näin tänään Länsi-Uudellamaalla (eteläinen).
Kottaraisetkin kuherteli :)
Sitruunaperhosen
74
5244
Vastaukset
- Jn: Missy
Olen vain pongannut pihamaalat mädännytttä ruohoa. Täällä oulun suunas saa avrmaan odottaa pidemmin kevään ensimerkkejä. Ihanaa, että ilma on lämminnyt ja kouluun on mukava lähtä pyörällä 0 kellillä. ^__^
- tiedän...
kevään merkkejä:
-linnut laulaa
-leskenlehdet kukkii
-perhosia on tullut
-muita kukkia kasvaa :)
lämpimät ilmat - havainnot
Olen itse saanut kiikariini jo pari nokkosperhosta. Leppäkerttujakin olen nähnyt. Hiirenkorviakin on jo. Ja tietysti myös kiimaisia narttukoiria on havaittavissa.
- kamikaze33
eli kyllä se kevät sieltä alkaa tulla.Kohta on taas
paljon rikottuja pulloja pitkin metsiä ja katuja
kun kevätjuopot aloiiatavt viserryksensä.- innä
Tarkalleen 2.5. kuluvaa vuotta. Oli kohmeessa ressu.
- ininä
innä kirjoitti:
Hyttynen bongattu 2 .4 .2008.
RIP sille. ;-) - KIINNOSTAA?
ininä kirjoitti:
Hyttynen bongattu 2 .4 .2008.
RIP sille. ;-)EVVK :(
- kamikaze33
innä kirjoitti:
Taitat olla selvännäkijä ku vappuna näät hyttysii vaikka vappuun vielä aikaa, vai oletko jo aloittanut juhlinnan???
- kiinnosti, kun
KIINNOSTAA? kirjoitti:
EVVK :(
loppuun asti jaksoit lukeakin. On se kevät ihanaa aikaa, kun peipposet laulaa kottaraiset suorastaan tappelee pöntöistään, vaikka niitä on viisi (pönttöjä).
- herännyt jo alkuvuodesta
KIINNOSTAA? kirjoitti:
herkkäuskoisia huijaamaan!! Aluksi liverteli aivan kuin satakieli ja niin sitten tulikin ilmi puheiden monimielisyys. Tämä yksilö oli ehdokkaana eduskuntavaaleissa 2003, kunnallisvaaleissa voitanee bongata piakkoin. Tuntomerkki:Ensin laulaa todella kauniisti luoden luottavaista ilmapiiriä, kunnes totuus toisenlainen paljastuu...
- Kevätneito
KIINNOSTAA? kirjoitti:
Ihana kevätsade ropisee ikkunaan ja tekee ilman raikkaaksi hengittää...ekat muuttolinnut riekkuvat sulissa vesissä ja etsivät kumppania...leskenlehdet...lupaus kesästä...pieni kevätflirtti maitokaupassa ja oman kullan pusut valoisana kevätiltana.
Ja ei kiinnosta?
Mikä sitten kiinnostaa? Ihmettelen vaan.:) - nätti11
Kevätneito kirjoitti:
Ihana kevätsade ropisee ikkunaan ja tekee ilman raikkaaksi hengittää...ekat muuttolinnut riekkuvat sulissa vesissä ja etsivät kumppania...leskenlehdet...lupaus kesästä...pieni kevätflirtti maitokaupassa ja oman kullan pusut valoisana kevätiltana.
Ja ei kiinnosta?
Mikä sitten kiinnostaa? Ihmettelen vaan.:)ajatus sulla osaat ajatella positiivisesti keväästä ja luulen että ajatusmaailmasi on aika positiivinen kiitos piristeestä =)
- kiira40
sitruunaperhonen eilen kuopiossa.
Eilen istuskelin ulkona leikellen matonkuteita ja näin sitruunaperhosen, useampaankin kertaan, sitten myös ritariperhosen ja monia kärpäsiä. Viimeksi pienen pieni leppäkerttu istahti kädelleni, pisteitä oli ainoastaan kaksi.
Meillä on ihan uusia pesäpönttöja pihapiirissä ja eilen huomasin eka kerran sinitiaisen menevän sisälle pönttöön ja ulos tullessaan toi nokassaan jotain vaaleaa tiputtaen sen maahan. En pystynyt tarkasti näkemään, mitä se oli, lieneekö olut rakennusaikaista sahajauhoa tms. Ulkoilmassa lintujen konsertti voimistuu päivä päivältä. Lämmintä oli yli 12 astetta. Asumme eteläisellä Pirkanmaalla.- dyykkarinen
Kevään merkit ovat olleet näkyvissä jo joulusta saakka. Roskia niin paljon että yksi kaatopaikka täyttyisi hetkessä. Ihmiset ovat piittaamattomia, minä mukaan lukien. Heitän kaiken maahan. Taskutkin roskista käyn tyhjentämässä joka ilta naapuritontin kulmalle kun ulkoilutan koiraa ja en viitsi sen paskojakaan noukkia, olenhan suomalainen.
- dyykkarinen
Kevään merkit ovat olleet näkyvissä jo joulusta saakka. Roskia niin paljon että yksi kaatopaikka täyttyisi hetkessä. Ihmiset ovat piittaamattomia, minä mukaan lukien. Heitän kaiken maahan. Taskutkin roskista käyn tyhjentämässä joka ilta naapuritontin kulmalle kun ulkoilutan koiraa ja en viitsi sen paskojakaan noukkia, olenhan suomalainen.
- leskenlehtiä
jo kiirastorstaina, sitten tuli lumi päälle ja niiden kävin huonosti...
- Dyikkärinen
Jo joulusta saakka ovat kevään merkit telmineet maassa roskien muodossa. Suomalainen on piittaamaton, minä mukaan lukien. Heitän kaikki roskat maahan ja iltaisin tyhjennän taskuni roskista naapuritontin kulmalle samalla kun ulkoilutan koiraa. Toki en viitsi senkään paskoja noukkia, olenhan suomalainen. Ja kun näen täydet roskikset taloyhtiöiden pihalla, kiskon roskat maahan. Pian sen asian hoitavat pesimään alkavat Varikset joten hommani hieman helpottuu. Muutenkin on kaunista roskia väistellessä, sillä ilman roskia suomi olisi tosi tylsä muaaaaa...
- sinivuokot
kukkii jo meidän pihalla ja sormet syyhyy puutarhahommiin :)
- kyllä 00
ei oo vielä minihameita näkynyt ;-)
- bongailin
leskenlehtiä, mustarastaita (tosin ovat olleet täällä vissiin koko talven?), perhosen, keltaisia golfpalloja :)
- kesään
Niin kunpa tälläkin palstalla käydään keskusteluja vaan kevään merkkeistä mitä luonto antaa. Ei sekoitettaisi mitään mikä ihmisten välille kevät tekee. Niihin kun olen jo tympääntynyt. Aina saa lukea miten "vihree ruoho" maittaisi ja miten pettäisi puolisoaan. Joten pidetään tämä vaan ihan puhtaana ilman että liittyy seksiin. KIITOS!
- leppis
Leppäkertun näin toissapäivänä ja eilen vähän pökkeröisen kärpäsen ;)
- peestata
lumet on alkanu sulamaan posiolla
- Nimetön
Joo, on tullut nähtyä suruvaippakin pohjois-espoossa, sitruunaperhosista puhumattakaan.
- Saparo44
Oulussa näky eilen ekat joutsenet....tosin vaan kaks kappaletta, olivatkohan eksyneet parvesta
- savossa
3 reppanaa talon seinustalla auringonotossa eilen
- jyrää
Ah kevät.
Ihmiset hymyilevät ja kävelevät reippaasti ympärilleen katsellen.
Ja nuo naiset. Uuh!
Pomppien alta putkahtaa kauniita sääriä ja askel on kevyt.- Jee
Näkyy "Vanhoja Klassikoita" liikkeellä. ;)
- on tullut
ja leskenlehtiä näin jo/vasta sunnuntaina maaliskuussa. Sinivuokoissa on nuput. Kottarainen oli mustarastaiden joukossa ja käväisi lintulaudalla syömässä viimeisiä pähkinänmurusia. Taitaa olla sama pari, joka pihallani pyörii vuodesta toiseen, tykkäävät pähkinämuruista. Koskahan se alkaa talvehtia Suomessa..?
Vesilintuja on näkynyt maaliskuun loppupäivinä Satakunnan rannoilla erilaisia: "molempia" joutsenia, isokoskeloita ja tukkasotkia. Pelloilla myös töyhtöhyyppiä ja metsähanhi-joutsen sekaparvi, mutta tämä oli jo ennen viime viikon takatalvipäivää. Samoin leivonen lauleli pari kertaa, mutta ei ole ehtinyt kuuntelemaan myöhemmin.
Muurahaisista ensimmäiset olivat liikkeellä kaukana pesästä 24.3. mutta menivät takaisin pesään välillä. Nyt jo liikuskelevat runsaasti. Pulsut jo otti aurinkoa puiston penkeillä.
- elämää-ja-kaikua
No niin nyt on sitten kurjet tullut Sipooseen, tänään kuului. Eilen näkyi ensinnäinen ampiainen ja sitruunaperhonen.Linnutkin visertää yömyöhään ja aamuvarhain. Tikkakin rummuttaa peltisuojusta tolpannokassa. Kesä saapuu siis.
- ilmassa
kusiaiset jo pesäänsä rakensi ja leivoset liverteli,samoin katukuvaan on minihameet ilmestyneet.
- joku?:?
itse nähnyt jo hyttysiä.velipoika perhosia nähnyt jo kuulema tänään,
- Pikkumyy-80
Itselleni ainakin varma keväänmerkki on leskenlehden näkeminen ojanpientareella..:)Ja tämän bongauksen tein toissa päivänä lenkillä..:D Ja joka kevät se saa mun mieleni iloiseksi, kuten myös ensimmäisen perhosen näkeminenkin (viä ei ole kyl itselle tullut vastaan perhosta, tänä keväänä, mutta ehkä pian..)
Ja kotipihaan päästyäni lenkiltä, näin myös leppäkertun..:)
Mietin kyllä, että mahtoiko olla "talvihorroksessa" ja jäätynyt siihen talven tultua..heh..En tiä..:P - Pikku-Myy1980
Itselleni ainakin varma keväänmerkki on leskenlehden näkeminen ojanpientareella..:)Ja tämän bongauksen tein toissa päivänä lenkillä..:D Ja joka kevät se saa mun mieleni iloiseksi, kuten myös ensimmäisen perhosen näkeminenkin (viä ei ole kyl itselle tullut vastaan perhosta, tänä keväänä, mutta ehkä pian..)
Ja kotipihaan päästyäni lenkiltä, näin myös leppäkertun..:)
Mietin kyllä, että mahtoiko olla "talvihorroksessa" ja jäätynyt siihen talven tultua..heh..En tiä..:P - lentelee
Ampparin näin pari päivää sitten täällä Keski-Suomessa. Täällä kuitenkin sen verran on vielä lunta, että tuskin ihan heti perhosia tms. näkee. Mutta aurinko paistaa ja lumet sulaa pikkuhiljaa ja oikein keväinen fiilis on. :)
- 1240
turenkissa omakotitaloni seinustalla on leskenlehti kukkinut jo kaksi viikkoa,ja eilen näin maaluteen.
- nami nami
Minihameet on tulleet katukuvaan pääkaupunkiseudulla. Täytynee pistää peilit kiinni kenkiin, perinteet velvoittavat. Näkymät häikäisee ;)
- niimeetön
Sitruunaperhosen ja leskenlehtiä olen nähnyt.
- västäräkki!
vantaalla viertolassa.
se on kesäaika, ja terassikeli...- miputa
terassille tänään korkeintaan paksu takki niskassa.
Ellei ole tuuleton paikka, mihin aurinko paistaa :)
Saapuis västäräkki tänne läntiselle uudellemaalle myös. - m.,o
niin täälläkin näin västäräkin siis kotkassa
Aurinko herättää jo aamulla sopivasti ja tulee virkistävä olo, lumet on jo alkanu sulamaan, kyllähän tässä kesäinen fiilis tulee :)
- lenteli
Rengossa!
Joutsenet ja hanhetkin saapuneet:) - ihan ite
olen pongannut: Meinaan naisia hameissa, ja kohta minihameessa. Se on kesän merkki! Sairaan hyvän näköisiä... (muistakaa ne sukkikset). Lisää minihameita, lisää seksiä...
- kevättä Kemissä
On kevättä, tosin hieman eri merkein kuin siellä etelässä.
Eli meillä kevään tulon tietää, kun asfaltti alkaa näkyä, tosin joka toinen aamu se on peittynyt sentin parin kerrokseen lunta. On sen verran lämmintä, että asfaltti jaksaa sitkeästi paljastua joka päivä peittyäkseen pian uudelleen. Eli vanha sanonta "uusi lumi vanhan surma" pätee jälleen.
Kevättä näkyy myös tuolla jäällä, vesi nousee jään päälle keltaisiksi laikuiksi. Jää on kuitenkin vielä täysin kestävää, mutta ulkoiluun kannattaa varustautua kumppareilla.
Talvi on ollut vähäluminen, ja maa alkaa jo paljastua takapihalla. Se on tosi harvinaista, yleensä vielä vappuna on paikoin lunta ollut.
Kevään ensimmäiset pörisijäkärpäset ovat sisätiloissa heränneet ja pörränneet hetken. Ulkona ei vielä menesty.
Maantiellä hiekkapöly iskee päälle. Kouluun ja töihin pääsee helposti pyörällä. - henkka!"#
Porissa on näkyny moottoripyöriä, lintuja ja olipa joku jo shortsitki laittanu!
- olen
useita vihertävää tai kellertävää muovista kilahtelevaa kassia kantavaa kaksijalkaista, hieman horjuvaa homosabienssia.. viihtyvät 3-8hengen ryhmissä mutta joskus näitä näin alku keväästäkin näkee yksin uinuvana lasten leikkipuistossa.. Kyllä on ihanaa tää kevät!!:D
- inkani
perjantaina ajelin hämeenlinnan motaria ja katselin siinä sivussa västäräkkiä.kesä on tosi lähellä
- bbbbhhhh
kyllä täällä ainakin perjantaina oli niin selkeä kevään merkki, eli "kevätpaska" haisi oikein kunnolla! toisaalta, ainahan täällä Oulussa haisee....
- ulkona nautti
Varma kevään merkki on, kun kiimaiset pariskunnat ja salarakkaat naiskentelee ulkona. Itse näin eilen pariskunnan nussivan metsässä. Ulkoilutin koiraa, jäin katselemaan etäälle. Varmistin, ettei kyseessä ollut raiskaus.. kiihoitti vähän. Olen 31v. neito pääkaupunkiseudulta.
- ertr
Leskenlehtiä on jo vaikka kuinka paljon täällä turun suunnalla
- miputa
pääkauungista kertoi.
Varmin kevään merkki on se, et itsensäpaljastajat tulee lenkkipolulla vastaan.
- kevättä, miten sen
jokainen ottaa, mutta meillä on tosi paljon näkyvissä jo sinivuokkoja (siis ihan niitä kukkasia)
- ertr
kärpäsiä ja ampiaisia ja sisiliskoja ja...
- Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuh
Varma kevään merkki
http://img40.imagevenue.com/img.php?image=42653_aht_122_688lo.jpg - Zem0
leppäkerttui parittellees, ja aiemmi täl viikol leskenlehtii, ja paras kaekist: moottorpyärrät!
Eelä-karjalassa itikat syö, kärpäset pörrää aurinkoisella seinustalla. Viime viikolla kottarainen, vai olisko mustarasas, eilen taivaanvuohen ääni, tänään 2 kurkea, ja jotain muita pienempiä niitten kaverina.
Routamonttuja, kuplivia maanteitä, mitä ihmeellisimpiä tavaroita tulee esiin hangen alta.- hoitaja
MEDIASSA PYÖRIVÄT VUODENAJASTA RIIPPUEN AINA SAMAT AIHEET. NYT OVAT BONGARIT TAPETILLA. JOKA TUUTISSA ESITELLÄÄN JOKU PARTANAAMA KIIKARIN TAKANA KOMMENTOIMASSA LINTUJEN MUUTTOA. TYYPILLISTÄ LUONNOSTA VIERAANTUNEIDEN PUUHAA. LINTUJA TULEE JA MENEE. KOHTA IHMETELLÄÄN PARTANAAMOJEN JOHDOLLA, ETTÄ MIKSI PUUT KASVAVAT. NIINKU.
- ovat ihmeiden
hoitaja kirjoitti:
MEDIASSA PYÖRIVÄT VUODENAJASTA RIIPPUEN AINA SAMAT AIHEET. NYT OVAT BONGARIT TAPETILLA. JOKA TUUTISSA ESITELLÄÄN JOKU PARTANAAMA KIIKARIN TAKANA KOMMENTOIMASSA LINTUJEN MUUTTOA. TYYPILLISTÄ LUONNOSTA VIERAANTUNEIDEN PUUHAA. LINTUJA TULEE JA MENEE. KOHTA IHMETELLÄÄN PARTANAAMOJEN JOHDOLLA, ETTÄ MIKSI PUUT KASVAVAT. NIINKU.
aiheita, sitä paitti niitä on jo ihmetelty viime vuosisatoina, meinaan niitä puita.
- MinääpäMinää
sitruuna- ja nokkosperhonen on tullut nähtyä, sekä tänään löysin nupuillaan olevia valkovuokkoja.. (rauma)
- Sitruunainen perhonen
Täällä on tosi paljon sammakoita kävelyreitilläni tai sitten minä olen niiden alueella. Pitää oikein varoa, että ei astu päälle.
- -..--------
Läntisellä taivaalla 07.04.08 Superhessu
- Into..
Valtava pääskyparvi!
- Kevättä rinnassa
Leskenlehtiä on näkynyt jo jonkin aikaan. Eilen näin sammakonkutua.
- Kevättä rinnassa
7-vuotias tyttäreni on bongannut leppäkerttuja ja leskenlehtiä.
- Blommis^^
peipposesta :) Helsingissä bongattu peipponen. Ja valkovuokkoja.
- näin iltasella
lentelevän ja vigahtelevan täällä Paimion puolessa.
- pomppii
jo pihapensaassa täällä Paimiossa.
- Satavarma merkki!
Viime keväänä kun ne oli, laitoin ekan kerran sandaalit jalkaan. Ja riisuinkin ne vasta lokakuussa! Toivotaan että kevät - ja kesä - alkaa siis ensi viikonloppuna!!! :)
- varma keväänmerkki
Näin tänään ku moottoripyöräilijät ajeli kylillä. Se on kyllä varma kevään merkki. Paskat mistään linnuista kyllä prätkän pärinästä tietää että kevät on tullut.
Tuusulassa 10.4 siinä se mennä viipotti.västäräkistä vähäsen...
- lintuja
Kyselepä näiltä pitsaa ja kaljaa mahat turvonneina ahmimivilta nuorilta kevään merkkejä.
Ainut että pulin tunnistaa!!!
Kyllä paljon on nyansseja poissa viihteen ja roskaruoan täyttämästä maailmastanne!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577280Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7313503Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491807Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621768- 841405
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841371- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144