EFI Samurai 250:een?

Insinööriopiskelija....

Nyt kun tuo uusi nestejäähdytteinen Samurai 250 on todettu oikein asiantuntijoiden toimesta ihan kohtuulliseksi pyöräksi olen ajatellut hankkia sellaisen testiaihioksi. Se on oikein unelmakone: konstailematon 1-pyttyinen, vesijäähdytys, 1 nokka-akseli ja edullisia varaosia saatavilla.

Ajattelin parantaa pyörää mm. polttoaineen ruiskutuksella. Autopuolella Hestec on tunnettu valmistaja, mutta mistä saisi edullisen ruiskulaitteiston pyörään?

Jatkossuunnitelmissa on Samurain varustaminen pakokaasuahtimella, mutta älkää vielä nostako tästä älämölöä. Pakokaasuahtimen viive on yksi syy miksei niitä käytetä moottoripyörissä. Nykytekniikalla voidaan tähänkin vaikuttaa.

Ajattelin puristaa Samuraista 50 - 70 heppaa n. 2 barin paineella.

5

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...nakki

      Tuossahan taitaa olla jo vakionakin 50hv tehoa, joten tavoitteeksi kannattaa asettaa 120hv parin baarin ahdoilla. Ilokaasuilla ja kovemmilla ahdoilla ei 200hv ole 250cc Samuraista kovinkaan hankala juttu, koneen kestävyyskään tästä tuskin paljon kärsii. Tuolla on sitten mukava lähteä kiusaamaan merkkipyörillä elvistelijöitä crossiradalle, Samurain alustakin kun todettiin asiantuntijoiden toimesta ylivertaiseksi monta kertaa kalliimpiin pyöriin nähden.

      • Vesijäähdytys...

        on noin 20 hv. 0,8 barin paineilla saa nyrkkisäännön mukaan tuplatehot eli jos ruisku yms. nostaa tuonne 30 heppaan, niin 60 hv on aivan realistinen teho.


    • .......................

      Helpoin ja halvin ruiskun ohjaus on tehdä megasquirt.

      Mutta kannattaa muistaa, että samurai on tehty max.20hp:lle. Männät, kiertokanget, kampiakseli, kytkin, vaihteisto, jne... on mitoitettu noille tehoille! Ei ole tako-osia missään! Ja jos haluat tehdä kestävän ja tehokkaan niin rahaa menee enemmänkuin ostaisit oikean samoilla hevosvoimilla olevan merkkipyörän. Merkkipyörässä saa vielä lisäksi toimivan alustan.

      Samurain varaosista voin sen verran sanoa, että muutamalla tuttavalla on ollut pienempiä versioita eikä niihin ole saanut mitään mistään! Veikkaanpa että tuohon pystykoneeseen saa vähemmän?

      Testin tuloksesta voi olla montaa mieltä. Eipä jutun lukeneena kyllä oikein voi millään ilveellä sitä saanut mielikuvaan kohtuullisesta pelistä!

      Tosin keskustelun aloittaja ei halunnutkaan muutakuin aiheuttaa myynnin edistämisprovoa. 2bar ahtoja tinamännälle, anna mun kaikki kestää......

      • Samuraihin...

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.


      • 13v
        Samuraihin... kirjoitti:

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

        Vielä kun palattaisiin taaksepäin ja mietittäisiin mikä on oikeasti realistista ja mikä ei.
        Onko järkevää koittaa räplätä kallista ruiskua kelpo kaasarin tilalle?
        Mikäli kaasutin ei riitä vakionaan, on helppoa vaihtaa pykäliä isompi suutin, sen jälkeen avartaa
        kantta, imukaulakin on helppo avartaa.
        Vakiona pyörässä on parikymmentä hevosvoimaa.
        Toisi tarpeeksi lisää tehoa kun ostaisi vain kireämmän nokka-akselin ja työstäisi ammattitaitoisen luona vakion. MP-korjaajat voivat pienellä liksalla varmasti porata pytyn ja laajentaa kanavat.
        Pyörään ilmestyisi täten jonkinlainen crossin tuntuma koneellisin puolin.
        Offroad- lehti tosiaankin siis protestoi huonoista tehoista ja huonosti kiinnitetyistä osista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe