Olinpa viime vuonna tulppaanien toivemaassa Hollannissa ja tuliaisiksi toin toinen toistaan ihanampia tulppaanin sipuleita. Tumman violetteja kolmea erilaista, röyhelöreunaisia yms. Sitten valkoisia erikoisen muotoisia, vau, aivan innoissani istutin.
Ja nyt: ensimmäiset valkoiset ovat kukassa, niiden piti pussin mukaan olla erikoisia pitkänmallisia ylhäältä ulospäin aukeavia, mutta ne ovat vaaleankeltaisia ja ihan perussettiä, tavallisia tulppaaneja siis.
Mutta: yksi ryhmä alkaa nyt kukkia, minun mielestäni niiden piti olla juuri niitä upeita mustanvioletteja – toisin kävi: ne ovat maailman järkyttävimmän neonpunaoransseja, maailman rumimmassa tuulipuvussakaan ei ole niin karmaisevaa sävyä. ;)
En tiedä itkisikö vai nauraisi, taidan valita jälkimmäisen. Minua on ilmeisesti huijattu pahemman kerran, onko muilla kokemuksia? Rahanmenokin harmittaa.
Suomesta ostamani pussit ovat lunastaneet lupauksensa. Taidanpa mennä puutarhakauppaan ja ostaa penkillisen uusia. Nuo järkyt leikkaan vaikka maljakkoon tai sitten jätän ne muistuttamaan siitä, miten ylpeys kulkee lankeemuksen edellä.
Hitsi!
Järkyttävät
3
697
Vastaukset
- vaikuttaa
myös maaperä. Niin että ei teitä välttämättä ole huijattu vaan oikean tuloksen saavuttamiseksi olisi vaadittu tietty maan koostumus.
- BuzyLizzy
Kyllä, sinua on oikein perinteisellä tavalla viilattu linssiin :D
Ne halvat perussetti sipulit myydään hienoilla kuvilla, ja suolaisella hinnalla eteenpäin, ja kauppias haihtuu rahojen kanssa kuin pieru Saharaan.
Sama juttu puutarhamessuilla, kun näet hollantilaisen sipulikauppiaan, kierrä kaukaa.- voivoivoivoi
Minä luulen, etten tule kiertämään hollantilaisia sipulikauppiaita, vaan pyrin kaikin keinoin lähestymään heitä.
Pesäpallomailan kera. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336244- 345743
- 293234
- 452600
- 342564
- 152218
- 372148
- 161856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401759En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727