Pitää nyt valitettavasti kirjoittaa vähän jotain negatiivistakin Lexuksesta. Kaipailisin kovasti muiden IS250/IS220d mallien omistajien kommentteja. Omassa 1.5 vuotta vanhassa ja 30000 km ajetussa Lexuksessani nimittäin kojelauta ja kuskin penkki natisee ja naksuu hieman. Yli 100 km/h nopeudessa kuuluu lisäksi pientä suhinaa kuskin ovesta.
Ei siis mitään todella ärsyttävää, mutta näinkin uudenkarhean Lexuksen luulisi olevan äänettömämpi. Ny tuntuu siltä, että ollaan Corolla- / Avensis- tasolla. Itselläni on vielä massauskin auton pohjassa vaimentamassa ääniä. Natinat eivät alkaneet yhtäkkisesti, vaan tuntuu siltä, että ne ovat useiden kuukausien aikana pikkuhiljaa voimistuneet.
Kannattaisikohan näistä mainita huollossa ts. voidaanko asialle tehdä mitään? Voisiko esim. oven tiivisteelle itse tehdä jotain?? Vai meneekö tällaiset pikku natinat sporttialustan, 18" vanteiden, matalaprofiilirenkaiden ja Suomen surkeiden teiden piikkiin. Tai sitten Lexus on panostanut materiaaleihin ja osien sovitukseen kunnolla vasta tuossa LS-huippumallissa...
IS250 natisee ja suhisee (hieman)
6
1511
Vastaukset
- ostanna
mesen
- merkkii
xxx
- Caesar.
Se, että IS250:n pääsuunnittelijana oli sama henkilö kuin Avensiksen sai Caesarin katsomaan muita merkkejä. Epäilin nimittäin juuri sitä ettei Fuku onnistu IS:ssakaan sen paremmin välttämään Aven sisustuksille tyypillisiä natinoita, särinöitä ja naksahteluja, koska autojen hintaero ei ole verottomana kovin suuri. Ainakaan oman Aveni hälyäänimaailma ei mielestäni kuuunut melkein 37 tonnia maksavaan autoon ja oli eräs syy autonvaihtoon.
- avemään
näin se alkoi avessakin, eka vuoden aikana pikku narskahduksia sieltä täältä. kolmannen vuoden aikana epäilyttää että onkohan kojelauta kokonaan hajoamassa liitoksistaan vai onks sen sisään unohtunut asentajan työkalupakki ja miljoonalaatikko. ala vaan iiässänkin kanssa totuttelemaan hurjaan melukonserttiin ja välttämään mukulakivikatuja.
- asiasta
Sporttialusta, 40-sarjan renkaat ja Suomen tiet on yhtälö, joka johtaa väkisin jonkin asteisiin natinoihin. En ole eläessäni ollut sellaisen auton kyydissä, joka olisi routavaurioissa täysin hiljainen. Siihen eivät pysty myöskään Audit, BMW:t eivätkä Mersut ainakaan alle sadan tonnin hintaluokassa (kalliimmista mulla ei oo kokemusta).
Lexuksessa on kuitenkin yksi ero näihin verrattuna: huolto pystyy tekemään natinoille jotain, ja pyydettäessä uskoakseni tekeekin. Sekä kojelaudan naksumisesta että kuskin penkin natinoista on olemassa tieto Lexuksen huoltojärjestelmässä, eli ei muuta kuin Kaivokselaan valittamaan. Toyota-huolloissa saattaa jäädä hoitamatta, vaikka niistäkin löytyy kyllä palveluhenkisiä tapauksia.
Kuskin ovesta kuuluvasta suhinasta olen kuullut yhden kaverin valittaneen Kaivokselaan, mutta ei kuulemma ole korjaantunut. En tiedä, onko lääke nyttemmin keksitty, enkä kyllä sitäkään, että onko ko. kaverilla superherkät korvat ;)Jotenkin arvasin, että osa kommentoi tyyliin "Osta Mersu tai BMW". Itselläni on tuonne Kaivokselaan sen verran pitkä matka, että täytyy tyytyä paikalliseen Toyota-huoltoon. Pitänee käydä näistä natinoista rutisemassa Kaivokselassa myöhemmin, jos tulee asiaa Etelä-Suomeen päin. Onhan tässä autossa takuutakin vielä 1.5 vuotta jäljellä. Toyota-huollossa saattaisivat natinat jopa pahentua... no kai ne Avensistenkin kojelautoihin jotain vaimennustököttiä laittavat, jos joku moisesta rohkenee valittaa.
Siitä olen itsekin melko varma, että jos valintani olisi kohdistunut BMW 325:een tai Audi A4:een yhtä isoilla vanteilla ja sporttialustalla, niin varmasti nekin vähän jo natisisivat. Sen verran paljon on meikäläisen ajoreiteillä hidastustöyssyjä ja huonoja teitä (kuoppia yms, en sentään sorateitä ajele). Ilmeisesti yksikin pahempi tärähdys tms. saattaa irroittaa jotain osien liimauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154