Moi,
Luen juuri AC/DC Maximum Rock & Roll -kirjaa (Murray Englehart ja Arnaud Durieux, Otava 2007). Suosittelen.
Siinä kerrataan bändin alkuaikoja pieteetillä. Mainitaan myös 1977 syksyn Helsingin keikka, joka oli osa Euroopan kiertuetta. Kiertue tehtiin hyvin menneen ekan jenkkikiertueen jälkeen, mutta Skandinaviassa ja Keski-Euroopassa oli nihkeää. Kirjan mukaan Helsingissä oli myyty 10% kapasiteetista.
Koska olin itse päiväkodissa tuolloin, en keikalle päässyt. Siten pari kysymystä, jos tietäjiä täältä löytyy:
- Jostain olen aikoinani kuullut, että keikka oli Kulttuuritalolla. Oliko näin?
- Olen kuullut tarinan, että Angus käytti langatonta kitaraa (kirja vahvistaa tämän) ja tämä oli aiheuttanut yleisössä aggressioita, koska jengi oli luullut, että bändi soittaa playbackina. Onko tästä missään mitään muistelua tai silminnäkijähavaintoa? Kirjassa viitataan, että jossain muualla oli kyseisenlaista epäluuloa piuhattomaan musisointiin ollut.
- Ja jos löytyy old school -silminnäkijöitä, niin olisi hienoa kuulla muistoja tuosta Bon Scott -keikasta.
T.Teemu
Silminnäkijöitä Helsingin keikalta 1977?
5
1132
Vastaukset
- ei silminnäkijä
- problem child
Keikka oli Kulttuuritalolla.
- 994nöö
Jossakin suomalaisessa rock-lehdessä oli 80-luvulla anguksen haastattelu, jossa hän sanoi, että "suomalaiset eivät oikein ymmärtäneet heitä".
- Old Timer
Joo, Kultsalla keikka oli. Bon kun lähti Angus hartioilla hipsimään katsomoon käytäville ja kundi vetää täysillä skittaa, osa katsojista poistui "playback" keikalta todella näreissään.
Siihen aikaan Suomessa istuttiin konserteissa kiltisti paikallaan tai oli poke niskassa heti.- djdemo
Kiitos tiedosta Old Timer.
Itse näin AC/DC:n ekan kerran Jäähallissa Fly on the wall -kiertuuella ja muistaakseni siellä oli penkit jäällä ja numeroidut paikat. Eihän se toiminut ja sen jälkeen tuli aidatut lohkot. Näin ainakin muistelen.
Ja sellaisen tiedon kuulin työkaverilta, että Atik Ismail olisi ollut katsomassa tuota Kultsan keikkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061