Maa ei pysy iäti?

hirvas

vaikka te niin JT:t väitätte.

Näin ilmoittaa Raamatun sana:

2. Piet. 3:10
Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat KATOAVAT PAUHINALLA, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja MAA ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

Ilm. 21:1
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ENSIMMÄINEN TAIVAS ja ENSIMMÄINEN MAA ovat KADONNEET, eikä merta enää ole.

Mitä te vastaatte tähän JT:t? Pysyykö maa iäti?

44

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jehovat

niin vaikeeseen kysymykseen pysty vastaamaan. Eikä siihen ole mitään lisättävää, sillä niinhän Raamatussa lukee. Raamattuhan on Elävän Jumalan elävää sanaa, niin näinollen se pitää myös paikkansa. Jehovat ovat vaan itse järkeilleet oppinsa, eivätkä näin ollen usko Raamatun sanoomaan. Jehovat järkeilevät oppinsa kulloisenkin aikakauden mukaan. Näin ollen he joutuvat korjaileen, eli päivittämään opetustaan mailmantilanteeseen sopivaksi. Sillä maallistahan heidän opetuksensa on.

• hirvas

Jumalan pyhää sanaa Raamatusta:

Matt. 5:18
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Matt. 24:35
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Hepr.1:10-12

10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".

Voitteko vastata, pysyykö maa iäti?

• väittää toista
        hirvas kirjoitti:

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".

Hän sivuuttaa nuo mainitsemasi lahjomattomat raamatunlauseet ja tavoilleen uskollisena ottaa esiin toisia, maan paratiisina olosta.
        En nyt muista niitä enkä viitsi hakea mutta kyllä kansa tietää mistä on kysymys.

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
        hirvas kirjoitti:

Ps 78:69; 104:5; 119:90; Sr 1:4

69. Ja hän rakensi pyhäkkönsä korkeuksien tasalle, rakensi sen kuin maan, jonka hän on perustanut ikiajoiksi.

5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti.

4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.

Ps 37:11 115:16; Jes 45:18

11. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.

16. Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

18. Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

• hirvas
        L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n kirjoitti:

Ps 78:69; 104:5; 119:90; Sr 1:4

69. Ja hän rakensi pyhäkkönsä korkeuksien tasalle, rakensi sen kuin maan, jonka hän on perustanut ikiajoiksi.

5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti.

Ps 37:11 115:16; Jes 45:18

18. Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

ja maan, koska eniset ovat kadonneet:

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Jes. 65:17
        Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Jes. 66:22
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

Matteus 24:33-37

33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 TAIVAS JA MAA KATOAVAT, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Jumala luo uuden taivaan ja maan vanhurskaille, heille, jotka ovat uskoneet Hänen Poikaansa ja Hänen julistamaan sanaansa.

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
        hirvas kirjoitti:

ja maan, koska eniset ovat kadonneet:

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Jes. 65:17
        Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Jes. 66:22
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

Matteus 24:33-37

33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 TAIVAS JA MAA KATOAVAT, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Jumala luo uuden taivaan ja maan vanhurskaille, heille, jotka ovat uskoneet Hänen Poikaansa ja Hänen julistamaan sanaansa.

Jumala hävittää kirjaimellisen maan ja taivaan mihinkä joutuvat ne ihmiset jotka ovat nyt taivaassa ja maan päällä? entä ne joita jotkutm sanovat olevan Helvetissä? Heitähän piti kiduttaa ikuisesti!

Koko raamattu on Jumalan sana! siksi pitää miettiä tarkoittaako Jumala kirjaimellista maata ja taivasta koska hän vakuuttaa että maa pysyy iäti!

• hirvas

Jumala hävittää kirjaimellisen maan ja taivaan mihinkä joutuvat ne ihmiset jotka ovat nyt taivaassa ja maan päällä? entä ne joita jotkutm sanovat olevan Helvetissä? Heitähän piti kiduttaa ikuisesti!

Koko raamattu on Jumalan sana! siksi pitää miettiä tarkoittaako Jumala kirjaimellista maata ja taivasta koska hän vakuuttaa että maa pysyy iäti!

heikkoutenne on, koska te ette usko Jumalan sanaa.

Vastaa uskotko Jumalan sanaan joka sanoo näin:

1. Tess.4:13-17

13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa

Uskotko mitä Paavali tuossa sanoo ?

Matteus 24:35-41

35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        37 Sillä niinkuin oli NOOAN PÄIVINÄ, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; NIIN ON MYÖS IHMISEN POJAN TULEMUS OLEVA.
        40 Silloin on KAKSI miestä pellolla; toinen KORJATAAN TALTEEN, ja TOINEN JÄTETÄÄN.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

Uskotko mitä Jeesus tuossa sanoi?

Huomaatko, että Jumala pelastaa suuresta ahdistuksesta valittunsa, vain jumalattomat ja maa tuhotaan. Pelastettu suuri joukko on taivaassa Jumalan valtaistuimen edessä.

• vio-letti
        hirvas kirjoitti:

13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa

38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; NIIN ON MYÖS IHMISEN POJAN TULEMUS OLEVA.
        40 Silloin on KAKSI miestä pellolla; toinen KORJATAAN TALTEEN, ja TOINEN JÄTETÄÄN.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

Huomaatko, että Jumala pelastaa suuresta ahdistuksesta valittunsa, vain jumalattomat ja maa tuhotaan. Pelastettu suuri joukko on taivaassa Jumalan valtaistuimen edessä.

>>>Huomaatko, että Jumala pelastaa suuresta ahdistuksesta valittunsa, vain jumalattomat ja maa tuhotaan

• neitoni
        väittää toista kirjoitti:

Hän sivuuttaa nuo mainitsemasi lahjomattomat raamatunlauseet ja tavoilleen uskollisena ottaa esiin toisia, maan paratiisina olosta.
        En nyt muista niitä enkä viitsi hakea mutta kyllä kansa tietää mistä on kysymys.

en tiiä , mut miten voit ola mukana noin valheellisesti,häpiä!!

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
        hirvas kirjoitti:

Jääräpää.. etkö sinä usko raamattuun? Raamattu sanoo:"Maa pysyy iäti" Vanhurskaat perivät maan" mitä järkeä on jos Jumala on luonut maan ja taivaan ja hävittäisi ne ja loisi ne taas uudestaan?

• RaM

Jääräpää.. etkö sinä usko raamattuun? Raamattu sanoo:"Maa pysyy iäti" Vanhurskaat perivät maan" mitä järkeä on jos Jumala on luonut maan ja taivaan ja hävittäisi ne ja loisi ne taas uudestaan?

Kyllä se vain on niin hyvä Lähimmäinen, ettei Jehovan todistajien tulkinta ole oikea.
        Selitä nämä Matteuksen 24 sanat:
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Jos kerran tuo sukupolven katoamattomuus on täsmällinen kirjaimellinen ilmaisu ja Jeesuksen sanojen katoamattomuus samoin, niin miksi tuossa keskellä oleva maan katoaminen ei olisi?

Kun viittaat sanoihin 'maa pysyy iäti', niin miksi sinulle ei nyt kelpaa UM? Siksikö, ettei se puhu ikuisuudesta?
        Saarn. 1:4 Sukupolvi menee ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy aina ajan hämärään asti (UM)

Tuo 'ajan hämäryys' ei muissa yhteyksissä tarkoita Jehovan todistajienkaan mukaan ikuisuutta, vaan epämääräistä ajanjaksoa.
        Tämä ajatus yhdistetään mm. seuraaviin 'ikuisuus' kohtiin:

2.Mooseksen kirja:
        12:24 Noudattakaa tätä; se olkoon ikuinen säädös sinulle ja sinun lapsillesi.
        30:21 He peskööt kätensä ja jalkansa, etteivät kuolisi. Ja tämä olkoon heille ikuinen säädös, hänelle itselleen ja hänen jälkeläisillensä, sukupolvesta sukupolveen."
        31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."

3.Mooseksen kirja:
        16:29 Tämä olkoon teille ikuinen säädös: seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, kurittakaa itseänne paastolla älkääkä yhtäkään askaretta toimittako, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne.
        16:31 Se olkoon teille levon päivä, kurittakaa silloin itseänne paastolla; se olkoon ikuinen säädös.
        23:14 Älkääkä syökö uutisleipää, paahdettuja jyviä tai tuleentumatonta viljaa ennen sitä päivää, jona tuotte Jumalallenne uhrilahjan. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
        23:21 Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
        23:31 Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
        23:41 Ja viettäkää sitä juhlana Herran kunniaksi seitsemän päivää vuodessa. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen; viettäkää se seitsemännessä kuussa.

4.Mooseksen kirja:
        10:8 Ja Aaronin pojat, papit, puhaltakoot näitä torvia. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen.
        15:15 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
        18:19 Kaikki pyhät annit, joita israelilaiset antavat Herralle, minä annan sinulle, sinun pojillesi ja tyttärillesi ikuiseksi oikeudeksi. Se olkoon ikuinen suolaliitto Herran edessä sinulle ja sinun jälkeläisillesi."

1.Aikakirja:
        15:2 Silloin Daavid käski: "Älkööt muut kuin leeviläiset kantako Jumalan arkkia; sillä heidät on Herra valinnut kantamaan Jumalan arkkia ja palvelemaan häntä ikuisesti."
        23:25 Sillä Daavid sanoi: "Herra, Israelin Jumala, on suonut kansansa päästä lepoon ja on asuva Jerusalemissa ikuisesti.

2.Aikakirja:
        2:4 Katso, minä rakennan temppelin Herran, Jumalani, nimelle, pyhittääkseni sen hänelle, että siinä poltettaisiin hyvänhajuista suitsutusta hänen edessänsä, pidettäisiin aina esillä näkyleipiä ja uhrattaisiin polttouhreja aamuin ja illoin, sapatteina, uudenkuun päivinä ja Herran, meidän Jumalamme, juhlina; tämä on Israelin ikuinen velvollisuus.

Kuten huomaamme hyvä Lähimmäinen, niin tuo Jumalan 'ikuisuus' ei merkitse raamatussa loppumattomiin kestävää jaksoa.
        Onko olemassa ainuttakaan syytä myöskään sille, että kaikesta poiketen tuo maan 'ikuisuus' olisi jotenkin eri asia? Ei ole, kuten UM-käännöskin sen osoittaa.

• RaM

Nämä Jesajan sanat ovat varsin vakuuttavaa tekstiä, vai mitä sanot Lähimmäinen:
        65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        65:18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon.

Sanooko Jumala LUOVANSA UUTTA vai puhdistavansa vanhaa?
        Miten entistä ei muisteta eikä se enää edes ajatukseen astu?
        Miksi Sinä et iloitse siitä, että Jumala lupaa luoda uutta, sehän vain säästäisi sinutkin järjettömän suurista siivoustalkoista?

• hirvas

sinulta Lähimmäinen ! Ihmettelet siis mitä järkeä Jumalalla on siinä, että Hän on luonut maan ja hävittäisi sen, ja loisi taas uudelleen. Sinähän jo kyseenalaistat Jumalan viisautta!

Kun Raamattun sanoo, niin se tulee tapahtumaan, ei siinä auta jehovien venkoilut. Jumalalle on kaikki mahdollista, sillä Hän on kaiken suvereeni hallitsija - kaiken.
        Ja kun Hänen sanansa ilmoittaa, se on totuutta, ei mitään VT-seuran satua.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat KADONNEET, eikä merta enää ole.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

2. Piet. 3:7
        Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mark. 13:31
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

11 NE KATOAVAT, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,

Uskotko Lähimmäinen, että jokainen sana edellä on totuutta, ja Jumalan ilmoitusta mitä tulee tapahtumaan? Uskotko siis Jumalaan ja Hänen pyhään sanaansa?

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
        hirvas kirjoitti:

sinulta Lähimmäinen ! Ihmettelet siis mitä järkeä Jumalalla on siinä, että Hän on luonut maan ja hävittäisi sen, ja loisi taas uudelleen. Sinähän jo kyseenalaistat Jumalan viisautta!

Kun Raamattun sanoo, niin se tulee tapahtumaan, ei siinä auta jehovien venkoilut. Jumalalle on kaikki mahdollista, sillä Hän on kaiken suvereeni hallitsija - kaiken.
        Ja kun Hänen sanansa ilmoittaa, se on totuutta, ei mitään VT-seuran satua.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat KADONNEET, eikä merta enää ole.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

2. Piet. 3:7
        Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mark. 13:31
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

11 NE KATOAVAT, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,

Uskotko Lähimmäinen, että jokainen sana edellä on totuutta, ja Jumalan ilmoitusta mitä tulee tapahtumaan? Uskotko siis Jumalaan ja Hänen pyhään sanaansa?

Maa pysyy iäti! Sitä ei koskaan hävitetä! vain pahat ihmiset! muuten, olet saanut uuden jäsenen lahkoosi RAM.

• moniin kysymyksiin
        neitoni kirjoitti:

en tiiä , mut miten voit ola mukana noin valheellisesti,häpiä!!

Muuten kyllä hihkut kaikenlaista olematonta jeppuloiden tapaan.
        Jeppulat eivät koskaan vastaa kysymyksiin vaan kiertelevät ja kaartelevat jaa jättävät sitten asian seuraaviin kertoihin.
        Tunnistatko itsesi??

• hirvas

Maa pysyy iäti! Sitä ei koskaan hävitetä! vain pahat ihmiset! muuten, olet saanut uuden jäsenen lahkoosi RAM.

usko Jumalan sanaa, joten olet epäuskoinen pakana, joten se asia nyt on täysin selvä.

Niin, entiset ovat kadonneet, niitä ei enää ole. Tilalle on Jumala luonut uuden taivaan ja maan.

• mitä seura (Rutherford)

opettaa mutta se opettaa väärin.
        Rutherford on jo kuollut ja kuopattu mutta hänen harhaoppinsa elää ja voi hyvin.
        Joskus sinunkin silmät avautuvat ja huomaat joutuneesi kusetuksen uhriksi ja se jos joku hävettää sinua koko loppuelämäsi

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
        hirvas kirjoitti:

usko Jumalan sanaa, joten olet epäuskoinen pakana, joten se asia nyt on täysin selvä.

Niin, entiset ovat kadonneet, niitä ei enää ole. Tilalle on Jumala luonut uuden taivaan ja maan.

Ps 37:11; 115:16; Jes 45:18

Saar 1:4

• RaM

Ps 37:11; 115:16; Jes 45:18

Saar 1:4

Noinhan raamattu opettaa. Jos sinä perit isäsi, se ei tarkoita sitä että isäsi ruumis tyrkätään syliisi. Eihän? Perimisellä on siis moniulotteinen kirjaimellinen merkitys. Maan perimisellä ei tarkoiteta sitä, että nykyinen maapallo luovutetaan ihmisen omistukseen. Sillä tarkoitetaan maan päälle tarkoitetun asumisen perimistä. Paratiisielämän perimistä. Se voi tapahtua yhtähyvin maan tilalle luodun uuden korvaavan maan suhteen.

Tuo ei milläänlailla kiistä tai ole uuden maan luomista vastaan. Taivaselämä on tarkoitettu Jumalalle ja maanpäällä oleminen ihmisille.

Tämän kohdalla on sama kuin edelleisenkin. Maanpäällä asuminen on tarkoitettu ihmisen elinmuodoksi. Ei henkenä taivassa oleminen.

Maan iäisyyttä käsittelin jo ylempänä olevassa kommentissani sinulle. Voisit keskustella aiheesta sen alla jos on jotain epäselvää.

• Juu, ei pysy joo!

Noin 5 miljardin vuoden kuluttua Auringon energiavarat loppuvat. Se kirkastuu hitaasti, ja sen seurauksena myös maapallo lämpenee. 900 miljoonan vuoden kuluttua Auringon ollessa 5,5 miljardin vuoden ikäinen arvioidaan maanpinnan keskilämpötilan ylittävän maan nykymuotoiselle elämälle kriittisen 30 °C rajan. Miljardin vuoden kuluttua tästä, siis 1,9 miljardia vuotta nykyhetkestä, maapallon meret kuivuvat keskilämpötilan ylittäessä 100 °C. Viimeistään tällöin maa muuttuu elinkelvottomaksi ainakin nykyisenkaltaisille elämänmuodoille. Viiden miljardin vuoden kuluttua vety loppuu Auringon keskustasta ja Aurinko alkaa hitaasti laajentua ja muuttua punaiseksi. Vähitellen auringosta tulee punainen jättiläinen. Tällöin Aurinko nielaisee sisemmät planeetat, eli Merkuriuksen ja Venuksen. Maapallo sulaa laavapalloksi, ja osa sen kivikehästä höyrystyy avaruuteen.

Että repikää siitä huumoria jehovinenne ja raamattuinenne.

• tuota..

minä en kyllä usko ennenkuin näen sen. Täytyypä laittaa muistiin tuo ja katsoo sitten muutaman miljadin vuoren päästä sit.

• Lisäksi

..Vaan kirjasta ; Aristoteles"; Retoriikka; Rhe'torike tekhne' ; Retoriikka on opeteltu puhetapa, jossa puhutaan "En cathetra," korokkeelta;
      katsojille suunnattu ,etukäteen harjoiteltu ele, ilme näkyy salissa ,tai ulkona, mutta ei kirjoitusnetissä; siihen tarvitaan haluttaessa sanan VAHVENNUS.
      Mutta emmehän me ole ;En cathetdra"; ,"Opetusta saamassa, " vaan keskustelemme ; Ja JT;tkin pitävät -retoriikkatunteja. Se näkyy tyylissä , Toisista -, on tärkeämpi kuin asia.
      -Mutta jokainen tyylillään, Olipa Lavatyyli tai katusalsa ote; se on hyvä, että keskustellaan ;
      ..Ja väitän Maasta, että ei, ei pysy;
      Hubblen todistuksen mukaan, koko galaksikunta kiitää joutsenen tähdistöön, aikaa on -174- milj, vuotta; Saas nähdä, millainen Asemapäällikkö siellä on vastassa.

• totuusSanassalöytyy

Raamatun sana ratkaisee,Jokainen opetus joka opettaa tämän maan pysyvän iäti on väärää opetusta ja jotenkin harjautunut.Tämä taivas ja katoaa ja kaikki pauhinalla katoaa ja Herra tekee uuden taivaan ja maan ja pysyvät Hänen kasvojensa edessä iäti.

Jesaja 66
      22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

• meikämasa2.0

Täälä sanotaan, että raamattu on jumalan sanaa.

NO LUETAAN SITÄ SITTE.

Voidaan vedellä raamatunkohtia maan pysymisen puolesta ja vastaan saman kirjan kansien välistä. Sinulle, joka väität perustelevasi raamatulla maan tuhoutumisen, kysyn näistä mm mainituista psalmien kirjan kohdista psalmit 78:69 - 93:1 - 104:5 - 119:90 Saarnaaja 1:4 Jesaja 45:18.

Heittäisin lisäksi kysymyksen liittyen psalmiin 37:29.
        Miten maassa voi asua ikuisesti, jos se tuhotaan?

Jehovan todistajat ei kykene yhtäaikaa rehellisyyteen ja järkevyyteen. Onko sinulla eri uskontoon kuuluvalla vähän samaa vaivaa?

Miten siis on? Raamatusta löytyy kohtia molempiin kantoihin. Ja se on ainoa oikea totuus.
        Väität sitten kumpaa tahansa, joudut jättämään toiset kohdat huomiotta.

Eihän todellisuudessa ole kahta vaihtoehtoa. Joko maa pysyy tai sit ei. Onks tässä välimuotoa?

Voiko nainen olla vähän raskaana, niin että on raskaana, mutta ei koskaan synnytä sitä lasta, jolla perusteella raskaus todetaan. Kohdussa on lapsi nii, että sitä ei ole ja on kuitenkin, mutta oikeastaan ei.

Mitä rehellinen asian tutkiminen paljastaa juuri sinulle?

Pitääkö poimia kuin rusinat pullasta, mikä sulle sopii? Poimitko nämä mainitsemani kohdat, vai ne, missä sanotaan maan tuhoutuvan? Niitäkin on.

Ole nyt rehellinen sinä totuuden etsijä!

Totuutta ei löydä se, joka päättää, miten asiat on.

Paremminkin se, joka kykenee olemaan havainnon edessä rehellinen.

no?

pysyy maa tai ei, niin mitä mieltä olet raamatusta?

Eikai maa voi tuhoutua ja pysyä yhtäaikaa?

Tai oletko pelkästään rehellinen ja toteat, että on tuossa ristiriita?

Syyttäisikö totuuden jumala sinua rehellisyydestä?

Tai siitä, kun et kyennyt selvittämään tätä pyhää salaisuutta omilla ihmis aivoillasi? Jumalahan kai kykenee tekemään sellaisia arvoituksia, joita me ei pystytä selvittään. Jumala kun on ihmisen luojana korkeampi ja älykkäämpi.

No miksi siis väitellään, ikään kuin tiedettäisiin, vaikka ei tiedetä yksin raamatun perusteella.

Ja tekeekö se sinusta vääräuskoisen ja siten pahan ihmisen jos osut vahingossa väärään päätelmään?

Oli se sitten maan tuhoutuminen tai pysyminen ikuisesti.

Tieteellisen maailmankuvan mukaan maa tuhoutuu. Auringon energiantuotto perustuu tällä hetkellä vetyatomien fuusioitumiseen heliumiksi ja tässä prosessissa vapautuu energiaa, joka tulee maahan säteilynä ja saa aikaan elämän.

Mutta katsos kun sitä vetyä ei ole rajattomasti auringossa. Paljon on eri asia, kuin rajattomasti, eikö? Vedyn määrän vähennyttyä riittävästi, aurinko painuu kasaan gravitaation vaikutuksesta, jolloin paine ja lämpötila kasvavat.

Alkaa fuusion toinen vaihe. Heliumin fuusioituminen edelleen raskaammiksi alkuaineiksi. Tässä taas vapautuu valtavasti enemmän energiaa, jolloin aurinko laajenee sisäplaneettojen kiertoradoille asti. mm. betelgeuze orionin tähtikuviossa on tässä kehitysvaiheessa. Tosin betelgeuze on huomattavasti aurinkoa massiivisempi. Arcturus on lähempänä auringon massaa... Jääkö maapallon kiertorata tämän paisuvan auringon sisään. Tämän hetken arvioiden mukaan ollaan rajoilla. Täälä tulee kuuma. Kuin sielä helskutissa....

Auringon tankista loppuu vety, kuin autosta bensa. No tankkaako itse jumala aurinkoa lisäämällä siihen vetyä jotenkin ja ottaa saman massan verran heliumia pois. Koska pelkkä vedyn lisääminen kasvattaisi auringon massaa ja se puolestaan vaikuttaisi planeettojen kiertoratoihin ja kierrosnopeuteen. Menisikö kiertoradat sekaisin? Repisikö kasvava vuorovesi ilmiö planeettoja palasiksi. Auringon gravitaatiolla on vuoroveteen oma vaikutuksensa. Vuoroveden vaihtelu on suurinta, kun maa kuu ja aurinko ovat samalla linjalla. Tämä on HAVAITTU.

Uskollasihan ei muuten ole vaikutusta tehtyyn havaintoon.

Ootko koskaan huomannu?

• meikämasa2.0

Niin ja mooseksen kirjassa mainitut ikuiset säädökset ei olleetkaan ikuisia. Tuli jeesus ja sano, ettei niitä enää tartte. Vai mennäänkö me nyt tässä kohtaa siihen, että tehdään uusi ja puhdas totuuden kieli ja määritellään nämä sanat uusiksi. Sitähän nämä kuplautuvat kultit tekee jatkuvasti.

Jehovan todistajat on määritelleet orjan ja julistajan käsitteet jo päälaelleen. Ero on vielä selvempi englannin kielessä. Tutkikaa sanoja slave ja publisher. kumpi on kumpi todellisuudessa?

Ikuisuus ei siis tarkoitakaan loputonta. No miksi sitten ei alunperinkään sanottu, että väliaikaista kaikki on vaan. Jos mooseksen laki oli tarkoitus olla väliaikainen, miksi piti sanoa ikuiseksi säädökseksi?

Jossain on vikaa.....

• Huomaa.tämä
        meikämasa2.0 kirjoitti:

Täälä sanotaan, että raamattu on jumalan sanaa.

NO LUETAAN SITÄ SITTE.

Voidaan vedellä raamatunkohtia maan pysymisen puolesta ja vastaan saman kirjan kansien välistä. Sinulle, joka väität perustelevasi raamatulla maan tuhoutumisen, kysyn näistä mm mainituista psalmien kirjan kohdista psalmit 78:69 - 93:1 - 104:5 - 119:90 Saarnaaja 1:4 Jesaja 45:18.

Jehovan todistajat ei kykene yhtäaikaa rehellisyyteen ja järkevyyteen. Onko sinulla eri uskontoon kuuluvalla vähän samaa vaivaa?

Miten siis on? Raamatusta löytyy kohtia molempiin kantoihin. Ja se on ainoa oikea totuus.
        Väität sitten kumpaa tahansa, joudut jättämään toiset kohdat huomiotta.

Eihän todellisuudessa ole kahta vaihtoehtoa. Joko maa pysyy tai sit ei. Onks tässä välimuotoa?

Voiko nainen olla vähän raskaana, niin että on raskaana, mutta ei koskaan synnytä sitä lasta, jolla perusteella raskaus todetaan. Kohdussa on lapsi nii, että sitä ei ole ja on kuitenkin, mutta oikeastaan ei.

Mitä rehellinen asian tutkiminen paljastaa juuri sinulle?

Pitääkö poimia kuin rusinat pullasta, mikä sulle sopii? Poimitko nämä mainitsemani kohdat, vai ne, missä sanotaan maan tuhoutuvan? Niitäkin on.

Ole nyt rehellinen sinä totuuden etsijä!

Totuutta ei löydä se, joka päättää, miten asiat on.

Paremminkin se, joka kykenee olemaan havainnon edessä rehellinen.

no?

pysyy maa tai ei, niin mitä mieltä olet raamatusta?

Eikai maa voi tuhoutua ja pysyä yhtäaikaa?

Tai oletko pelkästään rehellinen ja toteat, että on tuossa ristiriita?

Syyttäisikö totuuden jumala sinua rehellisyydestä?

Tai siitä, kun et kyennyt selvittämään tätä pyhää salaisuutta omilla ihmis aivoillasi? Jumalahan kai kykenee tekemään sellaisia arvoituksia, joita me ei pystytä selvittään. Jumala kun on ihmisen luojana korkeampi ja älykkäämpi.

No miksi siis väitellään, ikään kuin tiedettäisiin, vaikka ei tiedetä yksin raamatun perusteella.

Ja tekeekö se sinusta vääräuskoisen ja siten pahan ihmisen jos osut vahingossa väärään päätelmään?

Oli se sitten maan tuhoutuminen tai pysyminen ikuisesti.

Tieteellisen maailmankuvan mukaan maa tuhoutuu. Auringon energiantuotto perustuu tällä hetkellä vetyatomien fuusioitumiseen heliumiksi ja tässä prosessissa vapautuu energiaa, joka tulee maahan säteilynä ja saa aikaan elämän.

Mutta katsos kun sitä vetyä ei ole rajattomasti auringossa. Paljon on eri asia, kuin rajattomasti, eikö? Vedyn määrän vähennyttyä riittävästi, aurinko painuu kasaan gravitaation vaikutuksesta, jolloin paine ja lämpötila kasvavat.

Alkaa fuusion toinen vaihe. Heliumin fuusioituminen edelleen raskaammiksi alkuaineiksi. Tässä taas vapautuu valtavasti enemmän energiaa, jolloin aurinko laajenee sisäplaneettojen kiertoradoille asti. mm. betelgeuze orionin tähtikuviossa on tässä kehitysvaiheessa. Tosin betelgeuze on huomattavasti aurinkoa massiivisempi. Arcturus on lähempänä auringon massaa... Jääkö maapallon kiertorata tämän paisuvan auringon sisään. Tämän hetken arvioiden mukaan ollaan rajoilla. Täälä tulee kuuma. Kuin sielä helskutissa....

Auringon tankista loppuu vety, kuin autosta bensa. No tankkaako itse jumala aurinkoa lisäämällä siihen vetyä jotenkin ja ottaa saman massan verran heliumia pois. Koska pelkkä vedyn lisääminen kasvattaisi auringon massaa ja se puolestaan vaikuttaisi planeettojen kiertoratoihin ja kierrosnopeuteen. Menisikö kiertoradat sekaisin? Repisikö kasvava vuorovesi ilmiö planeettoja palasiksi. Auringon gravitaatiolla on vuoroveteen oma vaikutuksensa. Vuoroveden vaihtelu on suurinta, kun maa kuu ja aurinko ovat samalla linjalla. Tämä on HAVAITTU.

Uskollasihan ei muuten ole vaikutusta tehtyyn havaintoon.

Ootko koskaan huomannu?

--- Kirkkoraamatussa sanotaan "Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä aina."
        Kirkkoraamattu psalmit 72:17 lukee " Pysyköön hänen nimensä ikuisesti, muistettakoon se aina auringon alla" HUOMAA: Aina ja Ikuisesti ovat eri käsitteitä! Aina sana ei tarkoita ikuisesti, niinkuin Jt:t kääntävät

• Anonyymi
        Huomaa.tämä kirjoitti:

--- Kirkkoraamatussa sanotaan "Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä aina."
        Kirkkoraamattu psalmit 72:17 lukee " Pysyköön hänen nimensä ikuisesti, muistettakoon se aina auringon alla" HUOMAA: Aina ja Ikuisesti ovat eri käsitteitä! Aina sana ei tarkoita ikuisesti, niinkuin Jt:t kääntävät

Jos aikoo loistaa noin pontevasti käännösasiantuntijana niin ihan aluksi kannattaa lukea muitakin käännöksiä kuin "kirkkoraamattua" (lainaamasi teksti on KR92:sta). Esimerkiksi KR38 suomentaa sanat "for ever" (King James Version, johon useimmat käännökset pitkälti perustuvat) molemmissa paikoissa sanalla "iankaikkisesti" (KR38 ei ole Jehovan todistajien kääntämä).

Käsitteiden erilaisuuteen en ota kantaa mutta niiden periaate lienee samansuuntainen oli se sitten aina tai ikuisesti. Jos asialla olisi väliä, niin voitaisiin tietysti herättää kysymys, miksi KR92 on päätynyt kääntämään alkuperäistekstin kahdella, toisistaan poikkeavalla tavalla. Mutta kommentoijan perimmäinen tarkoitushan olikin vain synnyttää epäluottamusta tiettyyn käännökseen käyttäen vajavaisia tietoja ja taitoja.

• totuudenetsijä

Entä jos mantereet tuhoutuvat mutta maapallo säilyy. Tuhoutuneiden mantereiden tilalle Jumala luo sitten uudet maan?

• tahtoouuteenmaahan

Se, että Jumala luo uuden taivaan ja maan ei tarkoita sitä, että tämä pallo hävitettäisiin. Maan pinta uudistetaan ja merta ei enään ole. LUkekaapa esimerkiksi ilmestyskirjan loppuluvut, jossa uusi jerusalen lasketiin alas maan päälle.
      Jumala loi paratiisin ihmistä varten, mutta ajoi ihmisen sieltä pois syntiinlankeemuksen tähden. Uskon, että se uusi taivas ja maa luodaan tämän pallon pinnalle.
      Jumala tekee niinkuin on suunnitellut. Tahdon olla kerran siellä uudessa maassa, jonka Jumala luo. Suokoon hän, että nimeni löytyy Karitsan elämänkirjasta.

• riippuuporukasta

Minä en tahdo uuteen maahan, jos siellä on kovin paljon uskiksia, erityisesti helluntailaisia tai jehovantodistajia.

• käskylukutavalle

"LUkekaapa esimerkiksi ilmestyskirjan loppuluvut, jossa uusi jerusalen lasketiin alas maan päälle"

Turha sinun on todistajia neuvoa kuinka pitää lukea. Heillä on hallintoelin joka neuvoo kuinka raamattua luetaan.

Heidän pitää lukea tuon tarkoittavan 144000 voideltua taivaassa. Jerusalem lasketiin alas maan päälle tarkoittaa että he luovat katseensa maahan.

• tahtoouuteenmaahan 24.1.2019 11:51

<>Se, että Jumala luo uuden taivaan ja maan ei tarkoita sitä, että tämä pallo hävitettäisiin. ><

Raamatun kertomus jumalan luomasta uudesta maasta ei tosiaankaan tarkoita huolta siitä, että jumala hävittäisi nykyisen maan. Ensimmäinen syy on se, ettei jumalasta ole ensimmäistäkään havaintoa. Toinen syy on se, että Raamatun jumala loi litteän maan, joten Raamatun hävitysilmoitus tarkoittaa tietysri sitä Raamatun maakuvan mukaista maata, ei tätä maapalloamme.

<>Jumala tekee niinkuin on suunnitellut.><

Eli siis suunnitelmissa oli litteä maa, jota aurinko kiertää.

• LOGOFF

On aivan järjetöntä yrittää Raamatulla perustella ajatusta, että Jumala tuhoaisi maapallon joskus. Miksi ihmeessä? Onko maapallo, jonka kauneudesta Jumalan taivaalliset pojat puhkesivat suosion osoituksiin syytä hävittää ja jos on, niin miksi? Sanokaa syy? Vaikka kuinka yrittäisi todistella asioita ihan järjellisestikin, monet pitää niiun itsepintaisesti kiinni omista näkemyksistään sen kummemmin syventymättä että ottaisivat edes asioista kunnolla selvää, siis tutkimaan asiaa rukouksen hengessä Raamatusta. Kysyn vaan, kuinka on mahdollista, että kirjaimellinen tuli voisi tuhota auringon, jonka sisus on miljardeja asteita kuuma verrattuna kirimalliseen tuleen? Tai muut miljardeja kertoja kuumemmat taivaankappaleet tuleen verrattuna? Sanotaanhan tuossa raamatun kohdassa, että taivaatkin ovat tulelle talletettu? Jokainen astronomi, eikä tarvitse olla mikään tähtitieteilijäkään, tajuaa varmasti ihan omii aivojaan hieman rasittamalla, ettei tuli voi mitenkään vaikuttaa tuhansia kertoja kuumempiin taivaankappaleisiin. Perustele jos väität toista? Mutta aivan turha laittaa kavalkaadia eri Raamatun kohtii perä perään, kuten tuossa ylhäällä moniin kommentteihin on laitettu . Raamatun yksinkertainen totuus on se, että maa pysyy iäti ja sillä sipuli. Tuo ajatus löytyy Psalmeista jos jaksat etsiä. Ihmiset, jotka rakastavat Jumalaa ja lähimmäisiä elävät lopulta ikuisesti, mutta muilla onkin sitten kana kynittävänä Jumalansa edessä, kun tuomio kohtaa. Ja se on edessä vääjäämättä MIKÄLI uskoo Jumalan sanan ennustuksiin ja profetioihin. Nimittäin ihmiskunnan tila globaalisti on erittäin räjähdysherkkä juuri nyt uutisoitiin tänään MTV3:sen tekstitv:ssä. On olemassa ns. tuhon päivän kello, jota pitää arvostettu järjestö, joka havainnoi maapallon tilaa globaalisti. Tuore uutinen otsikolla " Viisari ei värähtänyt – Tuomiopäivän kello on edelleen kahta minuuttia vaille maailmanloppua".
      Ydinasetutkijoiden mukaan maailma on edelleen vaarallisen lähellä ydinsodan mahdollisuutta.
      Tuossa artikkelissa sanottiin, että tuomiopäivän kellon viisari on nyt ajassa 23:58 keskiyöllä. Kun viisaria siirretään 24.00 yöllä, se tarkoittaa ihmiskunnalle katastrofaalisia aikoja. Olisi syytä jokaisen irvileuan täälläkin suhtautua vakavasti siihen, mitä tuleman pitää. Sinua tarkkaillaan taivaasta. Muista tämä!
      https://yle.fi/uutiset/3-10613472

• LOGOFF 25.1.2019 15:15

<>On aivan järjetöntä yrittää Raamatulla perustella ajatusta, että Jumala tuhoaisi maapallon joskus.><

Ja syy on siinä, että ensin olisi perusteltava jumalan olemassaolo, jonka jälkeen olisi perusteltava jumalan osuus Raamatun sisällön suhteen.

<>Kysyn vaan, kuinka on mahdollista, että kirjaimellinen tuli voisi tuhota auringon, jonka sisus on miljardeja asteita kuuma verrattuna kirimalliseen tuleen?><

Aurinko huolehtii itse loppuunpalamisestaan.

<>Raamatun yksinkertainen totuus on se, että maa pysyy iäti ja sillä sipuli.><

Tossa sipulissa on vaan heti alkuun se ongelma, että raamatunkirjoittajien maakuva oli litteä ja raamatunkirjoittajille aurinko kiersi maata. Jos siis Raamatun maap pyssy iäti, niin se ei lainkaan koske maapalloa, joka kiertää aurinkoa.

<>MIKÄLI uskoo Jumalan sanan ennustuksiin ja profetioihin.><

Miksi uskoisi kun yksikään Raamatun ennustus ei ole toteutunut ja kaiken kruununa Jeesuksen paluupetos.

• Japlontai

LOGOFF 25.1.2019 15:15

"On aivan järjetöntä yrittää Raamatulla perustella"

-Se on Raamatun lukemistyö vain, etsiä asiaa koskevat jakeet, siten kuin niitä löytyy.
      Vartiotorniuskonto on erikseen. Kun Raamattu ei puhu "järjestöstä" niin vartiotonri kirjoittaa: "Eikö sinustakin ole järkevää että on järjestö" - mikä jo paljastaa sen että Raamatussa ei ole mitään järjestöä.

" että Jumala tuhoaisi maapallon joskus. Miksi ihmeessä?"
      -Niin.

" Sanokaa syy? "
      -En julkeaisi perustella syillä Jumalan omia asioita. Eiköhän ne Jumala itse tiedä.

" Kysyn vaan, kuinka on mahdollista"
      -Näin tulee kysyä kouluakäymättömän lahkojohdon vartiotornikirjoituksista, jotka ovat ennustaneet maailmanlopun ajankohdan, esittäneet edestakaisin muuttuvia oppeja, esim. Room 13 esivallat on vartiotorni pitänyt maallisina v:een 1929, mutta määrännyt ne taivaallisiksi vuosiksi 1929 - 1962, minkä jälkeen vartiotorni on edelleen sallinut niiden olla maallisia.

"kirjaimellinen tuli voisi tuhota auringon, jonka sisus on miljardeja asteita kuuma verrattuna kirimalliseen tuleen?"

-Aringon ydin on vain miljoonia asteita lämmin, 15 miljoonaa
      https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/2011-01-15/Auringon-ytimessä-on-15-000-000-°C---yhtä-kuuma-sormenpää-tappaisi-välittömästi-200-km-päästä-3299354.html

-Siellä ydinreaktiossa vety muuttuu heliumiksi. Kun vety on loppuun kulunut tuossa auringon ydinreaktiossa, tapahtuu.

• Anonyymi

Uudestisyntynyt ihminen tulee JUMALAN LAPSEKSI.
      Me emme siis ole enää ihmisten lapsia vaan Jumalan lapsia.
      Uudessa taivaassa ei ole edes enää aurinkoa joka antaisi valoa, vaan itse Jumala on heidän valonsa.

• Tuntematon Herra ei jää syyttämättömäksi!?

• Ja Tuntemattoman Saatanan varkaudet eivät jää valitettavaksi?!

• Anonyymi

Maapallo ei katoa koskaan mihinkään.
      Mikä muuttu?
      Lahkolaiset ja ateistit hävitetään KAIKKI maanpäältä, pysyvästi hautaan!

• Anonyymi

Ja myös JT:t.
        Maapallo pysyy, mutta Jumala luo sen pinnalle uuden maan.
        Sitä ennen kaikki palaa poroksi.

• Anonyymi

Autuaita ovat puupäiset persut, sillä he perivät Impivaaran👌

• Anonyymi

soopaa!

• Anonyymi

Eipä kun JT soopaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä kun JT soopaa.

JT on Parasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6644
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3830
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      126
      3116
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1843
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1567
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1431
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1359
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1051
    Aihe