kone käy epätasasesti, ravistaa koko autoa, en tiiä sit onko liian alhaalliset kierrokset sitte???
missäköhän vois olla vikaa
5
1692
Vastaukset
- Jukk
Volvon koneen ominaisuutena on vanhetessaan katoavat tiivisteet. Ota jotain palavaa aerosolia ja ruiski sitä kannen ja imusarjan välisiin liitoksiin yksi haara kerrallaan ja seuraa koneen käyntiä samalla. Mikäli mitään ei tapahdu, tee sama kaasarin/läppärungon ja imusarjan väliselle tiivisteelle, sitten vielä imusarjan letkuille tai niiden liitoskohdille ja kaasarikoneessa läppäakselin päille. Näin löydät vuotavan kohdan.
Mikäli tuo ei auta, irrota vielä jarrutehostimen letku ja tulppaa sen liitin imusarjassa, tehostin saattaa vuotaa.
Kaikkien vuotojen tultua tutkituksi, jos vikaa ei niistä löydy, tarkista virranjakajan akseli. Kärjettömissä vehkeissä ei pieni sivuttaisvälys haittaa, mutta -84 ja vanhemmissa kaasarimalleissa oleva kärjellinen sytytys sekoilee jos kärkiväli on pieni ja akseli väljä.
Tarkista tulpat. Volvo ei yleensä mutise ylimääräisestä bensasta, mutta hirmuisen pitkään jatkunut liiallinen ruokinta voi karstoittaa tulppia niin, että kipinä tulee ja menee oman päänsä mukaan. Kaasarikoneissa ensimmäinen pottuileva sylinteri on 4, sen jälkeen 3. Ne ovat "alimmaiset" ja liiallinen bensa varsinkin kaasarin tulviessa karstoittaa ne herkimmin. Ruiskun kyseessä ollen nokisin pytty viittaa joko kyseisen suuttimen ongelmaan tai kadonneeseen puristukseen.
Mikäli Volvo on tehty ennen 90-lukua tai pahimmillaan 81-84, niin kannattaa kiinnittää huomiota myös moottorin johtosarjaan joka voi olla nippu eristämätöntä johtoa. Tietyissä malleissa johtosarjat hajosivat jo muutamassa vuodessa. Korvaava sarja on suhteellisen helppo rakentaa jos erottaa ohmin käämistä, Volvo tykkäsi tyylistä jossa auton korissa kulkeva johtosarja kattaa lähes kaikki mallit ja moottorin kylkeen sananmukaisesti pultattu sarja kattoi vain kyseisen moottorimallin. Nähtävästi auton lopullinen malli päätettiin vasta kokoonpanon loppumetreillä. Itselleni rapautuneet johdot aiheuttivat virranjakajan ja puolan välille uusien johtojen vedon ja lämpömittarin johdon yllättävä maadoittuminen imusarjaan tuotti jonkun verran pulssin muutoksia lämpömittarin ollessa yhtäkkiä punaisella vauhdin ollessa motarilla poliisisedän sallima jotain.- volvomies10@hotmail.com
moi omistan volvo 240 dl vuosi malli on 1988 ongelma oli että kone kävi todella huonosti . Mutta onneksi sinä olit kirjoittanut tänne nettiin täydelliset vika ja korjaus ohjeet vika löytyi ja se oli todella vuotava imusarjan tiiviste ,nyt kone käy todella tasaisesti ja hienosti.Minulla olisi pieni pyyntö olisiko mitenkään mahdollista että saisin sinun sähköposti osoiteen että saisin korjaus ohjeita tuohon minun vanhaan volvoon myös jatkossa kun minusta tuntuu siltä että tiedät näistä vehkeistä aika paljon kiitos sinulle .T.Harri
- venttiili
Joo imusarjan tiiviste tuppaa repeen 2 imukanavan kohdalta, ruisku kone voi vetää ilmaa suutinten tiivisteiden välistä. Se lisäilmaventtiili voi myös jumittaa.
- volvo s70
Hei volvomiehet sanokaa rehellinen mieli pide, kuusankosken käyttö autossa myytävänä volvo s70 automaattivaihteinen,turbo vuosi malli 2000 ajettu 290000km jakohihna,vesipumppu,kiristin vaihdettu 255000km olen tinkinyt sen hintaan 4300e kannataako ostaa asiallisia mielipiteitä kaipaan.kiitos
- Halpisautoilija
Jos kunto on paikanpäällä katsottaessa ok, niin mikäs siinä sitten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797