... sanottiin, että pitää lannoittaa keväällä heti nuppujen ilmestyttyä. Eli lannoitatteko tulppaanejanne nyt heti kun ne alkavat pilkistää maasta? Lannoitetaanko kukinnan loppuun saakka, ajattelin siis käyttää sellaista kastelulannoitetta. Oletteko lannoittaneet syksyllä? Mitenkäs sitten nuo narsissit ja krookukset?
Mites noita tulppaaneja pitikään lannoittaa?
3
2534
Vastaukset
- Töyhtötiainen
Ei nyt ehkä ihan vielä kannata lannoittaa, sillä lannoitteet ei imeydy kylmästä maasta kasvien juuristoon. Tulppaanit ja muut sipulikasvithan kasvattaa alkunsa ihan vaan sen sipulin sisältämän voiman turvin. Itse olen lannoittanut sipulikasvit samalla kun muutkin perennat, eli loppukesällä syyslannoitteella. Uusille sipuli-istuksille olen laittanut lannoitetta multaan sipulien alle ja ympärille, sieltä se sitten vaikuttaa keväällä maan lämmetessä. Lisälannoitusta kastelun mukana kannattaa antaa sit kukkanuppu vaiheessa, riittää sitten paremmin voimia kukintaan.
- keväällä
Ostin joskus Rautiasta purkin sipulikukkalannoitetta.Sitä olen laittanut juurelle kun sää on lämmennyt ja maa sulanut ja lehdet pukanneet.
- oikea aika
mutta ei ne paljon mitään tarvitse, sipulikasvit jaksaa tuottaa iloa, vaikkei mitään tekisi, lisääntyvät ja laajenevat vaan. Auringosta tykkäävät.
Tulppani on vähän "tieteellisempi" juttu, niistä ei juuri mikään laji ole "ikuinen". Eka vuosi yleensä näyttävin.
Krookukset, narsissit, irikset, liljat senkun leviävät - ihanasti !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336984- 386404
- 293494
- 452980
- 342714
- 152408
- 372198
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481937En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797