Ajattelin skipata eli UNOHTAA koko avioliiton, siis olla menemättä naimisiin! Monestakin syystä:
- ei tarvitse erota vaiheessa X (ja tapella omaisuuksista)
- ei tarvitse vääntää mitään avioehtolappuja, kun siihen ei ole tarvetta
- ei tarvitse katsella jotain ääliö-äijää kuin "joustosuunnitelmalla", ts. mahdollisimman joustavassa kuviossa eli jos rupeaa ketuttamaan, niin ero on helppo ja selkeä
Avoliittohan on MELKEIN kuin avioliitto, mutta siitä nyt on kuitenkin aika helppo tarvittaessa lähetä, jos siltä näyttää.
"Takaportti" kannattaa kuitenkin pitää AINA auki esim. oman kämpän (omissa nimissään) muodossa, ettei joku sovinistinen äijän kerpele pääse pomottamaan ja ahistamaan "seinää vasten" taloudillisista asioista johtuen.
AJATTELIN SKIPATA..
107
22375
Vastaukset
- ap.
...siis taloudellisista asioista johtuen.:)
- kyynikolle..........
Tuollainen ajattelu; kaikkihan menee kuitenkin päin v...., miksi siis yrittää mitään...
- ap.
kyynikolle.......... kirjoitti:
Tuollainen ajattelu; kaikkihan menee kuitenkin päin v...., miksi siis yrittää mitään...
Tai sitten olen erittäin REALISTINEN.
- kokemusta aiheesta?
ap. kirjoitti:
Realismi vaatisi jotain tietoa...
Itselläni vasta 24 vuotta avioliittoa takana, joten en vielä pitäisi itseänikään asiantuntijana... - ap.
kokemusta aiheesta? kirjoitti:
Realismi vaatisi jotain tietoa...
Itselläni vasta 24 vuotta avioliittoa takana, joten en vielä pitäisi itseänikään asiantuntijana...Tieto perustuu muiden ihmisten avioliittoihin.
- vaan....
ap. kirjoitti:
Tieto perustuu muiden ihmisten avioliittoihin.
Mutta joudut elämään oman elämäsi ihan itse, muilta ei voi juuri mallia ottaa...
- totta kai
ap. kirjoitti:
Tieto perustuu muiden ihmisten avioliittoihin.
Omat vanhemmat eronneet tai kärvistelleet huonossa liitossa vuosikymmeniä? Se on kai yleisin syy tuollaisiin päätöksiin...
Jos on kotona päässyt seuraamaan vanhempiensa harmonista ja rakkaudentäyteistä avioliittoa, niin mitä luultavimmin toivoo, että itsellä olisi mahdollisuus samaan. On hienoa seurata miten vuosikymmenien liitossakin parille tulee välillä jonkinlainen uusi kipinä, uusi ihastuminen tms. niin että ulkopuolinenkin huomaa, että nyt on jotain erityistä ilmassa, kun pari luo toisiinsa rakastuneita katseita ja oleminen on yhtä hyrinää. Samoin on hauskaa seurata miten pari vanhenee yhdessä, toistensa kömmähdyksiä paikaten ja huumoria vaikeuksista repien.
Minusta erittäin tärkeää parisuhteen onnistumisessa on se, että osataan tarttua hetkeen ja nauttia arjesta. Jos ajatukset ovat koko ajan tulevaisuudessa, että sitten kun... niin siinä menettää paljon hyviä hetkiä. Otetaan elämä sellaisena kuin se tulee vastaan ja puoliso myös. Ärsytyksen hetkiä tietysti tulee vastaan, mutta kun on kerran löytänyt ihmiset jonka on ollut valmis hyväksymään karvoineen nahkoineen, niin eiköhän hän kelpaa jatkossakin. - voihan...
ap. kirjoitti:
sitä elää parisuhteessa vaikka ei olisikaan avioliitossa. Jos tuollainen päätös sopii kummallekkin niin asiahan on OK.
Itse myös olen vähän samaa ajatellut... - tytteli76.....
ap. kirjoitti:
aio mennä toiste naimisiin. Kerran sen tehneenä ja eronneena niin toiste ei kiitos! sitä liittoa kesti 7v josta on hyvää vain lapseni. Nykyisen kanssa olen ollut nyt ensi kuussa 10v joista 8 vuotta avoliitossa,mielestäni ei sitä rakkautta tarvitse todistella aamenella.
Mieheni kanssa olemme puhuneet siitä asiasta ja olemme molemmat tyytyväisiä tähän tilanteeseen ja eikä miehenikään halua että menisimme naimisiin.Hänen mielestä naimisiin mennnään erotakseen ja hän ei tahdo erota minusta,enkä minä liioin hänestä.
Tälläinen mielipide miehelleni on tullut oletettavasti siitä kun minä olen eronnut jo kerran ja muutamat ystävämme on myös tässä vuosien aikana ehtineet erota.
Että tälläin meillä,mutta eikös se ole vähän niin kuin jokaisen oma asia mitä tekee ja ainahan mieli voi muuttua jopa minulla
- cacada
Ei tosiaan kannata mennä naimisiin kevein perustein ja sinun tuskin ollenkaan. Olet tehnyt hyvän päätös, jolla varmistut siitä, ettei joku toinen pilaa sinun elämääsi ja vältyt itsekin pilaamasta jonkun toisen elämää. (Toivottavasti kyseessä ei ole mikään ohimenevä ajatus, vaan lopullinen päätöksesi).
- ei voi
pilata toisen elämää. Jokainen pilaa sen ihan itse omilla valinnoilla jos on pilatakseen.
- cacada
ei voi kirjoitti:
pilata toisen elämää. Jokainen pilaa sen ihan itse omilla valinnoilla jos on pilatakseen.
"kukaan ei voi pilata toisen elämää. Jokainen pilaa sen ihan itse omilla valinnoilla jos on pilatakseen."
Tarkoitat, että rattijuopon alle kuoleva jalankulkija mokasi itse, kun oli väärässä paikassa väärään aikaan? Murhaajan uhri on itse syyllinen kuolemaansa? Leikkausvirhe on potilaan oma vika? Työpaikka- ja koulukiusatut ovat itse syyllisiä kiusaamiseensa? Insesti-isän uhrit kellarissa olivat vankeina omasta syystään. Poliittiset vangit ja kadonneet (murhatut) ovat itse syyllisiä ongelmiinsa? Mielenhäiriöisen uhriksi joutunut on itse syypää? Sodan siviiliuhri on syypää jäädessään pommin alle. Kehitysmaassa aliravitsemukseen kuoleva vauva on itse syyllinen tilanteeseensa? Leukemiaan kuoleminen on sairastuneen oma vika? Tulipaloissa ei kuole kuin niiden sytyttäjät? Uponneen Estonia-laivan uhrit olivat itse syyllisiä laivan uppoamiseen?
- tielle, hyvän ratkaisun
teit. >> sieltähän sinä kipität polkua minun perässäni >>
- omalta kohdaltasi
Olet oikeassa siinä, että jos ei ole varma valinnastaan, niin ei tosiaan kannata mennä naimisiin.
Niillä jotka uskovat valinneensa oikein, on peräti 50 % mahdollisuus pysyä yhdessä elämänkumppaninsa kanssa koko loppuikänsä. Se on minusta iso prosentti, varsinkin kun siinä luvussa on mukana myös ne avioliitot, joiden kukaan ei odotakaan kestävän. Mm. minä tunnen 7 kertaa avioituneen naisen, joka on kaunistanut avioerotilastoja aika mukavasti ja varmaan tulee jatkamaan samaa rataa, samoin on monia julkkiksia, jotka tuon tuosta eroavat ja avioituvat. Joistakin avioliitoista vaan tietää, ettei niistä tule mitään, mutta ihmisten täytyy saada tehdä itse omat virheensä.
Avioehto on ihan hyvä ja helppo tapa varmistaa ettei joudu hyväksikäytetyksi. Itselläni ei sellaista ole, mutta avioehto on kuulemma hyvin yksinkertainen tehdä. - "riskin".
Avioerosta ei ole kokemusta, avoerosta on. Molemmissa joudutaan omaisuus jakamaan, eikä se kummassakaan tapauksessa välttämättä ole helppoa. Nimittäin avoliitossakin tulee hankittua kaikenlaista yhteistä, joita sitten jaellaan. Meillä meni kyllä "ositus" helposti, kun kumpikaan ei tehnyt toiselle kiusaa ja ihan asiallisesti sovittiin, mitä kumpikin haluaa jne. Avioehtolappu ei muuten ole kohtuuton vaiva..
Avioerokin on nykyään aika helppo saada. Ei silti kannata mennä naimisiin, jos ajattelee noin kuin sinä. Minun mielestäni kannatti. Vasta 2,5 vuotta liittoa takana, elämä hymyilee. Mies on muslimi ja hänelle naimisiinmeno oli vielä tärkeämpää kuin minulle, mutta halusin minäkin sitoutua häneen myös muiden ihmisten edessä. Meillä on myös sama sukunimi, joka luonnollisesti annetaan yhteisille lapsillemmekin, sikäli kuin lapsia saadaan. Asuntomme on minun nimissäni, seuraava tulee miehen nimiin. Ei minua silti raha-asioilla liitossa pidetä; onnellinen elämä on paljon tärkeämpää kuin raha.- ja menestystä
Sinulle ja perheellesi.
- vanhapiika
Itse en ole koskaan muuttanut miehen kanssa saman katon alle, enkä taida muuttaakaan. Kun molemmilla on omat kämpät, voi olla omissa oloissaan silloin kun alkaa toisen naama liiaksi ketuttaa. "Helppo" erota kun ei tarvitse jakaa mitään omaisuutta, eikä kummankaan tarvitse muuttaa. Ei tarvitse tapella kodinhoidosta, kun kumpikin hoitaa omansa. Mutta kun asuu tarpeeksi lähekkäin niin seksiä ja seuraa saa aina tarvittaessa. =)
- H.D
Yhden kerran on tullut omaisuus jaettua vaikka ei oltu naimisissa. Enää en mene naisen/nykyisen tyttökaverin kanssa asumaan saman katon alle meillä on kummallakin oma asunto jos alkaa toinen potuttamaan voi mennä kotiin murjottamaan.Homma on toiminut jo 3 vuotta eikä siinä mitään,mulle tämmöinen käy.voihan sitä sitten eläkkeellä ollessa muuttaa vaikka paritaloon ,toinen toiselle puolellle :)
- 1 vuosi yhdessä
H.D kirjoitti:
Yhden kerran on tullut omaisuus jaettua vaikka ei oltu naimisissa. Enää en mene naisen/nykyisen tyttökaverin kanssa asumaan saman katon alle meillä on kummallakin oma asunto jos alkaa toinen potuttamaan voi mennä kotiin murjottamaan.Homma on toiminut jo 3 vuotta eikä siinä mitään,mulle tämmöinen käy.voihan sitä sitten eläkkeellä ollessa muuttaa vaikka paritaloon ,toinen toiselle puolellle :)
ja asumme omissa kämpissä 10 minuutin kävelymatkan päässä toisistamme. Päätimme yhteistuumin avarakatseisina ihmisinä, että suhde pysyy kunnioittavampana ja romanttisempana kun emme asu yhdessä ja tee siitä arkista.
Me olemme myös huumorimielessä suunnitelleet muuttamista samaan kerrostaloon seinänaapureiksi :D
Näin tulee myös nautittua yhteisistä lomista speciaaliromanttisena aikana yhdessä, jota ei tuhlata parisuhdeväsymykseen ja riitelyyn.
- yksi nainen
aio koskaan mennä naimisiin, tuskin muutan yhteenkään kenenkään kanssa. Ne hyvin harvat avioliitot jotka kestää näyttää olevan täyttä helvettiä, joten mitä järkeä...
- J.U.B
Naimisiin meno suominaisen kanssa ei tule koskaan tapahtumaan, ennemmin hautaan itseni pingviinin perseeseen.
Suominainen on niin järkyttävällä tavalla jo feminismissä (miesvihassa) marinoitu, ettei niiden kynsiin halua revittäväksi. Riittää että vierailee visiitillä hoitelemassa luonnolliset tarpeet ja muutoin on oman elämänsä herra.
Suominaisen feminismi on mennyt järkyttävän sairaaksi touhuksi, ismi on jo alitajunnan syvimmissä syövereissä eivätkä naiset ismiään itsessään enää edes tunnista. Ulkomaalaiset ystäväni ovat tämän huomanneet välittömästi maahan tultuaan, itse olen jo turtunut enkä juurikaan välitä.
Suominaisen ehdottomaksi eduksi on sanottava, heistä saa erittäin hyviä ystäviä...vaimoina he ovat sitten pahimpia painajaisia.- Tyttö 15v
Nykyaikana kaikki tuntuvat yleistävän, unohtavan yksilöt..
Laitettaan vaa tyhmät ja järkevät samaan kasaan mikäs siinä!
Älkää ihmiset yleistäkö. - Tsirppi
Suomalainen mies on kaikkea muuta kuin kohtelias. Ja ainoa seura mikä tuntuu kiinnostavan, liittyy aina seksiin. Alkoholia saatuaan se suu sitten aukeaa ja sieltä tulee jos mitä sontaa ja sitten vielä hakataan. Pilalle hemmoteltuja egoisteja sanon minä. Kyllä nainen miehen tuntee, NIITÄ VAAN EI LÖYDY TÄÄLTÄ. Siksi menevätkin itään etsimään naisen jonka voivat alistaa omaan tahtoonsa niin ettei naisella ole muuta elämää kuin tämän suomalainen mies. Eivät ne idän naiset miestä sen enempää rakasta. Nehän juuri rahan perässä haluavat tuon suomalaisen miehen syliin. On se NIIN kauheaa ettei suomalaisen naisen rakkautta voi ostaa.
- vjl
Tsirppi kirjoitti:
Suomalainen mies on kaikkea muuta kuin kohtelias. Ja ainoa seura mikä tuntuu kiinnostavan, liittyy aina seksiin. Alkoholia saatuaan se suu sitten aukeaa ja sieltä tulee jos mitä sontaa ja sitten vielä hakataan. Pilalle hemmoteltuja egoisteja sanon minä. Kyllä nainen miehen tuntee, NIITÄ VAAN EI LÖYDY TÄÄLTÄ. Siksi menevätkin itään etsimään naisen jonka voivat alistaa omaan tahtoonsa niin ettei naisella ole muuta elämää kuin tämän suomalainen mies. Eivät ne idän naiset miestä sen enempää rakasta. Nehän juuri rahan perässä haluavat tuon suomalaisen miehen syliin. On se NIIN kauheaa ettei suomalaisen naisen rakkautta voi ostaa.
Miksi egoisti löisi? Minusta on aina näyttänyt, että se on pikemminkin pettynyt egalitaari, joka lyö.
- minä-
Tsirppi kirjoitti:
No kyllä sinä nyt et nainen taas tainnu oikein tajuta mitä edellinen kirjoittaja tuossa ajoi takaa.. Voit tietysti luonnollisesti kiertää ja kääntää asian niin päin että se onkin se mies se täys paska. Niin tavallista.
Yhtä paskoja olemme keskimäärin kaikki. Jopa Te Naisetkin!! Joskus vois vaikka ihan niinku tunnustaa tämän asian. Haloo? - karsinassaan
Niinpä. Suomi on miesten väkivaltaisuuden vuoksi maailman yksi johtavista väkivaltamaista. Suomi johtaa itsemurhatilastoja ikäryhmistä riippumatta. Suomi on kallis maa asua. Suomalaiset juovat humaltuakseen. Suomalaiset eivät jaksa huolehtia lapsistaan, vielä vähemmän vanhuksistaan. Suomessa on paljon eläinrääkkäystapauksia. Suomessa on yllättävän paljon insestiä ja masentuneisuutta verrokkina koko maailma. Suomalainen mies on kahjo liikenteessä.
Minä, suomalainen nainen leipoisin kotona, veisin lapset kouluun, valmistaisin ruoat perheelleni ja hellittelisin miestäni kaikin kuviteltavissa olevin tavoin jos ei minunkaan Etelä-Eurooppalaisen sisareni tavoin tarvitsisi käydä 10 h päivässä töissä, tekemässä rahaa perheeni eteen. Kyllä minäkin teetä tarjoilisin vaikka polvillani aasialaiseen tyyliin, kauniisti punatuin huulin, ukkokullalleni jos meillä olisi palvelija auttelemassa kotona. Voisin olla ihan mitä tahansa jos mies, suomalainen mies, kävisi töissä ja toisi riittävän tilipussinsa kotiin. Jos mieheni veisi välillä minut ulkomaille lomille ja ostelisi kukkia, koruja ja viikonloppumatkoja. Mikäs olisi naisena ollessa.
Suomalainen mies on kuin sika, röhkii karsinassaan läiskytellen kuraa ympärilleen. Tonkii jätteitä ja tuijottaa ilkeästi ympärilleen. Mitäs tässä muuta voi kuin alkaa hoidella miesten tehtäviä. Antaa sikojen vaan röhkiä ja unelmoida.
- ??????????
16v?
- ap.
Tuossahan se ikäni suurinpiirtein.
- läski..
ap. kirjoitti:
Tuossahan se ikäni suurinpiirtein.
ja elopainoa oli..?
- takasin
Hyvänen aika sentään...kuin puhuisin itseni kanssa:):) Mä oon ollut 20 vuotta avoliitossa, eikä mua naimisiin saakkaan ja sama homma kakaroitten kanssa....ei kiitos.Mä haluan elää tän elämäni vain itseni kautta....ja PISTE.
- kokemuksesta tiedän sen
En todellakaan kannata mitään avioliittoa
Juhlia voi parisuhdetta ilman naimisiin menoa ja nauttia yhdessä olosta
Ja lapsia niitäki kannattaa miettiä kuin paljon itselleen hankkii
Sillä nykyisin ei ne miehet sitoudu huolehtiin eikä välitä lapsistaan
Mieti siis NAINEN tarkkaan sitä milloin ja miksi hankit lapsen tai lapsia ja muista että sinä ne yksin loppujenlopuksi vain hoidat ja huolehdit ja elätät ja kasvatat
miehiltä puuttuu täysin vastuu ja välittäminen
ovat vain omannapansa ympärillä välittämättä mistään muusta .- Tyttö 15v
Onhan se hyvä ko näin yleistetään.
Sama ku sanois että kaikki naiset pettää josain vaiheessa kumminkin.
Ihmiset on erilaisia, se on voivoi jos omalle kohalle on sattunu vaa niitä kusipäitä, mutta kyllä on miehiä jotka lapsistansa välittää ja hoitaa ja ovat "koti-isejä" !
Kehtaatkin.. - nyt femakko
Turha kiukutella, että kaikki miehet on tietynlaisia... Se on sinun ongelmasi jos olet retkahtanut vääriin miehiin tai isket ne baarista... Toisaalta ehkä kirjoittaja älylliset lahjat ovat ameban tasolla...
- MarruM
nyt femakko kirjoitti:
Turha kiukutella, että kaikki miehet on tietynlaisia... Se on sinun ongelmasi jos olet retkahtanut vääriin miehiin tai isket ne baarista... Toisaalta ehkä kirjoittaja älylliset lahjat ovat ameban tasolla...
Oma tekstisi suorastaan vilisee kirjoitusvirheitä, mikä on tuollaiselta parin rivin aivopierulta jo aika paha. Siinä mielessä siis vähän koomista epäillä toisen älynlahjoja. Mikä sinä olet muita ihmisiä nimittelemään? Ja se sana on FEMINISTI, niin, maisteles sitä itekses ja mieti, että meitä alkaa olla aika paljon. Toi halventava femakko-väännös on aika vanha kikka: Kun me vihjataan, että tasa-arvoa ajavat naiset on sikoja, niin koko ilmiö menee pois ja voimjme palata iloisesti 1800-luvulle. *Huokaus*
- eikä hanki lapsia
se vaan ei ole kaikkien juttu. mä olen tahtonut olla "vapaa" kaikista mikä kahlitsee. ikinä en ole kuvitellut olevani mikään pikkuvaimo, tai isokaan, se vaan ei ole mun juttu. pinkkien lasien sijaan tällä on violetit;)
eikä se tarkoita että on 16v tai teini vaikkei haaveile avioliitosta ja lapsista. kaikille se ei oo se elämäntakotus^^- bailagirl
Mun ex oli rikas kundi mut se oli aina töis. Mä oon ite sitä mieltä että elämäst pitää nauttia, täällä eletään vain niin vähän aikaa. Siks mä haluun vaan bailata ja tanssia.
Mä sit hain eroo kun se kundi ei halunnu bailata kun harvoin ja vielä jakso jankuttaa kun ei oo siivottu tai tehty safkaa. No avioeros mä en saanu ees kolmatta osaa sen omaisuudesta vaikkei meil ollu ees avioehtoo.
Sit mä löysin uuden avokin. Alkuun se haluskin bailata mun kaa, mut sekin rupes aina vaan valittaan et on töitä eikä se lähteny mun kaa ulos kuin viikonloppuisin.
Se kuiteski sponsoroi mulle mulle muutamat ulkomaanmatkat. Sielt mä löysin mun nykyisen kundikaverin, Jose`n. Me ollaan oltu koht kimpassa jo kuukaus ja suunnitellaan jo kihloihin menoo ja lapsen hankkimist. Jose pitää must niin hyvää huolta ja jaksaa aina bailata mun kaa niin kauan kun mä haluun. Kysyn vaan mikä teit suomalaisii miehii vaivaa kun te ette jaksa pitää muijistanne hyvää huolta. Aina vaan teette töitä. En milloinkaan mee enää suomalaisen kanssa naimissiin, ainakaan kun mun ex-mies vaatii itelleen vielä meidän lapsen huoltajuuttakin. - tearaeat
bailagirl kirjoitti:
Mun ex oli rikas kundi mut se oli aina töis. Mä oon ite sitä mieltä että elämäst pitää nauttia, täällä eletään vain niin vähän aikaa. Siks mä haluun vaan bailata ja tanssia.
Mä sit hain eroo kun se kundi ei halunnu bailata kun harvoin ja vielä jakso jankuttaa kun ei oo siivottu tai tehty safkaa. No avioeros mä en saanu ees kolmatta osaa sen omaisuudesta vaikkei meil ollu ees avioehtoo.
Sit mä löysin uuden avokin. Alkuun se haluskin bailata mun kaa, mut sekin rupes aina vaan valittaan et on töitä eikä se lähteny mun kaa ulos kuin viikonloppuisin.
Se kuiteski sponsoroi mulle mulle muutamat ulkomaanmatkat. Sielt mä löysin mun nykyisen kundikaverin, Jose`n. Me ollaan oltu koht kimpassa jo kuukaus ja suunnitellaan jo kihloihin menoo ja lapsen hankkimist. Jose pitää must niin hyvää huolta ja jaksaa aina bailata mun kaa niin kauan kun mä haluun. Kysyn vaan mikä teit suomalaisii miehii vaivaa kun te ette jaksa pitää muijistanne hyvää huolta. Aina vaan teette töitä. En milloinkaan mee enää suomalaisen kanssa naimissiin, ainakaan kun mun ex-mies vaatii itelleen vielä meidän lapsen huoltajuuttakin.Palat helvetissä!
- rahamies
Samoin minä ajattelen en ole mennyt naimisiin enkä edes avoliittoon, en halua jakaa rahojani joidenkin feministi akkojen kanssa, yleensä naiset vaan kyttää mieheltä rahaa ja omaisuutta. Hienoa nauttia omaisuudestaan ihan itse kyllä on hyvä olo.
- siinä elämän onni ja sisältö
Siinäpä sitten istut yksin rahapussisi päällä! Avioehto auttaisi tuohon omaisuuskysymykseen, mutta voihan tietysti olla, että ette aina saisi jaettua laskuja sentilleen tasan ja vaimo voisi joskus vahingossa käyttää sinun margariiniasi jääkapista.
Onneksi laitoit tuohon, että YLEENSÄ nainen kyttää miehen omaisuutta. Itse kun olen naimisissa ylivelkaantuneen miehen kanssa. Onneksi minä olen aina hoitanut raha-asiani hyvin, niin pystyn luotsaamaan tätä perhettämme eteenpäin ja pysymme leivässä... - J.U.B
siinä elämän onni ja sisältö kirjoitti:
Siinäpä sitten istut yksin rahapussisi päällä! Avioehto auttaisi tuohon omaisuuskysymykseen, mutta voihan tietysti olla, että ette aina saisi jaettua laskuja sentilleen tasan ja vaimo voisi joskus vahingossa käyttää sinun margariiniasi jääkapista.
Onneksi laitoit tuohon, että YLEENSÄ nainen kyttää miehen omaisuutta. Itse kun olen naimisissa ylivelkaantuneen miehen kanssa. Onneksi minä olen aina hoitanut raha-asiani hyvin, niin pystyn luotsaamaan tätä perhettämme eteenpäin ja pysymme leivässä...Rahapussin päällä ei koskaan "tarvitse" istua yksin ! Aina löytyy ihmisiä maallista omaisuutta jakamaan, näitä perskärpäsiä jotka vaimoa/ystävää aikansa näyttelevät...eli siihen asti kun laitat hanan kiinni.
Näin se nyt vaan menee, life sucks ! - ällöttää.
J.U.B kirjoitti:
Rahapussin päällä ei koskaan "tarvitse" istua yksin ! Aina löytyy ihmisiä maallista omaisuutta jakamaan, näitä perskärpäsiä jotka vaimoa/ystävää aikansa näyttelevät...eli siihen asti kun laitat hanan kiinni.
Näin se nyt vaan menee, life sucks !Kuka käskee leveillä omaisuudellaan? Joissain nettideitti-ilmoituksissakin puhutaan hyvistä tuloista, omakotitalosta ja hienosta ammatista. Jos etsii oikeaa rakkautta, niin tuo on täysin väärä tapa lähteä liikkeelle.
Minusta on ymmärrettävää, että meillä ihmisillä on inhimillinen suhtautuminen vaurauteen. Se on varmaan suorastaan geeneissä, että jokainen yrittää turvata mahdollisimman hyvän toimeentulon itselleen. Jotain "olen hyvin toimeentuleva, omassa velattomassa kodissa asuva mies" -deitti-ilmoituksia lukiessa käy hetken mielessä, että mitäs jos... mutta sitten järki tai oikeastaan tunne voittaa, jos mies ei muuten vaikuta kiinnostavalta. Näin minulla, mutta ei välttämättä kaikilla ja ymmärrän kyllä senkin.
Kerran sain omaan ilmoitukseeni vastauksen itseäni paljon vanhemmalta yliopistomieheltä ja kuvan, jossa mies istui ihanan ja ainakin oman kertomansa mukaan omistamansa pitsihuvilan portailla. Täytyy tunnustaa, että mietin hetken kuinka ihanaa olisi asua tuollaisessa huvilassa. Se ajatus kuitenkin voitti, että harmi kun se mies istuu siinä portailla... Ihmettelen vaan miksi ainakin periaatteessa älykäs mies sortuu moiseen nuorten naisten ostamiseen omaisuuden avulla, seksiäkö vain on hakemassa vaikka muuta väittää:o - EllaS
Joo! PLIIIS älä vaan mene ikinä naimisiin, säästyy sekin naispolo sitten aika monelta murheelta. Tosin ei sulle tarjontaakaan varmaan jonoksi asti ole, joten siltä osin päätöksessä on varmaan helppo pysyä.
- EllaS
J.U.B kirjoitti:
Rahapussin päällä ei koskaan "tarvitse" istua yksin ! Aina löytyy ihmisiä maallista omaisuutta jakamaan, näitä perskärpäsiä jotka vaimoa/ystävää aikansa näyttelevät...eli siihen asti kun laitat hanan kiinni.
Näin se nyt vaan menee, life sucks !Heh. Kyllä huomaa, että olet jo itsekin tietoinen siitä, miten vähän "henkisistä" ominaisuuksistasi ja sivistyksestäsi (= niiden puutteesta) on hyötyä naismarkkinoilla. Kannattaa tosiaan turvautua siihen lompakkoon, koska ilmaiseksihan tollasta sikaa ei kukaan katsele.
J.U.B kirjoitti:
Näin se nyt vaan menee, life sucks !totta puhut....
- Myös fiksu!
oikea päätös. Olet erittäin fiksu ihminen.
- .....
100%:sti samaa mieltä!
- täällä!
Ollaan ukon kanssa oltu 5 vuotta yhdessä ja huomattu ettei asiat kummene ainakaan naimisiin menolla kun ollaan jo tähän mennessä niin erkaannuttu toisistamme että se olisi aivan viimeinen virhe mennä vielä naimisiin!Helposti pääsee kumpikin uuden elämän alkuun kun se päivä koittaa ja ukolla kanssa asunto ja pysyy.Helpompi nakata se sinne ku kattoo jurotusta nurkassa ja siihen kuunnella vielä ipanoitten kitinät kun nekin sattuu olemaan niin itsepäisiä että oksat pois!
- vjl
Kuitenkin sinulta mielestäni puuttumaan tärkein. Mikäli sitoo rakkaan ihmisen lainvoimaiseen ja rangaistuksin taattuun suhteeseen, kuinka voi koskaan nauttia siitä tunteesta, että toinen pysyy vierellä puhtaasti omasta tahdostaan ja inspiraatiostaan? Avioliitto on uhka kauneimmalle kahden ihmisen jakamalle asialle.
- Jetsuli
Itsekkin suhtaudun avioliittoon erittäin skeptisesti, juuri mainitsemasi syyn takia. Ja onhan se niin että, miehet on saalistajia, loppujen lopuksi aika eläimillisiä otuksia. Siksi kiinnostus esim. urheiluun on niin suurta. Nainen on kuin katettu pöytään kun ollaan naimisessa.
- "itserakas"
Minäkään en halua naimisiin. En ole koskaan ajatellut asiaa rahan kannalta. Minua ei vain kiinnosta vakavat suhteet eikä lapsien hankkiminen.
Haluan jotakin ihan muuta elämältä.
Ihanaa kun saa olla yksin milloin haluaa.- vanha akka
sinä ajattelet hyvin eri tavalla,mutta voi olla liian myöhässä
- toinen vanha akka
vanha akka kirjoitti:
sinä ajattelet hyvin eri tavalla,mutta voi olla liian myöhässä
että kyllä sekä myönteistä että kielteistä yksinoloa riittää perheestä huolimatta!
Lapset ovat jo aikaa olleet poissa kotoa (heitä oli monta!) eivätkä lastenlapset kovin usein pääse vierailulle.
Olen usein ajatellut, että olisinpa tämän ymmärtänyt "ruuhkavuosina": niin pian kuluvat vuodet! En olisi yhtään surrut sitä, etten saa heti sitä mitä haluan - nyt minulla on itseni toteuttamiseen todella aikaa!
- kopsattu
Normaalit ihmiset eivät hirveästi suunnittele, vaan järjestävät parisuhdeasiat tunnepohjalta.
- pomppas
Normaalit ei niin......MUTTA VIISAAT KYLLÄ!!!!
- onkin joo
huora jos ei halua naimisiin. Mikähän kiihkokristitty olet. hakeudu hoitoon
- MarruM
Logiikka taas kohdillaan.
En halua aviomiestä. = Olen huora.
Tässä samassa viestiketjussa toinen sankari nimitti kirjoittajaa rekkalesboksi. Koittakaa nyt jumalauta päättää!
Kyllä taas huomaa, että Suomi on edelleen ihan tolkuttoman konservatiivinen ja sovinistinen maa. Ei paljon naurata. Nää on niitä hetkiä, kun tekis mieli muuttaa Ruotsiin. - jos ei ole avo/avioliitossa
onkin joo kirjoitti:
huora jos ei halua naimisiin. Mikähän kiihkokristitty olet. hakeudu hoitoon
Ja se on totta, kaikilta kantilta katsottuna!! epätoivosta sellasta..
- samaa mieltä
Perustelusi olivat kyllä erittäin hyviä, ja olen osittain samaa mieltä kanssasi. Kuitenkin aion joskus mennä naimisiin, jos tuo mies niin haluaa ja oma mielipide ei muutu. Ainakin aion avomieheni kanssa loppuelämäni viettää, oltiin sitten naimisissa tai ei.
taloudelliset asiat vaikuttavat minullakin ajattelutapaani. Olen jossain vaiheessa saamassa suuren perinnön, jolla on myös tunnearvoa, joten en halua, että se esim erossa menisi jollekin muulle. Siksi avioehto on ehdoton, jos menen naimisiin. Toisaalta olen tyytyväinen avoliittoon, melkein sama asiahan tämä on kuin avioliittokin. Eri sukunimiä vaan käytetään. :)- Kaikilla on oikeus omanlais...
Hei,
Itse ajattelen asiasta kyllä aivan päinvastoin mitä joku kirjoitti, että saa olla yksin milloin haluaa. Ilmeisesti tällaisella ihmisellä on sitten paljon kavereita? Eipä ole nautinto olla aina yksin, kavereita ja sukua kyllä on mutta monilla työt ja omat menot. Ja en kuitenkaan ole mitenkään sosiaalisesti rajoittunut tyyppi, mutta joskus vaan on näin eli kyllä tällaisessa tilanteessa on tajunnut itsekin alkaa arvostamaan sitä elämän ja asioiden jakamista jonkun itselle tärkeän ihmisen kanssa ja kenties lapsia. Avioliitossa on kyse rakkaudesta ja rakkauden vahvistamisesta, tunnustamisesta ihmisten edessä ja jumalan edessä. Joka noin ajattelee niin kuin aloittaja, ei edes tajua mitä avioliitto on, mikä sen perimmäinen tarkoitus on, siinä on kyse ihan muista asioista kuin mistä täällä monet keskustelee. Menkää vaikka lukemaan raamattua, ehkä se vastaus sielä vähän harjaantuneemmalle lukijalle avautuu. Ja loppuun voin todeta etten ole edes mikään uskovainen vaikka näin ajattelenkin, päinvastoin ihan tavallinen tallaaja.
- menee näin
älykäs mies älykäs nainen = romanssi
tyhmä mies älykäs nainen = suhde
älykäs mies tyhmä nainen = raskaus
tyhmä mies tyhmä nainen = avioliitto - samoin..
päätin minäkin ja nyt päätökseni on jo pitänyt 40 vuotta.Voidaan yhdessä matkustella ja harrastaa,eikä lapsia ole. Tällaisesta elämästä me nautitaan.Menköön ne naimisiin ketkä haluaa ja tehköön lapsia asunnot täyteen. Me ei lapsia riesaksi haluttu.
- ei oo
Mäkin mietin, täällä istun viiden lapsen kanssa ( tosin nukkumassa nyt), isukki lähti johonkin, tilipäivän kunniaksi kait, eipä tähän avioliittoa tarvita...
Mikähän se takaportti on...- ap.
Jep. Tuo on YKSI syy olla menemättä naimisiin...
- suunnitelma
muuten, paitsi että jos paikkakuntasi sosiaalitantat katsovat että "ääliö-äijäsi" tarvitsee asuntoasi kipeämmin kuin sinä itse niin siinäpähän lennät pellolle omasta kodistasi.
Toivon ettei pankkilainaa jää paljon maksettavaksesi... - mieltä
Siksi en halua kihloihinkaan, koska en ole aikeissa mennä naimisiin. Avioliittoa ihannoidaan aivan liikaa.
- Hölmistynyt
Moi, Olen ollut saman Mirrin kanssa jo 20 v ja Aviossa 18 v. lapsia Tytöt 13 v. ja 17 v.
Meillä menee puolison kanssa ihan hyvin.
Tosin Tulevaisuuden Näkymät toiset, Vaimoni Haluaa Muuttaa Lontooseen ja Minä haluan Olla täällä Suomessa.
Me Emme Eroa todellakaan riidoissa.
Asumme samassa Asunnossa ja samassa vuoteessa. :)
Pidämme vielä Yhteyksiä toisiimme vaikka Ero astuu viralliseksi.
Pidämme Hauskaa, käymme yhdessä Ulkona.
Monet Ystävämme ihmettelee miks, ihmeessä Me erotaan, kun näytämme NiiiiiN onnellisilta.
20:ssä vuodessa Koettu paljon Iiiihanii asioi.
Kaipaamme muutakin kuin Tätä Parisuhdetta.
T: Onnelliset Erovaiset :) - OIKEA!!
Itse ajattelin samoin kunnes kohtasin mieheni...Olimme 10 kihloissa ja tänä vuonna tuli 15 vuotta naimisissa oloa täyteen ja vieläkin en voisi kuvitella olevani kenenkään muun kanssa naimisissa... Hassuksi tekee asian se, että kun näin mieheni ensimmäisen kerran tiesin, että menen hänen kanssaan naimisiin...rakkautta ensi silmäyksellä? Siihen asti olin ollut tosi "ronkeli"
- kulta suomi24:ltä
Minulla on samanlainen kokemus. Heti kun näin ensimmäisen kerran mieheni, tiesin että tässä se on. Ei tarvinnut jossitella yhtään eikä kokeilla yhteiselämän sujuvuutta, niin kuin aikaisemmissa suhteissa. Samoin koki myös aviomieheni, vähän pidemmällä viiveellä vain. Hän oli elänyt kaksi kertaa pitkässä avosuhteessa ja ilmoitti meidän aloittaessamme seurustelun, että on ajatellut ettei koskaan mene naimisiin. Hänen mielensä muuttui kuitenkin parissa kuukaudessa ja kosi yllättäen minua. Selityksenä oli: "se vaan tuntuu niin oikealta". Elämä onkin ollut vallan ihanaa sen oikean rinnalla jo 4 vuotta:)
- <<<<
OLISI UPEAA MENNÄ AVIOON JA VAKIINTUA
- ja ajattele
ei tartte mennä nolaamaan itteesä polttareihin ja maksaa kauheita hintoja hääjuhlista ja puvusta ym, no joo mamma o pappa betaala... ja miettiä kui ukolle on kuitenkin järkätty strippari-huora, et käyttääkö se tilaisuuden hyväkseen??? ei tartte opetella uutta nimmaria (no ei oo pakko muutenkaan jos ei ole perinteiden kannattaja)mä oon samalla kannalla etten ikinä mene naimisiin ja kaikki omaisuuden pidän omana, ja ainoo mitä voin ostaa kumppanin kanssa yhdessä on tyyliin kodin pien elektroniikka... jos sitäkään, ehkä neki pitäis ostaa silleen et osta sä leivänpaahdin mä ostan kahvinkeittimen...
- lkflsdfsdf
Monessa hää juhla ym polttareissa, naisille järjestetty, miesstrippari-rakastaja meininkiä, jos nainen haluaa niin siitä vaan...Ja ei 'tarviikkaan' mennä naimisiin jne....Kyllä sitä sexyn uhkean edestä muod. miesstripparia naisporukalle useinki ottaa oli sitt juhlat mitkä vaan...Kuten monesti tehdäänkin ja saatu koko ajan katsella, ilakoida ym seuraavaan pvääkin kun sopivasti maksaa porukalla sopivan mukaan...Antaa sopivasti kiksejä ym kivaa....
- asia unohtui.-
pysyy "haaarukka"koskemattomana,
- Nimetön
vaan miten se menee,se on salaisuus.
- Ilmiselvä!!
Mitä sinä päärynävartinen ja laardilla kuorrutettu mätisäkki avioliitosta huolehdit?
Mies ja miehen antamat edut kiinnostaa sinua yhtä paljon kuin polkupyörää kiinnostaa kala.
Naisten nivusta haikailet, ole siis huoleti!
Kanssasisariasi tässä maassa löytyy joka notkelmasta. Kroppa heillä jo onkin samanlainen kuin sinulla ;o)
Joo, olen mies. Puolisoni on Meksikosta. Naisella on kroppa ja ulkonäkö kunnossa, älystä ja koulutuksesta puhumattakaan. Tyyli itsestään selviö.
Naureskelemme yhdessä sinunlaisille!- mitään vaimoa ole
taidat olla tumppuun vemputtava meksikolaisen nettiseksin harrastaja.
- Uni seis
mitään vaimoa ole kirjoitti:
taidat olla tumppuun vemputtava meksikolaisen nettiseksin harrastaja.
Nami nami, kyllä on..
Käteen en ole vetänyt tapaamisemme jälkeen, sen aikainen tyttöystäväni, nykyinen vaimoni pitää siitä huolen ettei puutetta tämä mies koe!
Toisin kuin suomalaisilla daameilla, hänellä ei ole päänsärkyä sun muuta raivokohtauksia "kuukautisten ym." varjolla..
Mottoni on; vittu on hyvänä apuna!
Buenas noches, masturbación ;-) - MarruM
Kappas, sinä se sitten joka kerta ilmaannut jostain sovinistijuttuinesi siinä vaiheessa, kun joku vihjaa vähänkin sinne päin, ettei kenen tahansa sian seura kuumota. Muistat aina myös joka kerta hehkuttaa meksikolaista "oman paikkansa tuntevaa" muijaasi.
Pitkän linjan feministinä ja Setan aktiivina (by the way, silti hetero, voitko kuvitella? - ai niin, etpä tietenkään...) tuollainen täysin luokaton lässytys lähinnä väsyttää. Yleissivistyksen huutava puute ja misogynia tulevat jutuistasi esiin sellaisella tasolla, etten todella tiedä, mitä kaltaisillesi oikeastaan edes pitäisi sanoa. Muuttaisit sinne Meksikoon, jos Pohjoismainen tasa-arvoajattelu noin itkettää.
Muuten vastaisin, että me feministit puolestamme naureskelemme yhdessä kaltaisillesi, mutta valitettavasti täytyy sanoa, että olet keskiaikaisine asenteinesi niin surullista kuultavaa, ettemme pysty. - Sivustakatsoja mies
MarruM kirjoitti:
Kappas, sinä se sitten joka kerta ilmaannut jostain sovinistijuttuinesi siinä vaiheessa, kun joku vihjaa vähänkin sinne päin, ettei kenen tahansa sian seura kuumota. Muistat aina myös joka kerta hehkuttaa meksikolaista "oman paikkansa tuntevaa" muijaasi.
Pitkän linjan feministinä ja Setan aktiivina (by the way, silti hetero, voitko kuvitella? - ai niin, etpä tietenkään...) tuollainen täysin luokaton lässytys lähinnä väsyttää. Yleissivistyksen huutava puute ja misogynia tulevat jutuistasi esiin sellaisella tasolla, etten todella tiedä, mitä kaltaisillesi oikeastaan edes pitäisi sanoa. Muuttaisit sinne Meksikoon, jos Pohjoismainen tasa-arvoajattelu noin itkettää.
Muuten vastaisin, että me feministit puolestamme naureskelemme yhdessä kaltaisillesi, mutta valitettavasti täytyy sanoa, että olet keskiaikaisine asenteinesi niin surullista kuultavaa, ettemme pysty.Olen samaa mieltä, suomalaiset "naiset" eivät houkuta. Pyylevät porsaat, jotka tärkeilevät peniskateellisina. Itsekin valitsin mielummin ulkomaisen naisen, joka uskaltaa ja haluaa olla Nainen.
- MarruM
Sivustakatsoja mies kirjoitti:
Olen samaa mieltä, suomalaiset "naiset" eivät houkuta. Pyylevät porsaat, jotka tärkeilevät peniskateellisina. Itsekin valitsin mielummin ulkomaisen naisen, joka uskaltaa ja haluaa olla Nainen.
Muahhahahha! Ja suomalaiset miehethän ne puolestaan ovat oikein lahja koko naissukupuolelle! Aaa! Tämänkin palstan sivistymättömiä naisvihaajia kun kuuntelee niin oikein sydän värisee! Ihan vaan sivuhuomautuksena: Tilastoiden valossa suomalaiset miehet ovat suomalaisnaisia useammin ylipainoisia ja kiloissa myös enemmän ylipainoisia. Siitä faktasta et, sori vaan, pääse noilla ruokottomuuksilla mihinkään. Ei itseäkään paljon naurata katsella niitä palaneita kaljamahoja terassilla joka ikinen kesä. Samat kaljalla ja makkaralla käynnissä pysyvät urpot katsovat asiakseen kommentoida naisten ulkonäköä julkisesti ja mahdollisimman halventavasti. Se "ulkomaalaisen" naisen "naiseus" on täysin kontekstisidonnaista. Jos köyhemmästä maasta parempaan elämään pyrkivän otat, niin totta helvetissä sellainen tekee mitä tahansa miellyttääkseen. Rahastahan siinä on kyse - ja kyllähän sinä siitä olet tietoinen. Avioliitto on usein prostituutiota laillistetussa muodossa. Ja peniskateus? WTF? Tiedätkö edes, mitä se tarkoittaa? En usko, että olet sentään kovin perusteellisesti perehtynyt Freudiin.
- dkflsdföls
Sivustakatsoja mies kirjoitti:
Olen samaa mieltä, suomalaiset "naiset" eivät houkuta. Pyylevät porsaat, jotka tärkeilevät peniskateellisina. Itsekin valitsin mielummin ulkomaisen naisen, joka uskaltaa ja haluaa olla Nainen.
Ja yleensä miehet kauttaaltaan monesti kaljavatsoja ym ongelmaisia, ett kukaan nainen ei edes vilkaise etovia, ja jos vilkasee, nii katsoo pahasti tms...Nuoret miehet on eriasia, ne on fiksuja itsestäänhuolehtivia monesti ja katukuvassakin silmää hivelevä näky, kuin vertaa vanhempaan mieskuvaan yleensäkin...Näillä naisilla on ne omat 'rakastajat' mitä ei moni ongelmaine mies tiedostakkaan, ja ei tarviikkaan...Itsenäisestä vapaudesta nauttivat, itsekkäästikkin naiset 'saavat sen halutun miesrakastajan' ja nykyään ulkomaalainenki mikäs se mukavampi, on mistä valita, kenelle mikäkin sopii...Ja on niitä miehiä jotka oikein 'myy itseään,on mieshuorana' myy seksiä naisille, ett kaikki on mahdollista, kokeiluna jne.....!!! Kaljavatsa pyylevät yleensä suomal. 'urossiat' kalpenee vieressä...
- asenteesi
pysyy yhtä avoimena, kun teidän tyttärenne varttuuvat siihen ikään, että etsivät puolisoa itselleen. Ettei isukista tule ylisuojeleva...
- sairasta!
Ai että on oikeen ulkomailta pitänyt vaimoke hakea? Ei ole tainnut Suomalainen ROTU nainen huolia! Naura pois vaan, niin sinullekkin nauretaan! xD
- erhupe
Pitkä avoliitot rinnastetaan muuten nykyään avioliittoihin.
- Make60
Ei välttämättä kun tekee paperin että omaisuus on sen kenen nimissä omaisuus on. Eron sattuessä ei tarvitse tapella omaisuudesta. Muutenkin kannatta ostaa kodintarvikkeita siten että se ostaa joka sitä tarvitsee ja ottaa mukansa jos ero tulee. Esim. nainen ostaa astianpesu- ja pesukoneet ja mies muut kodin elektroniikan kuten tietokoneet, stereot, videot, televiot ja tarpeelliset niin erotilanteessa ei tarvitse miettiä mikä kuuluu kenellekkin kun jako on tehty jo ostovaiheessa.
- ksdfksldf
Kyllä naiset tarvii yhtälailla television, videot, stereot omaan kotiinsa, ihme päättelykykyä miespuoliselta...Ja ei kaikki pidä pesukoneesta ja kaikki halua edes astianpesukonetta, tilanteista riippuen...Joten kyllä miehetki voi ottaa sen pyykkikoneen tai ostaa sitt kun tarvis jne...Miettikää asioita loppuun asti, kenelle mitäkin tarvitaan kodinkone ym tarvittavat koneet...
- ap.
ksdfksldf kirjoitti:
Kyllä naiset tarvii yhtälailla television, videot, stereot omaan kotiinsa, ihme päättelykykyä miespuoliselta...Ja ei kaikki pidä pesukoneesta ja kaikki halua edes astianpesukonetta, tilanteista riippuen...Joten kyllä miehetki voi ottaa sen pyykkikoneen tai ostaa sitt kun tarvis jne...Miettikää asioita loppuun asti, kenelle mitäkin tarvitaan kodinkone ym tarvittavat koneet...
Olipas tuossa äsken sovinistinen kommentti tosiaan...;) (vaikkakin huvittava)
- ei-miesvihaaja
mistä olet saanut noin pahan käsityksen miehistä ja avioliitosta? Älä tee yleistyksiä huonoista kokemuksistasi, on myös onnellisia avioliittoja ja ihania miehiä! Monet monet elävät yhteistä elämää rahoja miettimättä tai niistä riitelemättä, ja kyllähän avioliitossa on ihan muusta kyse kuin vain taloudellisesta järjestelystä. Avioon mennessä halutaan sitoutua siihen jota rakastaa, jotta kumpikin tuntisi suhteen vakaaksi ja turvalliseksi - avoliitossa helposti hiertää pieni epävarmuus siitä, miksi ei tosissaan halutakaan sitoutua... eikä olekaan tarpeeksi rakkautta...
Mutta tosiaan, eihän ihmissuhteissa ole kyse rahasta vaan kumppanuudesta, tunteista, kaikenlaisesta mukavasta, josta jäät ilman jos vain pelkäät pahinta- Vapaa vaeltaja
Naimisiinmeno ja avioliitto ovat tänä päivänä menettäneet merkityksensä,mielestäni avoliitto ajaa saman asian aivan yhtä hyvin ja oikeastaan paremminkin.
Se että etukäteen ajattelee,että suhteesta on helpompi lähteä,eikä jää taloudellisesti ns.tappiolle kuvastaa mielestäni sitä että ei ole oikeastaan vakavissaan sitoutuakkaan yhteiseen taloudenpitoon ja muihin parisuhteen tuomiin haasteisiin.Ehkä silloin on parempi vain olla itsekseen ja pitää suhde ns.seurusteluvaiheessa.
Itse en ole sitoutunut enkä tulekkaan,koska se ei ole minua varten enkä koe tarvetta sellaiseen missään muodossa.Mutta loppujen lopuksi jokainen tekee omat päätöksensä ja valitsee kuljettavan tien,pääasia että on hyvä olla yksin tahi yhdessä.
- Vapaudesta nauttiva
Olen elänyt aikuisen miehen elämää 35v. josta avioliitossa 6v. Nyt poikamiehen elämää vietettyäni 29v. niin voin vain sanoa."Päivääkään en vaihtaisi pois" On todella mukava vaihtaa tyttöystävä, juuri silloin kun haluaa. Tehdä sellaisia asioita jotka tuntuu itsestä kivalle. Ei tarvitse kuunnella kenenkään nalkutusta. Suosittelen kaikille miehille, jotka osaa pitää kotinsa siistinä, eikä ryyppää!
- ainainen vapaus
Samoin naiset paljon vaihtaa miestään, ja siinä samalla pitää vapauttakin..Suositellaan kaikille naisille, joilla ei lapsia, tai joilla lapsiakin sekin käy...Järjestely kysymys...Vapautta olla niin ettei 'tarvi miehen ainaista sänksätystä, valittelua, nalkutusta kuunnella alituiseen...Se on ahdistavaa, ei enää ihmisarvoista vapautta jne..Ja joillakin ollu 'mustis sairaalloine mies' yms.ääliöt on ääliöitä osa miehissäkin..PVÄÄKÄÄN EI VAIHTAISI POIS!!! ja vapaudesta nautitaan täysillä, kehenkään sitoutumatta...Ja miestä haluaa on mukava vaihtaa sitä 'sopivasti' Ja uutta tilalle....Tai 'vakimies'juttu..Kuka mitenkin...Ei avioliittoa ja siitä mennää usein ahdinkoon, ongelmineen!!!
- se siitä
Kirjoitit, että et halua vihille. Muista silti avioliittoeläke kirkon instituution mukaan. Avioliittoeläkkeen eli leskeneläkkeen saavat vain vihityt avioparit. Rahaa eli toimeentulotukea napsahtaa julklisista verovaroista lesken pankkitilille, joka kuukausi, kuin manunillallinen. Avioliittoeläke riittää hyvin ainakin vuokraan. Keskimääräinen avioliittoeläke on 270 euroa kk:ssa ja osa leskiä nostaa jopa yli 2000 euroa avioliittoeläkettä kuukaudessa. Kaikki eläkeet maksetaan suurin piirtein kerätyistä verovaroista. Yksineläjät, eronneet ja avoliitossa elävät ovat pelkkiä maksajia. Veroäyri nousee suuriin summiin, jotta yhteiskunta voi elättää avioliitosta leskeksi jääneitä. Avioliittoeläkkeellä leski maksaa mukavasti ainakin vuokransa. Yksineläjäthän asuvat melkein aina vuokralla, kuka heidän vuokransa maksaa? Yksineläjät, eronneet ja avoliitossa olevat kuolevat siinä missä aviopuolisotkin. Kuka saa heidän työeläkkeensä? Maksetaanko näillä rahoilla yhden ryhmän eli avioliitosta leskeksi jääneiden elatusta, niin että aviopuolisoilla ei elintaso laske, jos toinen puolisoista kuolee. Huom! Vihitty aviopari saa sosiaalivirastosta toimeentulotukea, jos tulot laskevat alle toimeentulotuen rajan ihan niin kuin kaikki toisetkin ryhmät. Ystävällisesti käänny kansanedustajien puoleen ja pyydä korjaamaan häikäilemätön vääryys. Yksineläjät voivat antaa työeläkkeensä toiselle yksinäiselle ja laki leskeneläkkeestä pitää muuttaa "yksinäisen eläkeläisen lisäksi", jokia koskee kaikkia yksineläjiä eikä vain avioliitosta leskeksi jääneitä.
Terveisin nimimerkki "Se siitä" - >mies
Ajattelin skipata eli UNOHTAA koko parisuhteen. Osin samoista syistä.
- Nimetön
Naimisiin meno ei todellakaa ole mitää täyspäisten meininkiä,jos ei muuten voi kimpassa olla ilman rengastusta,parempi pysyä sinkkuna vaa.
- M.B.
Olisinpa minäkin ollut nuorena viisaampi. Nyt kohta 10 vuotta avioliittoa takana ja yhtä kauan olen elättänyt työtä vieroksuvaa vaimoani. Eikä minulla ole mitään ylimääräisiä rahoja. Hyvät tulot kylläkin, mutta joka sentti on kovalla työllä ansaittu.
Olisi pitänyt edes hakea vaimo kaukoidästä, olisi saanut "samaan rahaan" kodin ja lasten hoitajan ja sänkyyn vipinää. Nyt kotityöt jaetaan tasan ja seksikin on kortilla.
Ja miksi en eroa? Lasten takia jaksetaan vielä muutama vuosi ja sitten muija taipaleelle. - Usage79
Kirjoituksesi oli kyllä muotoiltu hiukan..no,kuin katkeran ihmisen suusta,kyynisesti,feministisesti,mutta itse samaa mieltä.
Vanhempani ovat olleet kohta naimisissa 30v ja heillä menee hyvin;olen ylpeä heistä ja onnellinen ja kateellinenkin,mutta en ole KOSKAAN aikonut mennä naimisiin.
Olen elänyt parisuhteessa jo 16v asti eikä koskaan ole ollut syytä mennä edes kihloihin.
Kunnioitan avioliittoa ja on ihana ajatus jos/kun ystäviäni menee naimisiin,mutta mulle se ei vain "sovi"..
Ja mitä tulee sinuun joka haukuit suomal. naisia;ehkä juuri TE miehet olette suurin syy joidenkin feministiseen asenteeseen.. :/ - avioliitossa on ihanaa
Kauheeta miten kyynista porukkaa! Itse olen ollut liki 10 vuotta aviossa, ja katsoisin, etta se on elamani onnellisinta aikaa... ja paranee vaan. On ihanaa jakaa elama rakkaan mieheni kanssa, ja mielestani on ihanaa kun olen rouva XXXX. Lapset ovat myos saman nimisia, ja mieheni kanssa toivomme etta jonain paivana saamme olla isovanhempia.
Eikohan vanhana sita vasta mukavaa olekin kun on perhetta. Mutta mina olenkin suvusta jossa molempien isovanhempien ja heidan lapsillaan/lastenlapsillaan ei ole ollut YHTAKAAN avioeroa. Tiedan, etta se on erittain harvinaista suomessa, mutta myos suku on laheinen, ja parisuhteet onnellisia. (kaiken kaikkiaan 14 avioliittoa kun laskee lapsenlastenkin liitot)
Jos vanhempani olisivat eronneet tai ymparillani olisi paljon eroja, niin saattaisin minakin olla kyynisempi. Mutta jokainen on loppujen lopuksi oman onnensa seppa ja sita niittaa mita kylvaa. Itsekkaat ihmiset saavat elaa yksin... silloinkin kun eivat haluaisikaan enaa..... - MarruM
Koko viestiketju on niin täynnä äärikonservatiivisten sovinistien vihaviestejä, että itsestä tuntuu tarpeelliselta kirjoittaa positiivisempi viesti.
Itsellekin on tässä vaiheessa jo jotakuinkin selvää, etten halua naimisiin. Elän tyytyväisenä avoliitossa. Jotkut vaativat perusteluja sille, miksen mene naimisiin, mutta itse kääntäisin kysymyksen toisin päin. Miksi pitäisi? Ei avioliitto tarkoita nykypäivänä mitään sen "pysyvämpää" kuin avoliittokaan. Tuttavaperheeni vanhemmat ovat eläneet avoliitossa 20 vuotta, ja edelleenkin miehen sukulaiset nimittelevät heitä susipariksi. Toinen tuttu meni kesällä 2006 naimisiin - ja erosi seuraavana vuonna.
Viestiketjun vihapostista näkee, että monia miehiä ajatus taloudellisesti ja henkisesti itsenäisestä naisesta ottaa raskaasti aivoon. Siinä mielessä edistys on ollut aika hidasta. Optimistina koitan ajatella, että kyseessä on osa patriarkaatin joutsenlaulua -- sitä kuolinkorinaa. Miehenhän on helpointa hymistellä arvostavansa naisia silloin, kun yhteiskunta on todellisuudessa räikeän epätasa-arvoinen. Vasta silloin, kun miesten omat etuoikeudet ovat vaakalaudalla, tulee se todellinen naisviha aidosti esiin.- CattiCus
Kaksi kertaa itse eronneena. Ja useita AVIOliittoja sivusta seuranneena voin todeta että missä parisuhteessa en ole IKINÄ tavannut sellaista paria missä molemmat olisivat uskollisia. Nykyisessä AVOliitossani hyväksyn tämän tosiasian väistämättömänä paha, että mitä pidempään yhdessä ollaan. Sitä suuremmaksi pettämis % kasvaa. Ja muutenkin olen todennut että itseäni AHDISTAA olla jonkun "omaisuutta"! Ajatuskin siitä että lupaisin jollekkin loppuelämäni tuntuu jo suurelta valheelta! Miten voisinkaan luvata sellaista? En ole koskaan "halunnut" mennä naimisiin. Mutta olen lasteni takia siihen suostunut. Mutta EI ENÄÄ IKINÄ! Ei ehdottomasti!
- kanssasi???
Tekstisi perusteella olet poispilattu kypsymätön suomi-bitch parhaasta päästä.
Vaikea uskoa ellei jopa mahdoton, että kukaan haluaisi kanssasi yhtään pitempää suhdetta. Taitaa olla niin, että olet pettynyt miehiin jotka haluavat kanssasi vain seksiä ja sitäkin vasta siinä kunnossa kun kaikki naiset ovat kauniita.
Varsin säälittävää... :D- ap.
Hehee...itse asiassa olen "ärsyttävän nätti" nainen, mikä myöskin näkyisi kyrpivän niin ja niin montaa äijää, jotka haluaisivat JOKO seksiä TAI liittoa kanssani...
Siis se sieppaa, että haluan säilyttää vapauteni.
- Toinen nainen
Olen ajatellut ihan samaa.
Miehen saisin varmasti minäkin, mutta tullut siihen päätökseen että parempi elää itsekseen.
Myös monet kerrat olen ihmisiä katsonut vierestä ja ihmetellyt miksi tehdä lapsia kun niistäkin on paljon enemmän haittaa kuin hyötyä? Taloudellisesti ajattelen ne ovat todella iso rahareikä.
Ja kun uralla haluaa päästä mahdollisimman pitkälle niin lapsethan siinä vain tiellä olisivat...
(Ja eikö maailmassa ole jo ihan tarpeeksi ihmisiä, pitääkö niitä vielä lisää tehdä?)- Ansku33
kuin tänne ei kirjottelis kuin ihmiset jotka on tavanneet vaan huonoja tyyppejä elämässään.. Mä ainakin olen kiltti ja huomaavainen, kuitenkin riittävästi itsenäinen ja oman arvonsa tunteva nainen ja olen avoliitossa samanlaisen, ihanan miehen kanssa. Ei ole ongelmia kun löytää sen hyvän tyypin elämäänsä. Todellakin jos sitä ei löydä niin on parempi ollakin yksin tai etäisessä suhteessa.
- <<<<
MUSTA OIS IHANAA MENNÄ NAIMISIIN JA SITTEN OLLA 6 LAPSEN ISÄ TAI 4 LAPSEN ISÄ TAIKKA SITTEN ELÄÄ IHAN KAHDESTAAN RAKKAAN VAIMONSA KANSSA
- ap.
Eihän LASTEN tekoon AVIOliittoa tarvita...
- Gabriel_Knight
En ole itse asiassa minäkään aikeissa mennä naimisiin (ainakaan näillä näkymin), koska en tunne hyötyväni siitä mitään.
Tiedän monia miehiä, jotka ovat avo- tai avioliitossa vain miellyttääkseen sukulaisiaan/läheisiään, vaikka he haluaisivat olla sinkkuja, eivätkä edes rakasta vaimojaan. Saattavat rakastaa ehkä ystävinä, mutta eivät muuten. Suomihan on täynnä tällaisia "ystäväliittoja". Sinkkuja kun pidetään niin helposti homoina/lesboina tai jollakin tapaa luonnevikaisina. - hanikka1
Olin kymmenen vuotta naisen kanssa naimisissa ,jouduin pettyy lopulta aika paljon.Naiset kuitenkin huijaa lähes koko ajan siksi päätinkin että jatkossa en yhtä naista tapaa kahtakertaa kauemmin.Keväällä tosin erehdyin tapaileen jo kuukauden samaa onneksi viimein tajusin että sekin huijas:)
- Yksi vain
Niin nykypäivää tämmönen ihme omahyväinen elämä ja kulttuuri. Minä, minä, minä! Raha, raha, raha! Kyllä nykyihmiset voi huonosti. Noh! Minkäs sille voi, kukin taaplaa tyylillään ja toki elää elämänsä kuten haluaa. Itse eläisin mielummin 50-luvulla, kuin 2000-luvulla... Tämä maailma on kylmä, pelottava ja ahdistava paikka. Onneksi kaikilla on periaatteessa mahdollisuus elää kuten lystää, ei ole pakko mennä mukaan nykyajan pettämis, porno, itsekkyys, tasa-arvo-kulttuuriin. Niin, sanoin tasa-arvo, enkä tarkota sillä sitä mitä moni ehkä helposti kuvittelee. Kaikenlainen tasa-arvo-hössötys on vaan kääntynyt niin naisia, kuin miehiäkin vastaan. Vai voiko joku väittää, että esim. naiset olisivat onnellisempia nyt tässä saavutetussa tasa-arvon (ainakin pääpiirteittäin saavutetun) kulttuurissa ja aikakaudessa, kuin vaikkapa 1900-luvun alussa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826