Ostin miniprojektin, nyt haluaisin ostaa osia siihen. ELI jos sinulta löytyy tai tiedät jonkun jolla on minin osia, niin laita postia tulemaan. Kaikki peltiosat kiinnostaa, Kytkinosat, laturi, pakoputkisto, JA ENNENKAIKKEA VINKIT MITÄ EI KANNATA TEHDÄ JA MITÄ KANNATTAA!!!!!!
MINI VUOSIMALLIA -80
7
1711
Vastaukset
- Mini '75
www.minitron.fi
Tuolla on melkein kaikkia osia suoraan varastossa.- vanha mini
ja käypäs osallistumassa www.mcff.net keskustelupalstalle niin tiedät sitten paljon lisää. siellä harrastajat vaihtavat kokemuksia ja rautaista ammattitaitoa.
- still running
vanha mini kirjoitti:
ja käypäs osallistumassa www.mcff.net keskustelupalstalle niin tiedät sitten paljon lisää. siellä harrastajat vaihtavat kokemuksia ja rautaista ammattitaitoa.
Motonetistä löytyy myös jotain, kato verkkosivulta. Ja merkki on BLMC.
Täytyy myöntää että lievästi hämmästyin kun löysin tuon hinnaston, nyt on uus pakoputki alla ja... "Koko päivä ajettu ja mitään vikaa ei oo ollu." - ... but now seized
still running kirjoitti:
Motonetistä löytyy myös jotain, kato verkkosivulta. Ja merkki on BLMC.
Täytyy myöntää että lievästi hämmästyin kun löysin tuon hinnaston, nyt on uus pakoputki alla ja... "Koko päivä ajettu ja mitään vikaa ei oo ollu."Sieltä ei löydä mitään erikoisosaa ja ammattitaitoa myyjillä ei ole, kun eivät tunne autoa ollenkaan - luulevat, että kaikki Minit ovat samanlaisia ja "eikö ne osat nyt käy keskenään..."
Ostin kaksipiirijarrupääsylinterin, joka ei soveltunut ainakaan Suomessa myytäviin Mini-malleihin, vaikka se on heidän hinnastossaan BLMC:n alla. Kytkinlevyt olivat ilmeisesti vähän uudempaa varastoa sillä illan käytön jälkeen irtosi pinta!
Tästä oppineena otan varaosani erikoisliikkeestä, koska siellä tuntevat auton. - still running
... but now seized kirjoitti:
Sieltä ei löydä mitään erikoisosaa ja ammattitaitoa myyjillä ei ole, kun eivät tunne autoa ollenkaan - luulevat, että kaikki Minit ovat samanlaisia ja "eikö ne osat nyt käy keskenään..."
Ostin kaksipiirijarrupääsylinterin, joka ei soveltunut ainakaan Suomessa myytäviin Mini-malleihin, vaikka se on heidän hinnastossaan BLMC:n alla. Kytkinlevyt olivat ilmeisesti vähän uudempaa varastoa sillä illan käytön jälkeen irtosi pinta!
Tästä oppineena otan varaosani erikoisliikkeestä, koska siellä tuntevat auton.Totta virkat, epäilyttävältä tuollanen "harakiri" liikkeen osatarjonta vaikuttikin. Sen sijaan asiantuntemattomuus vaikutti hyvältä: Pakoputken kannattimeksi tarjosi jotain mallia joka ei ollut lähellekään sitä mitä olis pitänyt.
Sensijaan tuon hyvän verkkosivun omaavan Minitronin lisäksi on Alavudella Minipartti, ja jossain pääkaupunkiseudulla muistaakseni Britti-osa tai jotain, jälkimmäisestä ei mitään kokemuksia.
Tai no, täältähän ne kaikki löytyikin:
http://www.mcff.net/suomi/minin-varaosia-ja-huoltoa.html
- arss
1. Jos purat koneen niin vaihda samalla myös öljypumppu jos et ole varma nykysen kunnosta. Saa sen myöhemminkin vaihdettua, mutta vauhtipyörän sinä hommassa joutuu irrottamaan.
2. Vaihteisto voi olla sama kun Metron koneessa, jolloin jotkut laakerit on hieman eri kokosia kun minin laatikossa.
3. Varo vääntämästä laatikon alumiinikierteitä sileiksi. Jos niin kuitenkin käy, korjauksen voi ja kannattaa tehdä Helicoililla.
4. Jos kaasarin laipassa on lämmitysvastus, kytke se irti. Kuulemma paloherkkä vanhoissa, eikä siitä juurikaan ole mitään iloa toimiessaankaan.
5. Jos sisempi vetarin nivel ei napsahda irti helposti, se lähtee kyllä kun sitä auttaa tasasesti ja kohtisuoraan laatikosta irti. Haynesin esittämä ohje yhdeltä reunalta ei oikein toiminut (kampee niveltä vinoon).
Ihmettelin aluksi että miksi, mutta mulla oli alusta ja sen osat peitetty massalla huolellisesti. Purkaessa selvis että yhtään kiinni jämähtänyttä ruuvia, mutteria tai liitosta ei tullu vastaan.
Oliko turhan triviaaleja? Voithan tietysti olla vanha guru auto hommissa. - pera k HKI
Kysyn otsikossa ja huomaan vastaavani, että näyt-
tää olevan.
Kyllä Minttuun voi tehdä mitä vain, jos intoa
riittää. Jopa 850-kuutioisesta voi poimia tuplate-
hot, jos intoa riittää. 1300:n kansi,tuplaweberit
ja juohea pakosarja. Tietysti 300 asteen nokka-ak-
seli on melko välttämätön, jos aikoo joutua. Osa-
sia Euroopassa riittää Suomeen saakka. Mutta kai-
ken joudut tuplaamaan venttiilinjousista lähtien. Reipasnostoinen nokka vaatii jo lohkonkin rouhi-
mista.
En tiedä onko netissä rakenteluohjeita, mutta kirjastoista löytäneen vanhan Vauhdin Maailman vuosikertoja 60-luvun lopusta ja 70-luvun alusta.
Leif Virtanen, "Lopen seppä" teki tuulennopeita
Minejä ja jaksoi jakaa ohjeitaan. Yleensä B(L)MC:n
A-koneiden osat sopivat toisiinsa. Öljypumppuun ja
sen toimivuuteen kannattaa kiinnittää huomiota eli
öljynpaine kannattaa nostaa yli 4,2 Kp:n, niin ei
kuulu yllättäviä kolinoita kesken reissun. Vääntö-
momenttien tiukkuuteen on kiinnitettävä huomiota
eli tarkka momenttiavain on välttämättömyys. Tii-
visteliima lohkon ja laatikon välissä on myös ankarasti tarpeen, ja yleensäkin liitoksissa on tarpeen - tuommoinen legoista kasattu kone ei ole
umpinainen ilman sitä.
Nämä olivat vain yleisneuvoja. Kaikkein tärkeintä
on RAJATON kärsivällisyys ja tarkkuus - ja puhta-
us. Jos jakselet kysellä, tällä varmaan löytyy vastaajia. Onnea puuhaan, hedelmällisempää hommaa
ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316149- 345663
- 293184
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401739- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191717