ostin tuossa kuntopyörän ja tarkoitus olis laihduttaa tässä kevään ohella. Synnytin marraskuussa ja tavoite olis vähän kiinteyttää ja pudottaa painoa kesään.
Eli mun mitat on nyt 166 cm pituus paino 69 kg eli liikaa on :( nyt unelmani olis 10 kg pois painoo.
Eilen aloitin eli poljin toisiks vahvimmalla tasolla 11 km kaloreita paloi 500.
Mä syön normaalisti eli yhden lämpimän aterian päivässä. Harvoin syön makeeta.
Millainen kalorinpoltto pitäs olla päivään eli monta kilsaa pitää polkea ja paljon pitäs kaloreita pudottaa että laihtuu?
luin joittenkin juttuja ja siellä oli yli 1000 kcal päivän poltto. se on kyllä hirveesti.
Millanen treeni on spinningi tunnilla. Miten siellä on se polkeminen? laittakaa vaikka yhden tunnin harjoitus ohjelma. ja muitakin ehdotuksia kiitos.
kuntopyörällä laihdutus!
3
3390
Vastaukset
1 kilo ihmisen ihraa sisältää energiaa noin 7000 kcal. Elimistö ei kuitenkan käytä kuntoilun aikana pelkästään rasvaa energian lähteenään, vaan myös sokereita. Mitä alhaisemmalla sykkeellä kuntoilet, sitä suurempi on poltetun rasvan osuus. Toisaalta samassa ajassa saisi suuremmalla sykkeellä poltettua enemmän kaloreita.
Jotta saat poltettua kilon ihraa elimistöstäsi, on sinun kuntoiltava ~15000 kcal edestä. Kuulostaa kovalle urakalle. Ja niin se myös käytännössä on.
Käytännön esimerkki:
2007 toukokuun alussa painoin ~90kg, kun aloitin työmatkapyöräilyn. Viikossa kulutin 4000-9000 kcal. Tätä jatkui elokuun loppuun, eli lähes 4 kuukautta (80000kcal). Suurin yhden päivän kulutus oli 4000kcal. Paino putosi 7 kiloa ilman että muutin ruokavaliotani.
On aivan mahdotonta sanoa, montako kilometriä sinun pitäis polkea, jotta pääsisit tavoitteeseesi. Sykemittarista on apua, jos haluat pitää sykkeen alhaalla. Jos poljet isolla vastuksella, saattaa syke olla liian korkealla, mutta kunnon kasvaessa syke tippuu, ja pystyt samalla vastuksella polkemaan vaikka 1½ tuntia =)
Jatkakoot muut ja korjailkoon väärät väittämäni. Stop.- älä liikaa
älä liikaa, 500kcal vähennys päivässä riittää,liika rehkiminen lisää sitä et menet säästöliekille, hitaasti hyvä tulee.
- rauhallisesti
Kokeile välillä myös pidempiä sessioita ja huomattavasti pienemmällä vastuksella. Tuo 11km kuulostaa noin puolen tunnin sotkemiselta, koita venyttää lenkki ainakin joskus sinne tunnin hujakoille.
Ja ota sykemittari avuksi, se auttaa pitämään sykkeen tarpeeksi alhaalla rasvanpolttoa silmällä pitäen ja samalla nuo pitemmätkin lenkit onnistuu.
Ja kiinteyttämiseen hyvänä lisänä vois olla esim. kuntosali tai joku jumppa jossa harjoitellaan eri lihasryhmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046