Terve.
Oon hieman pihalla tästä rakastamis jutusta. Kokoajan kuulee jotaki toitotusta siitä ja mietiskelen että olenko jotenkin tunne-vammainen kun en itse ole uskoakseni koskaan tuntenut rakastavani ketään. En perheen jäseniäni tai ketään tyttöystävää tai kaveria.
Onko olemassa jotain testiä tai jotain mikä voisi kertoa mulle miten havaita rakkauden tunteen.
Tämä jo hieman vaikuttaa mun seurusteluunkin nimittäin tyttökaveri haluaa kuulla ne "rakastan sinua" mutta mun on vaikea sanoa mitään koska en tunne mitään. N. 2-4 krt viikossa tunnen tykkääväni hänestä mutta se ei tyydytä hänen tarpeitaan.
Nyt kun ajattelee niin minä kyllä pidän siitä kun ihmiset nauraa mun jutuille tai viihtyy mun seurassa eli tykkän jos ihmiset tykkää minusta.
Onko kohtalotovereita tai ihmisiä jotka on vanhempana hoksannu tän rakkaus jutun.Kiitoksia vastauksistanne.
T. Mies 20
En ole koskaan tuntenut rakkautta ?
16
2030
Vastaukset
- Tavallinen mies 86
Itsekään en ole koskaan tuntenut rakkautta. Tosin ei mitään tyttöystäviä yms. rakkauden kohteitakaan ole ollut ja tuskin tulee olemaankaan. Sanoisinpa, että jos et ole tuohon ikään mennessä rakkautta tuntenut, niin tuskinpa jatkossakaan. Ihmisen tunne-elämän ratkaisevat kuitenkin lapsuuden kokemukset.
Toisaalta monet ihmiset varmaankin nimittävät "pitämistä" tai "tykkäämistä" rakkaudeksi, joten se ei ole niin yleistä kuin annetaan ymmärtää. - kun sen menettää
Usein käy niin, että rakkauden todella tajuaa vasta kun menettää sen. Ikävä, epätoivo ym. tunteet myllertää. Toinen on koko ajan mielessä, eikä kukaan muu kelpaa. Sillon ainakin tietää rakastavansa - mutta ikävä kyllä liian myöhään.
- .......................
tuo on kyllä totta
- Tunteellinen..
Rakastatko itse itseäsi? Minä menin naimisiin nuorena ja en ymmärtänyt oikein mitä se rakkaus on. Luulin rakastavani.
Onko sinua kotona rakastettu?
Vasta lähes 40-vuotiaana tapasin toisen miehen johon oikeasti rakastuin. Sen aikana opin rakastamaan itseäni ja vasta nyt ymmärrän mitä on rakkaus. Toista on vaikea rakastaa jollei osaa rakastaa itseäänkään.
Olen erittäin tunteellinen ihminen, että tunteettomuudesta ei ole kysymys.- joku lukko
tunnemaailmassasi.
Kirjastossa on monia hyviä ihmissuhde- ja itsetunto-oppaita, ehkä sinun kannattaisi lukea joku niistä. Tuntuu ettet oikein tunne itseäsikään.
Olet niin nuori, että persoonallisuutesi on osittain kesken muotoutumisen. Itse olin 18-vuotiaana melkoinen raakile. Äärettömän epävarma ja "höttöpäinen", liuúin helposti toisten matkassa asioihin joita en edes halunnut.
Uskon että tunnemaailmaansa voi kehittää yrittämällä olla tietoisesti "hyvä" toisille ja välttämällä itsekkyyttä.
Voi myös olla, ettet tunne rakastumisen tunnetta tyttöystävääsi yksinkertaisesti sen takia, ettet ole rakastunut!
Nuorena helposti hankitaan tyttö/poikaystävä vain sen takia että voisi harjoittaa seksiä ja ettei tarvitsi olla yksin. Monet sekoittavat tällaisen styylailun ja rakastumisen.
Itse muistan miten yritin epätoivoisesti uskotella olevani rakastunut tällaiseen kokeilunhalusta hankittuun poikaystävään. En ollut pisaraakaan ja älysin sitten lähteä kävelemään. - helppoa...
joku lukko kirjoitti:
tunnemaailmassasi.
Kirjastossa on monia hyviä ihmissuhde- ja itsetunto-oppaita, ehkä sinun kannattaisi lukea joku niistä. Tuntuu ettet oikein tunne itseäsikään.
Olet niin nuori, että persoonallisuutesi on osittain kesken muotoutumisen. Itse olin 18-vuotiaana melkoinen raakile. Äärettömän epävarma ja "höttöpäinen", liuúin helposti toisten matkassa asioihin joita en edes halunnut.
Uskon että tunnemaailmaansa voi kehittää yrittämällä olla tietoisesti "hyvä" toisille ja välttämällä itsekkyyttä.
Voi myös olla, ettet tunne rakastumisen tunnetta tyttöystävääsi yksinkertaisesti sen takia, ettet ole rakastunut!
Nuorena helposti hankitaan tyttö/poikaystävä vain sen takia että voisi harjoittaa seksiä ja ettei tarvitsi olla yksin. Monet sekoittavat tällaisen styylailun ja rakastumisen.
Itse muistan miten yritin epätoivoisesti uskotella olevani rakastunut tällaiseen kokeilunhalusta hankittuun poikaystävään. En ollut pisaraakaan ja älysin sitten lähteä kävelemään.elää toisen tunteiden voimalla. Jos toinen rakastaa, jaksaa itsekin, vaikka se on väärin.
- AnonyymiUUSI
En välttämättä allekirjoita tuota itsensä rakastamista edellytyksenä toisen rakastamiselle. Elin 35 vuotta avioliitossa ja vaimon kuoleman jälkeen uin aika syvissä vesissä kunnes yllättäen löytyi uusi kumppani ja silloin vasta 67-vuotiaana tajusin ensimmäistä kertaa elämässäni todella rakastavani ja myös olevani rakastettu. Tämä rakkaus nyt kaksi vuotta vanha ja vain syvenee.
- vielä vain
tavannut sitä oikeaa, joka saisi sut tuntemaan sen. Olet sen verran nuori kuitenkin vielä.
- huttua myös tänne
Olen itse joskus juniorina ihastunut todella vahvasti ja saanut pahasti nokilleni. Se jätti kyllä sellaiset jäljet että eipä ole pahemmin samanlaisia tunteita tullut viljeltyä. Nopea oppimaan? Kerta riitti. Nykyään naimisissa mutta puoliso ei ole koskaan herättänyt sellaisia tunteita. Nyt vuosia yhdessä olleena vasta tajuaa että sellainen sen alun pitäisi olla että homma toimisi. Se varmaan oli se rakkaus jonka olen kohdannut. Olipa vain niin ettei siitä tullut mitään.
- ja menit naimisiin?
Minkä ihmeen takia? Voi ei! oletkohan kauhean onneton, ja miten sitten käy kun taas löydät jonkun johon oikeasti rakastut. Simpura, miksi ihmeessä immeiset lappaa alttarille vaikka ei rakasta???
- nuori vielä
Olet vielä tosi nuori, kyllä sinäkin vielä vanhempana rakastut kun kerran siihen uskot ja kaipaat sitä. Jos oikeasti rakastaa tyttö/poikaystävää sitä ei voi vastustaa olla sanomatta hänelle. voihan ihastuminenkin muuttua rakkaudeksi kun olet valmis tuntemaan jotain niin suurta. Löydät varmasti vielä sen oikean rakkauden jos vain jaksat uskoa että sinulle on olemassa se oikea.
- ihmemies vm.88
Vau en odottanut näin tasokkaita vastauksia. Kiitos kiitos.
Elikkäs itsetuntemusta ja elämänkokemusta hankkimaan avoimin mielin. Toivottavasti tärppää tämän elämän aikana :D - diiiiiiiiiiiiiii
ihmemies vm.88 kirjoitti:
Vau en odottanut näin tasokkaita vastauksia. Kiitos kiitos.
Elikkäs itsetuntemusta ja elämänkokemusta hankkimaan avoimin mielin. Toivottavasti tärppää tämän elämän aikana :D"Elikkäs itsetuntemusta ja elämänkokemusta hankkimaan avoimin mielin. Toivottavasti tärppää tämän elämän aikana :D"
Niin mäki oon sitä mieltä et sä et vaa oo kohdannu sitä oikeeta. Koska usko pois ko sä sen oikean kohtaat,sen tuntee jo ensitapaamisesta.vie jalat alta..=)ja hän on jatkuvast sun mieles ja kyllä sanot sillon myös sen että rakastat häntä..ja ilman häntä on vaikea olla..Rakkaus on kuin huumetta..ja leijuu pilvissä..=)
- Anonyymi
Minä en saannut koskaan äidin läheisyyttä tai kosketusta koska äiti hylkäsi minut laitokseen ja jouduin, siais perheeseen jossa en saannut rakkautta enkä hyväksyntää. Myöhemmällä iällä aloin kapinoimaan ja ja sanoin helsingistä tulleille tarkastajille että haluan pois täältä koska minua hakattiin ja pidettiin eri arvoisessa asemassa, suhteessa heidän omaan poikaansa. Päädyin laitoksen ja jouduin ensin pahoin pidellykksi siellä ja myöhemmin aloin tekemään rikokoksia joten nuoruuteni vietinkin linnassa. Ainiin unohdin kerto että minua käytettin seksuaalisesti siellä yhtenä kesän hyväkseen, kun isä puoli toi holistilasta jossa oli töiissä mies ihmisen ketä vei minut vilja peltoon ja teki minulle pahaa. Olen kohta kuusikymmppinen ja minulla on oma asunto ja. Kävin lähihoitaja koulua olisin siitä selviytynyt mutta en syyllistä siitä ketään mutta en jaksanut käydä sitä loppuun koska en saannut tukea siihen opinnon aikan tarvitsemaani tukea ja aloin vettää kamaa uudellen sen surauksena minusta tuli luuseri ja sainHoiva - Avustajan paperit että tuntuu että eläm meni enkä ole saanut perhettä itselleni enkä norm. Elämää ikinä kuka auttaa vai menkö taksin tonne linnnaan ettei kukaan enään vahingoskaaan kulisi minusta. Etää hyvää päivvä
- Anonyymi
Hei tämä keskustelu on vuodelta 2008!
Eiköhän haudata ja anneta olla - Anonyymi
Käsite "rakkaus" on immateriaalinen ajatuskonstruktio, sievistelevä/häveliäs kiertoilmaus, peiteilmaus vaihtokaupalle, joka on jokaisen parisuhteen perusta. Se materialisoituu siten että nainen selittää miehelle että rakastaa miestä, kun mies on ostanut naiselle uuden bemarin tai 10-80 karaatin kaulakoristeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337034- 386444
- 293524
- 453060
- 342724
- 152418
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807