Tehokkaimmat nykypäivän piikit

kulut ratkaisee ?

Jos haluat tehokkaan piikkipyörän, siis vehkeen joka kiihtyy niin että ranteet venyy ja tangosta täytyy pitää tosissaan kiinni, silloin valitset jonkun 2-t pyöristä, tuimimmat laitteet TÄYSITEHOISIKSI LAITETTUINA ktm, husqvarna, mito, aprilia. Jos tyydyt puolet pienempiin tehoihin niin kaikki nelitahtiset ovat silloin valittavanasi, niistä kiinalaiset kaikkein tehottomimpina. Nelarin suurena etuna on pieni polttoaineen kulutus, siinä missä 2-t täysteho vie 8-10 ltr/sadalle pääsee nelarilla 3-4 ltr/sadalle mutta tietty paljon verkkaisempaa kyytiä. Mutta jos pappa betalar niin tehohan se silloin vie voiton. On aivan käsittämätöntä kuinka suuri tehoero näissä piikkipyörissä on 2 ja 4-tahtisten välillä !

24

5045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tehoero

      on suuri, mutta mielestäni ei lainkaan käsittämätön.
      Ei se nelitahti loppujen lopuksi kovin paljon verkkaisemmin mene, mutta useita kymmeniä kilometrejä tunnissa kuitenkin. Ei ne 2t piikitkään mitään tappovehkeitä oo, eli ei ranteet veny eikä puntit tutise ;)
      Mutta niin, ton höpötyksesihän kaikki tietävät jo ennestään, joten miksi se pitää vielä tänne sepostaa, ja vielä noin perustelematta ja hiukan puolueellisesti. Hyvä teksti kuitenkin moniin muihin verrattuna :D

      • eläköön se ero

        Otetaan vaikka kaks satapiikkiä, hondalta 125 cc nelari ja vastaan laitetaan vaikkapa 2-t KTM ilman mitään kuristuksia, pannaan pyörät rinnan ja kiihdytetään o-100km/h , kuinka kaukana luulette hondan olevan jäljessä kun kotarilla on sata lasissa ?? Tämä on se käsittämättömän suuri tehoero tässä kuutioluokassaa!!


      • en halua haastaa riitaa, mu...
        eläköön se ero kirjoitti:

        Otetaan vaikka kaks satapiikkiä, hondalta 125 cc nelari ja vastaan laitetaan vaikkapa 2-t KTM ilman mitään kuristuksia, pannaan pyörät rinnan ja kiihdytetään o-100km/h , kuinka kaukana luulette hondan olevan jäljessä kun kotarilla on sata lasissa ?? Tämä on se käsittämättömän suuri tehoero tässä kuutioluokassaa!!

        honda cbr on luumuin nelari mitä rahalla saa (plus kymco, mut sitä en ees laske mukaan) ja sitten kotka, ktm on kaikkien piikkien äiti, selättää kaikki mennen tullen. eli jos otettais vähän tasavertaisemmat, yamaha r125 vastaan derbi gpr tai aprilia rs125, niin lukuhan olisi aivan toinen, yammu voisi jopa selättää nämät 2-t piikit.


      • ei kuristetuista
        en halua haastaa riitaa, mu... kirjoitti:

        honda cbr on luumuin nelari mitä rahalla saa (plus kymco, mut sitä en ees laske mukaan) ja sitten kotka, ktm on kaikkien piikkien äiti, selättää kaikki mennen tullen. eli jos otettais vähän tasavertaisemmat, yamaha r125 vastaan derbi gpr tai aprilia rs125, niin lukuhan olisi aivan toinen, yammu voisi jopa selättää nämät 2-t piikit.

        Vai yammu voisi selättää nämä 2-t piikit...Siis ootko tosissas että joku nelari vie TÄYSTEHOISTA 2-tahtista ??Et taida olla kovin perillä kevareista?


      • ...........
        ei kuristetuista kirjoitti:

        Vai yammu voisi selättää nämä 2-t piikit...Siis ootko tosissas että joku nelari vie TÄYSTEHOISTA 2-tahtista ??Et taida olla kovin perillä kevareista?

        Siis tässä ei vertaitukaan kevareita, vaan kaksitahtisia moottoripyöriä ja nelitahtisia kevareita? Tai sitten et tosiaan ymmärrä kevareista, etkä ilmeisesti kaksi- ja nelitahtisten moottoreiden eroistakaan mitään.


      • munq
        ........... kirjoitti:

        Siis tässä ei vertaitukaan kevareita, vaan kaksitahtisia moottoripyöriä ja nelitahtisia kevareita? Tai sitten et tosiaan ymmärrä kevareista, etkä ilmeisesti kaksi- ja nelitahtisten moottoreiden eroistakaan mitään.

        Tuo et nelari veis tt 2-t pyörän on khyl ihan huuhaata. Toki cbr voipi viedä vakio aprilian (en tiedä varmaksi). Tosin itse en vertailis 2-t ja 4-t pyöriä varsinkaan piikki luokas. Ne ovat kuin eir planeetoilta. Suurin kysymys tässä asiassa on raha. Köyhät (like me) ostaa nelarin ja ajelee menee halvasti ja hauskasti, mutta porvarit ostaa KTM, aprilia vehkeen ja miettivät milloin kone kilahtaa jos huollot on jääny. Mutta itse uskon että toimivalla ja hyvin pidetyllä kotkalla on varmasti mukava ajaa. Ja huippuja ei varsinkaan nelarien ja 2-t vehkeiden kans kannata verrata. Jo mopo pojat sen tietää.


      • "porvari"
        munq kirjoitti:

        Tuo et nelari veis tt 2-t pyörän on khyl ihan huuhaata. Toki cbr voipi viedä vakio aprilian (en tiedä varmaksi). Tosin itse en vertailis 2-t ja 4-t pyöriä varsinkaan piikki luokas. Ne ovat kuin eir planeetoilta. Suurin kysymys tässä asiassa on raha. Köyhät (like me) ostaa nelarin ja ajelee menee halvasti ja hauskasti, mutta porvarit ostaa KTM, aprilia vehkeen ja miettivät milloin kone kilahtaa jos huollot on jääny. Mutta itse uskon että toimivalla ja hyvin pidetyllä kotkalla on varmasti mukava ajaa. Ja huippuja ei varsinkaan nelarien ja 2-t vehkeiden kans kannata verrata. Jo mopo pojat sen tietää.

        itsellä olisi kyllä ollut varaa ostaa vaikka parikin 2-tahtista räsää tms. mutta päädyin kuitenkin ostamaan nelari yzf-r125 koska on vaan kertakaikkiaan parempi laite.


      • ktmtm
        en halua haastaa riitaa, mu... kirjoitti:

        honda cbr on luumuin nelari mitä rahalla saa (plus kymco, mut sitä en ees laske mukaan) ja sitten kotka, ktm on kaikkien piikkien äiti, selättää kaikki mennen tullen. eli jos otettais vähän tasavertaisemmat, yamaha r125 vastaan derbi gpr tai aprilia rs125, niin lukuhan olisi aivan toinen, yammu voisi jopa selättää nämät 2-t piikit.

        TM taitaa viedä kotariakin tehoissa?


      • ei vertailla noin
        ktmtm kirjoitti:

        TM taitaa viedä kotariakin tehoissa?

        kun ette te pojat ymmärrä että ei niitä vertailla noin. 4T vs 2T tt? onks siin järkee? ei. Eikä kaikille ne tehot oo A ja O. Taino voihan niitä vertailla ja periaatteessa se on sama asia että pistät TT ktm viivalle cebaria vastaa kuin se että pistät cebarin jotai mopoa vastaan. Itse en tykkää cebareista yhtään ja TT näsärillä ajelen. On se mukavaa hurahtaa ohi. mutta en mä kiinnitä siihen huomiota. ihan sama kuin se olis mopo. sit jos siinä on räsä tai joku muu 2t täystehonen pyörä nii mielellään lähen viivalle kattomaan. Vertailu kelpoisia kun ovat. Ja TM on yks euroopan tehokkaimmista kisa crossi kun on. Selättää kotarit ja husset mennen tullen.


      • Herääppä
        en halua haastaa riitaa, mu... kirjoitti:

        honda cbr on luumuin nelari mitä rahalla saa (plus kymco, mut sitä en ees laske mukaan) ja sitten kotka, ktm on kaikkien piikkien äiti, selättää kaikki mennen tullen. eli jos otettais vähän tasavertaisemmat, yamaha r125 vastaan derbi gpr tai aprilia rs125, niin lukuhan olisi aivan toinen, yammu voisi jopa selättää nämät 2-t piikit.

        jos tarkotat yamaha yzf-r mallia niin se ei todellakaan selätä näitä kakstahtejä aprilia rs kiihtyy 0-100 km/h yhtähyvin kun ktm ja huiput on parempia. Pitääkö sitä omaa pyörää aina ylistää niin paljon. Itse ottaisin mielummin hussen tai aprilian kun ktm


      • jehhehheh
        munq kirjoitti:

        Tuo et nelari veis tt 2-t pyörän on khyl ihan huuhaata. Toki cbr voipi viedä vakio aprilian (en tiedä varmaksi). Tosin itse en vertailis 2-t ja 4-t pyöriä varsinkaan piikki luokas. Ne ovat kuin eir planeetoilta. Suurin kysymys tässä asiassa on raha. Köyhät (like me) ostaa nelarin ja ajelee menee halvasti ja hauskasti, mutta porvarit ostaa KTM, aprilia vehkeen ja miettivät milloin kone kilahtaa jos huollot on jääny. Mutta itse uskon että toimivalla ja hyvin pidetyllä kotkalla on varmasti mukava ajaa. Ja huippuja ei varsinkaan nelarien ja 2-t vehkeiden kans kannata verrata. Jo mopo pojat sen tietää.

        hihhih hauskaa miten a1 (laillisesta) käytetään nimea "vakio" vakio on 2 tahdeissa kuristamaton !!


      • Minister1
        ei vertailla noin kirjoitti:

        kun ette te pojat ymmärrä että ei niitä vertailla noin. 4T vs 2T tt? onks siin järkee? ei. Eikä kaikille ne tehot oo A ja O. Taino voihan niitä vertailla ja periaatteessa se on sama asia että pistät TT ktm viivalle cebaria vastaa kuin se että pistät cebarin jotai mopoa vastaan. Itse en tykkää cebareista yhtään ja TT näsärillä ajelen. On se mukavaa hurahtaa ohi. mutta en mä kiinnitä siihen huomiota. ihan sama kuin se olis mopo. sit jos siinä on räsä tai joku muu 2t täystehonen pyörä nii mielellään lähen viivalle kattomaan. Vertailu kelpoisia kun ovat. Ja TM on yks euroopan tehokkaimmista kisa crossi kun on. Selättää kotarit ja husset mennen tullen.

        Vitun rotat ikinä varmaa kevarii koskenukkaa.. Vitut kotari aprilia rs ja cagiva mitot jättää, kotarissa maksetaan merkistä, ei tehosta. Kotarin EXC:stä saa max 30hp tappiin viritettynä, kun taas Yamaha YZ moottoria muuttamatta 33hp ja esim. Aprilia MX 31hp TT:nä ja maksaa alle 2000€ käytettynä ja rekisteröitynä. Mito ja Aprilia 2t kyykky n. sama teho kun kotemissa, mut on kyykkymalleja eli kiihtyy virtaviivaisen muotonsa takia paljo paremmin tiellä kun joku enskapyörä.. kyllä GASGAS ja TM:kin on kotareita tehokkaampia oikeilla osilla


    • munq

      Jatkan vielä edellistä elikkäs ei se teho aina kulku puolta ratkase. kaveri päihitti KTM miehen vakio derbi senda sm:llä viivoissa ku kotarin miehen taidot loppu kesken ja vaihteiden kanssa kikkailu alko. Eli ei se 2-t tehot aina ole avain viivojen voittoon. Totta kai jos pistetään 2 kunnon taitokuskia viivoille ja toisella lyödään cbr ja toiselle tt kotari niin ei voittajasta ole epäilystä. Mutta älkää aina verratko tehoja vaan katsokaa enemmin muita piiki hyviä puolia esim. kestävyys,kulutus,huollot yms.

      • 8 tahtinen fudefighter...


      • PKmikko
        kirjoitti:

        8 tahtinen fudefighter...

        aattelin hankkia tollasen kun saan äitiltä vähän rahaa.


    • mimo6969

      mimo

    • ok

      kiitos esitelmästä

    • äksd

      OOTTE KAIKKI SAATANAN TERRORISTEJA, AJATTE JOLLAIN VITUN MOPOILLA MENISITTE VITTU TÖIHIN JA AJAISITTE AUTOLLA NIINKUIN NORMAALIT IHMISET

      • NormaaliApina

        Joo näin tehdään.
        NORMAALIT IHMISETHÄN AJAA AUTOLLA JA VASTAILEE KESKUSTELUPALSTALLA VUOSIA VANHOIHIN JUTTUIHIN.


      • Jutustelija1

    • JUUEIikin

      Jaa että 2t vie 8-10 litraa bensaa? ei kyllä ihan noin mee. paril kaveril kotkat ja ne vie kuulemma 4-6 litraa mut sit ku lähtee kylistä vetää tuppi nurin niin sit ehkä vie.

    • vintagepower

      kaverilla garellin 100cc kevari jotakin 60 luvulta ja huiput 155 ja 40 hv teho,eli imuaukko on 30mm ja pako 27mm korkea!
      eli jättää piikit.

      • vintagepower

        pakoaukon ajoitus asteet on 195 ja blowdown 140! kiertää 13 000 rpm. saa olla kotaria ja sukusukia kokeilemassa viivalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe