Lada Niva vai Suzuki Jimny?

Kumpi vai kampi

Nyt on Suomen markkinoilla kaksi vaihtoehtoa, jos tarvitsee pientä ja kohtuu edullista oikeaa maasturia. Ottaisitko Nivan vai Jimnyn?

19

10810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastusaseman värvätty

      Lada Niva on noista vielä edullisempi, taatut maasto-ominaisuudet, hyvä etenemiskyky, laatu ja kestävyys. Jos tarvitset kunnon maasturia niin suosittelen Nivaa. Kannattaa kuitenkin tutustua ja koeajaa molemmat.

      • taitaa..............

        Suitsa olla parempi maastossa.

        Jäykät akselit ja muut hyvät ominaisuudet.


      • on se

        Jimny menee kyllä maastossa VÄHINTÄÄN hyvin kuin Niva. Jimny on myös hiljainen, kaikki hallintalaitteet toimii kevyesti ja yleinen laatu tietysti ihan eri planeetalta...

        Että silleen.


      • yllätti
        on se kirjoitti:

        Jimny menee kyllä maastossa VÄHINTÄÄN hyvin kuin Niva. Jimny on myös hiljainen, kaikki hallintalaitteet toimii kevyesti ja yleinen laatu tietysti ihan eri planeetalta...

        Että silleen.

        Tuo Jimnyn hiljaisuus yllätti minutkin, olin jo varautunut henkilöautoa suurempaan meteliin mutta toisin kävi.


      • ihan
        yllätti kirjoitti:

        Tuo Jimnyn hiljaisuus yllätti minutkin, olin jo varautunut henkilöautoa suurempaan meteliin mutta toisin kävi.

        kohtuu hintainen laatuauto. Ilmeisesti myös valmistetaan edelleen japanissa ja siellä työn laatu on tutkitusti hyvää. Hintaansa nähden erittäin asiallinen. Siinä on kaikki mitä perus pikku maasturissa tarvitsee, ja etenemiskykyä kyllä pitäis olla paljon enemmän kuin ladassa. Alusta on maastoajoa ajatellen paljon parempi, jäykät akselit, hyvä maavara ja hyvät tulo/jättö/ylityskulmat.


      • isotakki
        on se kirjoitti:

        Jimny menee kyllä maastossa VÄHINTÄÄN hyvin kuin Niva. Jimny on myös hiljainen, kaikki hallintalaitteet toimii kevyesti ja yleinen laatu tietysti ihan eri planeetalta...

        Että silleen.

        Jimny:
        -Ahdas, varsinkin ikkuna hissit hiertää
        -Laadukas
        -Toimiva voiman siirtopaketti
        -Ei ruosteessa
        -kulkee hienosti varauksin tiellä, maastossa paras
        -pirtee kone
        -vie bensaa.. tosin vähälläkin pääsee kiitos mahdollisuuden 2 vetoon
        Niva:
        -helppo modata vaikka millaiseksi hirviöksi
        -halpoja moottoreita
        -halpoja osia
        -voimansiirto valittaa, muuten hiljainen
        -vaihteistossa on toleransseja (suuri maa, suuret toleranssit)
        -kestää ja etenee, ei napalukkoja, mutta saa rakennettua fiatin peristä kuulemmä ainakin taakse
        -suuri ruokainen, espanjalaisella modauksella etumurikan saa vapautettua ajon aikana

        yhteenveto.. Susukin on valmis paketti ja huoltovapaa.. Lada on aihio, josta voi rakentaa..

        kumpaan ryhmään nyt sitten sattuu kuulumaan..

        Youtubeen vaan hakusanaksi Niva ja Jimny.. näkee miten ne menee.. hienosti menee


      • paremmat lähtökohdat rakentaa?
        isotakki kirjoitti:

        Jimny:
        -Ahdas, varsinkin ikkuna hissit hiertää
        -Laadukas
        -Toimiva voiman siirtopaketti
        -Ei ruosteessa
        -kulkee hienosti varauksin tiellä, maastossa paras
        -pirtee kone
        -vie bensaa.. tosin vähälläkin pääsee kiitos mahdollisuuden 2 vetoon
        Niva:
        -helppo modata vaikka millaiseksi hirviöksi
        -halpoja moottoreita
        -halpoja osia
        -voimansiirto valittaa, muuten hiljainen
        -vaihteistossa on toleransseja (suuri maa, suuret toleranssit)
        -kestää ja etenee, ei napalukkoja, mutta saa rakennettua fiatin peristä kuulemmä ainakin taakse
        -suuri ruokainen, espanjalaisella modauksella etumurikan saa vapautettua ajon aikana

        yhteenveto.. Susukin on valmis paketti ja huoltovapaa.. Lada on aihio, josta voi rakentaa..

        kumpaan ryhmään nyt sitten sattuu kuulumaan..

        Youtubeen vaan hakusanaksi Niva ja Jimny.. näkee miten ne menee.. hienosti menee

        Offroad-väki pitää yleensä parhaimpana aihiona rakennetta, jossa on erillinen runko, jäykät akselit molemmissa päissä ja kierrejouset. Nämä kaikki toteutuvat Jimnyssä, Nivassa vain viimeinen kohta...
        Jimnyyn löytyy myös kaikkea ajateltavissa olevaa offikampetta, mm. ARB:n paineilmalukot... että silleen.


      • kyllä on...
        paremmat lähtökohdat rakentaa? kirjoitti:

        Offroad-väki pitää yleensä parhaimpana aihiona rakennetta, jossa on erillinen runko, jäykät akselit molemmissa päissä ja kierrejouset. Nämä kaikki toteutuvat Jimnyssä, Nivassa vain viimeinen kohta...
        Jimnyyn löytyy myös kaikkea ajateltavissa olevaa offikampetta, mm. ARB:n paineilmalukot... että silleen.

        Kyllä jimnyä on huomattavasti nivaa helpompi korottaa, valmiiden offroad jälkiasennusosien saatavuus on erittäin hyvä(ARB, jne.) Kyllä se offroad mielessäkin on nivaa paljon paljon fiksumpi auto.


    • Draivari

      Nivassa on liikaa hintaa. 14000 eurolla uskoisin löytyvään melkoisen hyvä käytettykin maasturi.
      Muuten kyllä mutta tuo hinta...

    • Tokion toveri

      Molemmilla olen metsässä ajanut ja Niva vie pahampaan paikkaan ja tuo pois. Halvassa Suzukissa ooneton kone kestävyydeltään, yksinkertaisesti liian pieni. Ei kestä rynkytystä. Jos pistät Suzukiin isommat renkaat, kytkin leviää koko ajan ja lopulta vaihteisto. Nivan viat ovat venäläistyylisiä ja niitä on tiheään eli autoa saa rassata koko ajan. Toisaalta Nivan viat eivät ole tielle jättäviä. Eli jos ajat paljon maan tiellä, osta Suzuki, jos taas maastossa valitse Niva! Mikset ostaisi käytettyä HJ 70, MB 300 GD:tä tai HJ 61! Niistä enemmän ja pitemmälle riemua!
      Ps. Varo Pajeroja, älä tartu paskaan!

      • Ihme tiotoa

        Nivassa on myös kiinteät akselit ja helvetin kestävä vaihteisto. Enkä usko tämän uuden ruiskukoneen olevan huono. Varmasti Niva menee pahemmasta paikasta kuin Suzuki, jos sama kuski ajaa. Suzukikin on hyvä menemään maastossa, mutta laadultaan japanilainen eli sähköpuolen vikoja löytyy kun aikasi ajalet lumessa, kurassa ja loskassa. Todellisessa rynkytyksessä hajoaa taatusti ennen Nivaa, joilla vanhoillakin ajettiin 450 000 km jopa armeijan käytössä. Edellinen tarkoittanee BJ 70, siinä oiva peli, jos löydät 4 litran tai 4,3 litran kutoskoneella ilman turboa. Toyota on huippu maasturi eikä mitään tekemistä muiden japsilaisten rihveleiden kanssa! Pajeron lisäksi varo myös Hondaa, sen halpuus johtuu halvoista osista ja herkästä hajoavuudesta!


      • idänrakastaja
        Ihme tiotoa kirjoitti:

        Nivassa on myös kiinteät akselit ja helvetin kestävä vaihteisto. Enkä usko tämän uuden ruiskukoneen olevan huono. Varmasti Niva menee pahemmasta paikasta kuin Suzuki, jos sama kuski ajaa. Suzukikin on hyvä menemään maastossa, mutta laadultaan japanilainen eli sähköpuolen vikoja löytyy kun aikasi ajalet lumessa, kurassa ja loskassa. Todellisessa rynkytyksessä hajoaa taatusti ennen Nivaa, joilla vanhoillakin ajettiin 450 000 km jopa armeijan käytössä. Edellinen tarkoittanee BJ 70, siinä oiva peli, jos löydät 4 litran tai 4,3 litran kutoskoneella ilman turboa. Toyota on huippu maasturi eikä mitään tekemistä muiden japsilaisten rihveleiden kanssa! Pajeron lisäksi varo myös Hondaa, sen halpuus johtuu halvoista osista ja herkästä hajoavuudesta!

        Muuten joo, mutta nivassa ei ole jäykkä etuakseli. Etupäässä joustot tosi huonot. Takapää joustaa tosi hyvin ja ladan kitkalukko on halpa ja helppo kiristää kohtuu tiukalle.
        Laatuasiasta voidaan olla montaa mieltä. Miksiköhän japanilaiset autot myy mailmalla sata kertaa paremmin kuin venäläiset?


    • Valinnan vaikeus

      Anteeksi poistuminen aiheesta, mutta kun on tuore keskustelusäije ja hiukan liippaa, niin tökkään tämän oman kyselyn röyhkeästi.
      Jimnyä ostamassa ja kahdesta valiten. Kalliimmassa ei oikeastaan muu varuste kiinnosta, kuin ohjaustehostin, josta en olisi 2500eur erotusta valmis maksamaan. Korinväriset puskurit automaalarikaveri vetää mäyräkoiralla, ja jotain ovitaskuja en tuon tyyppisessä ajoneuvossa nyt niin kovasti jää kaipaamaan.
      Eli, onko tuo ohjaustehostin Jimnyssä ihan "pakollinen" varuste?
      Itellä menee se pakollinen 130kg penkistä, mutta kun muijakin sillä joskus ajelisi...

      • Tokion toveri

        On se hyvä olla maastossa ja pienessä kaupunkipyörityksessä. Eikä se hankalassa maastossa ole pelkästä voimasta kiinni, pitää olla myös nopeutta ja kestävyyttä ohjauksen kanssa.
        Toisaalta eipä tahostimia kukaab kaivannut 80-luvulla isommassakaan autossa, nyt niitä on Microissakin. Tottumis ja mukavuus kysymys!


      • Nivanainen

        Itse naisena, joka ajelee Nivalla, sanoisin, että ohjaustehostin on ehdoton! Siis jos valinnassa on Jimny tai Niva.


    • poliuy

      Kävin kovan henkisen kamppailun Jimnyn ja Nivan välillä ja nyt odotellaan uutta Nivaa kielipitkällä.

      • sj410

        Olen noita autoja harrastanut jonkin verran ja on käsitys minkälainen on maastoauto.
        Siinä on oltava
        - jäykät akselin
        - erillinen runko
        Ja sukissa on nämä mutta molempia vaivaa vakiona liian nopea välitys.
        Mutta jimmyyn saa korotusalustasarjoja ,välitys satseja ja sitten isompaa rengasta alle-
        Käkisalmenquattrosta en tiedä mitä siihen saa?
        Siinä perusteluja suikan puolesta.


    • Ladamiäs

      Niva on ainoa Lada, joka sopii munanjatkeeksi

    • JAsklaa

      Nivaan saa myos välitystä tihennettyä ja saatavilla edukkaasti myös paineilmalukkoja taikka torsenia yms.

      http://www.ladaworld.com/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7124
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6574
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3594
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3120
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2774
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2552
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2106
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1840
    Aihe