Melua

ja lisää meluä

Jetta kiinnostaisi 1,4 dsg virityksellä, mutta kun on niin tavattoman kovat rengasmelut. Ranskalaista en halua kun heillä ei ole DSG:tä ja minulta vain on vähän luotto mennyt niiden suhteen.

Jos olette melulle jotain tehneet niin mitä ja oliko tulos toivotunlainen. Renkaat tietysti voisi vaihtaa kapeampiin ja korkeampiin. Koeajamassani autossa (esittelyauto) oli jotkin hiivatin kumhot 205/55, mutta muuttaako huono suunnittelu mihinkään vain renkaita vaihtamalla. Tuntuu vähän yks jos sun toinenkin valittavan kovaa metakkaa.

En haluaisi veikkauksia, osaan sen itsekin. Vain omakohtaiset kokemukset kelpaavat. kiitti kiitti

14

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksen_ääni

      metakka ei muutu renkaiden vaihtamisella, miettisin jotain muuta volkkaria tai merkkiä. golf tms.

      meteli on suurin varsinkin noissa hinnat alkaen- malleissa.

    • meteli alas

      Pohjamassaus on vanha konsti. Meitin kauppakassi hiljeni melkoisesti kun laittoi tuplamassauksen. Ja tuo edellisen kirjoittajan viesti tuosta hinnat alkaen mallin kovemmasta melusta ei todellakaan pidä paikkaansa koska yleensä kalliimmissa malleissa on isommat kumit ja sitä kautta kovempi melu.

      Joku autolehti voisi testata massauksen sekä erilaisten rengaskokojen vaikutuksen.

      Itselläni on Passat malliston yläpäästä ja siinä on perusrengaskoko ja kunhan nuo w-nopeusluokan alkuperäiskumit on ajettu loppuun (nopeasti) niin alle tulee V. Todennäköisesti testien hiljaisin. Ei välttämättä voittaja.

      • se on

        Sentti pois renkaan leveydestä, yksi pykälä korkeampi ja 1-2 nopeusluokan pudotus niin melu vähenee huomattavasti.


    • ja hiljenee

      tuo rengaskoko vaan alle pienemmällä nopeusluokalla niin probleema pienenee. Ja varustetasoksi Comfortline, parempi eristys kuin Trendlinessa.

    • kijhfiuy

      joudutteko tämmösiä miettimään uuden auton omistajat?-Melua on, mukavuutta ei,mut ei vie paljoa
      bensaa,ei perkele!

    • Eskoo

      Varustetasolla tuntuu olevan lähinnä vaikutusta moottoriääniin.

      Teetin omaani myös pohjan massauksen, mutta sillä ei ollut suurta merkitystä.

      Saksan Golfiin verrattuna suurin ero taitaa olla niiden pienempi rengaskoko 195/65R15.

      Ihmetytti myös alkuperäiset V-nopeusluokan renkaat, kun H tai T riittäisi.

      Itse ainakin olen sitä mieltä, että pienempikokoinen ja pienemmän nopeusluokan rengas voisi olla parannus.

      • Mä vaan

        Tuo koko 205/55 R16 on tehtaanpuolelta perusteltu kantavuuden sekä paremman ulkonäön takia ja taas esim. Saksan teillä leveä läski on mukavampi ajaa...Suomessa kapea ja korkea profiili taas usein parempi...Myös ohjaus jäykkenee/jämäköityy kun rengas levenee

        T-nopeusluokkaa taas ei saa laittaa alle kun nykyään mopoimmatkin uudet Jetat, Golfit sekä GolfPlussat kulkee vähintään sen karvaa vaille 200 tai yli. Kustannussyistä tulee sillä V-nopeusluokan renkaalla (käy useampaan malliin kun moni malli menee sen yli 210km/h:kin ja muutenkin sitä rengasluokkaa käytetään eniten Euroopassa....

        H-luokka kyllä käy useampiin Volkkareihin ja sillä metakka pienenee. Itse en suostunut ottamaan uutta Variantia V-nopeusluokan renkailla vaan pyysin että laittakaa alle H-luokan renkaat ja itse sanoin että haluan renkaat juuri tietyn merkkisinä ja mallisina ajo-ominaisuuksien ja äänen takia. Ja näin meneteltiin...

        ja Jetassa&farkku-Golfissa mahtuu pyörimään ja siihen saa laittaa alle 195/65R15 nakit joilla metakka pienenee vielä lisää. Esim jos suunnittelee nastallista talvipyörää kannattaa alle laittaa 195/65 R15 nakit paremman ajomukavuuden takia sekä ajo-ominaisuuksien takia. Rengasmelu myös pienempi


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Tuo koko 205/55 R16 on tehtaanpuolelta perusteltu kantavuuden sekä paremman ulkonäön takia ja taas esim. Saksan teillä leveä läski on mukavampi ajaa...Suomessa kapea ja korkea profiili taas usein parempi...Myös ohjaus jäykkenee/jämäköityy kun rengas levenee

        T-nopeusluokkaa taas ei saa laittaa alle kun nykyään mopoimmatkin uudet Jetat, Golfit sekä GolfPlussat kulkee vähintään sen karvaa vaille 200 tai yli. Kustannussyistä tulee sillä V-nopeusluokan renkaalla (käy useampaan malliin kun moni malli menee sen yli 210km/h:kin ja muutenkin sitä rengasluokkaa käytetään eniten Euroopassa....

        H-luokka kyllä käy useampiin Volkkareihin ja sillä metakka pienenee. Itse en suostunut ottamaan uutta Variantia V-nopeusluokan renkailla vaan pyysin että laittakaa alle H-luokan renkaat ja itse sanoin että haluan renkaat juuri tietyn merkkisinä ja mallisina ajo-ominaisuuksien ja äänen takia. Ja näin meneteltiin...

        ja Jetassa&farkku-Golfissa mahtuu pyörimään ja siihen saa laittaa alle 195/65R15 nakit joilla metakka pienenee vielä lisää. Esim jos suunnittelee nastallista talvipyörää kannattaa alle laittaa 195/65 R15 nakit paremman ajomukavuuden takia sekä ajo-ominaisuuksien takia. Rengasmelu myös pienempi

        kuluu hitaammin ajossa ja on halvempi ostaa


      • sama mitä siellä
        Mä vaan kirjoitti:

        kuluu hitaammin ajossa ja on halvempi ostaa

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.


      • Mä vaan
        sama mitä siellä kirjoitti:

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.

        Volvo V70:ssa tai S80:ssa istuessa ei tuota rengasmelua juuri kuulu...Sama homma kun ajelin tuossa liikkeemme Saab 9-3 esittelyautolla jossa oli vielä Pirellin nakit niin oli kyllä erittäin hiljainen jos vertaa esim. Jettaan. Volkkarissa kuuluu sellainen jyrinä, jyminä/kumina ja ujellus heti kun on vähän karkeampi tai muuten epätasainen asfaltti... Noi Ruotsin autot menee kuin sukkasillaan...Sama homma Citikka on todella hiljainen...


      • ja lisää melua
        sama mitä siellä kirjoitti:

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.

        Esim ylipäätänsä ranskalaiset autot ovat hiljaisia. Melu ei juurikaan lisäänny, kun laitat nastarenkaat alle. Ne eivät ole niin tarkkoja tien pinnan karheudesta. Eli suunnittelussa on joko kiinnitetty auton mukavuuteen huomioo tai sitten ei


      • 205/55 R16
        ja lisää melua kirjoitti:

        Esim ylipäätänsä ranskalaiset autot ovat hiljaisia. Melu ei juurikaan lisäänny, kun laitat nastarenkaat alle. Ne eivät ole niin tarkkoja tien pinnan karheudesta. Eli suunnittelussa on joko kiinnitetty auton mukavuuteen huomioo tai sitten ei

        Mitäs merkkiä ja nopeusluokkaa kannattaisi pyytää
        205/55 R16 kokoluokassa?


      • Mä vaan
        205/55 R16 kirjoitti:

        Mitäs merkkiä ja nopeusluokkaa kannattaisi pyytää
        205/55 R16 kokoluokassa?

        rengas joko Pirelli (en muista mallia voitti kevään Tuulilasin testin), Bridgestone Turanza 300 (TM testivoittaja), Continental Premium Contact2 H, tai Michelin Energy Saver H.

        Misukka ehdottomasti hiljaisin ja polttoainetaloudellisin mutta huonoin ajomukavuus muutoin (lötkö rengas) sekä myös märkäpito-&vesiliirto-ominaisuudet heikommat kuin kilpailijoilla. Bridgestone ja Contilta nimenomaan Premium Contact2 ovat erittäin tasapainoisia kokonaisuuksia Jettaa tai farkku-Golfiin.

        Ilmaiseksi ne ei niitä renkaita vaihda siellä myyjäliikkeessä sellaisiksi miksi haluaa. Kyllä siitä joutuu jotain pulittamaan lisää.


    • tyhjästä

      Niin ne TM:n koeajossakin totesivat että rengasmelu kun alkaa se ei lopu ennen kuin pysäyttää auton.

      Melu tulee renkaista auton koriin ja siitä sisälle.
      Massaukset ei auta.
      Pienentää sitä voi rengaskokoa vaihtamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe