Harjoitusohjelmia uintiin

Ironman

Moi!

Harrastan erilaisia kestävyyslajeja ja olen kesäisin kierrellyt myös triathlon-kisoja harrastusmielessä. Akilleenkantapääni on uinti. Olen syksyisin treenannut uintia enimmillään reilu 10 km viikossa mutta tulokset ei kehity ja kaakelien tuijottaminen tylsistyttää. Olen uinut 1500m lyhyellä radalla 24'20" ja haluaisin tänä syksynä ajasta 2-3 minuuttia pois. Mielestäni kuntotasoni (VO2 max n. 72) riittäisi siihen mutta ilmeisesti tekniikassa, lajivoimassa ja uintiharjoittelussa olisi parantamisen varaa. Jos harrastat kilpauintia, ja haluaisit auttaa lähettämällä vinkkejä ja harjoitusohjelmia sähköpostilla, niin olisin kiitollinen. Vastapalvelukseksi voin mainita 'uintivalmentajani' muistelmissani voitettuani Hawaiin Ironman -kisan..;-) Jos olet kiinnostunut niin kerro vaikka sähköpostisi, niin voin ottaa yhteyttä tai pistä vinkkejä ja mielellään suoraan ohjelmia vastauksena tähän viestiin. Jos haluat suoraan kirjoittaa niin kirjoita vaikka osoitteeseen ironman78@suomi24.fi. Kiitos etukäteen kaikille niille, jotka viitsivät nähdä vaivaa..:-)

5

1567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoilija

taidat olla jo liian kova luu meikäläiselle jolla 1,5km menee lähelle puolta tuntia...

Eli muita vihjeitä ole kuin että hanki henkilökohtainen valmentaja uintiin. Puntisalikin saattaisi auttaa jos tekee oikeita harkkoja. Ohjaaja löytynee hallisi seuran kautta. Tekniikkaa parantamalla ja kovavauhtisilla harkoilla voit saada vielä paremmat ajat..

• uimari

joo kyllä se taitaa tyylistä riippua, eli pyydä esim. jotain uimarikamua (tai vanhaa) opettamaan kunnon tekniikat. koitas joskus tehdä puolen tunnin testi (pyydä joku laskemaan uinnin määrän) eli puoli tuntia niin paljon kun jaksaa, eli ei heti ekaa piikkiä täysillä vaan tasasesti niin että jaksaa loppuun asti
        tsemppiä!

• uimari

jos aikoo tollasen 1500 m testin ajan parantaa kannattaa kestävyyttä harjoitella ei nopeutta

• surffailija231

• keho90

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe