Rakennus merkkien kanssa ongelmia.

Ässä Paavo

RUH340, UH150, H75,MRT85, NRT130 ja ikkunatyyppi MSE130
Voiko joku kertoa mitä noi tarkoittaa kun mun talolle tehdään rakennus hommia enkä mä ole minkäänlaisella rakennus alalla niin en voi tietää. Se olisi nyt tärkeä saada tietää mitä noi on niin saisin tietää mitä mun talolle ollaan tekemässä. Mä selvittäisin sen kyllä itsekin mutta kun oon päivät töissä ja painan vielä kahta työtä niin en ehdi.

6

1845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konnari, rakenne

löytyy esim. googlella. No joka tapauksessa: RUH340, UH150 JA H75 ovat kaikki kevytsoraharkkoja. Numerot osoittavat (harkon seinän) paksuuden millimetreinä, R tarkoittaa reiällistä harkkoa. MRT85 = modulikokoinen reikätiili, paksuus 85 mm. NRT = tavallinen reikätiili, paksuus 130 mm. MSE130 = ikkunatyyppi, jossa ulkopokassa on 1-kertainen lasi, sisäpokassa 2-kertainen eristyslasi ja karmipaksuus 130 mm.

• Läksy

No Paavo nimeä muut kivirunkoisen pientalon ulkoseinätuotteet valmistajan antamien tun-nuksien mukaan.

• Ässä Paavo
        Läksy kirjoitti:

No Paavo nimeä muut kivirunkoisen pientalon ulkoseinätuotteet valmistajan antamien tun-nuksien mukaan.

No perhana, en minä tiedä.

• tietääkään
        Ässä Paavo kirjoitti:

No perhana, en minä tiedä.

kaikkea, kun vaan on eessä iso maha ja takana paksu lompsa, se rauhoittaa kummasti.

• sitä
        tietääkään kirjoitti:

kaikkea, kun vaan on eessä iso maha ja takana paksu lompsa, se rauhoittaa kummasti.

sanotaan; lihavat on lepposia, eivät keksi kepposia.

• Rauno Kangas

...seuraavasti:

RUH340 = Reikä Ura Harkko 340 mm => ihan perus kevytsoraharkko, jossa kaksi uraa ja Kevennysreiät, leveys 340 mm

UH150 = samalla logiikalla Ura Harkko 150 mm leveänä (tässä on vain yksi ura eikä kevennysreikiä)

H75 = aina vaan kapenee, nyt ei mahdu edes uraa... muutoin samoja kiviä kuin edellisetkin.

MRT85 = Moduuli Reikä Tiili 85 = Moduuli tarkoittaa kokoa 85*85*285 reikätiili taas tarkoittaa reitettyä poltetusta savesta valmistettua muurauskappaletta.

NRT = Normaali Reikä Tiili, kuten edellä, mutta koko normaali tarkoittaa 60...70 mm korkeata tiiltä, jonka leveys on 130 mm ja pituus 270 mm.

MSE130 = Moduulinen Sisäänaukeava Eristyslasi ikkuna, jossa karmisyvyys on 130 mm. Ennenvanhaan nuo moduulit oli vaakasuunnassa 30 cm ja pystysuunnassa 20 cm kerrannaisuuteen viittaavia juttuja, mutta nykyääntekevät poikkeuksetta "annetuilla mitoilla". Eristyslasi tuossa kohtaa tarkoittaa sitä, että kaksi lasia on nioutettu sisäpokaan ja ulkopokasssa on se kolmas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      168
      4377
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2504
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2162
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1173
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1142
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      116
      862
    Aihe