Satunnainen käynnistyvyysongelma.

Carina2 1.6

Viimeaikoina on ollut sellaista ongelmaa, että kun kääntää avaimesta startatakseen auton, ei tapahdu mitään. "virta päällä" asennossa sisätilan tuuletin ja radio toimii normaalisti. mutta kun starttaa, ei tapahdu yhtään mitään. akku on kolmevuotta vanha exide, mutta pitäisi olla kunnossa (ainakin viimetalven perusteella toimi hyvin).

ongelma esiintyy satunnaisesti, mutta yleensä silloin kun auto on ollut tunteja käyttämättä. ei ole yhtään kiinni ulkoilman lämpötilasta, koska tänäänkin kun lähdin töistä oli 18 astetta lämmintä ja teki sen taas piti kolmekertaa kääntää avainta niin sitten vasta reagoi avaimen kääntöön.

olen itse miettinyt, että olisiko vika jossain startissa vai maadoituksessa? en käynnistysmoottorista oikeastaan mitään tiedä, joten apu olisi ihan hyvä vian paikallistamiseen. kuitenkin tarkoitus olisi korjata se itse, kun vain löytää vian..

7

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oiskohan sama tyyppivika mikä on Avensiksessakin.. elikkä virtalukon pohja. Uusi näyttäs maksavan 33€ Motonetissa.

• taas oli

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

• Carina2 1.6
        taas oli kirjoitti:

Carinassa sama vika eikä ollut virtalukonpohja puhki. Vaan oli startin piuha, siis virtajohta joka akulta tulee, niin ihan aivan poikki sieltä kuoren sisästä startinpäästä... Eli kun johtoja liikutteli startin päästä niin sai yhdistämään...

Katson nyt aluksi sen startinpään johdot ja jos ne näyttää olevan kunnossa niin tilaan sen virtalukonpohjan jos ei ole muita ehdotuksia, näkee sitten auttaako.

• solenoidissa?
    • päävirran

kuparinen kytkentänasta kulunut. Helppo vaihtaa. Ei maksa maltaita. Virtalukko on kunnossa.

• ex-dx

Just tuo kuparien kuluminen oli itellä ongelmana pari vuotta sitten dexissäni. Se tulis näin ensimmäisenä mieleen.

• oli vika.

vaihdoin startin niin nyt ei ole temppuillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe