Estääkö aurinkorasva ruskettumista?
Kiitos jos joku vastaa
aurinkorasva estää ruskettumista
5
2485
Vastaukset
- aurinkovoiteita
suomessa, eipä täällä liikaa edes arska paista.. Ihoni on suht hyvin aurinkoa kestävää. Rusketuksen olen hankkinut pihatöissä kesän mittaan.
Varmasti aurinkorasva-intoilijat älähtää ja melskaa kun sanon jotta estäähän se rusketusta. Auringossa vietetty aika ratkaisee. Jos käytän esim etelän reissulla rasvaa, valitsen mieluummin voidetyypin joka estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon.- Utelias.
Mikäs voide estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon - mutta ei silti estä rusketusta? Kerro nimi ja selitä myös se mekanismi. Kiinnostaa kovasti.
- shining....
Utelias. kirjoitti:
Mikäs voide estää palamista mekaanisesti eikä imeydy ihoon - mutta ei silti estä rusketusta? Kerro nimi ja selitä myös se mekanismi. Kiinnostaa kovasti.
http://www.vaasankirkkoapteekki.fi/ajankohtaista.php
Tuosta linkistä jo jotain löytyy. Muistaakseni hydrosun, sisältää titanium dioksidia on näitä mekaanisia aurinkovoiteita, löytyy apteekista.
- not-too-tanned
Ei aurinkorasva kokonaan estä ruskettumista.. esimerkki: menin ottamaan aurinkoa, laitoin rasvaa, yks kohta jäi rasvaamatta. Otin aurinkoa, oli tullu ihan selvät rusketusrajat, vaikka käytin rasvaa jossa suht hyvä suojakerroin (15), ja se kohta jota en rasvannu oli palanu ja muuttu tietty sit myöhemmin ruskeemmaks ku muu iho. Oma mielipide on et rasvan kaa tulee tasasempi ja kauniimpi rusketus, ei vaaraa palaa tulipunaseks, ei kuoriutuvaa ihoa jne, ihosyöpäriski pienenpi. Suojakerroin myös vaikuttaa tietty, et mitä pienenpi suojakerroin, sitä enemmän ruskettuu ja sitä suurempi vaara palaa myös, et ihan oman ihotyypin mukaa vaan.
- gfghfdghgfhhfhdfhfh
Itse olen käyttänyt vaatteita ja SK50 aurinkovoidetta koko kesän kasvoilla. Silti iholla on kevyt päivetys. Kämmenselät ja jalkapöydät olen kyllä jättänyt rasvaamatta, ja välillä niska ja kaula on voinut olla heikommalla. Eli niistä näkisin tilanteen, mikä rusketus olisi ilman suojautumista. Olin lapsena punahiuksinen, eli aika vähäinen rusketukseni on. Nopeasti se myös poistuu. Eipä moista kannata tavoitella, kun haitat ovat hyötyjä suurempia. Tässä iässä ryppyjä ilmestyy uusia vauhdilla. Olisinpa suojautunut auringolta jo nuorena. Säteily on iholle enemmänkin pahaksi kuin hyväksi. Viisaita olette, jos ette ota aurinkoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2576977Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664564Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1403286- 1592364
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181890Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1731641Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311518- 821514
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391415Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?351229