SAS-konserni osaa:taas rytisi, nyt Madridissa

kesän pinkein

Ohhoh. Ei ne Dash- kolareista oppineet ja nyt piti ihmisiä kuolla ja huolella paljon.

Jokohan viranomaiset tajuaisivat hyllyttää MD- koneet joilla Blue1 ja SAS yhä sitkeästi lentää?

13

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin tietävä

      Kuule, kyllä se sinunkin ihannoimasi Finnairkin lentää MD-koneilla...

      • paasi

        ..a siantuntijat vauhtiin.


      • oikeassa
        paasi kirjoitti:

        ..a siantuntijat vauhtiin.

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.


      • mitä sitten
        oikeassa kirjoitti:

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.


      • juuri!
        mitä sitten kirjoitti:

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.


      • lentokonttä
        juuri! kirjoitti:

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.


      • lennä

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."


      • lentää
        lennä kirjoitti:

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."

        Finskillä on edelleen MD:itä. Menee tietty saivarteluksi, mutta aloittaja ei puhunut MD-80 sarjasta, vaan MD:stä yleensä.


      • oleellinen
        lentokonttä kirjoitti:

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.


      • höpöä
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.


      • itsellesi
        höpöä kirjoitti:

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.

        Kone nousee turvallisesti ilmaan yhdelläkin moottorilla, jos keskeytysnopeus on ylitetty. Jos ollaan alle v-1:n niin sitten voidaan turvallisesti keskeyttää. MD-82 nousee ilmaan alle 5000 jalan kiitoradalta, joten Madridin reilu 11000 jalkaa pitäisi riittää vaikka mihin. Pelkkä moottorin rikkoutuminen ei siis ole riittävä selitys turmalle. Kyseessä on joko lentäjän virhe yksimoottorinousussa tai sitten rikkoutunut moottori on särkenyt konetta enemmänkin kohtalokkain seurauksin. Vielä ei voi tietää.

        MD-87:ssa on sähköiset lentoinstrumentit, pitäisin sitä modernina ominaisuutena.


      • MD90
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        ... kokonaan eri kone kuin MD-8 sarjan koneet.


    • miksi ei

      Toyotan tekoa lopeteta kun niillä ajetaan kolareita. Mäntti. Yleistä vaan oikein huolella, SASin koneethan putoilee ihan viikoittain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe