Paljonko painoa

ankkako

Olen aloitteleva sukeltaja ja tänään yritin eka kertaa omilla uusilla välineillä sukeltaa.Minulla on Maresin Evolution märkäpuku jossa on nostetta tosi paljon ja en päässyt kymmenen kilon painoilla veden alle.Paljonko te kokeneet sukeltajat käytätte painoja?

4

4189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin monesta

muusta asiasta kuten vaikkapa säiliöstäsi.
      Minkä kokoinen säiliö ja mitä materiaalia jne.
      Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta jos et kymmenellä kilolla pääse veden alle.
      Pari kiloa voit vielä lisätä ilman, että se olisi kovin poikkeavaa (vesipelastuskurssilla meillä oli standardina 12,5kg, tosin kuiviksella), mutta ei painovyötäkään auta määräänsä enenmpää kasvattaa.
      Saithan liivisi kunnolla tyhjäksi?
      Jospa käännyt sen henkilön/tahon puoleen, joka sinut on kouluttanut ja esittelet varusteesi siellä ja kysyt neuvoa.

• -xXx-

Siihen vaikuttaa ruumiinrakenne, sukellustaidot, välineet ja sukelluspaikka…

Itse käytän tropiikissa 3 mm märkäpukua ja 4 kg painoa

Suomessa 7mm märkäpuvulla 7kg ja kuivapuvulla 11 kg
      Atlantilla 14 kg. Atlantti on sen verran suolaisempi. siellä vesi painaa 1.025 kg/ litra.

Helpoiten saat painotuksen kohdalleen, kun menet veteen ja kokeilet millä määrällä lähdet vajoamaan tyhjillä keuhkoilla. Tähän määrään sitten lisäät n. 2kg kompensoimaan tyhjenevää pulloa. Ilma painaa noin 1,3 kg/m3.Eli jos käytät sukelluksella vaikka 1800 L eli 1,8 m3, pullosi kevenee 2,34 kg

• TJ..

Pitää muistaa vielä se legendaarinen HENKINEN NOSTE.

Ei perustu mitenkään fysiikkaan mutta sen kompensointi vaatii helposti 2kg lyijyä.

• henkinen noste
        TJ.. kirjoitti:

Pitää muistaa vielä se legendaarinen HENKINEN NOSTE.

Ei perustu mitenkään fysiikkaan mutta sen kompensointi vaatii helposti 2kg lyijyä.

on totuus. Mulla on pudonnut 4 kiloa lyijyn tarve viimeisen 5 vuoden aikana. Siis samoilla varusteilla sukellettaessa. Ihraa ei oo lähtenyt, sitä on tullut lisää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe