jääkaapin oven tiivisteet??

Nimetön

voiko jääkaapin oven tiivisteitä vaihtaa itse??
Ja mistä niitä voi ostaa??
Itselläni on 12 vuotta vanha hyvin toimiva Elektro helios isohko jenkkikaappi, mutta nyt vaikuttaa , että jääkaapin ovi ei sulkeudu kunnolla. Onko kenelläkään mitään neuvoa tähän?
On kallista hommata uusi jääkaappipakastin vain tiivisteen vuoksi. Odotan kiitollisen vastausta.
yst.terv. Elina

11

20334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesukoneenkorjaaja

Istellä meni juuri n. 10 v. vanhasta pesukoneesta tiiviste, ja se löytyi huoltoliikkeestä, ja vaihdoin itse. Hyvin toimi, vaikka vaihdon kanssa saikin tuskailla pari tuntia. Luulisi että ilman muuta jääkaappeihinkin voi vaihtaa, jos kerran pesukoneisiin.

• Mä74

Sen tiedän ainakin, että nykyään on vain joissakin Boschin ja Siemensin malleissa vaihdettavat tiivisteet, muissa malleissa ne on niin kiinni ovissa, että ovi menee aina vaihtoon kun tiivistettä pitäisi vaihtaa. Joten uskon valitettavasti että ennemmin kannattaa ostaa sinun uusi kaappi kuin vanhaan uutta ovea jos sellaista edes löytyy. Varmista nyt kuitenkin keltaisilta sivuilta kohdasta "kodinkoneiden huoltoa" ja sieltä kyseinen merkki ja soita sinne

• Elina

Kiitos vastauksesta.
        Näin vähän epäilinkin asian olevan.
        Tuntuu uskomattomalta ,että koko kaappi menee uusiksi vain oven tiivisteiden vuoksi.
        Sääli ettei enää mitään kannata korjauttaa.
        Lämmitä kesän jatkoa!
        t.Elina

• tiiviste

Mistä saisin jääkaappipakastimeen tiivisteet?

• Nähnyt

Ainakin Tampereella on Koskikeskusta vastapäätä yksi kodinkonehuoltoliike josta saa ton tyyppisiä kamoja.

• helkama_JA161

helkama JA 161 ovessa ei oo niitä tulppia vaan se tappi menee suoraan siihen ylälistaan ja se reikä on nyt pirun kulunut ja ovi lonksuu eli voiko sen ylälistan vaihtaa ja saako niitä varaosana vai pittääkö ettii kierrätetty ???

• 8475647

En ymmärrä mikä tulppa ja mikä tappi. Oven tiivisteistä tässä piti puhuman.

Kävin oikein omassani katsomassa tulppaa ja tappia. Eipä näkynyt.
        Eikä helkamalta löytynyt kaapiakaan JA161.

• helkama_jääkaappi

yleensä jääkaapeissa on semmonen muovitulppa mihin se sarana tappi menee mutta tässä helkamassa eioo vaan pelkkä reikä siinä oven ylälistassa ja se on pirun kulunut . toi tyyppi oli sieltä sisältä kilvestä mutta kyseessä on se yleinen suomi-helkama .

• Anonyymi

ei ole vaikea

• Anonyymi

Helppoa kuin palstan aktivointi!

• Anonyymi

En ole vaihtamassa tiivistettä, mutta askarruttaa sellainen, että onko jääkaapin tiivisteen sisällä jotain kirkasta öljymäistä ainetta. Tai onko jääkaapin oven sisuksissa jotain aineita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe