silmälasit

tuhkimo78

Onko kokemusta silmälasien ostosta Saigonista tai Phan Thietistä? Pitiko olla oma "resepti" mukana ja kestikö monta päivää?
Oliko edullista?

8

1730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vietcongi

Suomesta mukaan, toki sielläkin laitteet löytyvät mutta helpottaa asiointia. Halpoja ovat lasit siellä, Saigonissa on hyvät valikoimat kehyksiä. Lasit saa yleensä noin tunnin sisällä jos linssit löytyy paikan päältä, viimeistään kuitenkin saman päivän aikana. Suomessa kestää 2 - 3 viikkoa, tuleekohan linssit Intiasta asti?

• tuhkimo78

Kiitos tiedoista! Minulle ei vielä ole määrätty laseja mutta olin näön tarkastuksessa ja toinen silmä on "heikompi" joten lasit olis kiva hankkia kun edullisesti saa. Kiva juttu.
        Siispä resepti mukaan!

• kala49

Sankoja on todella monen hintaisia. Maksoimme 60 dollaria. Siitä sankojen hinta oli 25 dollaria. Resepti oli mukana ja lasit saimme seuraavana päivänä

• Rinkeli

silmälasit Phan Thietista. Resepti oli mukana. Hinnat 48 ja 49 euroa, maksoin euroilla. Ohennetut linssit, kaksitehot ja hajataittoa löytyy jonkin verran. Lasit onnistuivat periaatteessa ihan hyvin, ainoa puute näissä laseissa on, etteivät linssit ole heijastamattomia! Olisi pitänyt olla tarkempi linssien suhteen :)

• tuhkimo78

siis myös onnistuu. Hyvä juttu sillä Siellä olisi enemmän aikaa "perehtyä" kun Saigonissa olemme vaan kolme päivää. Puhuttiinko englantia yleensä liikkeissä? Osasiko myyjät suositella mikä malli näytti hyvältä?

• heijastuksenesto
        tuhkimo78 kirjoitti:

siis myös onnistuu. Hyvä juttu sillä Siellä olisi enemmän aikaa "perehtyä" kun Saigonissa olemme vaan kolme päivää. Puhuttiinko englantia yleensä liikkeissä? Osasiko myyjät suositella mikä malli näytti hyvältä?

Kyllä minun mielestäni "poka" valikoima oli
        pieni ja vähän vanhahtava.Enpä saanut myyjältä
        muuta kommenttia kuin pään nyökytystä.
        Lasit eivät onnistuneet,vaikka vain yksitehot
        toinen linssi aivan eri voimakkuutta,jälkeenpäin
        Suomessa optikko tarkisti.
        Mukana minulla oli suomalainen "resepti" jonka mukaan lasit tehtiin.
        Pettymys oli.

• Saigonissa
        heijastuksenesto kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni "poka" valikoima oli
        pieni ja vähän vanhahtava.Enpä saanut myyjältä
        muuta kommenttia kuin pään nyökytystä.
        Lasit eivät onnistuneet,vaikka vain yksitehot
        toinen linssi aivan eri voimakkuutta,jälkeenpäin
        Suomessa optikko tarkisti.
        Mukana minulla oli suomalainen "resepti" jonka mukaan lasit tehtiin.
        Pettymys oli.

Teetin itse Saigonissa silmälasit ja aurinkolasit voimakkuuksilla. Ei ollut reseptiä mukana vaan näkö testattiin paikan päällä. Laseista tuli hyvät! Hinta yht. reilut 100 dollaria. Tässä paikassa osattiin tosi hyvin englantia, joten asioiminen kävi helposti.
        Ne tekee niitä laseja myös vanhojen lasien perusteella, mutta miksei sitten samalla testais näön siellä!?
        Kannattaa ehdottomasti teettää ne lasit siellä!

• piisku123
        tuhkimo78 kirjoitti:

hei tuhkimo123! oletko nyt lähdössä vietnamiin ensi talvena/keväänä? kirjoittelit panaman sivuille matkastasi, samoin minä, olimme reissulla (yhdistelmämatka) marras-joulukuussa. ja nyt olemme mekin kaavailleet vietnamin matkaa ensi syksylle.... kovasti odotellaan matkojen myynnin alkua, heh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6594
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6043
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3334
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2790
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2614
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1849
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe