Pikku vihjeitä

Pököpekka

Kun ostatte autoa autoliikkeestä ja auto seisoo pihalla rivissä, niin kun lähdette koeajolle huomioikaa ovatko auton ovet lukossa. Meinaan sitä, että ainakin vanhemmissa volvoissa on oviin ja virtalukkoon eri avaimet. Pikkunilliäiset tietää tuon seikan. He hakevat auton ensin koeajolle ja pöllivät sitten virta-avaimen. Jos avainnipussa on paljon avaimia ei myyjä välttämättä huomaa yhden avaimen katoamista. Ovi jätetään auki seuraavaa yötä varten. Tai jos känniltään eivät päässyt paikalle, heillä on kuitenkin avain ko autoon.

Muutenkin kannattaa kysellä avainten perään autoliikkeen autoissa, jos nipussa on vain pari avainta. Yleensähän avaimia tulee 4-5 kpl:tta. Varsinkin uudemmissa malleissa kannattaa olla tarkka. Pikkunilliäiset ei saa uusia autoja käyntiin "ammattimiesten" tavoin, joten he kiertävät autoliikkeitä koeajomielessä ja jos myyjä antaa koko avainnipun, niin siitä on helppo pölliä yksi avain huomaamatta. Se on helppo sen jälkeen ottaa omistajia selville ja pölliä auto tarpeen mukaan.

Sitte yksi juttu, mitä itse käytän. Sopii hyvin varsinkin vanhempiin autoihin. Laitoin kilvet kiinni pienillä klipseillä niin, että kilvet saa irti pikku repäisyllä ja takaisin paikoilleen kun vain laittaa ne takaisin kiinni. Kuka viitsii pölliä kilvetöntä autoa. (toimii myös parkkipirkkoihin)

2

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoliikkeissä

mainitsemasi vinkit tuskin toimivat. Itse olen auton koeajoon saadessani saanut matkaan vain sen verran avaimia että saan auton käyntiin ja ovet tarvittaessa auki. Kaupat tehdessäni on annettu loput avaimet (jotka myyjä on etsinyt jo valmiiksi). Ehkä jossain miinakentillä toimitaan mainitsemallasi tavalla.

• Suutari Siponen

Aivan turhaa Touhua tulla pöllimään "vanhoilla avaimilla" ... jos ostaja on järkevä .. hän pyytää auton oston yhteydessä avainten koodauksen uudestaan jolloin vanhat avaimet eivät toimi enää autossa kun ne poistettu Ecu yksiköstä .... Tietenkin tämä toimii vain autoissa joissa uudenmallinen ajonesto "suurimmassa osasassa v.98- jälkeen"...

Juha siponen
      Suutari Siponen
      www.ajonesto.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6744
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6213
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3434
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2900
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2644
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2338
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1897
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe