Alkohooli ja koraani

uteliaspimu

Kunnioitan muita uskontoja,mutta haluan myös tietää, onko koraanissa salittu alkoholin käyttö? Kaikki tänne muuttaneet,esim.albanit ja muut muslimiuskoiset aloittavat juoda olutta, viiniä ja viinaa..On nähty..Onko salittu?

5

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • islam

muslimi ei saa juoda alkoholia.
      muslmi nuoret ovat omaksuneet länsimaalaista kulttuuria, mikä on minun mielestä huolestuttavaa... he ovat unohtaneet heidän uskontoa ja kulttuuria...

• uteliaspimu

Minun on vaikea uskoa, että ennen Kristusta ihmiset eivät osaaneet juoda mitään. Musliimiuskonto on kuitenkin vanhin uskonto vai olenko väärässä? Mitä siis he ovat juoneet ennen teetäkö terästettynä ?..

• islamilainen

Ruotsissa lasketaan noin 300.000 ihmisen olevan riippuvaisia alkoholista. Alkoholi aiheuttaa 5000 - 7000 kuolemantapausta vuosittain ja yhteiskunnalle siitä koituvat kustannukset arvioidaan yli 100 miljradiksi kruunuksi vuodessa. Alkoholi on osasyynä moniin sairauksiin, kuten korkea verenpaine, maksasairaudet, ruokatorven ym. syövät, hermostovauriot, jotka aiheuttavat muisti- ja tasapainohäiriöitä tai kramppeja, psyykkiset oireet, kuten ahdistuneisuus, masennus, itsemurhataipumukset jne. Liikenneonnettomuudet aiheutuvat usein alkoholista ja pahoinpitelyt ovat yleisiä perheissä, joissa on alkoholisti. Alkoholin kielteiset vaikutukset ovat moninaiset ja kuitenkin ihmiset juovat. Miksi?.......

Koraanin kielto
        Koraanissaq on kolme jaetta, jotka kieltävät alkoholin:

"He kysyvät sinulta, onko viini ja uhkapeli sallittua. Sano: "Molempiin sisältyy suuri synti, vaikkakin niistä on joitakin etuja ihmisille; kuitenkin on synti suurempi kuin hyöty."
        (Koraani 2:219)

http://www.islamopas.com/alkoharam.html

• angelb82

minun mielipiteeni:
      Kristitytkään eivät saa juoda alkoholia.

Nuo ketkä sanovat olevansa muslimeja johtuu varmaankin siitä kun heidän vanhempansa ovat muslimeja. Kosovolaiset taas olivat ensin ns. kristittyjä. Koraanissa on tietääkseni kohta, missä sanotaan:
      'Minulla on myönteisiä ajatuksia Herrastani (eli Hän ei tule rankaisemaan minua).' Kuinka hän valehtelee! Jos hän ajattelisi myönteisesti Herrastaan, hän toimisi sen mukaisesti (tekisi hyviä tekoja).ja sitten hän lausui Allahin sanat (merkityksen selitys): "Se teidän ajatuksenne, jonka ajattelitte Herrastanne, on tuonut teidät tuhoon; ja (tänä Päivänä) te olette häviäjien joukossa!" (Koraani 41:23)

• uteliaspimu

Luin historiassa, että kuningas X ei valinut musliimi uskontoa juuri siksi, että musliimi uskonnossa juuri kielletään ryppämistä ja kuningan kanssa on tykkänyt nauttia alkohoolista.Yksi asia nimenomaan kiinnostaa minua: jos näin on kun juuri kirjoitin, miten pidätte kansanne tyytyväisenä ilman alkohoolia? Olen jopa katellinen muslimeille, kun he osavat olla aina raikkaina. Onko se vaikea? Mistä saatte mielihyvää, onko teidän elämä onnellinen? En tarkoita mitään pahaa, mutta voisi olla, että haluaisin tulevaisuudessa vaihtaa uskoani, ei alkohoolin takia, en juo, harvoin joskus, mutta muuten teidän uskonto todella kiinnostaa minua. Kiinostaa myös se, onko asia todella näin kun mainostetaan, että musliminaisilla ei ole oikeuksia. Suomalaiset usein sanoo, mitä heidät erottaa muilta kansoista: SISU..Mitä sisu siis on? Ehkä moni europpalainen nainen olisi halukas kääntymään muslimiksi, mutta se oikeus -juttu oikeastaan pelottaa.Uskon että muslimeilla on enemmän sisuja, kun eivät juo. Kertokaa lisää. kiitos.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe