sipulikukkien kukinta

riksup

help me... olenko mokannut.

Ostin nimittäin erilaisia sipulikukkia isoon penkkiin pihalleni. En enää edes muista mitä niissä oli. Kuitenkin laitoin ne maahan noin 3viikkoa sitten. Milloin niiden pitäisi alkaa siis nousemaan.

Vai olenko mokannut siinä että haluaisin siitä tänä keväänä- kesänä kukkivan penkin. Siis vain liljat ovat lähteneet nousemaan. Tulppaaneja joukossa ei siis ollut.

Onko jotkut sipulikukat siis selaisia että ne tarvitsevät sen yhden talven ennen kuin nousevat maasta.. Jaiks.

Näyttää penkki aika tylsältä jos iinä on vain multaa.. Kastellut olen joka päivä.

4

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • istutetaan

keväällä kukkivat sipulit syksyllä...

• nikitönnä

Minäkin olen syksyllä laittanut tulppaanin, narsissin, krookuksen ja sinililjan sipulit maahan. Keväällä sit kukkivat. Nyt laitoin keväällä ruukkuihin gladioluksen, iriksen ja daalian sipulit ja ne ovat sisällä kasvaneet turhankin hyvin. Laitoin ne kukkapenkkiin viime viikolla. Pitäisi tietääkseni kukkia tänä kesänä.

• Voit huokaista !

Aloittelijoitten ja tietämättömien onneksi keväällä myydään juuri niitä kesällä tai syksyllä kukkivia ja syksyllä myydään keväällä kukkivia ;)

Ei kaikki sipulit nouse yht'aikaa mullasta. Sipulikukkapenkkiin on kiva istuttaa jotain vihreää, vaikka jotain lajia kurjenpolvia, joka aloittaa kasvun ja kukinnan aikaisin ja kun ne lopettavat kukintansa, alkavat kukkasipulien varret nousta näkyviin.
      Kun liljat ovat kukkineet, kurjenpolven pensasmainen vihreys puolestaan peittää liljan rangot ja penkki on kaunis edelleen.
      Näin menetellen ei tarvitse katsella tyhjää multapenkkiä ja huomio: aluskasvivaihtoehtoja on valtavasti muitakin kuin kurjenpolvet, mulla nyt sattuu olemaan niitä, kun ne ovat niin helppoja ja runsaita ja leviävät hyvin, niistä saa uusia taimia joka kesä muuallekin puutarhaan. Myös kukkakimpuissa niitten oksat antavat kauniisti taustaväriä - onhan kiva saada sisälle vaasiinkin kukkia !

• riksup

aaaah..ihanaa kuulla. Nyt penkistä on joo noussut muutama sen näköinen tupsukka että varmaan saan vielä jotain kukkia katsella siinä. En tosiaan enempää istuttaessa miettinyt kuin että saan vaan jotain siihen penkkiin kun oli ihan orpona tossa seinän vieressä.

Odottelen kärsivällisenä siis vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe