Mondeo vm. 2001 mallin antennipiiska ei tunnu irtoavan sitten millään, ilmeisesti sen ei pidäkään irrota ? Kuinka on, uskaltaako autoa vielä harjalliseen pesuun tai painepesuun. Kärsiikö auton katto / antenni painepesussa/ harjupesussa . Olen toistaiseksi pessyt auton käsin mm. näistä syistä. Onko kokemuksia näistä harja / painepesuista ??
Antenni ei irtoa ?
25
21490
Vastaukset
- ......
Sen pitäsi olla kierteillä kiinni ja pesukoneeseen viet, niin on irrotettava.
- pyydä tälläinen pesu
Ei ole pakko irroittaa jos pyydät suksiboksipesun niin harjat ei pese kattoa kuin paineella.Kokemusta on ja jää antenni ehjäksi.
- kattoon
Niin vielä jos antenni taipuu taakse niin teippaa se vahvasti kiinni kattoon pitäis toimia.
- ala-asentoon
Jos se on samanlainen kuin vanhemissa, niin paina ala-asentoon lähes kattoa vasten, niin ei haittaa painepesussa mitään.
Joihinkin harjapesuihinkin mitkä harjaa vain edestä taaksepäin olen jättänyt sen kiinni.- vaan
voimaa vaan vääntöön kyllä lähtee.
- ja kierrerasva perään
Jumitti tosiaan rajusti minullakin. Ei uskaltanut vääntää kättä kovemmalla työkalulla.
Pesin antennin kanssa aikaisemminkin mainitun teippikikan avulla, kikka toimi myös koneissa, missä kahteen suuntaan pyyhkivät harjat.
Sain irti ujuttamalla parina päivänä liotinsuihketta liitoskohdan raosta sisään terän avulla kumia raottaen, lopulta valkovihreä hapettuma antoi periksi.
Kierteiden putsaus Molykote kierrereiässä ovat estäneet uudelleen jumittumisen jo yli vuoden. Japsiautokuski naapurissa on käyttänyt oman autonsa vastaavaan ongelmaan vaseliinin tilalla W40-dödöä, pelaa kuulemma, mutta pitää ruiskauttaa kierteeseen joka pesun jälkeen. - Konstit löytyy
Irroita se tongeilla tai miljoonapihdeillä. Leathermankin käy. Tiukka ja tasainen ote antennin juuresta ja sitten vain väännät. Näin se antenni on tarvittaessa irronnut omistakin autoista.
- Lakana82
Kävin juuri autopesussa ja omassa autossa en ole antenni koskaan saanut irti. Kerran yritettiin Shellin työntekijän kanssa irti muttei lähtenyt. Muutaman kerran ehti olla pesussa kunnes tänään pesukone nappas koko antennin irti. Huomasin asian tosin vasta hieman myöhemmin ja kävin sanomassa asiasta. Ei löytynyt. Työntekijä sanoi että se voi olla vesikiskojen alla, joten tuu myöhemmin kyselemään. Soitin kuitenkin pian sinne. Oli kuulemma jäänyt harjaksiin kiinni ja naarmuttanut jotain autoa ja pesukone jouduttiin laittamaan kiinni. Esimies soittelee takaisin maanantaina. Onko mitään tietoa, olenko minä tässä korvausvelvollinen?
- khklhkhkh
Kyllä olet korvausvelvollinen ikävä kyllä ja harmi halit täältäkin :(
- Mondeojeejee
Pannaanpa pieni ohje. Kierrä siihen antennin juureen useita kirroksia - about 10 - jeesusteippiä, ota papukaijapihdit ja irroita antenni. Jos väännät kumitetusta antennista, repeää usein se kumi.
Se kierreosa näyttää olevan alumiinia ja hapettuu helposti. Täytä se "mutteriosan" reikä vaseliinilla, molybdeenilla, ovitiivistesilikonilla ( se puikko) tai ihan millä keksit. Ei jumita enään.
Tuo ylempänä esitetty CRC:llä liottelu on tietysti huolellisen-Heikin keino.- HERMOT MENEE
VIE AUTOMAATI PESUUN NIIN IRTOAA ON NE NIIN P.......Ä!
- virtanen premium aut
ainakaa mondeo farkku 03 antenni tosiaan ei lähe irti ,ellet sisäpuolella katossa olevaa "lokeroa iroota eka ja sieltä sitten vastamutteri auki ja antenni irtoo, MUTTA sen jälkeen kattoon jää "reikä " eli tarviit tulpan / kumilämiskän siihen ...ei kovin fiksua suunnittelua..perkuleen foortit
- autmonde
nosta sitä antennin kumisuojaa siittä katon rajasta niin saat sieltä kiintoavaimella kierrettyä auki tai sitten vain tongeilla siittä alaosasta kiinni ja kierrät aiki
- ei harmita
Farkku -02 eikä antenni irtoa.
Pihdeillä väännetty niin rajusti että meinasi lähteä läskineen pyörimään.Pesuun oon vieny että narulla sidon yhdellä solmulla kattoa vasten kattotelineitä apuna käyttäen. - Mondeo vm. 2001
Kylläpäs vanhan aloituksen olette löytäneet. Ei se antenni sieltä helpolla irtoa, kokeiltu on. Helpointa vaan on kun jollain narusysteemillä sen sitoo kiinni kattokaiteeseen jos on farkku kyseessä- Tämä antenni asia on ollut tosi suunnittelun kukkanen Fordin suunnittelijoita, tai sitten vaan kertoo siitä, että on säästetty väärässä paikassa. Olen pessyt tästä syystä autoni aina tee- se - itsepesuloissa tai muualla aina käsin. No maalipinta on tuossa 2001 mallisessa säilynyt erinomaisessa kunnossa tästä syystä jo pian 12 vuoden ajan. Auto on kuin uusi, toki asiaa auttaa 2 x vuodessa tehty vahauskin.
- mondeo 2001
Kannattais laitta CRC:tä siihen jenkaan ni kyäse irti saa!!
- Hobby hall
mondeo 03
ei tosiaan lähe irti muuta kun sisäpuolelta arskakotelo irti ja torx auki ja koko paska irit, mutta reikä jää kattoon--> ei hyvä...
ite oon teipannut pesun ajaksi ja sit teippi pois..
ei kukaa oo löytäny uutta antennii mis piiska lähtis irti ja menis reikään heittämällä- anal probe
Oletko Bilikasta tai motonetistä kattonu?? luulisin että löytyy vaikka millasia antenneja!!!
Ite oon laittanu 2001 mondeoni kierteeseen CRC:tä, ni toimii ku junan vessa!!
- Foordi
Itselläni on -06 farkku mondeo ja siitä antenni lähtee irti vastapäivään kiertämällä.
- köfffff
Osta kunnon voimapihdit tai rautasaha, niin johan irtoaa.
Toi yks fooordi omistaja vääntää vastapäivään..ja avot.
Sil on varmaan pyörän mutteritkin vastapäivään kierretty..
Sellanen Fordi se on..hihiiiiiiiiiii- Mondeonisti
Mitä sää pelle täällä vänkäät? Yrität olla vitsikäs?
Köf se availee muttereita myötäpäivään, voi tsiisus
Pyydä äiteeltäs jo uusi vetonaru siihen puupalikkaan mitä autona pidät!
- köfffffff
Juuu...kyl ne aukee molempiin suuntiin..kaikki fordkoslan mutterit..hahhhhaaa
ku ruoste raiskaa jenkat..hihiiihiiiiiiiiiiii- Anonyymi
Katkesi antenni ,mutta radio kuuluu hyvin edelleen ,ei turhaa huolta ,auto 20 vanha Clio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkesi antenni ,mutta radio kuuluu hyvin edelleen ,ei turhaa huolta ,auto 20 vanha Clio.
Meijän) audissa) antenni ei) irtoaa) testattiin prismalla) pesukdulla että) kesti) harjallisen) pesua) pitääs neste koskiportti uusi autopesu testaamassa) antenni) kanssa) pehmoharjapesu) tai) boksipesu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meijän) audissa) antenni ei) irtoaa) testattiin prismalla) pesukdulla että) kesti) harjallisen) pesua) pitääs neste koskiportti uusi autopesu testaamassa) antenni) kanssa) pehmoharjapesu) tai) boksipesu
Neste koskiportti pesukatu Abc carwash matias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738