vaihtoehtoja sakonmaksuun

huumoria kirjastoon toivova...

No niin, kun asiakkaat aina valittaa niistä sakoista on aika esittää vaihtoehtoja sakkojen maksuun, tässä muutama ja lisää saa ehdottaa:
- Runoillan järjestäminen kirjastontädeille.
- Päivä piippauskoneen ts. lainauskoneen äänenä=eli asiakas piippaa aina kun joku lainaa kirjaa.
- Tiivistelmän tekeminen lainaamastaan kirjasta (vähintään 5 sivua)
- Kehuu kovalla äänellä kirjastotäteja fiksuiksi, kauniiksi ja ahkeriksi aina kun saapuu tiskille lainaamaan/palauttamaan kirjoja.
- Tanssiesitys tms performanssi selvinpäin teemana tietenkin kirjasto....

5

795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastontäti

On hienoa, että ideoita riittää, mutta tuohan aiheuttaa työtä henkilökunnalle. Rahat muuten menevät yleensä kunnan kassaan eivät suoraan kirjastolle. Onneksi kirjastot eivät sentään joudu elämään sakkojen tuotolla, se on niin pieni. Silti sakkojen määrä ei ole verrannollinen kirjaston määrärahojen suuruuteen.

Hyviä korvausideoita minun mielestäni olisi esim. pölyjen pyyhkiminen hyllyjen päältä (1 kirja myöhässä= 1 hyllyn päällinen), auttaminen kirjojen hyllytyksessä, lehtien järjestäminen paikalleen, hienon julisteen piirtäminen lastenosaston seinälle jne.

Voisihan se toisaalta olla ihan ok lukea asiakkaiden referaatteja joistain kirjoista, ettei tarvitse itse lukea koko kirjaa. Tietäisi mistä on kyse.

• Käyttäjä (M)

Upeita ehdotuksia kaikki. Mutta miksi ei esim. hiljaisen iltavuoron aikaan esim. pienen sivukirjaston kirjastotädin kipeytyneiden niskojen ja hartioiden hieronta jne :)

• Usein vieraileva

Vaikkapa pikkuista flirttiä. Luulen, että kirjastontädeilläkin joskus hiljaisina aikoina ajatukset viivähtävät nautinnollisimpiin asioihin. Luulen ja ennenkaikkea toivon

• kirjastolainen
        Käyttäjä (M) kirjoitti:

Upeita ehdotuksia kaikki. Mutta miksi ei esim. hiljaisen iltavuoron aikaan esim. pienen sivukirjaston kirjastotädin kipeytyneiden niskojen ja hartioiden hieronta jne :)

Minun hartiat ovat kyllä usein aika kipeät. Jos joku osaa hyvin hieroa, niin saisi kyllä hieroa. Kerran olen poistanut kaverin maksut kuohuviinipulloa vastaan.

• Justiinsa-joo
        kirjastolainen kirjoitti:

Minun hartiat ovat kyllä usein aika kipeät. Jos joku osaa hyvin hieroa, niin saisi kyllä hieroa. Kerran olen poistanut kaverin maksut kuohuviinipulloa vastaan.

Kas kun et keskikaljapulloa vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe