Olen harkinnut ostavani halvan kiinalaisen customin. Kuulisin mielelläni kommentteja ja kokemuksia näistä peleistä (quinqgi, regal raptor) Tiedän, ettei niiden hinnalla voi mitään uskomatonta odottaa mutta uuden ostaminen vanhan yamahan hinnalla houkuttelee.
250cc
8
2022
Vastaukset
- joukkoon!
Meitä ostopäätöksen tehneitä on jo monia ja mielipiteitä ja tekniikkavihjeitä löytyy sivulta:
http://www.phpbbplanet.com/forum/?mforum=qingqiforum- k,t
Kiitoksia, tuolta löytyy paljon ostopäätöstä vahvistavia. Juttuja. Mutta entäs Regal Raptor, jota myy motorpower tampereella. Kyseessä on saman hintaluokan pikkuprätkä, sikahieno sellainen. Onko kyseisestä merkistä kokemuksia/linkkejä?
- linkkejä
k,t kirjoitti:
Kiitoksia, tuolta löytyy paljon ostopäätöstä vahvistavia. Juttuja. Mutta entäs Regal Raptor, jota myy motorpower tampereella. Kyseessä on saman hintaluokan pikkuprätkä, sikahieno sellainen. Onko kyseisestä merkistä kokemuksia/linkkejä?
http://www.regal-raptor.net/cms/index.php?id=12
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/AJS/AJS-Regal-Raptor-2003-current/?&R=EPI-193
- wäsäilijä
Edes muiden merkkien edustajien puolelta tuleva vähättely ei muuta sitä tosiasiaa että ne ovat ihan käyttökelpoisia laitteita.Hondan ja Suzukin tekniikkaa toisiinsa sulautettuna ,Regal oikeastaan täysin Honda Rebel muutettuna vesijäähdytteiseksi.Osatkin käyvät edellä mainittua lukuunottamatta Hondan kanssa ristiin.Helpottaa varaosien hommailua kun ketjut rattaineen yms kulutusosat löytyvät normaaleista MP-varaosaliikkeistä.Qingkissä ainoastaan moottori ja sähköt ovat Hondaa, muu on Suzuki Marauder 250.
Ne saa muuten sitten kulkemaan kovempaakin kuin vakiona....- Taapertaja.
En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei ole - wäsäilijä
Taapertaja. kirjoitti:
En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei oleKaikki alle 250 cc Suzukit tehdään Kiinassa.Yamaha tekee suurimman osan kaukoidän markkinoille tarkoitetuista pyöristä Kiinassa,yksi "custom" 125-malli on myynnissä Suomessakin.Hondaltakin on yksi kiinalainen"harrastecrossi" myytävänä Suomessa ,erottaa rumpujarrusta.Honda, Suzuki ja Yamaha ovat jo siirtäneet suurimpien custom-mallien valmistuksen Kiinaan.Sachs käyttää ainoastaan Kiinassa valmistettuja moottoreita, kuten myös muut "merkkivalmistajat" joilla on Monkeyn moottorin näköinen kone kiinni.Panostaminen itse moottorin laatuun on saanut aikaan oudon tilanteen jossa itse moottorit ovat parempilaatuisia kuin vastaavat Japanilaiset(tehty uudemmissa tehtaissa länsimaalaisten tai japanilaisten johdolla),mutta muu osa pyörästä on kuin sokean apinan tekemä ja varsinkin kokoama(ilmeisesti 10 vuotias kasaa ja 12 vuotias valvoo...).Jostainhan se hintaero on tehtävä.Kuitenkin mahdollinen (ja suositeltava) kaikkien pulttien ja mutterien läpikäyminen ja locktiten käyttö antaa omistajalle tosi hyvän "tuntipalkan".Moottoripyöräilyyn kuuluu pyörän kanssa puuhastelu osana harrastusta.Ei siinä muuten ole kuin tyhjä kuori.Tietysti uusavuttomillekin pitää suoda mahdollisuus moottoripyöräilyyn.Jos pelkää kalliin manikyyrin menevän hukkaan tai myöhästyvänsä SETA:n kokouksesta,voi ostaa jonkun kahdella pyörällä liikkuvan steriilin laitteen jolla on 10 v takuu ja road assistance 24/7.Ja siihen sopivan värikkään road racing/homoeroottisen ajopuvun.Jopa kypärän väritys on joillekin tärkeä.Ihan tosi.
- lukea
Taapertaja. kirjoitti:
En väitä etteikö osat voisi olla kopioitu Hondasta ja Suzukista, mutta työn ja materiaalin laatu on jotain aivan muuta kuin Hondaa tai Suzukia.
Olen tutustunut moneen kinukki pyörään ja koeajo paljasti ettei ne kyllä Hondia ole.
Ei teidän ole pakko uskoa minua, mutta uskokaa omia kokemuksianne. Menkää koeajamaan kinukki ja vastaava Honda tai Suzuki. Tutustukaa samalla myös työnjälkeen. Kannattaa mm. verrata Japanilaisten sekä Kiinalaisten hitsausjälkeä.
Kinukit ovat edelleen valitettavasti "juosten kustuja". Ehkä 5-vuoden päästä Kiinalaiset saavat laadun kohdalleen ja silloin Japsit ovat kusessa, mutta kuten sanottu niin vielä sitä pelkoa ei olealoittajan teksti uudelleen. Kysymys ei ollutkaan siitä, ettei rahalla saisi laatua vaan siitä, että uuden kinuskin hinnalla saisi jonkun loppuunajetun jamahan.
- teksti
wäsäilijä kirjoitti:
Kaikki alle 250 cc Suzukit tehdään Kiinassa.Yamaha tekee suurimman osan kaukoidän markkinoille tarkoitetuista pyöristä Kiinassa,yksi "custom" 125-malli on myynnissä Suomessakin.Hondaltakin on yksi kiinalainen"harrastecrossi" myytävänä Suomessa ,erottaa rumpujarrusta.Honda, Suzuki ja Yamaha ovat jo siirtäneet suurimpien custom-mallien valmistuksen Kiinaan.Sachs käyttää ainoastaan Kiinassa valmistettuja moottoreita, kuten myös muut "merkkivalmistajat" joilla on Monkeyn moottorin näköinen kone kiinni.Panostaminen itse moottorin laatuun on saanut aikaan oudon tilanteen jossa itse moottorit ovat parempilaatuisia kuin vastaavat Japanilaiset(tehty uudemmissa tehtaissa länsimaalaisten tai japanilaisten johdolla),mutta muu osa pyörästä on kuin sokean apinan tekemä ja varsinkin kokoama(ilmeisesti 10 vuotias kasaa ja 12 vuotias valvoo...).Jostainhan se hintaero on tehtävä.Kuitenkin mahdollinen (ja suositeltava) kaikkien pulttien ja mutterien läpikäyminen ja locktiten käyttö antaa omistajalle tosi hyvän "tuntipalkan".Moottoripyöräilyyn kuuluu pyörän kanssa puuhastelu osana harrastusta.Ei siinä muuten ole kuin tyhjä kuori.Tietysti uusavuttomillekin pitää suoda mahdollisuus moottoripyöräilyyn.Jos pelkää kalliin manikyyrin menevän hukkaan tai myöhästyvänsä SETA:n kokouksesta,voi ostaa jonkun kahdella pyörällä liikkuvan steriilin laitteen jolla on 10 v takuu ja road assistance 24/7.Ja siihen sopivan värikkään road racing/homoeroottisen ajopuvun.Jopa kypärän väritys on joillekin tärkeä.Ihan tosi.
on muuten pelkkää asiaa. Itselläni Motor Powerista hankittu 250CC kiinan crossi. Olen henkilökohtaisesti ollut pyörään todella tyyväinen muuten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666