.
        Jos joku vielä retroaan haluaa päivittää niin tässä perusvinkit miten B1200:sesta saa kutiteltua lisää hevosvoimia. Ei siitä tonni-ärrää tule eikä kehno jousitus siitä Rossin ajopeliksi muutu. Mutta hei kuulostaahan kasarin peruja oleva I/Ö-mylly nostalgiselta mörinällään verrattuna nykyajan "hävittäjän moottoreihin".


    • bänding

      En tiedä tuota tehokuristusta, mutta hra Huhu väittää että pyörät ovat täystehoja kaikki mutta tehoja vaan ilmotellaan erisuuruisiksi, eri maiden vak ym juttujen vuoksi. Mene ja tiedä. Teharilla yleensä tulee kieroksilla tehoa mutku alavääntö häviää ja ääni kovenee ja kulutus kasvaa. Pandiitin konehan tunnetaan "ikiliikkujana", eli tehonnostovaraa siinä kyllä on. Ite oon vasta ostamassa banditin joten kokemuksia kiva kuulla ois!

      • Järkipyörä

        Olen juuri laittamassa leo vincen hiilikuitu vaimenninta aika näyttää joutuuko ohjelmoimaan ruiskun. Väittävät että saattaa aiheuttaa nykimistä pikkukierruksilla. Ainahan olis power commander mutta senkin jälkeen kannattaa säädättää ammattilaisella.


    • Metabolic

      kyllä juu näistä peleistä on viritetty 155 hv (ei mikään ameeriikan temppu kuulemma). vakio pöntöt tukehduttaa moottoria kuulemma hemmetisti.
      mutta turbon asennus, se vasta poikaa on. tulee huomattavasti halvemmaks kuin jonkun super sportin turbottaminen. 220hv muistaakseni irtoo.. ja moottori on tietenkin tunnettu viritys ystävällisyydestä. www.viaber.com

    • ryytykääpäle

      imunokka 5 astetta aikaselleen,vakio pakosarja,oma modattu slipari, k&n ja 55mm lisäreikä putariin- dynojet stage 3........ dyno 141.2 hp / 121.4 vääntöö. ja kaikki noin ilmasii lukemii... bandit 1200 vm99

    • I/Ö rebel

      Ärrän imunokka (ebaystä), säädetyt kaasuttimet, avara pönttö (älä maksa merkistä ebaystä sata € siisti uusi delkevicin rosteri pönttö), joku vapari suodatin ja lisäreikä putsarin koteloon. Rahaa on mennyt vähemmän kuin hifin kyykkypyörän hiilikuitu äänenvaimentimeen. Seokset kannattaa tsekata mittarilla huoltoliikkeessä. Nimenomaan se vakioputki kuristaa 1200:sen tehot, suoralla vaimentimella tulee ilman mitään säätöä helposti 115 hp, omasta penkitettiin 117. Siihen dynojet filtteri päälle niin nousee vähän lisää.

      Näillä ja ärrän imunokan kanssa alkaa 140 Hv lähentyä. Riittää taatusti jos ei hifimpiä jousitus osia investoi. Moottorihan periytyy kasarin 1100 Gsx-r mosasta josta lähtee se 155Hp. GSF:ssä miedompi kansi hiluineen sekä pienemmät kaasuttimet. VakioPAKOsarja bandussa riittää mihin vain, turbossa se tietty pitää tehdä uusiksi :D

      Moottori kestää vaparina kaiken virityksen ilman muutoksia kunhan öljy on tarpeeksi hyvää (paksua) ja venat säätää ajoissa.

      Jos öljyllä läträys ei kiinnosta, osta joku muu. Vaihtoväli on lyhyt. Japsipyörien tapaan pitkä ykkösvaihde ja hidas vitonen joka on siis isoin. Moni laittaa tiheämmän välityksen että nokka nousee ja kumi savuaa ilman kytkimen luistatusta. Tourinkiin on taloudellisempiakin pyöriä vaikkei 6,5-7 litraa sataselle tunnu pahalta.

      Ton hepun 99' bandun viritettynä 121Nm vääntö on makea saavutus B-King samoissa luvuissa :O

    • vauhtiveikko1

      98 bandit vakio motti turbo käyrään tulos 269hv/197nm

    • Mika.......

      Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta miten vakuutusyhtiöt suhtautuvat näihin tehonlisäyksiin? vakuutuksethan määräytyvät nykyisin teho/painosuhteen perusteella? 98hv pyörän vakuutukset ovat kuitenkin olennaisesti halvemmat kuin 122hv:n pyörän. Olen käsittänyt, että vakuutushintojen kannalta tuossa sadassa hevosvoimassa menee yksi vedenjakaja jonka jälkeen vakuutushinnat hypähtävät ylöspäin.

      Nykyisinhän vakuutusyhtiöt voivat onnettomuustilanteissa vierittää korvauskuluja henkilön itsensä maksettavaksi, jos liikennesääntöjä on rikottu erityisen törkeästi (reilu ylinopeus, rattijuopumus, etc.) tai jos vakuutusehtoja on rikottu esimerkiksi muuttamalla moottoripyörää olennaisesti. Nykyisin kun vakuutusyhtiöt joutuvat maksamaan myös mahdolliset hoitokulut, niin mahdollinen lasku saattaa olla hätkähdyttävän isokin.

      Kaksi mieleen juolahtanutta tapausta joista olen kuullut ja ovat tapahtuneet "tuttavan tutuille" koski erästä bussikuskia joka oli ajanut henkilöauton kylkeen linja-autolla 20km/h ylinopeudella viidenkympin alueella ja kuljettaja sai siitä yli puolenmiljoonan euron laskun (juurikin korkeiksi kohonneiden hoitokulujen vuoksi). Toinen tapaus koski motoristia, joka oli vaihtanut pyöräänsä auton takarenkaan (jotkut näkyvät customeissa tällaista ratkaisua käyttävän). Hän joutui onnettomuuteen jossa auto tuli kolmion takaa eteen eikä motoristi ajanut edes ylinopeutta, mutta joutui kuitenkin korvausvastuuseen auton takarenkaan takia.

      Käsittääkseni mopojen virittäminenkin saattaa johtaa tolkuttomiin rangaistuksiin kun poliisi päättääkin sen olevan kevytmoottoripyörä jos sillä pääsee yli kuuttakymppiä. Oletteko moottoripyöriä virittäessänne yleensä käyttäneet katsastuskonttorilla hyväksyttämässä tekemänne muutokset mainittujen jälkiseuraamusten ehkäisemiseksi?

    • Band10

      Mulla oli bandiitin kaasareissa ja putkissa kakkaa. Söin niistä kaiken kakan pois. Se maistui tosi hyvälle. Pyörän tehotkin lisääntyivät huomattavasti sen jälkeen. Voisiko joku viisaampi kertoa, että mistä se kakka oli sinne pyörään joutunut? Mä epäilen, että joku kaunis nainen oli kakannut sinne. Mistä sitä kakkaa saisi lisää syötäväksi? Se oli niin hyvää! :)

      • teräs

        Etsi korviesi välistä, taitaa löytyä enemmänkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe