Jäähdyttelyä

Tässä on parin viime tunnin aikana selvästi kuumat aallot pyyhkäiseet yli palstan. Lämpötila on ollut aivan käsin kosketeltavaa:)

Tähän ketjuun on hyvä saapua jäähdyttelemään.

40

1374

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ppaj

minä kaipaan lämpöä enemmänkin kuin jäähtymistä, on tuo marraskuu sen verran päässyt kiinni sisimpään.

Ei enää lisää jäätä, kiitos!

• Käännetäänpä hiukan ilmastoinia pari piirua vasempaan, silleen sopivasti:)
        Kiva kun pääsit osallistumaan kisaan. Muista sitten äänestää:)

• kiitos säädöistä
        Waffen-ss kirjoitti:

Käännetäänpä hiukan ilmastoinia pari piirua vasempaan, silleen sopivasti:)
        Kiva kun pääsit osallistumaan kisaan. Muista sitten äänestää:)

...lämpöä tässä kaipasinkin :)

Yritän muistaa, netti tökkii välillä vaan niin, että en voi sanoa varmaksi. Nyt toimii taas, näköjään.

• kiitos säädöistä kirjoitti:

...lämpöä tässä kaipasinkin :)

Yritän muistaa, netti tökkii välillä vaan niin, että en voi sanoa varmaksi. Nyt toimii taas, näköjään.

Tämä netin tökkiminen loppui pari kolme päivää sitten ja sitä ennen oli tosi vaikea päästä tänne.
        Puuta saa koputtaa jos koko viikon pelaisi näin hyvin, kuin mitä tänään on toiminut.

• jääpaloja, ku tekarit meinaa sulaa suuhun liiasta höpöttämisestä.

• Jääpaloja löytyy runsaasti, olin nimittäin varautunut tähän tilanteeseen hyvissä ajoin.:)

*ojentaa ämpärillisen jääpaloja*

• Waffen-ss kirjoitti:

Jääpaloja löytyy runsaasti, olin nimittäin varautunut tähän tilanteeseen hyvissä ajoin.:)

*ojentaa ämpärillisen jääpaloja*

kaulaa myöten ämpäriin* voi kiitos tää helpotti. Huomasitko että meille tuli kilpailija pukkikisaan :))

• Nittaminax kirjoitti:

kaulaa myöten ämpäriin* voi kiitos tää helpotti. Huomasitko että meille tuli kilpailija pukkikisaan :))

Huomasin kyllä ja tietysti on ilahduttavaa että osallistujia tulee enemmänkin. Kisa kiristyy selvästi ja menee jännittävämmäksi.:)

• anna yksi kylmä juoma jäillä :))

• Tuossa on drinkki jäillä, siinä on jotain spesiaalia.Kova ja korkea tasoinen kisa menossa taas kerran:)

*raotaa taikisen puseroa ja huiskuttaa pyyheliinalla tiuhaan tahtiin*

• Waffen-ss kirjoitti:

Tuossa on drinkki jäillä, siinä on jotain spesiaalia.Kova ja korkea tasoinen kisa menossa taas kerran:)

*raotaa taikisen puseroa ja huiskuttaa pyyheliinalla tiuhaan tahtiin*

kisassa on ainakin dramatiikkaa mukana :D

Äläkä kurki sinne puseron sisään, meedia on kuitenkin paikalla jossain......

• TaikisN kirjoitti:

kisassa on ainakin dramatiikkaa mukana :D

Äläkä kurki sinne puseron sisään, meedia on kuitenkin paikalla jossain......

Eheii, en kurki ja pois sellaiset ajatukset minusta, jos ne edes sattuisivat mieleen ponnahtamaan:)
        Nyt taidan lukea ajatuksen kanssa mitä tuolla kisa avauksessa oikein lukee ja kuka sanoo mitäkin. Kommenteja ainakin on siunaantunut paljon.

• Waffen-ss kirjoitti:

Eheii, en kurki ja pois sellaiset ajatukset minusta, jos ne edes sattuisivat mieleen ponnahtamaan:)
        Nyt taidan lukea ajatuksen kanssa mitä tuolla kisa avauksessa oikein lukee ja kuka sanoo mitäkin. Kommenteja ainakin on siunaantunut paljon.

en ole ihan varma kannattaako niitä kovin ajatuksen kanssa lukea... :DD

• Yxitypy

tähän aikaan illasta lämpötila nossut?
      Mä tulin vasta tuolta ulkoa, enkä yhtään kuumaa aaltoa ole vielä tuntenut :=))

Sinäkö ne kuumat aallot täällä olet saanut aikaan?

• Olisi hiukan liioiteltua sanoa minun ne aallot aiheuttaneen, mutta kyllä sen myönnän, että pienen pieni osuus on minullakin;)

Nojoo,,mitäs sinulle muuta kuuluu? Lenkilläkö kävit vai?

• Yxitypy
        Waffen-ss kirjoitti:

Olisi hiukan liioiteltua sanoa minun ne aallot aiheuttaneen, mutta kyllä sen myönnän, että pienen pieni osuus on minullakin;)

Nojoo,,mitäs sinulle muuta kuuluu? Lenkilläkö kävit vai?

kävin vesisateessa.
        Kummasti piristi :=))

Mitäs tässä muuta kun arkista aherrusta. Tänään vähän siivoillut, ja pari isäinpäiväkakkua tehnyt.
        Aika rientää ja nuoruus kuluu :=))

Kyllä mun mielestä mies voi aiheuttaa kuumia aaltoja. Olen itse sen kokenut :=))

• norMix evk

Kunnon löylyissä kuuluukin olla lämpöä. Mutta saunan päälle jäähdyttelyt olusten kera on tietty paikallaan! Vahinko vaan ettei ole avantoa kuten Typyllä tuolla tundralla :((

• Yxitypy

kylmästä oluesta. Alkoi janottamaan. En muistanut ostaa yhtään olutta, kun kaupassa en janoa vielä tuntenut :=((

Kuules.. hätä keinon keksii. Kun te etelän ressukat ette pääse avantoon, niin olis muutama kylpylä siellä etelässä, jonne on tehty avanto. Kävin kerran yhdessä sellasessa :=))

• norMix evk
        Yxitypy kirjoitti:

kylmästä oluesta. Alkoi janottamaan. En muistanut ostaa yhtään olutta, kun kaupassa en janoa vielä tuntenut :=((

Kuules.. hätä keinon keksii. Kun te etelän ressukat ette pääse avantoon, niin olis muutama kylpylä siellä etelässä, jonne on tehty avanto. Kävin kerran yhdessä sellasessa :=))

niin pistän sulle tulemaan yhden pullon laajakaistaa pitkin ;-))

Muutamassa "kylmäaltaassa" olen toki ollut kylpylässä mutten sentään avannossa. Taisit nyt taas heittää huuhaata! ;=D

• Yxitypy kirjoitti:

Olen käynyt avannossa eräällä lapin reisullani ja mun mielestä se ei sävyttänyt minua yhtään. Olin silloin huomattavasti nuorempi ja ehkä tänään jos tekisin saman uudelleen, olisi toisenlaiset tuntemukset.
        Jalkapohjat tuntuiviat jäätyvän sen lyhyen matkan aikana mitä kesti kävellä saunasta avantoon, about noin 15 metriä.

• Yxitypy
        norMix evk kirjoitti:

niin pistän sulle tulemaan yhden pullon laajakaistaa pitkin ;-))

Muutamassa "kylmäaltaassa" olen toki ollut kylpylässä mutten sentään avannossa. Taisit nyt taas heittää huuhaata! ;=D

Kylläpäs helpotti :=))

Nooh... tais olla kylmäallas, mutta vesi oli yhtä kylmää kuin avannossa.
        Ai niin... taas meinasin puhua palturia. Enhän ole kyllä avannossa koskaan edes käynyt :=))

Mites etelässä näin marraskuussa? Vieläkö on lehti puussa?

• Yxitypy
        Waffen-ss kirjoitti:

Olen käynyt avannossa eräällä lapin reisullani ja mun mielestä se ei sävyttänyt minua yhtään. Olin silloin huomattavasti nuorempi ja ehkä tänään jos tekisin saman uudelleen, olisi toisenlaiset tuntemukset.
        Jalkapohjat tuntuiviat jäätyvän sen lyhyen matkan aikana mitä kesti kävellä saunasta avantoon, about noin 15 metriä.

olla jalassa tossut, ettei jalkapojat jäädy maahan kiinni.
        Enpä ole uskaltautunut koskaan avantoon, vaikka kilometrin päässä sellanen olis.

Sun täytyy kokeilla uudestaan. Kovasti kehuvat hyvää oloa avantouinnin jälkeen.
        Lumessa olen saunan jälkeen alasti pöyrinyt ja tehnyt enkeleitä :=)))

• Yxitypy kirjoitti:

olla jalassa tossut, ettei jalkapojat jäädy maahan kiinni.
        Enpä ole uskaltautunut koskaan avantoon, vaikka kilometrin päässä sellanen olis.

Sun täytyy kokeilla uudestaan. Kovasti kehuvat hyvää oloa avantouinnin jälkeen.
        Lumessa olen saunan jälkeen alasti pöyrinyt ja tehnyt enkeleitä :=)))

Lumessa olen kerran pyörähtänyt saunan jälkeen, mutta enkeleitä en sentään tehnyt.
        Mikäs sinua pidättelee menemästä avantoon, kun muutenkin tunnut olevan melkoisen rohkea nainen?
        Rohkeesti vain testaamaan.

• norMix evk
        Yxitypy kirjoitti:

Kylläpäs helpotti :=))

Nooh... tais olla kylmäallas, mutta vesi oli yhtä kylmää kuin avannossa.
        Ai niin... taas meinasin puhua palturia. Enhän ole kyllä avannossa koskaan edes käynyt :=))

Mites etelässä näin marraskuussa? Vieläkö on lehti puussa?

Et ole ollut avannossa, johan nyt! Eikun kiiruusti korjaamaan vahinko. Itsekin olin pitkään epäilevällä kannalla, kunnes kerran siellä teilläpäin tundralla tuli kokeiltua. Ekakerralla kastoin varpaat, toisella jalat ja kolmannella kerralla kokonaan. Ja ah miten hieno jälkitunne siitä tulikaan! Sen jälkeen olen aina kun vaan mahdollista avantoon pulahtanut.

Etelän marraskuussa korjataan viimeisiä viinirypäleitä. Joinain öinä on lämpö pudonnut jo alle kahdenkymmenen, mutta ei kuule palmunlehdet ole olleet siitä moksiskaan!

• Yxitypy
        Waffen-ss kirjoitti:

Lumessa olen kerran pyörähtänyt saunan jälkeen, mutta enkeleitä en sentään tehnyt.
        Mikäs sinua pidättelee menemästä avantoon, kun muutenkin tunnut olevan melkoisen rohkea nainen?
        Rohkeesti vain testaamaan.

en saiskaan mennä avantoon, kun mulla on rytmihäiriöitä.
        Tottakai lumessa pitää enkelit tehdä. Sehän kuuluu asiaan :=))

Ai minä rohkea vai? Mistä sulla sellainen tuntuma? :=))

• Yxitypy kirjoitti:

en saiskaan mennä avantoon, kun mulla on rytmihäiriöitä.
        Tottakai lumessa pitää enkelit tehdä. Sehän kuuluu asiaan :=))

Ai minä rohkea vai? Mistä sulla sellainen tuntuma? :=))

No kun kerran sanoit minulle harrastaneesi räsypokkaa ja vieläpä hävineesi pelissä aivan kaikki:)
        Muutenkin tunnut sellaiselta rempseältä ja iloisen luonteiselta naiselta:)

• Yxitypy
        Waffen-ss kirjoitti:

No kun kerran sanoit minulle harrastaneesi räsypokkaa ja vieläpä hävineesi pelissä aivan kaikki:)
        Muutenkin tunnut sellaiselta rempseältä ja iloisen luonteiselta naiselta:)

sitä nuoruutta, jossa kulkee pieni hulluus mukana :=))

Tuo rempseys ja iloisuus on totta. Mutta kun suutun, osaan olla aika pippurinen. Tosin ne puuskat menee onneks aika nopeesti ohi.
        Kehus lissää :=))

• Yxitypy
        norMix evk kirjoitti:

Et ole ollut avannossa, johan nyt! Eikun kiiruusti korjaamaan vahinko. Itsekin olin pitkään epäilevällä kannalla, kunnes kerran siellä teilläpäin tundralla tuli kokeiltua. Ekakerralla kastoin varpaat, toisella jalat ja kolmannella kerralla kokonaan. Ja ah miten hieno jälkitunne siitä tulikaan! Sen jälkeen olen aina kun vaan mahdollista avantoon pulahtanut.

Etelän marraskuussa korjataan viimeisiä viinirypäleitä. Joinain öinä on lämpö pudonnut jo alle kahdenkymmenen, mutta ei kuule palmunlehdet ole olleet siitä moksiskaan!

jo Waffenille syyn, miks en voi avannossa käydä. Mä en jotenkin usko, että oot avannossa ees käynyt.

Muuten.. mun on pakko herättää sut kylmään totuuteen.
        Ne rypäleet oot korjannut lähikaupan hedelmätiskiltä, ja sisälämpöä voisit nostaa hiukan, jos alle 20 menee. Se palmun kuva on siellä makkarin seinällä :=))

• Yxitypy kirjoitti:

sitä nuoruutta, jossa kulkee pieni hulluus mukana :=))

Tuo rempseys ja iloisuus on totta. Mutta kun suutun, osaan olla aika pippurinen. Tosin ne puuskat menee onneks aika nopeesti ohi.
        Kehus lissää :=))

Noo.. täytyy myöntää että olen muuttanut käsitystä sinusta huomattavasti positiivisempaan suuntaan. En kuitenkaan ala liikaa kehumaan, koska muuten alat kulkemaan nokka pystyssä:)

Käännetään asia toisin päin, mitäs osaat minusta sanoa?:)))

• Yxitypy
        Waffen-ss kirjoitti:

Noo.. täytyy myöntää että olen muuttanut käsitystä sinusta huomattavasti positiivisempaan suuntaan. En kuitenkaan ala liikaa kehumaan, koska muuten alat kulkemaan nokka pystyssä:)

Käännetään asia toisin päin, mitäs osaat minusta sanoa?:)))

lisää, niin olisin äänestänyt sinua laiffareiden joulupukiks :=))

Sinusta.... hmmm.. panit pahan.
        Ainakin tarkkailijaluonne olet. Sulla on hyvä muisti siitä, mitä kukanenkin palstoilla on joskus maailmassa sanonut. Melkein uskon, että pidät sitä päiväkirjaa :=))

Niin... ja kova flirttailija olet kans. Melkein yhtä kova kuin Kadunmies :=))

Mitäs mä nyt muuta. Seurallinen, ihan mukava ja huumorintajuinen mies tuntuisit olevan. Joskus hyvinkin asiallinen.
        Mutta kerran sanoit, ettet käytä alkoholia lainkaan. Sitä en usko :=))

• Yxitypy kirjoitti:

lisää, niin olisin äänestänyt sinua laiffareiden joulupukiks :=))

Sinusta.... hmmm.. panit pahan.
        Ainakin tarkkailijaluonne olet. Sulla on hyvä muisti siitä, mitä kukanenkin palstoilla on joskus maailmassa sanonut. Melkein uskon, että pidät sitä päiväkirjaa :=))

Niin... ja kova flirttailija olet kans. Melkein yhtä kova kuin Kadunmies :=))

Mitäs mä nyt muuta. Seurallinen, ihan mukava ja huumorintajuinen mies tuntuisit olevan. Joskus hyvinkin asiallinen.
        Mutta kerran sanoit, ettet käytä alkoholia lainkaan. Sitä en usko :=))

En halua alentua niin alas, että ylenpalttisella kehumisella ostaisin äänesi. Tiedät sen itsekkin:)
        Mutta sen haluan sanoa, että välillä ilostun suunnattomasti nähdessäni sinut tällä palstalla. Sillä tuo hymysi, joka välittyy kirjoitustesi loppuun liitetyistä hymiöistä saa minut välillä miettimään silmiesi väsisävyä.
        Välillä kuvittelen niiden olevan syvän siniset ja heti perään korjaan värin vihreäksi. En kuitenkaan koskaa ole tohtinut sitä edes sinulta udella.

Pakko myöntää, pidin siitä kuinka arvostelit minua. Myönnän myös sen, että monessa kohdassa osuit oikeaan ja jopa sait napakympin. Ei lainkaan hassummin arvattu.

• yxitypy evk
        Waffen-ss kirjoitti:

En halua alentua niin alas, että ylenpalttisella kehumisella ostaisin äänesi. Tiedät sen itsekkin:)
        Mutta sen haluan sanoa, että välillä ilostun suunnattomasti nähdessäni sinut tällä palstalla. Sillä tuo hymysi, joka välittyy kirjoitustesi loppuun liitetyistä hymiöistä saa minut välillä miettimään silmiesi väsisävyä.
        Välillä kuvittelen niiden olevan syvän siniset ja heti perään korjaan värin vihreäksi. En kuitenkaan koskaa ole tohtinut sitä edes sinulta udella.

Pakko myöntää, pidin siitä kuinka arvostelit minua. Myönnän myös sen, että monessa kohdassa osuit oikeaan ja jopa sait napakympin. Ei lainkaan hassummin arvattu.

voisin jo äänestää sua :=))

No jopas olet arka, kun et silmieni väriä ole uskaltanut kysyä. Kyllä mä sinisilmäinen olen. Joskus tahtoo olla myös luonne sitä.

Mutta nyt on häätyy mennä unille, että jaksaa isukkia mennä tervehtiin huomenna. Hyvät yöt :=))

• kahjovaakutin

tuli oikein kuuma kun seurasin tuomarityöskentelyä. Ihan tuli mieleen ajat Hakkiksella, kun wirnixin ylituomarin viitassa jaoin kyseenalaista oikeutta.
      Mikä hitto sun avauksissa oiken on (vikana) , ne on aina kuin raikas tuulahdus kaiken mäiskeen keskellä. Muistan ikuisesti avauksen eka nikistä, mutta muistaako muut?
      Mikset sää ikinä vokottele meikäläistä, oonko sun mielestä ruma? *tuijottaa humalaisen virne naamallaan*

• yxitypy evk

Moi vaakutin.
        Kyllä Waffen suakin vokottelee. Sehän tykkää meistä kaikista laiffarin naisista :=))

Jääkää rupatteleen. Mun meen jo nukkumaan, kun ei ole edes sen vertaa jemmassa punkkua, et lasillisen olis saanut. Tyhjiä pulloja kyllä olis, mutta en viitsi niiden pohjia alkaa tiputteleen.

Hyvät yöt :=))

• Haluan kyllä muistuttaa sinua yhdestä asiasta, olen sinua kauan kauan sitten vokotellut, tosin laihoin tuloksin.:) Silloin kirjoitin hymypatsas avauksen sinulle ja latasin siihen sen verran tunteella kaikki ne, mitä tunsin silloin.

Et sinä ruma ole, et suinkaan. Muistaakseni olet blondi, ellet sitten ole narrannut minua.:)

*iskee silmää, ensin toisella simmulla, sitten perään toisella*

Ps. tämä tepsii aina

• kiitos vaan meedialle :)

• sinulla vielä niitä jäitä, tarvitsisin otsaani viilentämään muutaman kourallisen.

• Mä voin vähän viilentää *nakkaa jääkylmää vettä nitan niskaan*

Kyselit tuolla ylempänä kuinkas tänään voidaan.... Mä voin samallatavoin kuin eilenkin, ei tullut nautittua naista väkevämpää :)

• TaikisN kirjoitti:

Mä voin vähän viilentää *nakkaa jääkylmää vettä nitan niskaan*

Kyselit tuolla ylempänä kuinkas tänään voidaan.... Mä voin samallatavoin kuin eilenkin, ei tullut nautittua naista väkevämpää :)

mikä herätys, ja nyt mun yöpuku on ihan märkä. Hyrrrrrr......mutta missä ne jääpalat on. :)

Ei mullakaan mikään krapula ole, otsalohko vain pikkusen kipee. Mutta kiitti kunnon herätyksestä. :))

• Nittaminax kirjoitti:

mikä herätys, ja nyt mun yöpuku on ihan märkä. Hyrrrrrr......mutta missä ne jääpalat on. :)

Ei mullakaan mikään krapula ole, otsalohko vain pikkusen kipee. Mutta kiitti kunnon herätyksestä. :))

tarviit, nyt olisi jäädytettyjä :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe