Kainuu

Horsepoweri

Olen asunut jo viisi vuotta täällä Hämeessä, mutta silti kaipaan kotiseudulleni Kainuuseen. Siellä on kaunista luontoa, ihmiset mukavia ja taivaskin tuntuu olevan korkeammalla kuin täällä etelässä.

Kainuussa hienoja paikkoja on tietysti monet vaaramaisemat, Vuokatti/Sotkamo, Oulujärven isot ulapat saavat myös hiljaiseksi, Paltaniemen raitti (oli joskus mm. tekniikan maailman kymmenen kauniin tien joukossa) kulttuurimiljöineen, Hepoköngäs (Suomen korkein putous), Komulanköngäs, Hossan alue, Kajaaninjoki rantoineen, Manamamansalon saari keskellä Oulujärveä hiekkarantoineen, erämaat, vuodenaikojen vaihtelu jne.

3

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaunein

olen täysin samaa mieltä.Olen asunut täällä nyt 25-vuotta ja syntynyt pohjanmaan rannikkoseudulla.Vaikka syntymäseudulla käyn usein,täällä Vuokatissa/Sotkamossa viihdyn parhaiten.

• mahd.paluumuuttaja

Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!

• Viola Varpunen
        mahd.paluumuuttaja kirjoitti:

Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!

Ehdottomasti Kainuu on Suomen kauneinta seutua, eritoten Sotkamo/Vuokatti ja juuri tuo Oulujärven alue. Vaaramaisema on tosi rauhoittavaa, mutta kuitenkin jotenkin vehmasta. Lapin puuton aakeus laakeus vain alkaa huimata, eikä muutoinkaan ole tällaiselle "metsäläiselle" oikea paikka. Kyllä, Kainuu on Ykkönen ja mökin sieltä laittaisin, jos rahaa olis, eikä venäläiset ehtisi ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe