mahdotonta?

jepulis

näitä viestejä täällä lukiessani, olen huomannut monien painottavan, että "lihakset kasvavat, kun syö enemmän kuin kuluttaa ja läskin saa pois, kun kuluttaa enemmän kuin syö."

eikö siis ole mahdollista tehdä molempia yhtäaikaa, eli siis polttaa läskiä ja lisätä lihasta? tai jopa käyttää sitä ylimääräistä läskiä lihasten kehittämisen "polttoaineena" eli toisin sanoen muuttaa läskiä lihakseksi? onko aina pakko ensin polttaa se ylimääräinen läski pois ja vasta sitten alkaa kehittää lihaksia? (tai toisin päin)

kiitos asiallisista vastauksista!

7

603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Siis se että muuttaa sen läskin lihakseksi. eli toisinsanoen "kiinteytyy". Treeni pitää vaan olla todella kovaa sisältäen alkuun n.5krt viikossa. 2krt kunnon vastusharjoittelua isoilla painoilla ja 3krtviikossa sitten aerobista hikitreeniä. Sitten joidenkin viikkojen jälkeen kasvaa liikunta kerrat kuuteen. 3krt vastusharjoittelua ja 3krt hikijumppaa. Sit pitää muistaa että vastusharjoittelun tekee niin isoilla painoilla ettei jaksa tehdä kerralla kuin maksimissaan n.10toistoa, viimeiset hampaat irvessä. Painoja lisätään joidenkin viikkojen jälkeen. Ravinto pitää myös olla kohdallaan, paljon proteiineja, pieniä aterioita ja kasviksia paljon. hieman vois sanoa että hyvähiilarinen ruokavalio.

• jäädä

mun kohdallani tuollainen treeni kuitenki pois. on nimittäin muutakin elämää onneksi... (ei millään pahalla himotreenaajia kohtaan!!)

• .....
        jäädä kirjoitti:

mun kohdallani tuollainen treeni kuitenki pois. on nimittäin muutakin elämää onneksi... (ei millään pahalla himotreenaajia kohtaan!!)

On mullakin muutakin elämää, mutta hyvin silti kerkeen käydä joka päivä vetämässä kunnon treenin. 2pientä alle kouluikäistä lasta, aviomies ja kaverit, silti kerkeen jokaisen osion hoitamaan.

ITSESTÄ SE ON VAAN KIINNI!!

Ei millään pahalla, mutta näitä kuulee ja näkee joka päivä. VALITETAAN ja naristaan et millä pääsee eroon läskistä ja saa lihasta tilalle, mutta sit ku totuus sanotaan et sen eteen pitää tehä rankasti töitä niin aletaan narisemaan et muutakin elämää olis, eikä muka kerkee ku on duunit ja muut... "seli seli".. HUH. MITÄÄN ei tapahdu jos sen eteen ei tee töitä, jos haluaa lihaksia niin ne pitää kasvattaa, muuta poppaskonstia siihen ei ole, ei edes kiinteytymiseen. Siihen kun ei auta et pari kertaa viikossa treenaa salilla muutaman kilon painoilla ja pitkillä sarjoilla tai käy lenkillä.

• Siis läskiähän ei voi muuttaa lihakseksi. Ihonalainen läski on ylensyöneitä rasvasoluja. Lihas taas on lihassoluja. Rasvasolu ei voi muuttua lihassoluksi. Ylensyöneet rasvasolut tätyy näännyttää (=laihduttaa), ja samalla pitää saada lihassolut kasvamaan. Se tapahtuu treenaamalla sekä antamalla lihassoluille ravintoa, proteiinia.

Kuten jo olen aiemmin maininnut, lihakset eivät voi kasvaa, jos elimistö ei saa kaloreita enemmän, kuin se kuluttaa. Eli tehokas lihasmassan lisääminen ja laihdutus on mahdotonta samanaikaisesti.

• jumppapirkko
        jäädä kirjoitti:

En aivan nielaisisi tuota treenimäärää tuollaisenaan tuloksien saavuttamiseksi. Itse olen tyhjästä aloittanut reilu vuosi sitten, käyn 3 krt / vko jumpalla tai salilla (45 min - 2h kerrallaan), katson mitä syön ja tuloksia on SELVÄSTI tullut. Vähempikin riittää, ole huoleti. Toki tuloksien saaminen siten myös kestää pitempään, mutta kyllä niitä saa! Reippaasti vain liikkumaan vähemmälläkin määrällä, siitä se lähtee.

• kompsis
        keletana kirjoitti:

Siis läskiähän ei voi muuttaa lihakseksi. Ihonalainen läski on ylensyöneitä rasvasoluja. Lihas taas on lihassoluja. Rasvasolu ei voi muuttua lihassoluksi. Ylensyöneet rasvasolut tätyy näännyttää (=laihduttaa), ja samalla pitää saada lihassolut kasvamaan. Se tapahtuu treenaamalla sekä antamalla lihassoluille ravintoa, proteiinia.

Kuten jo olen aiemmin maininnut, lihakset eivät voi kasvaa, jos elimistö ei saa kaloreita enemmän, kuin se kuluttaa. Eli tehokas lihasmassan lisääminen ja laihdutus on mahdotonta samanaikaisesti.

Olen laihduttanut kymmenessä kuukaudessa 24 kg ja saanut samalla lihaksia.Siis oikeasti saanut lihaksia ja kropan ulkonäkö on todella muuttunut.Tosi on että töitä pitää tehdä.Minulla ohjelmassa kolme kertaa viikossa puoli tuntia spinningiä kovilla sykkeillä.Siihen päälle käyn aina salilla reilun puoli tuntia.Lisäksi pari kertaa viikkoon juoksu/kävelylenkki.Kaikki alkoholi, sokerit ja valkoiset jauhot pois.Tilalle täysipainoista käsittelemätöntä oikeaa ruokaa säännöllisin välein,painottaen proteiinia ja kasviksia.Onnistuu! =)

• KIITOKSIA
        keletana kirjoitti:

Siis läskiähän ei voi muuttaa lihakseksi. Ihonalainen läski on ylensyöneitä rasvasoluja. Lihas taas on lihassoluja. Rasvasolu ei voi muuttua lihassoluksi. Ylensyöneet rasvasolut tätyy näännyttää (=laihduttaa), ja samalla pitää saada lihassolut kasvamaan. Se tapahtuu treenaamalla sekä antamalla lihassoluille ravintoa, proteiinia.

tästä vastauksesta! en minä kyllä ihan niita rasvasoluja ollut lihassoluiksi muuttamassa, vaan käyttämässä sita rasvasolujen ylimääräistä ravintoa lihassolujen kasvatukseen. mutta luultavasti siis se rasvasolujen ylimääräinen "aines" ei ole proteiinia.. mutta kiitos kuitenki hyvästä vastauksesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228