Kertokaahan mulle nyt, että mikä ihme tässä Hyvinkäässä yököttää? Enkä nyt tarvitse mitn "paavola on juottola"- ja "täällä asuu vaan deekuja"-kommentteja, vaan mielipiteitä kaupungin ulkonäöstä, palveluista tms. Lisäksi olisi kiva tietää, että miksi ihmeessä nämä haukkujat täällä sitten asuvat, jos ei miellytä? Sitooko joku teidät tolppaan, jos yritätte lähteä? Siinä tapauksessa kannattaisi hakea apua..
Omasta mielestäni Hyvinkää on suhteellisen kaunis, puistomainen pikkukaupunki. Juoppoja täällä ei ole sen enempää kuin muuallakaan. Palvelut ei ole parhaita mahdollisia, mutta hei, julkiset kulkee! En kadu todellakaan, että muutin tänne, on sitä hirveimmissäkin paikoissa asuttu.
oukei...miksi?
36
2795
Vastaukset
- ja nimimerkit
Kun ihmiset saavat nimettöminä kirjoittaa, niin eihän ne energiaansa kehuihin tuhlaa.
Itse olen syntyperäinen hyvinkääläinen ja ylpeä kotikaupungistani. Puistomaisuus on totta. Moni ulkopaikkakuntalainen sitä ihmettelee ja ihailee.
Nythän on tosin suunniteltu paljon hyvinkääläisittäin korkeita asuintaloja sinne tänne.
Jännä nähdä mitä kauppakeskukset tuovat tullessaan. Uusia myymälöitä tulee, vanhoja kuolee? Meitä kun on vain n. 44000 ja muutama naapuri. Ei voi olla Helsingin valikoimia.- nimimerkki
Tähän väliin on pakko sanoa että eipä tänne kukaan mitään Helsingin (tai Vantaan) valikoimaa välttämättä haluakaan. Mutta vertaapa tuota tarjontaa vaikkapa Hämeenlinnaan joka on asukasluvultaan lähes identtinen Hyvinkään kanssa. Ero on kuitenkin melkoinen. Tosin sitä vesistöä tänne ei valitettavasti saada koskaan. Muuten tämä on oikein mainio kaupunki. Mutta tuleehan tänne jonkun vuoden päästä sentään asuntomessut. Toivottavasti se tilaisuus osataan myös hyödyntää matkailun kannalta.
- JaSu
nimimerkki kirjoitti:
Tähän väliin on pakko sanoa että eipä tänne kukaan mitään Helsingin (tai Vantaan) valikoimaa välttämättä haluakaan. Mutta vertaapa tuota tarjontaa vaikkapa Hämeenlinnaan joka on asukasluvultaan lähes identtinen Hyvinkään kanssa. Ero on kuitenkin melkoinen. Tosin sitä vesistöä tänne ei valitettavasti saada koskaan. Muuten tämä on oikein mainio kaupunki. Mutta tuleehan tänne jonkun vuoden päästä sentään asuntomessut. Toivottavasti se tilaisuus osataan myös hyödyntää matkailun kannalta.
Ei paljoa yksi Vanajavesi auta!
Hämeenlinnassa aikanaan 18vuotta asuneena voin sanoa että ei ole ikävä!
Hyvinkää on taivas verrattuna Hämeenlinnaan!
- yökötä
Olen jo muutamaan otteeseen kirjoittanut positiiviseen sävyyn kotikaupungistani. Joka kerta sitä on epäilty provoksi taikka muuten vaan torpattu lyttyyn negatiivisillä mielipiteillä. Viimeksi "Onko kukaan muu huomannut?.
Kaippa nuo samat narisijat ja valittajat löytyvät mistä päin Suomea tahansa. Ei kaikkia voi mielyttää ja kaikki ei tykkää vaikka mitä tekisi. Valittajilla on todella hyvät liikenneyhteydet lähteä ihan mihin suuntaan vaan, pois tästä kaupungista. Tämä taitaa olla vapaa maa, ei täällä ole pakko asua jos tämä on maailman kamalin paikka. Ei muuta kuin tienpäälle ottakaa pari kohtalotoverianne mukaan.
Itse jään tänne töihin, asumaan ja olemaan. Aijonkin tehdä nuo kaikki nauttien elämästäni. En tosiaan ole nähnyt täällä yhtään enempää deekuja kuin muuallakaan. Viinaa otetaan ihan samalla lailla kuin muuallakin. Toki myönnetään että raivoraitiille sekin on liikaa.
Mitäköhän ihminen saa hyötyä siitä jos on negatiivinen läpi koko elämänsä, valittaa valittamisen ilosta, eikä ole tyytyväinen mihinkään. Minä lähden nyt taas nauttimaan kotikaupunkini vihreydestä - uvw7
Tavallisten kansalaisten silmissä on kaupungin hallitus vuosien saatossa toiminut siten,että mielikuva kähminnästä on syntynyt.Ylimielisyys kyselijöita kohtaan on vain lisännyt sitä.Tässä näin aluksi.
- Tämmöistä mieltä
Ei täällä mikään yökötä. Hyvinkää on yksi parhaimmista tämän kokoluokan kaupungeista. Ehkä se on vain se tunne että muualla muka olisi "ruoho vihreämpää". Jos nämä valittajat sitten muualle muuttaisivat niin mitä todennäköisimmin sama valitus jatkuisi myös siellä. Pari ekaa vuotta olisi kivaa mutta sitten se valitus taas alkaisi. Kirjoitustyylistähän näkee että nuo valittajat ja "deeku", "paavola" yms kirjoittajat on jatkuvasti samojen henkilöiden kirjoittamia juttuja. Kuitenkin jos heiltä kysyy mikä pitäisi olla toisin niin eivätpä osaa mitään sanoa.
Ja kuten niin usein muissakin asioissa niin kiitoksen sanaa ei tule kun sellaisen paikka olisi, valittaa kyllä muistetaan aina.- sitä samaa olen minäkin ihm...
sitä samaa olen minäkin ihmetellyt, näitten suurimpien valittajien kirjoittama teksti muistuttaa hämmästyttävästi toisiaan. Aivan kuin yksittäinen vastarannan kiiski olisi superaktiivinen tällä palstalla useilla nimimerkeillä. Ymmärrän hyvin pyrkimyksen prempaan, mutta sen tulisi sisältää rakentavan kritiikin lisäksi konkreettisia parannusehdotuksia eikä vain vainoharhaisia salaliittoteorioita! Hyvinkää on hyvä kaupunki ja paremmaksi tulee!
- En häpeilekään
sitä samaa olen minäkin ihm... kirjoitti:
sitä samaa olen minäkin ihmetellyt, näitten suurimpien valittajien kirjoittama teksti muistuttaa hämmästyttävästi toisiaan. Aivan kuin yksittäinen vastarannan kiiski olisi superaktiivinen tällä palstalla useilla nimimerkeillä. Ymmärrän hyvin pyrkimyksen prempaan, mutta sen tulisi sisältää rakentavan kritiikin lisäksi konkreettisia parannusehdotuksia eikä vain vainoharhaisia salaliittoteorioita! Hyvinkää on hyvä kaupunki ja paremmaksi tulee!
Hyvinkää on ihan siedettävä nykyisellään. Ainoa suurempi haitta on täysin liike-elämän tossun alla oleva kaupunginvaltuusto suurkaupunkihaaveineen.
- muualta muuttanut
No mielestäni Hyvinkää ei täytä oiean kaupungin mittoja siinä suhteessa että kunnon kaupungilla pitäisi olla mukulakivikatu ja tori. Kaupungintalo kuuluu olla mukulakitorin äärellä.
Sitten Hyvinkään elintarvike myymälöistä ei tahdo saada kunnon tavaraa. Peruselintarvikkeet toki löytyy, mutta siihen se sitten jääkin.
Eikö tässä ole jo tarpeeksi?- Toinen Urpo
Nimittäin vielä huonompaan päin ollaan menossa. Uudehko kaupungintalo puretaan kaupan parkkipaikan tieltä ja sen toiminnot siirretään vanhaan teollisuushalliin.
- ylpeästi Hyvinkäältä
Jos jostain kaupungista poistettaisiin mukulakivikakadut, se ei enää olisi kaupunki? Hassu määritelmä, en ole ennen kuullutkaan..
Arvaa, mikä on (alan ihmisten) perustelu sille, ettei Hyvinkäällä ole laajaa elintarvike- tai muutakaan valikoimaa? Koska ihmiset käyvät ostoksilla Helsingissä. Itse en käy, tämä valikoima riittää ja tottakai monet lähtevät Helsinkiin tai muualle, kun ei täällä ole tarjonta riittävää. Eikös olekin hassua.. - vctr
Toinen Urpo kirjoitti:
Nimittäin vielä huonompaan päin ollaan menossa. Uudehko kaupungintalo puretaan kaupan parkkipaikan tieltä ja sen toiminnot siirretään vanhaan teollisuushalliin.
Milloin viimeksi asioit kaupungintalossa? Itse en ole tarvinnut käydä siellä kuin kerran 25 vuoden aikana. Eli talo voi olla hyvin syrjemmässäkin.
- kaupunkeja nähnyt
ylpeästi Hyvinkäältä kirjoitti:
Jos jostain kaupungista poistettaisiin mukulakivikakadut, se ei enää olisi kaupunki? Hassu määritelmä, en ole ennen kuullutkaan..
Arvaa, mikä on (alan ihmisten) perustelu sille, ettei Hyvinkäällä ole laajaa elintarvike- tai muutakaan valikoimaa? Koska ihmiset käyvät ostoksilla Helsingissä. Itse en käy, tämä valikoima riittää ja tottakai monet lähtevät Helsinkiin tai muualle, kun ei täällä ole tarjonta riittävää. Eikös olekin hassua..Työni puolesta olen joutunut asumaan monissa eri kaupungeissa, ja määritelmä onkin oma huomioni, joka perustuu siihen että mukulakivetykset tehtiin ennen asfaltin keksimistä. Eli mukulakivi kaupungit ovat vanhempia ja todennäköisesti niillä on hieman ennenmän perinteitä ja kulttuuria, sekä vanhempaa asutusta. Sitäkautta myös perinteinen torikauppa, joka esim. Hyvinkäältä puuttuu käytännössä kokonaan.
Helsingissä itsekin käyn viikonlopun ruokaostoksilla, koska harrastan kotikokkausta ja hyvää ruokaa. Sitäkautta tämä elintarvikkeiden hyvä saatavuus onkin korostunut
minun elämässäni. Toki on myönnettävä että tilanne on yhtä kurja meni minne vaan kehä kolmosen ulkopuolelle, Turkua lukuunottamatta. - Ihmetystä kummastusta
kaupunkeja nähnyt kirjoitti:
Työni puolesta olen joutunut asumaan monissa eri kaupungeissa, ja määritelmä onkin oma huomioni, joka perustuu siihen että mukulakivetykset tehtiin ennen asfaltin keksimistä. Eli mukulakivi kaupungit ovat vanhempia ja todennäköisesti niillä on hieman ennenmän perinteitä ja kulttuuria, sekä vanhempaa asutusta. Sitäkautta myös perinteinen torikauppa, joka esim. Hyvinkäältä puuttuu käytännössä kokonaan.
Helsingissä itsekin käyn viikonlopun ruokaostoksilla, koska harrastan kotikokkausta ja hyvää ruokaa. Sitäkautta tämä elintarvikkeiden hyvä saatavuus onkin korostunut
minun elämässäni. Toki on myönnettävä että tilanne on yhtä kurja meni minne vaan kehä kolmosen ulkopuolelle, Turkua lukuunottamatta.Minua hieman kummastuttaa tuo kannanottosi. Siis hyvinkäällä ei ole toria?!? Et sitten ilmeisesti liiku täällä lainkaan vai mikä on sinun määrityksesi torille? Ja toinen tuo ettei täältä muka saa ruokatarvikkeita. Voisitko kenties antaa jonkin esimerkin mitä tarvikkeita et ole Hyvinkäältä löytänyt?
- zxy
vctr kirjoitti:
Milloin viimeksi asioit kaupungintalossa? Itse en ole tarvinnut käydä siellä kuin kerran 25 vuoden aikana. Eli talo voi olla hyvin syrjemmässäkin.
Ei sitä taloa mihinkään siirretä. Sehän räjäytetään millin paloiksi.
Itse olen käynyt eläissäni kerran eduskuntatalossa, eli samalla systeemillä senkin voisi purkaa ja siirtää vaikka Pihtiputaalle. - no miten sen kukin näemme
Ihmetystä kummastusta kirjoitti:
Minua hieman kummastuttaa tuo kannanottosi. Siis hyvinkäällä ei ole toria?!? Et sitten ilmeisesti liiku täällä lainkaan vai mikä on sinun määrityksesi torille? Ja toinen tuo ettei täältä muka saa ruokatarvikkeita. Voisitko kenties antaa jonkin esimerkin mitä tarvikkeita et ole Hyvinkäältä löytänyt?
Minusta torin pitäisi olla ennenkaikkea kauppapaikka, eikä tori nimeä kantava alue jossa muutama laitapuolen kulkija vaeltelee päämäärättömästi. Torilta pitäisi saada tuoretta kalaa ja vihanneksia ym. Jos olet käynyt esim. Helsingin kauppatorilla tai hakaniemen torilla tai porin torilla, niin tiedät mitä torilla tarkoitan. Ei ole Hyvinkäällä edes kauppahallia, kaikkien kaupunkien sydäntä. paikkaa mistä ostetaan ne paremmat elintarvikkeet.
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi. - Ihme juttu
no miten sen kukin näemme kirjoitti:
Minusta torin pitäisi olla ennenkaikkea kauppapaikka, eikä tori nimeä kantava alue jossa muutama laitapuolen kulkija vaeltelee päämäärättömästi. Torilta pitäisi saada tuoretta kalaa ja vihanneksia ym. Jos olet käynyt esim. Helsingin kauppatorilla tai hakaniemen torilla tai porin torilla, niin tiedät mitä torilla tarkoitan. Ei ole Hyvinkäällä edes kauppahallia, kaikkien kaupunkien sydäntä. paikkaa mistä ostetaan ne paremmat elintarvikkeet.
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi.Ei saa Hyvinkäältä nahan parkkausvälineitä, suopunkeja eikä myöskään kuningasrapuja kuin tilaamalla. Ihme juttu.
Harrastuksista vesihiihtovälineitä ei meinaa löytyä millään, juuri kun olin ostanut uuden 90 hp perämoottorinkin veneeseen aloittaakseni vesihiihto harrastuksen.
Yritin löytää myös vaskooleja, eipä kukaan niitäkään myynyt. Ihme kaupunki.
Näitä inisijöitä aina riittää, muuttakaa vaikka Juvalle. - Hyvän ruuan ystävä myös
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi.Siis Herkkuhetkestä löytyy joitain parempia lihoja. Ankkaakin taitaa olla tarjolla. Osoite on Palvikuja 4.
- havaintoja
Ihme juttu kirjoitti:
Ei saa Hyvinkäältä nahan parkkausvälineitä, suopunkeja eikä myöskään kuningasrapuja kuin tilaamalla. Ihme juttu.
Harrastuksista vesihiihtovälineitä ei meinaa löytyä millään, juuri kun olin ostanut uuden 90 hp perämoottorinkin veneeseen aloittaakseni vesihiihto harrastuksen.
Yritin löytää myös vaskooleja, eipä kukaan niitäkään myynyt. Ihme kaupunki.
Näitä inisijöitä aina riittää, muuttakaa vaikka Juvalle.Takavuosina hajotin veneen moottorin vedenpoistoruuvin. Jollaksesta jouduin hakemaan uuden. Hintaakin oli per gramma enemmän kuin kullalla.
- Ihmetystä kummastusta
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi.No osasinkin jo arvata, et ilmeisesti ole edes yrittänyt? ;)
Kuten täällä jo mainittiinkin niin Herkku Hetkestä Palvikujalta löytyy sitä Ankkaa ja muitakin erikoisuuksia. Ja jos ei ole tiskillä juuri sillä hetkellä niin viikonloppuasi varten saat kyllä tilaamalla paljonkin erikoisuuksia. Tiedätkös muuten että siellä Hakaniemen hallissa on juurikin tämä Hyvinkääläinen Herkkuhetki myymässä? Et ole siis tainnut itsekään käydä kyseisessä hallissa jos et ole huomannut. Samaten siellä myydään Byrli Beckin leipomotuotteita joka sekin on Hyvinkääläinen yritys ja myyntipiste löytyy myös Valvillan tiloista.
Ja hyvinkään torilla et sitten näköjään ole edes käynyt lähelläkään jos väität ettei sieltä saa tuoretta kalaa (joka toinen päivä Auvisen kärry paikan päällä) ja vihanneksia yms. Kuinka ollakaan Helsingin torillakin on Loppilaiset myymässä perunoita kuten he myyvät Hyvinkäälläkin.
Aika vähän on Helsingin torilla paikallista tarjontaa vihanneksista, missäs meinaat että niitä kasvatettaisiin, Keskuspuistossa vai Töölön lahden rannalla? Helsingin torilla tuotteet tulee maakunnista, Hyvinkäälle taas paikallisilta viljelijöiltä.
Muutama Helsinkiläinen ystäväni on muuten kehunut juuri Hyvinkään toria verrattuna Helsinkiin. Täältä kun saa ihan OIKEASTI paikallisia tuoretuotteita paikallisilta viljelijöiltä, toisin kuin Helsingistä. Siellä torilla myydään vaan matkamuistoja, karvahattuja keskellä kesää ja Lappi aiheisia tuotteita ja Helsinki kuitenkin on Lapista yhtä kaukana kuin yö päivästä.
Kuten jo itse sanoit niin "miten sen kukin näemme". Kannattaisi sinunkin joskus toriaikana vierailla Hyvinkään torilla niin voisi silmät avautua.
Kauppahallin puute on kyllä iso miinus mutta jos olet huomannut niin eipä niitä kauppahalleja muutenkaan ole enää aikoihin perustettu. Se on ikäänkuin joku "jäänne", tosin hyvä sellainen, ja niitä löytyy vain hyvin harvasta isommasta ja vanhemmasta kaupungista. Tosin tuo Villatehdas olisi kyllä mainio paikka Hyvinkääläiselle kauppahallille. - lukija....
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi.Olen hakeutunut astronautiksi ja yllätyksekseni huomasin ettei Hyvinkäältä saa edes astronautin varusteita. Pidin itsestään selvänä että kyllä kaupungissa nyt pitäisi olla astronautin varusteita tarjolla. Täytyy varmaan muuttaa tääältä pois.
- valoa tunnelista?
Hyvän ruuan ystävä myös kirjoitti:
Siis Herkkuhetkestä löytyy joitain parempia lihoja. Ankkaakin taitaa olla tarjolla. Osoite on Palvikuja 4.
Kiitos paljon tuosta tiedosta, täytyypä tehdä visiitti herkku hetkeen.
Näkyy olevan arka paikka tämä ruokapuoli. Mutta koska ruokaharrastuksessa Hyvinkääläiset joutuvat turvautumaan pääkaupunkiseutuun, ottaa se toki päähän. Minuakin jo heti valehtelusta syytetään, ja kovin todistellaan jonkun perunan nimeen, jota nyt sattuu täältä saamaan, ei siinä mitään kyllä lopen peruna hyvää on mutta entäs jos vaihtelun vuoksi haluaisi vaikka Lapin puikulaa? Hyvinkään torin kalakärryt olen havainnut ja köykäiseksi todennut. toki hyvä että kelpaa valtaosin muille.
Siitähän koko asiassa on perimmältään kyse, pienellä paikkakunnalla on prosenttualisesti yleensä pienempi prosentti ruokaharrastajia, kun isommalla paikkakunnalla. Siitä seuraa automaattisesti niin pieni kysyntä ettei kauppialla ole mahdollisuuta palvella kyseistä asiakaskuntaa, ja se siitä sitten. Onneksi olemme kuitenkin aika lähellä pääkaupunkiseutua ja ehkäpä tämä herkku hetkikin osaltaan auttaa asiassa. - herkkuhetki
valoa tunnelista? kirjoitti:
Näkyy olevan arka paikka tämä ruokapuoli. Mutta koska ruokaharrastuksessa Hyvinkääläiset joutuvat turvautumaan pääkaupunkiseutuun, ottaa se toki päähän. Minuakin jo heti valehtelusta syytetään, ja kovin todistellaan jonkun perunan nimeen, jota nyt sattuu täältä saamaan, ei siinä mitään kyllä lopen peruna hyvää on mutta entäs jos vaihtelun vuoksi haluaisi vaikka Lapin puikulaa? Hyvinkään torin kalakärryt olen havainnut ja köykäiseksi todennut. toki hyvä että kelpaa valtaosin muille.
Siitähän koko asiassa on perimmältään kyse, pienellä paikkakunnalla on prosenttualisesti yleensä pienempi prosentti ruokaharrastajia, kun isommalla paikkakunnalla. Siitä seuraa automaattisesti niin pieni kysyntä ettei kauppialla ole mahdollisuuta palvella kyseistä asiakaskuntaa, ja se siitä sitten. Onneksi olemme kuitenkin aika lähellä pääkaupunkiseutua ja ehkäpä tämä herkku hetkikin osaltaan auttaa asiassa.on oikealta nimeltään Helsingin Herkkuhetki Oy
osoite on kyllä se Palvikuja 4 hyvinkää - putosin
lukija.... kirjoitti:
Olen hakeutunut astronautiksi ja yllätyksekseni huomasin ettei Hyvinkäältä saa edes astronautin varusteita. Pidin itsestään selvänä että kyllä kaupungissa nyt pitäisi olla astronautin varusteita tarjolla. Täytyy varmaan muuttaa tääältä pois.
ihana toi astronauttijuttu =) muuten synkeään päivään, kaikilla tavoin.
- Kulinaristikin
valoa tunnelista? kirjoitti:
Siitähän koko asiassa on perimmältään kyse, pienellä paikkakunnalla on prosenttualisesti yleensä pienempi prosentti ruokaharrastajia, kun isommalla paikkakunnalla. Siitä seuraa automaattisesti niin pieni kysyntä ettei kauppialla ole mahdollisuuta palvella kyseistä asiakaskuntaa, ja se siitä sitten. Onneksi olemme kuitenkin aika lähellä pääkaupunkiseutua ja ehkäpä tämä herkku hetkikin osaltaan auttaa asiassa.Tuo on totta Hyvinkään tarjonta elintarvikkeissa on suppea. Olin toivonut että VR makasiineille saataisiin tori ja kauppahalli, käyn itse kauppahalleissa viikottain Helsingissä. Laatua ei mielestäni saa pakastettuna useinkaan. Äyriäiset ja kala on saatava tuoreena, samoin riista ja liha. Valitettavasti myös kasvispuoli on kovin rajoittunutta. Uskon että useampi kansalainen tänäpäivänä arvostaa muutakin kun tarjous makkaraa. Siksi toivon erikoisliikkeitä juuri elintarvikkeille.
- Nimetön
No lista mitä hyvinkäältä ei saa olisi loputon, mutta muutama esimerkki. talvisaikaan ei useinkaa löydy tuoretta salviaa tai nauriita. Luomulihaa esim. kunnon luomupossun kyljyksiä ei löydy. Kateenkorvasta ei ole kaupoissa kuultukaan, parempaa lihaa on turha hakea, jos koittaisi löytää vaikka marmorifilettä tai kunnon häränkyljystä, niin eioota saa tai jotain surkeita valmisröhnyliha pakkausta näytetään. Ankka confit on mahdoton yhtälö, koskaa ei saa ankkaa sen rasvasta puhumattakaan. Tätä voisi jatkaa koko päivän mutta ei se tilannetta paranna. Hyvinkää ei vain ole kaupunki jossa kulinaristisia harrastuksia tukevia kauppoja löytyisi.kyllä on kauniita, kuvat ja kadut tälläkin raitilla. toivottavasti, et elättele liikoja...
- qwertti
herkkuhetki kirjoitti:
on oikealta nimeltään Helsingin Herkkuhetki Oy
osoite on kyllä se Palvikuja 4 hyvinkääoikeasti se nimi on kyllä Herkku-Hetki Oy!
- ja mitä ihmettä
qwertti kirjoitti:
oikeasti se nimi on kyllä Herkku-Hetki Oy!
Helsingin herkkuhetki oy on firman virallinen nimi.
- kaikki väärin
ja mitä ihmettä kirjoitti:
Helsingin herkkuhetki oy on firman virallinen nimi.
Oikea nimi on H-Hetki Oy
Aputoiminimet: Helsingin Herkku Hetki ja Hyvinkään Palvi.
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1926994&kielikoodi=1&tarkiste=368981F38ACAED542A1996F8632E60DC3936E08D&path=1547;1631;1678
- mikä muka puuttuu
Olin itse 2-vuotiaana muutettu Hyvinkäälle. Päivähoito ja koulut olivat lähellä, samoin harrastukset ym. Muutin "rinta rottingilla" Hesaan opiskelemaan ja töihin (1972-1982). Yliopisto ja työpaikka olivat aivan Helsingin keskustassa. Jätin sen kaiken ehkä urakehitykseen uhrautuen, tarjolla olisi ollut vaikka mitä mahdollisuuksia... Palasin tänne, en juurilleni, enkä nuoruuteni "Peyton Placeen". Tulin takaisin asumismuodon takia - kiva omakotitalo ym. Pari vuotta tuntui , etteihän täällä tapahdu mitään, kunnes eräs ´vanhempi herrasmies´ totesi , että odota vain vähän aikaa, niin alkaa tapahtua. Ja totisen totta, alkoi! Alkuvuodet kuluivat talon remontissa, mutta mikä se ihana vapaus, tila, puutarha, josta koskaan ei valitettavasti tullut ihannepuutarhaa = mäntykangas. Kaikkeni yritin, mutta nautin joka tunnista - katsoa miten viljelmät kehittyvät tms. ja se pihasauna oli aivan "super". Työelämäkin tuli erittäin vilkkaaksi, joskus jopa liiaksikin.
Kului se pari vuotta ja `yhtäkkiä´ olin mukana liki 20 luottamustoimessa, jotka minua kiinnostivat ja joihin olin vapaaehtoisesti hakeutunut.
Parin ensimmäisen vuoden aikana epäilin myös etteihän täältä saa mitään "ostettavaa" kuin Hesasta - sen jälkeen totuin, että mitä täältä en saa, en välttämättä tarvitsekaan.
Ruokaherkkuja saa ja erityisiä alkojuomia vaikka tilaamalla. En tarvitse Hyvinkäältä sukelluspukuja tms., ne voi hankkia muualtakin.
Tarvitaan vain uskallusta ja elämän optimismia, ei kaikki "krääsä" niin kaukana ole, esim. Helsingissä, jonne on melko notkea matka täältä. - Anonyymi
Mistä saisi hyvinkäältä niin tuoretta kalaa että kissa söisi kaupoissa päivä kausia vanhoja.
- Anonyymi
Ei kissoja saa päästää kauppoihin syömään joitakin vanhoja päiväkausiksi. Vaikkakin nälissään ja tuoreiden kalojen puutteessa kissa syö monenlaista, vaikkapa naudan sisäfilettä, jonka parasta ennen- pvm on mennyt vanhaksi ja kauppias antaa sitä sille kissalle. Toisaalta, mietipäs, mitä cittarissa tarjouksien perässä vaappuva eläkemummo sanoisi nähdessään että joku kollikissa on kaupan läskitiskin edessä, ja ahtaa itseensä naudan sisäfilettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kissoja saa päästää kauppoihin syömään joitakin vanhoja päiväkausiksi. Vaikkakin nälissään ja tuoreiden kalojen puutteessa kissa syö monenlaista, vaikkapa naudan sisäfilettä, jonka parasta ennen- pvm on mennyt vanhaksi ja kauppias antaa sitä sille kissalle. Toisaalta, mietipäs, mitä cittarissa tarjouksien perässä vaappuva eläkemummo sanoisi nähdessään että joku kollikissa on kaupan läskitiskin edessä, ja ahtaa itseensä naudan sisäfilettä.
"vaappuva eläkemummo" ! Olisi sen voinut kauniimminkin sanoa, koska tuo hipoo ikärasismia ja palstalta lähtee kaikki vähemmänkin loukkaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vaappuva eläkemummo" ! Olisi sen voinut kauniimminkin sanoa, koska tuo hipoo ikärasismia ja palstalta lähtee kaikki vähemmänkin loukkaavat.
No, huh huh, kun lokapalstalla huippuhölmöön keskusteluun kieli poskella kommentoituun lauseeseen tarttui joku vakavamielinen tosikko. Pitääpä olla varuillaan, etten pahoittaisi häntä uudelleen. Alkaa jo pelottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, huh huh, kun lokapalstalla huippuhölmöön keskusteluun kieli poskella kommentoituun lauseeseen tarttui joku vakavamielinen tosikko. Pitääpä olla varuillaan, etten pahoittaisi häntä uudelleen. Alkaa jo pelottaa.
Nykyään ei saa puhua kuin ennen. Afrikasta tullutta ei saa sanoa ***ruksi, Lappia ei saa sanoa Lpiksi, mutta ei kerrota vaihtoehtoa, ihonväriä ei saa sanoa, Ryöstäjää ei saa tunnistettavasti ilmaista, 1950 luvulla keksitystä pelistä ei saa enään alkuperäispakkauksena ym, ym Jos rikot uusia sääntöjä niin joku *ihernuuttura raivoaa asiasta. Tätä tää on nykyään. onneksi kaveripiirissä asioista puhutaan suoraan vanhoilla nimillä ja nauretaan päälle.
- Anonyymi
Ruma kaupungintapainen maalaiskylä. Kaikki on yhden kadun varrella 1,5 km matkalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767