Vainaja- ja tietäjähengistä

VARO VAINAJA- JA TIETÄJÄHENGILTÄ KYSYVÄISIÄ

Kun ihminen haluaa tietää jotain erilaista kuin toiset, hän auliisti kääntyy henkien manaajien puoleen tai kyselee itse suoraan hengiltä.
Joko rakkailta vainajilta tai viisailta vainajilta.
Eikä Jumalalta, sillä Jumala ilmoittaa monille muillekin samoja asioita - joten ei sellaisesta mitään kunniaa saisi itselleen.
Nuo kysyjät kokevat myös, että Jumala ei puhu heille, vaan on hyljännyt heidät.
Tahtovat ikäänkuin sellaista tietää, mitä ei ainakaan Jumala halua ilmoittaa heille.

Kuningas Saul koki, ettei Jumala enää puhu hänelle, vaan on hyljännyt. Saul rakasti Samuelia ja Saul tahtoi tietää jotain sellaista, jota ei kukaan muu tietäisi kuin hän, suuri Saul.

1. Sam 28:6
Hän kysyi neuvoa Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unien, ei urimin* eikä profeettojenkaan välityksellä.
[Ks. selitystä jakeeseen 14:41.] [1. Sam. 14:37 | 2. Moos. 28:30 ]

1. Sam 28:11-

11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
12 Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"

13 Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
14 Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.

15 Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."
[1. Sam. 18:12]

16 Mutta Samuel sanoi: "Miksi sinä minulta kysyt neuvoa, kun Herra on jättänyt sinut ja tullut viholliseksesi?
[1. Sam. 16:14]
17 Herra on tehnyt sinulle niin kuin hän puhui minun kauttani: hän on repäissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja antanut sen toiselle miehelle, Daavidille.
[1. Sam. 15:28; 1. Kun. 11:11]

PETTYMYSTÄ vainaja- ja tietäjähengiltä kysyminen aina tuo ja loitontaa Herrasta entisestäänkin.
Tietenkin kysyjä käyttää saamaansa tietoa joka tapauksessa omaksi edukseen, eikä antaudu Herralle.

Oli Saulilta suuri erehdys kysyä, vaikka oikean profeetan hengeltä kysyikin, sillä mieluisaa vastausta ei Herra anna hengiltä kysyvälle.

Jumala ihmettelee sitä, miksei kysytä hänen Hengeltään ja etsitä Raamatun sanasta ja Raamatun profeetoista - vaan epämääräisiltä tietolähteiltä udellaan.

Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?

Joh 10:34-36 - Raamattu ei voi tyhjiin raueta

34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

33

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänään.
      • Tiedän mikä henki sinussa puhuu.
        Mutta parempi ettet itse tiedä,
        sillä et nykyisellään kestäisi
        totuutta itsestäsi.

• liikkeellä

Raittius hakusessa.

http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/koivisto_soramies.html

Kaikkea on hyvä tarkistella laajemminkin.

http://koti.mbnet.fi/hulk/pom/keisarin_uudet_vaatteet.html

http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html

ja leike ed. linkistä.
      Yhteys kuolleisiin

Benny Hinn kertoo usein, kuinka hän on yhteydessä kuolleisiin. Hän kertoo tavanneensa mm. Elian. Hän kommunikoi usein kuolleitten kanssa ja käy etsimässä lisää voimaa ja voitelua heidän haudoiltaan. Hän vierailee Aimee Semple McPherson :in ja Kathryn Kuhlman :in haudoilla. Hinn kertoo: "Yksi oudoimmista tapauksista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathryn Kuhlmanin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa... en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista" . "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä... Jumalan voima tuli ylleni... uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista... te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtavaa. Olen kuullut ihmisten parantuvan, kun he ovat käyneet haudalla" (Hinnin saarnasta "Double Portion Annointing", "Kaksinkertainen voitelu", osa 3, 7.4.1991).

Pirkko Jalovaara kertoo kirjassaan "Rukous on Elämäni" vierailuista eri ortodoksisissa luostareissa. Pyhitsan luostari Virossa. Aamuliturgia kirkossa. "Oih, mikä tunnelma kirkossa! Kynttilöitä palaa joka puolella, kuoro laulaa kuin taivaassa, ortodoksikirkko hehkuu kultaa ja kauneutta." Jalovaara kuuntelee ihastuneena taivaallista laulua, jossa ylistetään Mariaa, joka on "kerubeja kunnioitettavampi ja serafeja verrattomasti jalompi..." Jalovaara kertoo, kuinka sisar Teresa siellä opetti hänelle rukouksen salaisuuksia. Sisar Teresa toistaa rukousnauhaa apuna käyttäen yksilauseista rukousta viisisataa kertaa päivässä. Sisar antaa Jalovaaralle rukousnauhan. Myöhemmin myös hän alkaa toteuttaa nunnan opetuksia. "Tulee lämmin hyvä olo, Jeesuksen Hengen hipaisu. Innostun kovasti, sydämen lämpö on syttynyt ja alan toistaa uudelleen, uudelleen samaa rukousta."

Zgorskin luostariin tekemästään vierailusta Jalovaara kertoo seuraavaa: "Kappelin peränurkassa on suuri hopeinen arkku, johon sijoitettu... luostarin johtajan ja uskonsankarin, Sergei Radonezilaisen pyhäinjäännökset". "Paljon ihmisiä käy paikalla. Ristinmerkkiä tehden he hiljaa kulkevat arkun ohitse. Kun itse menen muiden perässä arkun vierelle, hämmästyn tuntiessani suuren Jumalan läheisyyden ja lämpimän kosketuksen."

• Parempi sinun olisi kuunnella tuota beduiinia, palestiinalaista Benny Hinniä tai teol.tri Markku Koivistoa tai ekonomi Pirkko Jalovaaraa - kuin EGW:tä.
        Sillä nuo elävät keskuudessamme ja Jumala todistaa olevansa heidän kanssaan - ei heidän tarvitse kuolleilta kysyä, eikä lähettää rukouksiaan kuolleille.

Kun alati seurustelee taivaallisen Isän kanssa, ei eksy tai joudu pulaan, vaikka tuonelassa asuisi.

Ps. 139:8
        Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet. [Aam. 9:2 | Job 22:12 | Job 26:6; Sananl. 15:11]

Olen ollut Kathryn Kuhlamnia kuulemassa, eikä hän ole ottanut vähääkään kunniaa itselleen - päinvastoin, on ollut kiusaantunut huomiosta.
        Mutta EGW ...

Jumalan voima on tuotava esiin, eikä oppeja.

• nähtävänä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Parempi sinun olisi kuunnella tuota beduiinia, palestiinalaista Benny Hinniä tai teol.tri Markku Koivistoa tai ekonomi Pirkko Jalovaaraa - kuin EGW:tä.
        Sillä nuo elävät keskuudessamme ja Jumala todistaa olevansa heidän kanssaan - ei heidän tarvitse kuolleilta kysyä, eikä lähettää rukouksiaan kuolleille.

Kun alati seurustelee taivaallisen Isän kanssa, ei eksy tai joudu pulaan, vaikka tuonelassa asuisi.

Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet. [Aam. 9:2 | Job 22:12 | Job 26:6; Sananl. 15:11]

Olen ollut Kathryn Kuhlamnia kuulemassa, eikä hän ole ottanut vähääkään kunniaa itselleen - päinvastoin, on ollut kiusaantunut huomiosta.
        Mutta EGW ...

http://hk.video.yahoo.com/video/video.html?id=151311

• mutta hän todistaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

Parempi sinun olisi kuunnella tuota beduiinia, palestiinalaista Benny Hinniä tai teol.tri Markku Koivistoa tai ekonomi Pirkko Jalovaaraa - kuin EGW:tä.

Mutta EGW ...

että Benny Hill on väärä profeetta, sille joka osaa englannin kielen.

http://youtube.com/watch?v=uk-J6-uhA8Y&mode=related&search=

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Riittääkö Luterilaisuus ,Adventismi palstalla ,vai ajeletko samalla ratsulla edellen (kuin aikaisemminkin) paikattu loimi vain peittää sen ?

No ;Danielin unet; on jo ommeltu iäksi siihen !

Loimen alta pilkottaa se salaisuus jota en sanoiksi osaa laittaa, voitko kertoa sen oikean sanoman mitä tahdot julki tuoda !

Ja selvästi Kiitos !

Karauta täyteen vauhtiin jotta loimi lepattaa ,ei se lennä pois helposti niin kauan kuin sillä ratsastat ;Danielin unet; ne pitää siinä kiinni.Ja jos se loimi lähtee ne jää sinne ,koska ne on molemmin puolin ommeltu nahkaan kiinni !

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Dan.8:11.>>Se kasvoi ja uhmasi taivaan joukon valtiastakin,ja valtiaalta otettiin pios päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksiaan myöten.>>

Tämänkin sinä tiedät tarkoittavan Jerusalemin temppelin häpäisyä n,169-167 eaa.

Ja Hanukka juhlan tunnet ! ?

• ylifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Henkilöt ole pedon palvelijoita.

Pedon palvelijat profetoivat, parantavat sairaita, ovat loistavia saarnaajia, tekevät ihmetöitä, puhuvat kielillä esiintyvät valkeuden-enkelinä, ja heidän herransa on antikristus.
        Mikä on sitten Jumalan ja Ihmisen Pojan tunnistettavissa oleva merkki, joka erottaa sen pedon merkistä.
        Ihmisen Pojan merkki selittää kaiken, sillä peto pystyy kaikkeen luettelemaani, mutta hän ei pysty herättämään kuolleita.

Jeesus sanoo seuraajilleen: "Herättäkää kuolleita, mutta jos he eivät pysty siihen Jeesuksen nimessä, ovat he itse kuolleita, kunnes heidät puetaan eläväksi tehdyllä Hengellä Kristuksessa.

Kumpi on suurempi ihme, sekö, että kuollut herää unestaan, vai se, että joku herää synnin unestaan ja uudesti syntyy elämään Kristuksessa ja on uusi luomus.
        Lopun-ajan oikeat profeetat pystyvät samaan kuin vanhan-testamentin profeetatkin, kun heidät puetaan voimalla korkeudesta.
        Tämän ajan profeetoille Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen, jota he sanovat herätykseksi koska heillä ei ole rakkautta totuuteen voidakseen pelastua.

Ajattelen olen siis olemassa.

• makaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

ja lakoon kaatuu. Tätäkö voimaa halajat itseesi?

Oletko nyt ihan varma, että sieltä tuonelasta vielä selviät, jos et ole ratkaisua tehnyt?

Rakkaus totuteen! Siitä tuntee Jumalan lapset!

• ja satanisti?
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Ellen G White ja James, Uriah Smith ja muut käyttivät kierosti ihmisiä uskontoa omaksi hyväkseen?!

Näin eivät toimi todelliset Jeesuksen opetuslapset?

• Seraja-m55
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Katsottuani tuon alapuolella olevan olevan kommentin mukana annetun linkin videon Benny Hinnin toiminnasta, tulin täysin vakuuttuneeksi siitä, että siinä toimii Saatanan henki eikä mikään muu. Siinä itse kaataminen oli ilmeinen itsetarkoitus, joka on täysin vierasta sille Jumalan Hengen toiminnalle, minkä tunnemme Pyhän Raamatun kautta.

Kun Jeesus paransi ihmisiä lihassa ollessaan, siinä ei tapahtunut mitään kaatumisia paitsi tapauksissa, joissa parannettava oli riivaajahenkien vaivaama ja jotka henget riepottivat parannettavaa aivan samoin kuin tuossa Benny Hinnin videossa tapahtui.

Myös Adventtikirkon alkuaikoina sen eräät omat parantajat paransivat niin, että parannettavat kaatuivat ja White sai Jumalalta tiedon ilmoittaa, että se tapahtuu Saatanan vaikutuksesta, sillä nuo "parantajat" olivat langenneet pois totuuden tieltä jossain kohdin hyvin pahasti.

• AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

mihin ei pidä "näppiään" pistää.
        Pyhä Henki jopa sanoo koska seurakunnan keskellä on "pahan palvelija".
        Jos vanhin sanoo uudelle:"olet hyödytön seurakunnalle",mitä se on muuta kuin pahan palvelijan työtä?

Jos tuo vanhin ei ota huomioon sitä että tuo uusi voi tehdä seurakunnassa työtä vähäisimpien keskellä,joka ei näy mihinkään ulospäin,niin mitä tuollainen arvostelu on muuta kuin paholaisen työtä?
        Ei kaikki mene Viipuriin tai Petroskoihin?
        Käskikö Jeesus tehdä työtä josta saa mainetta ja kunniaa?MITÄ?

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

AVK: Todellisesta luonteesta: Hänhän on Joukkoomme solutautunut Jesuiitta joka työskentelee Katolisen kirkon uudenmaailman järjestyksen parissa. Kuunneltuani tuon Alberto Riveran kertomuksen. Vakuutuin täysin AVK takoituksista. Hän on Täysiverinen Jesuiitta, joka on tyhmyyttään paljastanut itsensä. Koetan varoittaa sinua ole hieman viisaampi Jäsen Järjestössäsi ettet joudu koston uhriksi. Sinulla on valvojat takana. Ehkä muutamia voit pettää jutuillasi, kuitenkin älykkäämmät ovat jo tunnistaneet sinut.

On hyvin ymmärrettävää miksi sinä suosittelet Jesuiitta saarnaaja Benny Hinniä Koivistoa Olet kai unohtanut Leo Mellerin pois listaltasi. Olet valmistamassa sitä uuttamaailman Järjestystä? Miksi olet salannut kaikilta todelliset tarkoitus peräsi? Muistini mukaan Järjestösi on salainen. Pitää olla vaitiolo lupaukselle kuuliainen. olen ymmärtänyt tarkoituksesi. Kiitos sinulle omista paljastuksistasi.

• jaksat
        UnaFortuna kirjoitti:

AVK: Todellisesta luonteesta: Hänhän on Joukkoomme solutautunut Jesuiitta joka työskentelee Katolisen kirkon uudenmaailman järjestyksen parissa. Kuunneltuani tuon Alberto Riveran kertomuksen. Vakuutuin täysin AVK takoituksista. Hän on Täysiverinen Jesuiitta, joka on tyhmyyttään paljastanut itsensä. Koetan varoittaa sinua ole hieman viisaampi Jäsen Järjestössäsi ettet joudu koston uhriksi. Sinulla on valvojat takana. Ehkä muutamia voit pettää jutuillasi, kuitenkin älykkäämmät ovat jo tunnistaneet sinut.

On hyvin ymmärrettävää miksi sinä suosittelet Jesuiitta saarnaaja Benny Hinniä Koivistoa Olet kai unohtanut Leo Mellerin pois listaltasi. Olet valmistamassa sitä uuttamaailman Järjestystä? Miksi olet salannut kaikilta todelliset tarkoitus peräsi? Muistini mukaan Järjestösi on salainen. Pitää olla vaitiolo lupaukselle kuuliainen. olen ymmärtänyt tarkoituksesi. Kiitos sinulle omista paljastuksistasi.

Aina vaan tuota samaa tyhjänpäiväistä jesuiitta lässytystäsi. Minulle on ihan sama luuleko joku olevansa jeesus tai jesuiitta :)

• UnaFortuna
        jaksat kirjoitti:

Aina vaan tuota samaa tyhjänpäiväistä jesuiitta lässytystäsi. Minulle on ihan sama luuleko joku olevansa jeesus tai jesuiitta :)

Kielisiä ohjelmia alkaisi ymmärryksei hieman kasvaa. Olen saanut täyden varmuuden siitä. että teidän Ylistämänne Antti: AVK. On Jesuiitta ei kuitenkaan hyippu älykäs. Hän yrittää johtaa teitä tämän uuden maailman järjestyksen rakkauden tuntemukseen. Tämän järjestyksen tavoite on saada koko maailma alamaiseksi tälle järjestölle, Jos osaisit Englannin kieltä ymmärtäisit himan kuinka sinua talutetaan narusta, kuin pässiä. Tällä hetkellä olet sokea.

Tehtyään paljastuksia melko runsaasti. Tämä entinen Jesuiitta myrkytettiin. Hänen antamansa tiedot on tallennettu. Eli nauhoitettu.

• AnttiVKantola kirjoitti:

Mutta EGW ...

Ote hänen kuvauksestaan:

Ylistetty olkoon Hänen Pyhä Nimensä!
        En koskaan lakkaa kiittämästä Häntä!
        Sillä hetkellä Hän ei vaatinut oikeutta, vaan osoitti minulle armonsa. Suomut valahtivat silmiltäni, ja sieluni oli äkkiä täynnä valoa.
        Läsnä ei ollutkaan tuo mahtava, peljättävä, kaikkivaltias Jumala, vaan valtaistuimella istui TODELLINEN Isäni, joka hoiti minun asiaani.

Hän ei ollut enää etäinen Jumala, vaan todellinen, oikea Isä. Ensimmäistä kertaa elämässäni tajusin, että Hän oli todellinen Isäni ja paras ystäväni.

Ihana suhde, joka minulla oli ollut fyysiseen isääni ja se ihmeellinen rakkaus, jota tunsimme toisiame kohtaan, tuli äkkiä mieleeni, joskin tuhatkertaisena.
        Sillä nyt olin totisen Isäni luona, Hänen joka rakasti minua niin paljoon, että jätti hetkeksi koko luomakuntansa keskustellakseen minun, tuhlaajapojan kanssa.

Noin Howard Pittman kuvailee Isää Kuvan ja Sanan kustantamassa(1986) ja Leo Mellerin toimittamassa kirjassa: Mies joka kävi taivaassa.

Jos tuo näky, uni, käynti - mikä lie - ei pidä paikkaansa eli ei ole tosi, niin paljon menetämme.
        Mutta ainakin minun mielikuviani se vastaa.

• alkaakseen

kysellä mitään miltään vainajahengiltä. Luultavasti sellaiset henget nousevat ihmismielen atavistisesta alitajunnasta. Ihminenhän kantaa tietyllä tavalla mielessään koko lajinkehityksensä historiaa ja enemmänkin ja kauemnpaakin, oikeastaan kai koko elämän olemassaolon historiaa. Sieltä ne taitavat pomppia, menneen ajan arkaaisen ihmisen muistoista,aivojen syvemmistä kerrostumista, vainahengetkin.

• eivät edes

usko moiseen roskaan. Ei edes Ellen G White kysllyt mitään vainajahengiltä. On AIVAN ERI ASIA nähdä unta vainajista, kun yrittää tietoisesti ottaa yhteyttä vainajiin. Unessa voi tapahtua monenlaisata yhteyttä, myöskin jo kuolleet ihmiset ovat meille unessa eläviä.

Uni on tiedottoman alitajunnan aikaan saannosta, eikä kukaan voi niistä itse määrätä. Aivan liian paljon meteliä jonkun ihmisen uninäyistä. Jättäkää vainajat ja vainajahenget rauhaan ja lopettakaa tuo toisten ihmisten tarpeeton ja ilkeämielinen mollaus. Tuo ei ole Jumalan mielenmukaista käytöstä.

• selvitit :)

Kaikki Ellenin näyt ovat samanlaisia tiedottoman alitajunnan aikaansaannoksia ja niihin jotkut ihan tosissaan uskovat :)

• meni kysymään

neuvoa Mainen kaupungissa meediona tunnetulta Rva Hainesiltä. Näin hän itse kirjoittaa kirjassaan. Myös James miehensä kuoleman jälkeen Rva White kysyi neuvoa vainajahengiltä, ...

Eli SDA-SPA eli Adventtikirkko on saatanan synagooga...?!

Ja hedelmistään te heidät tunnette...riitaa, rahastusta jne....jatkuvasti ja kaikkialla...

• Niin että missä

Ja missä ne todisteet viipyvät, panettelija?

• kirje
        Niin että missä kirjoitti:

Kirje 17, 1881, s.2-4, Willie Whitelle syyskuun 12, 1881
        Muutaman päivän ajan olin anellut Herraa ilmaisemaan tahtonsa velvollisuuteni suhteen. Näin yöllä unta, että ajoin hevosen vetämiä vaunuja ja istuin oikealla puolella. Isä oli myös rattailla istuen vasemmalla puolella. Hän oli hyvin kalpea, mutta rauhallinen ja tasapainoinen. ”Voi, isä” minä valitin ”olen niin onnellinen, kun saan sinut vielä kerran vierelleni! Minusta tuntui, että puolet minusta oli kadonnut. Isä, minä näin sinun kuolevan; näin sinut haudattavan. Onko Herra säälinyt minua ja antanut sinun tulla takaisin, jotta voisimme työskennellä yhdessä kuten ennen?” Hän näytti hyvin surulliselta. Hän sanoi: ”Herra tietää mikä on parasta sekä sinulle että minulle.

Työni oli minulle hyvin rakas. Olemme tehneet erehdyksen. Olemme vastanneet veljiemme lähettämiin kiireellisiin kokouskutsuihin. Meillä ei ollut sydäntä kieltäytyä niistä. Nämä kokoukset ovat uuvuttaneet meitä enemmän kuin arvasimmekaan. Hyvät veljemme olivat kiitollisia, mutta he eivät ymmärtäneet, että nämä kokoukset olivat meidän ikäisille ihmisille paljon raskaampia taakkoja. He ei eivät koskaan tulleet tietämään näiden pitkään jatkuneiden rasituksien seurauksia.

Jumala olisi suonut heidän kantavan taakat, joita me olimme kantaneet vuosia. Meidän hermostolliset energiamme olivat jatkuvasti rasittuneita, jolloin veljemme virheellisesti epäilivät motiivejamme eivätkä ymmärtäneet, että taakkamme heikensivät sydämen toimintaa. Olen tehnyt virheitä, joista suurin oli antaa myötätuntoni sellaisille ja tehdä työtä heidän puolestaan, joiden olisi tullut tehdä se itse. Ellen, kuten enennenkin, sinua tullaan pyytämään olemaan läsnä tärkeissä kokouksissa.

Vie tämä asia Jumalan eteen, mutta älä vastaa hartaimpaankaan pyyntöön. Elämäsi on hiuskarvan varassa. Tarvitset hiljaista lepoa, vapautta kaikesta jännityksestä ja ristiriitaisuuksista. Vuosien aikana me olisimme saattaneet saada paljon aikaan kirjoituksillamme ja osaamisellamme ilmaista asioita, joissa meillä on ollut sellaista tietoa, jota ihmisiltä puuttuu ja jota ihmiset tarvitsevat. Sillä tavalla sinä voit vaikuttaa kun voimasi palaavat, ja sinä voit tehdä paljon enemmän kirjoittamisellasi kuin äänelläsi.”

Hän katsoi minuun vetoavasti ja sanoi: ”Ethän laiminlyö näitä varoituksia, Ellen? Ethän? Seurakuntalaisemme eivät koskaan tule tietämään kuinka kivulloisesti olemme työskennelleet palvellaksemme heitä, koska elämämme oli kietoutunut työn etenemiseen , mutta Jumala tietää sen kaiken. Olen pahoillani siitä, että olen tuntenut niin syvästi ja raatanut kohtuuttomasti vaikeissa tilanteissa, välittämättä elämän ja terveyden laista

Herra ei vaatinut meitä kantamaan niin raskaita taakkoja ja monien veljiemme kantamaan niin vähän. Meidän olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ja omistaa aikamme ja voimamme kirjoittamiseen. Tekisitkö sen nyt?
        Kun voimasi palaavat, voisitko ottaa kynän ja kirjoittaa nämä asiat, joita olemme niin kauan ennakoineet, mutta älä pidä kiirettä? Siellä on tärkeä asia jota ihmiset tarvitsevat. Tee tämä ensimmäiseksi tehtäväksesi. Sinun täytyy puhua jonkin verran ihmisille, mutta karta velvollisuuksia jotka ovat uuvuttaneet meidät.”

Sanoin:”No niin, James, sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. Minun olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ennemmin kuin vuosi sitten. Mutta minä halusin auttaa työskentelyssä ja laitoksissa Battle Creekissä. Tein virheen. Sinun sydämesi on hellä. Sinut taivutellaan tekemään samat virheet kuin mitkä minä olen tehnyt. Elämäsi voi olla hyödyksi Jumalan asialle. Oi, nuo kallisarvoiset asiat, jotka Herralla olisi ollut minulle vietäväksi ihmisille, arvokkaita valon jalokiviä!”

Heräsin. Tämä uni vaikutti niin todelliselta. Nyt ymmärrät miksi en tunne velvollisuudekseni mennä Battle Creekiin ja ottaa kantaakseni vastuu yleiskonferenssista. Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kieltää minua. Tämä riittää. – Kirje 17, 1881, sivut 2-4. (W. C. Whitelle, syyskuu 12, 1881.) White säätiö Washington, D.C. maaliskuu 25, 1980

Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.

• eepu* :) Apt.2:38
        kirje kirjoitti:

Muutaman päivän ajan olin anellut Herraa ilmaisemaan tahtonsa velvollisuuteni suhteen. Näin yöllä unta, että ajoin hevosen vetämiä vaunuja ja istuin oikealla puolella. Isä oli myös rattailla istuen vasemmalla puolella. Hän oli hyvin kalpea, mutta rauhallinen ja tasapainoinen. ”Voi, isä” minä valitin ”olen niin onnellinen, kun saan sinut vielä kerran vierelleni! Minusta tuntui, että puolet minusta oli kadonnut. Isä, minä näin sinun kuolevan; näin sinut haudattavan. Onko Herra säälinyt minua ja antanut sinun tulla takaisin, jotta voisimme työskennellä yhdessä kuten ennen?” Hän näytti hyvin surulliselta. Hän sanoi: ”Herra tietää mikä on parasta sekä sinulle että minulle.

Työni oli minulle hyvin rakas. Olemme tehneet erehdyksen. Olemme vastanneet veljiemme lähettämiin kiireellisiin kokouskutsuihin. Meillä ei ollut sydäntä kieltäytyä niistä. Nämä kokoukset ovat uuvuttaneet meitä enemmän kuin arvasimmekaan. Hyvät veljemme olivat kiitollisia, mutta he eivät ymmärtäneet, että nämä kokoukset olivat meidän ikäisille ihmisille paljon raskaampia taakkoja. He ei eivät koskaan tulleet tietämään näiden pitkään jatkuneiden rasituksien seurauksia.

Jumala olisi suonut heidän kantavan taakat, joita me olimme kantaneet vuosia. Meidän hermostolliset energiamme olivat jatkuvasti rasittuneita, jolloin veljemme virheellisesti epäilivät motiivejamme eivätkä ymmärtäneet, että taakkamme heikensivät sydämen toimintaa. Olen tehnyt virheitä, joista suurin oli antaa myötätuntoni sellaisille ja tehdä työtä heidän puolestaan, joiden olisi tullut tehdä se itse. Ellen, kuten enennenkin, sinua tullaan pyytämään olemaan läsnä tärkeissä kokouksissa.

Vie tämä asia Jumalan eteen, mutta älä vastaa hartaimpaankaan pyyntöön. Elämäsi on hiuskarvan varassa. Tarvitset hiljaista lepoa, vapautta kaikesta jännityksestä ja ristiriitaisuuksista. Vuosien aikana me olisimme saattaneet saada paljon aikaan kirjoituksillamme ja osaamisellamme ilmaista asioita, joissa meillä on ollut sellaista tietoa, jota ihmisiltä puuttuu ja jota ihmiset tarvitsevat. Sillä tavalla sinä voit vaikuttaa kun voimasi palaavat, ja sinä voit tehdä paljon enemmän kirjoittamisellasi kuin äänelläsi.”

Hän katsoi minuun vetoavasti ja sanoi: ”Ethän laiminlyö näitä varoituksia, Ellen? Ethän? Seurakuntalaisemme eivät koskaan tule tietämään kuinka kivulloisesti olemme työskennelleet palvellaksemme heitä, koska elämämme oli kietoutunut työn etenemiseen , mutta Jumala tietää sen kaiken. Olen pahoillani siitä, että olen tuntenut niin syvästi ja raatanut kohtuuttomasti vaikeissa tilanteissa, välittämättä elämän ja terveyden laista

Herra ei vaatinut meitä kantamaan niin raskaita taakkoja ja monien veljiemme kantamaan niin vähän. Meidän olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ja omistaa aikamme ja voimamme kirjoittamiseen. Tekisitkö sen nyt?
        Kun voimasi palaavat, voisitko ottaa kynän ja kirjoittaa nämä asiat, joita olemme niin kauan ennakoineet, mutta älä pidä kiirettä? Siellä on tärkeä asia jota ihmiset tarvitsevat. Tee tämä ensimmäiseksi tehtäväksesi. Sinun täytyy puhua jonkin verran ihmisille, mutta karta velvollisuuksia jotka ovat uuvuttaneet meidät.”

Sanoin:”No niin, James, sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. Minun olisi pitänyt mennä Kaliforniaan ennemmin kuin vuosi sitten. Mutta minä halusin auttaa työskentelyssä ja laitoksissa Battle Creekissä. Tein virheen. Sinun sydämesi on hellä. Sinut taivutellaan tekemään samat virheet kuin mitkä minä olen tehnyt. Elämäsi voi olla hyödyksi Jumalan asialle. Oi, nuo kallisarvoiset asiat, jotka Herralla olisi ollut minulle vietäväksi ihmisille, arvokkaita valon jalokiviä!”

Heräsin. Tämä uni vaikutti niin todelliselta. Nyt ymmärrät miksi en tunne velvollisuudekseni mennä Battle Creekiin ja ottaa kantaakseni vastuu yleiskonferenssista. Minulla ei ole velvollisuutta osallistua yleiskonferenssiin. Herra kieltää minua. Tämä riittää. – Kirje 17, 1881, sivut 2-4. (W. C. Whitelle, syyskuu 12, 1881.) White säätiö Washington, D.C. maaliskuu 25, 1980

Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö Ellen olisi harjoittanut sekä henkien manaamista että unista ennustamista uskoessaan saaneensa viestin kuolleelta aviomieheltään, jumalallisena ilmoituksena Jumalalta. Jumala kieltää tällaisen.

5Moos.18:10-11 10. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,11. loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.

Ei ottanut yhteyttä vainajiin, se oli uni, .... eikä hän tuosta asiasta meille mitään oppia tuonut/antanut!!!    

• vainajaa?
        eepu* :) Apt.2:38 kirjoitti:

Ei ottanut yhteyttä vainajiin, se oli uni, .... eikä hän tuosta asiasta meille mitään oppia tuonut/antanut!!!    

Suurin osa kristityistä olisi hylännyt kuolleelta henkilöltä tulleen ”neuvon” ja ymmärtänyt sen olleen vain unta. Mutta ei Ellen White, joka teki tavallisesta unesta VIESTIN JUMALALTA. Näin hän oli tottelematon Jumalalle.

• lue mielellään koko kirja
        Niin että missä kirjoitti:

niin tästä aiheesta kuin kuvauksia narkomaniasta ja unista--niin viisastut?!

• harhoja, harhautuksia...jne
        kirje kirjoitti:

Nykyinen lääketieteen tutkija jan psykiatri tai psykologi antaisi Ellenille sairausdiagnoosin numero....Skitsofrenia tai skitsoidinen persoona, grandioottisine piirteineen, persoonallisuus häiriöinen..?

Ja monesta seuraajastaan on tullut samanlaisia lisättynä fanaattisuus ja realiteettien puute?

Tri Toloinen

• antaa
        harhoja, harhautuksia...jne kirjoitti:

Nykyinen lääketieteen tutkija jan psykiatri tai psykologi antaisi Ellenille sairausdiagnoosin numero....Skitsofrenia tai skitsoidinen persoona, grandioottisine piirteineen, persoonallisuus häiriöinen..?

Ja monesta seuraajastaan on tullut samanlaisia lisättynä fanaattisuus ja realiteettien puute?

Tri Toloinen

diaknoosia. Aikanaan ne sinun diaknoosit paljastetaan ovat oikeita vai vääriä!

Voihan sitä tietysti sanoa, että kaikki Jeesuksen seuraajat ovat persoona häiriöisiä, kun sitä vertaa itseensä ja elää eri maailmassa! Uskomattomasta näyttää kaikki Raamatun henkilöt persoona häiriöisiltä ja kaheleilta!

• Ei ole vielä yksikään David Wilkersonin profetia mennyt vikaan. Ei WTC-turma eikä muukaan.

Ja tuo saarnamies sanoo, että profeetan tietää
      oikeaksi siitä, että hänen ennustuksensa käyvät toteen. Hän ei kiellä arvostelemasta niitä, vaan mm. "Näky"-kirjansa esipuheessa hän kehottaa arvostelemaan.

Sellaista miestä kuulen mielelläni silloinkin, kun hän ennustaa pitkällle tulevaisuuteen, eikä vain muutaman vuoden päähän tai kymmenen.

Ellenin unet ovat kaikki menneet vikaan kuten myös Ellenin seuraajien pötypuheet. Esimerkiksi Jumalan Israel on ja pysyy.

Jooel 2:27-30

27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
      28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
      30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;

"Näitten jälkeen" - edessäpäin siis on se, että Jumala vuodattaa Israelinkin ylle "armon ja rukouksen hengen". Näinollen antikristuksen ajan loppupuolen oikeat profeetat löytyvät israelilaisten keskuudesta.

Toki sopii tuo Jooelin profetia sovittaa alkaneeksi jo helluntaista, kuten apostoli Pietari
      haluaa asian nähdä.

• profeetta ja nyt

nyt on D. Wilkerson. A. Kantolalla riittää oikeita profetoita.

http://www.davidwilkerson.org/

""David Wilkerson (s. 19. maaliskuuta 1931 Hammond, Indiana) on yhdysvaltalainen pappi ja vaikuttaja. Hän on perustanut interdenominationalistisen Times Square Church -kirkon New Yorkiin ja kirjoittanut yli kolmekymmentä teosta. Interdenominationalismilla tarkoitetaan kristillisten tunnustuskuntien jäsenten välistä ekumeniaa.

Alun perin Wilkerson toimi yhdysvaltalaisessa helluntailaisessa Assemblies of God -liikkeessä. Wilkersonin teologiset näkemykset ovatkin pitkälti helluntailaisuuteen pohjautuvia, ja Times Square Church -kirkko on opillisesti hyvin lähellä helluntailaisuutta.lähde?

Wilkerson toimi maalaispastorina Pennsylvaniassa. Nähtyään vuonna 1957 sanomalehdestä, että useita New Yorkin nuoria oli syytettyinä murhista, hän päätti siirtyä katulähetystyöhön. Huomattavan puertoricolaisperäisen jengin johtaja Nicky Cruz tuli hänen kauttaan kristinuskoon. Wilkerson työskenteli paljon huumenuorten parissa.

Wilkerson siirsi päämajansa Texasiin vuonna 1971, mutta palasi New Yorkiin runsaan kymmenen vuoden kuluttua. Wilkersonin poika Gary Wilkerson toimii myös pappina samassa seurakunnassa.

Wilkerson on kirjoittanut useita kristillisiä kirjoja, joista on tehty myös elokuvia. Muun muassa Risti ja linkkuveitsi on laajalti tunnettu sekä kirjana että elokuvana, joka on kuvattu alkuperäisessä ympäristössään, New Yorkin slummeissa – teos kertoo Wilkersonin elämästä hänen muutettuaan New Yorkiin.""

• vaikuttaa
        profeetta ja nyt kirjoitti:

""David Wilkerson (s. 19. maaliskuuta 1931 Hammond, Indiana) on yhdysvaltalainen pappi ja vaikuttaja. Hän on perustanut interdenominationalistisen Times Square Church -kirkon New Yorkiin ja kirjoittanut yli kolmekymmentä teosta. Interdenominationalismilla tarkoitetaan kristillisten tunnustuskuntien jäsenten välistä ekumeniaa.

Alun perin Wilkerson toimi yhdysvaltalaisessa helluntailaisessa Assemblies of God -liikkeessä. Wilkersonin teologiset näkemykset ovatkin pitkälti helluntailaisuuteen pohjautuvia, ja Times Square Church -kirkko on opillisesti hyvin lähellä helluntailaisuutta.lähde?

Wilkerson toimi maalaispastorina Pennsylvaniassa. Nähtyään vuonna 1957 sanomalehdestä, että useita New Yorkin nuoria oli syytettyinä murhista, hän päätti siirtyä katulähetystyöhön. Huomattavan puertoricolaisperäisen jengin johtaja Nicky Cruz tuli hänen kauttaan kristinuskoon. Wilkerson työskenteli paljon huumenuorten parissa.

Wilkerson siirsi päämajansa Texasiin vuonna 1971, mutta palasi New Yorkiin runsaan kymmenen vuoden kuluttua. Wilkersonin poika Gary Wilkerson toimii myös pappina samassa seurakunnassa.

Wilkerson on kirjoittanut useita kristillisiä kirjoja, joista on tehty myös elokuvia. Muun muassa Risti ja linkkuveitsi on laajalti tunnettu sekä kirjana että elokuvana, joka on kuvattu alkuperäisessä ympäristössään, New Yorkin slummeissa – teos kertoo Wilkersonin elämästä hänen muutettuaan New Yorkiin.""

jesuiitalta.

• että vain 1 proffa on oikee???
        profeetta ja nyt kirjoitti:

Profetoijiahan on seurakunta täynnä, jos menee niinkuin pitäisi.

1. Kor. 14:31
        Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

• UnaFortuna

Järjestön Profeetat ovat todellisia. He ovat todellisia vainon hengen Profeettoja. Onhan Anttikin ihan todellinen pesun kestävä Jesuiitta. Hänellä on ihanteena tuhota Jeesuksen antama sanoma vääristyneessä muodossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      47
      3578
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2665
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2614
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1836
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1596
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1361
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1308
    8. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      126
      1275
    9. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1269
    10. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1186
    Aihe