onko kokemusta oleskeluluvista?

attitude

Nimenomaan Turkista Suomeen. Onko se niin helppoa? Menimme naimisiin Turkissa, mieheni ei päässyt tänne turistiviisumilla. Onko syytä huoleen?

24

2494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa sanoa mutta

meillä ei ainakaan ollut helppoa mutta se tosin oli 7v sitten. Oleskelulupaa haettiin, mies odotti Turkissa. Kielteinen tuli ja siitä valitettiin hallinto-oikeuteen josta sitten tuli päätös että Uvin päätös väärä ja palautettiin takaisin Uville josta sitten tuli oleskelulupa. Tähän meni n. 2v.

• Katkera Lupa

Mies häipyi kun sai pysyvän oleskeluluvan. Siinä se "ikuinen rakkaus" minua kohtaan.

• _minä_vaan_

Mentiin naimisiin Turkissa, mies ei saanut turistiviisumia. Nyt oleskelulupa hakemus just laitettu vetämään, minä täällä Suomessa, mies Turkissa.

Tarkotus olis alkuvuonna 08 hakea turistiviisumia uudelleen, perusteena se että mies pääsis tänne odottamaan oleskelulupa päätöstä (näin on neuvottu, että vois tehdä).
      Olis kiva vaihtaa kokemuksia, saako suhun yhteyttä jotenkin, huomasin että galleria sivusi ei ole julkinen.

• mina vain

Turistiviisumia ei myönneta jos on vahaakaan syyta epailla etta lomalta ei palatakaan omaan maahan vaan kannattaa eka hakea suoraan sita oleskelulupaa. Oleskelulupa irtoaa paremmin kuin viisumi.

• molly moo
        mina vain kirjoitti:

Turistiviisumia ei myönneta jos on vahaakaan syyta epailla etta lomalta ei palatakaan omaan maahan vaan kannattaa eka hakea suoraan sita oleskelulupaa. Oleskelulupa irtoaa paremmin kuin viisumi.

Olen myös sitä yrittänyt eräälle tutulleni tolkuttaa, mutta he meinaavat hakea viisumia ensin...

• jo tuossa
        molly moo kirjoitti:

Olen myös sitä yrittänyt eräälle tutulleni tolkuttaa, mutta he meinaavat hakea viisumia ensin...

aiemmassa aihepiirissä koskien naimisiinmenoa maistraatissa. Meillä olisi tarkoitus hakea oleskelulupaa naimisiinmenon jälkeen eli miten se taas sitten onnistuu? Mieheni tulee nyt joulunaikaan viisumilla tänne ja lähtee sitten takaisin jouluaattona. Vienkö minä oleskelulupahakupaperit, ja siis minne?

kiitos etukäteen vastauksista!

• oleskeluluvan
        jo tuossa kirjoitti:

aiemmassa aihepiirissä koskien naimisiinmenoa maistraatissa. Meillä olisi tarkoitus hakea oleskelulupaa naimisiinmenon jälkeen eli miten se taas sitten onnistuu? Mieheni tulee nyt joulunaikaan viisumilla tänne ja lähtee sitten takaisin jouluaattona. Vienkö minä oleskelulupahakupaperit, ja siis minne?

saannissa kun pystyt esittämään miten pystyt huolehtimaan puolisosi ylläpidosta hänen tänne jäädessä.

Myös hänen opiskelupaperinsa ammattiin auttavat asiaa ja mahdollisuuksia työmarkkinoille.

Suomenkielen opiskelu on myös plussaa,on hyvä kun olet opettanut miestäsi ja hän jo varmasti taitaa kielen auttavasti joten ei joudu aivan ummikkona sitä opiskelemaan.

Puhut myös hänelle suomea niin hän sisäistää sitä muuallakin kuin vain sivusta kuunnellessaan.

Kyllä asia lähtee sujumaan kunhan vain pidät huolen ettei hän istu päiviään maalaistensa seurassa moskeijan yhteydessä olevassa kahviossa tai muussa paikassa jossa ei kieltä opi.

Toivotan onnea.

• Ei pidä paikkansa tuo...
        oleskeluluvan kirjoitti:

saannissa kun pystyt esittämään miten pystyt huolehtimaan puolisosi ylläpidosta hänen tänne jäädessä.

Myös hänen opiskelupaperinsa ammattiin auttavat asiaa ja mahdollisuuksia työmarkkinoille.

Suomenkielen opiskelu on myös plussaa,on hyvä kun olet opettanut miestäsi ja hän jo varmasti taitaa kielen auttavasti joten ei joudu aivan ummikkona sitä opiskelemaan.

Puhut myös hänelle suomea niin hän sisäistää sitä muuallakin kuin vain sivusta kuunnellessaan.

Kyllä asia lähtee sujumaan kunhan vain pidät huolen ettei hän istu päiviään maalaistensa seurassa moskeijan yhteydessä olevassa kahviossa tai muussa paikassa jossa ei kieltä opi.

Toivotan onnea.

Saa olla vaikka työtön, ei sen pitäisi vaikuttaa puolison oleskeluluvan saamiseen Suomeen, näin minulle sanottiin ulkomaalaispoliisista. Enemmän ne on kiinnostuneita Suomeen muuttavan puolison rahavaroista.

• jo tuossa kirjoitti:

Käytännössä voitte tehdä sen kolmella tavalla:

Kaikkiin UVI:n lomakkeet 101 ja kummaltakin 102, kaksi valokuvaa, valokopio passeista ja viisumeista - kummankin. Avioliittotodistus.

1. Puolisosi hakee itse Suomen lähetystöstä asuinmaastaan (jos siellä ei ole lähettystöä, niin sitten siitä lähetystöstä, joka ao. maan asioita hoitaa). Hintaa en tiedä.

2. Puolisosi hakee itse täällä paikalliselta poliisilta (Helsingissä Malmilta). Periaatteessa maasta ei voi poistua, kun passi on poliisilla, mutta tarvittaessa matkoja varten sen saa "lainaksi". Hinta €120

3. Haet Suomessa puolisosi puolesta, joka odottaa kotimaassaan. Paperit toimitetaan paikalliseen poliisiin. Hinta €200. Suomen suurlähetystöstä otetaan sitten yhteyttä ja kutsutaan haastatteluun - tarvittaessa - sekä noutamaan oleskelulupaa.

Itse toimin kohdan 3 mukaisesti, ei tarvinnut vaimon elää mun palkallani pelkästään vaan pystyi käymään työssä ja hoitamaan omat asiansa kuntoon kotimaassaan.

• tulot ei ratkaise myös..
        Ei pidä paikkansa tuo... kirjoitti:

Saa olla vaikka työtön, ei sen pitäisi vaikuttaa puolison oleskeluluvan saamiseen Suomeen, näin minulle sanottiin ulkomaalaispoliisista. Enemmän ne on kiinnostuneita Suomeen muuttavan puolison rahavaroista.

Raha ei ratkaise mitään, ei edes ulkomaalaisen puolison varat ja tulot, tai onko rahaton.

• attitude

kaksi hylkäystä turistiviisumin osalta. Se olikin ennen avioliittoa. Nyt sitten jännitetään kuinka nyt käy. email hexodus@elisanet.fi

• Kokemusta on
        attitude kirjoitti:

kaksi hylkäystä turistiviisumin osalta. Se olikin ennen avioliittoa. Nyt sitten jännitetään kuinka nyt käy. email hexodus@elisanet.fi

Oleskelulupaautomaatti, ja jos ei yhteistä asumishistoriaa ole, tuskin oleskelulupa irtoaa.
        Viisumit taitavat hylkää sen vuoksi, että pelkäävät ulkomaalaisen jäävän Suomeen tai hakevan suomessa oleskelulupaa.

• aviolitton
        Pussikarhu kirjoitti:

Käytännössä voitte tehdä sen kolmella tavalla:

Kaikkiin UVI:n lomakkeet 101 ja kummaltakin 102, kaksi valokuvaa, valokopio passeista ja viisumeista - kummankin. Avioliittotodistus.

1. Puolisosi hakee itse Suomen lähetystöstä asuinmaastaan (jos siellä ei ole lähettystöä, niin sitten siitä lähetystöstä, joka ao. maan asioita hoitaa). Hintaa en tiedä.

2. Puolisosi hakee itse täällä paikalliselta poliisilta (Helsingissä Malmilta). Periaatteessa maasta ei voi poistua, kun passi on poliisilla, mutta tarvittaessa matkoja varten sen saa "lainaksi". Hinta €120

3. Haet Suomessa puolisosi puolesta, joka odottaa kotimaassaan. Paperit toimitetaan paikalliseen poliisiin. Hinta €200. Suomen suurlähetystöstä otetaan sitten yhteyttä ja kutsutaan haastatteluun - tarvittaessa - sekä noutamaan oleskelulupaa.

Itse toimin kohdan 3 mukaisesti, ei tarvinnut vaimon elää mun palkallani pelkästään vaan pystyi käymään työssä ja hoitamaan omat asiansa kuntoon kotimaassaan.

olla rekisteröity molemmissa maissa ennen oleskelulupapapereiden viemistä Malmin poliisille? Vai voiko käytännössä lupaa lähteä hakemaan jo heti seuraavana päivänä naimisiinmenosta?

• veza75
        aviolitton kirjoitti:

olla rekisteröity molemmissa maissa ennen oleskelulupapapereiden viemistä Malmin poliisille? Vai voiko käytännössä lupaa lähteä hakemaan jo heti seuraavana päivänä naimisiinmenosta?

Me menimme naimisiin maistraatissa ja sieltä suoraaan poliisiasemalle papereiden kanssa. oleskelulupa tuli 5 kuukaudessa.

• kalp

On kokemusta sekä turistiviisumeistä että oleskeluluvasta. Kaikki turistiviisumit myönnettiin miehelleni seurusteluaikanamme, eli hän pääse matkustamaan lomille Suomeen Turkista. Naimisiin menimme vuosien jälkeen ja haimme oleskelulupaa niin, että mies odotti Turkissa ja minä laitoin hakemuksen Suomessa. Eikä oleskeluluvan saamisessa ollut uvin kanssa mitään ongelmia, kaikki sujui hyvin ja asiallisesti ja luopa myönnettiin.
      Mutta käsitykseni on, että naimisissa ollessa eivät myönnä turistiviisumia. Samantekevää onko oleskelulupahakemus jo siinä vaiheessa vetämässä vai ei. Jos taas toivoo että mies saa odottaa lupaa suomessa tulisi mennä naimisiin suomessa ja jättää miehen täällä ollessa oleskelulupahakemus.

• attitude

oleskeluluvan käsittely? Kuinka monta kuukautta?

• Täälläkin varmaan vaikka kuinka monesti todettu mutta vielä kerran:
      Oleskeluluvan käsittelyajat ovat muutamasta viikosta muutamaan vuoteen ja käsittelyaika riippuu ihan kokonaan teidän yhteisestä historiastanne.
      Jos olette vuodenkin verran yhdessä asuneet puolisonne kotimaassa niin lupa tulee hetkessä.
      Jos taas taustalla on pelkkä netti- tai lomaromanssituttavuus jonka jälkeen "hätäinen" avioliittokäynti puolison kotimaassa, niin kyllä kestää suuri vaara että kielteinen päätös tulee.

Ilmeisesti turkkilaisten kanssa suuri enemmistö tapauksista onkin juuri noita joissa ei ole ollut pitkää yhdessäasumista koska juuri turkki afrikan maat ovat listalla joista eniten hylkääviä päätöksiä.
      (enemmän muin joka neljäs päätös hylkäävä).
      Mutta kun itse tiedät teidän yhdessäolohistorianne niin päättele siitä.

• attitude

kun ei ole sitä pitkää seurustelusuhdetta ja on tavattu netissä. Niinkuin moni suhde nykyään saa alkunsa. Ja tavattukin on vain kaksi kertaa. Mutta me halutaan olla yhdessä. Kuinka sitten tässä tapauksessa käy. Onko kohtalotovereita?

• attitude kirjoitti:

kun ei ole sitä pitkää seurustelusuhdetta ja on tavattu netissä. Niinkuin moni suhde nykyään saa alkunsa. Ja tavattukin on vain kaksi kertaa. Mutta me halutaan olla yhdessä. Kuinka sitten tässä tapauksessa käy. Onko kohtalotovereita?

tuolla tapaamismäärällä. Minä henkilökohtaisesti en ymmärrä miten kahden tapaamisen jälkeen voi olla valmis avioliittoon ja yhdessäeloon. Mutta ihmiset ovat erilaisia.
        Olen kohtalotoverisi, mekin tapasimme mieheni kanssa netissä. Olimme kaukosuhteessa melkein kaksi vuotta, ja niiden tapaamisten jälkeen tuli kahdessa päivässä oleskelulupa. Eli neuvoni on, että odotatte kärsivällisesti ja tapaatte mahdollisimman usein, koska tuolla kahdella tapaamisella ei lupaa heru. Niin ja sillä ei ole mitään merkitystä oleskeluluvan saantiin, että onko miehesi koulutettu, oletko sinä töissä, onko miehelläsi rahaa. Eli ei muuta kuin muutama tapaaminen lisää, ja sitten haette lupaa, mukaan vaikka kirje joltain läheiseltä sukulaiselta, että liittonne on aito. Onnea teille ja hyviä joulunodotuksia!

• tässä, hehe..
        attitude kirjoitti:

No, sellainen tapaus myös on ollut, pariskunta tapasi netissä, muutaman kuukauden päästä meni avioon miehen kotimaassa, lupa tuli todella nopeasti, eli ihan sattumanvaraista on uvin päätökset.

• yleensäkään
        tässä, hehe.. kirjoitti:

No, sellainen tapaus myös on ollut, pariskunta tapasi netissä, muutaman kuukauden päästä meni avioon miehen kotimaassa, lupa tuli todella nopeasti, eli ihan sattumanvaraista on uvin päätökset.

Miksi yleensä haluatte raahata niitä turkkilaisia yms vilunki veikkoja tänne kelan elätettäväksi,uvi tekee viisaita päätöksiä,suomessa on jo tarpeeksi harmaata taloutta.
        Menkää itse sinne turkkiin asumaan.

• HAH!
        yleensäkään kirjoitti:

Miksi yleensä haluatte raahata niitä turkkilaisia yms vilunki veikkoja tänne kelan elätettäväksi,uvi tekee viisaita päätöksiä,suomessa on jo tarpeeksi harmaata taloutta.
        Menkää itse sinne turkkiin asumaan.

Jätän tän paskan loskaisen, pimeän ja kylmän pohjolan. Ainoastaan voisin siinä tapauksessa muuttaa Suomeen, jos joskus lapsia siunaantuisi, niin heillä paremmat edellytykset hyvään elämään!

• kidius

Ystäväni meni naimisiin turkissa lomaromanssin päätteeksi ja odotti miestään reilun vuoden tänne.

• attitude

turhaa pelottelua. meillä ainakin oli paperit kunnossa. Niistä se kai on enemmän kiinni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      296
      7251
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      69
      5254
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      146
      3367
    4. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      109
      2607
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2469
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1920
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1726
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1578
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1554
    10. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      31
      1480
    Aihe