Ducaton ajonesto oikkuilee

sähkövika

Fiat Ducato 2,8 diedeö vm 97 (lyhyt korkea turboton malli), virta-avaimen koodivalo paloi silloin tällöin, moottori kuitenkin kävi. Nyt koodivalo palaa jatkuvasti ja moottori ei käynnisty. Huolto annusti huomattavaa korjauskustannusta. Onko kenelläkään kokemusta vian korjauksesta. Voiko ajoneston jotenkin kokonaan ohittaa, poistaa käytöstä, kun sitä vanhassa autossa ei tarvittaisi. Onko tietoa sähkökaaviosta.

7

12434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ducato 2,8 idtd vm 2000

      Moi! Akun vaihtamisen jälkeen mulla teki saman. Akun vieressä (ylä puolella) on releen näköinen "mutikka" rintapellissä. Sen ylälaita on kumia ja kun painat sitä keskeltä, kuuluu naksahdus ja auto toimii taas, coodivalonkin pitäisi sammua normaalisti. Tämä "rele" katkaisee polttoaineen syötön esim. kolaritilanteessa, mulla akku täräytti sitä vaihdon yhteydessä. Voisit tarkistaa samalla "releen" kumisuojan, ettei vain vesi olisi päässyt sinne. Kokeile!

      • sähkövika

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.


      • jackpot-hunter
        sähkövika kirjoitti:

        Tälläinen releen näköinen motikka jossa on yläreunassa pehmeä kuminen osa, kyllä löytyi. Painoin sitä mutta ei kuulunut mitään napsasuta, eikä vika myöskään poistunut. Yksi neuvoi ottamaan akun kengän vähäksi aikaa pois ja panemaan takaisin. Tämäkään temppu ei tähän autoon auttanut. Olisiko lisää neuvoja tai jollain tietoa miten koko ajoneston voisi ohittaa.

        Saahan sen ajonestomötikän syöttöpumpun päästä pois, onhan noita tehty paljonkin. poraa vain ruuvit pois, ja kytkee 15 virran sammutinsolenoidiin.


      • charikka

        Jep, mulla teki saman. Sen nappulan kun painaa alas, niin taas toimii.
        Ajonestoon on oma sulakekin , sen kun ottaa taskuun, niin auto ei käynisty!

        Ja avaimia voi lukkoliikkeessä teettää, ei tarvittu koodeja tai muita, ainakin tääl Tampereella.

        code valo välillä vilkahtaa käynnitettäessä. (ducato vm. 2000 pakettiauto ja 98
        asuntoautokin.


      • JussiJ

        Akun minäkin vaihdoin, ja auto ei käynnistynyt. Vika korjaantui ohjetta noudattamalla. Suuret kiitokset vinkistä.


    • YrjöJurri

      Tarvitset; kärsivällisyyttä, yleismittarin, kapeakärkisen kolvin ja tinaa, pienet sivarit, teräslankaa ja pihdit, akkuporan ja teriä. Se on toki vaikee selittää ilman kuvaa ja jos ei ole tuntemusta autosähköistä voi olla vaikeaa. Homma voi olla parei tehdä nosturilla. Ite otin ruiskutuspumpun irti, mutta alan miehet eivät ota sitäkään pois. Tämä ohje pätee 1,9L koneisiin < 2000 vm ja Boshin jakajapumppuun.

      Siellä ruiskutuspumpunpäässä on sammutusventtiili. Se saa ohjauksen avaintunnistimen ja virtalukon kautta. Siellä pumpun päässä on pieni piirikortti jossa on paikallinen koodin tunnistus. Tuo hökötys on katkokantapulteilla kiinni siellä pumpunpäässä ja vaatiin pirunmoisen työn jyrsiä/porata kannat pois.

      Helpompi tapa on porata se yksikön pohjaan reikä juuri sen sammutusventtiilin kohdalle. Ensi vaikka 5mm poralla ja varovasti avartaa 10...13mm kokoiseksi.Teräslankakoukulla nykäistään venttiilin ohjauspiuha reiästä näkyville. Kuoritaa hieman eristettä ja siihen juotetaan syöttöpiuha.

      Napsaistaan sivarin kärjillä johto sieltä ohjauksen puolelta poikki. Piuhan päälle kutistesukkaa ja toinen pää riviliitimelle, johon tule virtalukosta virtapäällä ollen 12V.

      Tämä sammutusventtiili saa sähkön kun auto käynnistetään ja vastaavasti motti sammuu kun virta käännetään pois. Ajonesto ei häiritse ajamista eikä kukaan ulkopuolinen tiedä, että se ei ole toiminnassa.

    • Hannura

      Sama juttu akunvaihtohommassa ,kyllä se namiskuukkeli löyty lopuksi vaikka oli vähän johtonipun alla,ja sillä korjaantu.
      Vähän huvittaa jälkeenpäin nuo neuvot mitä autohuolloilta ja akun myyjältä sain.
      Puolituntia sinne viisi tännee ,virtaavaimet varmaan vielläkö heittäs vasemman olkapään yli niin kyllä lähtee käyntiin .
      Hyvä homma joka tuon napin ties.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe