Verilättyjä haluaisin

tehdä

Asun Saksassa, enkä nyt muuten tarvitse enään sanakirjoja, mutta nyt haluaisin saada kokoon aineet verilättyihin.
Kuka tietää, mitä on OHRA on saksaksi?
Kaunis kiitos vastauksesta!

13

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksaksi

Gerste

Tarvitset varmaankin sitten:

Gerstenmehl

• kiitos ASIALLISESTA

vastauksesta.
        Nimimerkki Gerste taas vinoilee kuten tavallista, toivottavasti hän ei ole tämän palstan sheriffi.On Gerstellä vissiin ongelmia itsensä kanssa.

• Gerste

Kun noin sanoit, ettet enää tarvitse sanakirjoja, Saksassa kun asut, niin saanko kysyä, kuinka kauan menee siihen, ettei vieraassa maassa tarvitse sanakirjoja, kun tarvitsee kuitenkin "ohran" perään netissä kuulutella.

• joka on aina yhtä

viehättävä.
        Ich habe eben nicht so viel mit Backen und Putzen zu tun wie Du.MEINE Arbeit schaffe ich nämlich gut. Bitte nicht spricken aus Neid!

• Pipa01
        joka on aina yhtä kirjoitti:

viehättävä.
        Ich habe eben nicht so viel mit Backen und Putzen zu tun wie Du.MEINE Arbeit schaffe ich nämlich gut. Bitte nicht spricken aus Neid!

Was bedeutet "spricken"?

Ich würde erst einmal scheiben, dass "ich meine Arbeit gut erledige".
        Nichtsdestotrotz, Wörterbücher beinhalten nun mal viele Fehler.

Bildung ist kostenlos und oft auch umsonst. :-)

• Bildung kostenlos ist.
        Pipa01 kirjoitti:

Was bedeutet "spricken"?

Ich würde erst einmal scheiben, dass "ich meine Arbeit gut erledige".
        Nichtsdestotrotz, Wörterbücher beinhalten nun mal viele Fehler.

Bildung ist kostenlos und oft auch umsonst. :-)

Dann gelingt es bald mit dem SCHREIBEN.
        Scheiben sind was Anderes.Gruss an die furchtbar
        nette Dame.
        Aber muss sie hier eine eigene Abteilung haben?

• Pipa01
        Bildung kostenlos ist. kirjoitti:

Dann gelingt es bald mit dem SCHREIBEN.
        Scheiben sind was Anderes.Gruss an die furchtbar
        nette Dame.
        Aber muss sie hier eine eigene Abteilung haben?

Danke für den Gruß und die Ehre, guter Hinweis auch - aber noch immer weiß ich nicht, was spricken ist. Meint sie/er nun "sprechen"?

Ein Scheibchen abzuschneiden wäre auch was...

Larifari Wischiwaschi Firlefanz und Kinkerlitzchen. Tärkeää ei ole se mitä sanot, vaan se mitä menee perille.

Und sich hinterm Pseudonym als Kritiker/in zu verstecken spricht sowieso Bände.

• on selvittänyt minulle,
        Pipa01 kirjoitti:

Danke für den Gruß und die Ehre, guter Hinweis auch - aber noch immer weiß ich nicht, was spricken ist. Meint sie/er nun "sprechen"?

Ein Scheibchen abzuschneiden wäre auch was...

Larifari Wischiwaschi Firlefanz und Kinkerlitzchen. Tärkeää ei ole se mitä sanot, vaan se mitä menee perille.

Und sich hinterm Pseudonym als Kritiker/in zu verstecken spricht sowieso Bände.

että pohjois-Saksassa puhutaan vieläkin paikoittain PLATTDÜÜTSCH, johon on eksynyt paljon sanoja skandinaavisista kielistä, kleen, lytten,spricken jne. Joten etsi sieltä.-Mutta mitä se hyödyttää, kun olet kumminkin aina olet oikeassa.Pidä kuitenkin hyvänäsi Wischi-Waschisi.

• Hallo!
        on selvittänyt minulle, kirjoitti:

että pohjois-Saksassa puhutaan vieläkin paikoittain PLATTDÜÜTSCH, johon on eksynyt paljon sanoja skandinaavisista kielistä, kleen, lytten,spricken jne. Joten etsi sieltä.-Mutta mitä se hyödyttää, kun olet kumminkin aina olet oikeassa.Pidä kuitenkin hyvänäsi Wischi-Waschisi.

Mikä piru siinäkin on että pitää tapella täällä jostain oikeinkirjoittamisesta tai murteista? Suomeksi "saa" kyllä jokainen kirjoittaa kuinka lystää mutta saksaa kirjoittaessa pitäisi olla pilkut ja pisteet kohdallaan. Siis jos on suomalainen..

• hullua
        Hallo! kirjoitti:

Mikä piru siinäkin on että pitää tapella täällä jostain oikeinkirjoittamisesta tai murteista? Suomeksi "saa" kyllä jokainen kirjoittaa kuinka lystää mutta saksaa kirjoittaessa pitäisi olla pilkut ja pisteet kohdallaan. Siis jos on suomalainen..

asia lähti sanan kysymisestä ja jo suomalaiset pätemisentarpeessaan saavat aikaan rytinän sanoista ja kirjoittamisesta,-taitaa olla aika huono itsetunto tai muuten vaan todella elvistelyn ja näytön paikka eräillä.Kantsisko pysyä asiassa.
        Verta olen saanut pikkuisesta lihakaupasta tilaamalla, viikon viiveellä tosin. Sen verran olin "kettu" ja sanoin tekeväni makkaraa vaikka teinkin lettuja, mutta en muistanut siinä hädissäni mitä lettu on saksaksi; no niin: nyt pääseekin taas nää "pätijät" oikein elementtiinsä kun neuvovat mitä pitää sanoa ja miten missäkin päin saksaa; Hah :)

• taitaa olla
        hullua kirjoitti:

asia lähti sanan kysymisestä ja jo suomalaiset pätemisentarpeessaan saavat aikaan rytinän sanoista ja kirjoittamisesta,-taitaa olla aika huono itsetunto tai muuten vaan todella elvistelyn ja näytön paikka eräillä.Kantsisko pysyä asiassa.
        Verta olen saanut pikkuisesta lihakaupasta tilaamalla, viikon viiveellä tosin. Sen verran olin "kettu" ja sanoin tekeväni makkaraa vaikka teinkin lettuja, mutta en muistanut siinä hädissäni mitä lettu on saksaksi; no niin: nyt pääseekin taas nää "pätijät" oikein elementtiinsä kun neuvovat mitä pitää sanoa ja miten missäkin päin saksaa; Hah :)

Jos mä kopioisin tähän viestiin, kuinka jotkut syntyperäiset ystäväni puhuu/kirjoittaa yksityisiä meilejä niin ei taitaisi pätemistarpeessa olevat suomalaisetkaan ymmärtää..:-) Meillä päin on lätyt "Palatschinken" mutta taitavatko Saksassa käyttää myös sanaa Pfannkuchen? Ehkäpä tähänkin saadaan selvyys..:0

• ...

Hei!
      Vastauksen kysymykseesi saitkin jo. Itse olen ihmetellyt, mistä saisi ostettua täällä Saksassa verta, kun kaupassa katsoivat vähän karsaasti kysyessäni asiaa... Onko sinulla tietoa?

• sitä saanut.

Vain neuvon, että pienemmistä lihakaupoista ehkä voisi tilata. Kai pitäisi ihmisille selvittää, että haluaisi tehdä suomalaista Blutwurstia, koska tosiaan katsovat vähän pitkään.-Tapolalta Suomesta on sanottu tässä vuosia sitten, että mustaa makkaraa ja verilettuja voisi tilata isomman määrän talvisaikaan, en ole kyllä tilannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe