Cupcakes-reseptejä?

Cupcake-fani

Olen nyt viikon verran kuolaten katsellut MTV AVA-kanavalta Martha Stewartin ohjelmaa, missä aiheena oli Cupcake-viikko. Nämähän ovat siis näitä kuorrutettuja muffinsseja.. selailin Marthan kotisivuja mistä löytyi paljon hyviä reseptejä, mutta aineet ja mitat tuntuivat niin oudoilta.. siksipä kysynkin: onko kellään tiedossa hyvää/hyviä cupcakes-reseptejä? Tai oletko kokeillut tuolta Martha Stewartin sivuilta jotain? Olen muutaman googlaamalla jo löytänyt, mutta lisää kaivataan!

7

13981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muffinssimyyrä

Tässä helppoja muffareita:

http://foody.fi/reseptit/selaa/8143

Kuorruteeksi käy hyvin esim. vesihauteessa sulatettu suklaa, jonka notkistat voinokareella ja kermatilkalla. Tai sitten kuorrutat muffinssisatsin vaikka näin:

200 grammaa maustamatonta tuorejuustoa
      1 dl tomusokeria
      2 tl vanilliinisokeria
      2 rkl sitruunamehua
      mantelirouhetta (koristeeksi)

Hyvä kuorrute tulee myös valkosuklaan ja smetanan yhdistelmästä. Muistaakseni se syntyy sulattamalla esim. Fazerin lemon bloc valkosulaalevy ja lisäämällä desin verran smetanaa vähän jäähtyneeseen sulaan suklaaseen. Sitten vielä pari teelusikallista tomusokeria..

Kokeile suklaamuffareiden päällystykseen esim. Rainbown tai jonkun muun firman suklaalevitteitä. Löytyvät kauppojen säilykehyllypuolelta. Niitä on esim. hasselpähkinäsuklaalevitettä jne. Se käy kuorrutteeksi sellaisenaan, joten on ainakin helppo. :) Ja pääle nomparelleja. Tulee nätti. ;)

• muffinssimyyrä

Vielä noista muffareista. Tuon linkin antamista ohjeista olen itse tehnyt noita suklaamuffareita, ananas-mantelirouhemuffareita ja mustikkamuffareita ja voin sanoa - ohjeet TOIMII!!!! :)

Itse tosin laitan mustikkamuffareihin mustikan lisäksi myös veitsellä pikku paloiksi pilkotun levyllisen Fazerin valkoista/lemon block suklaata. Tulee tosi herkkua. ;)

• Cupcake-fani

Suurkiitokset tästä linkistä! ja kuorrutus-vinkistä!
        Tosiaan nuo Marthan sivuilta löytyvät kuorrutukset jotka sisälsivät jopa 14 desiä tomusokeria tuntui vähän turhan makealta ainakin omaan makuun. Pitääpäs siis lähtä samantien ostoksille ja kokeilla tuota! :))))

• muffinssimyyrä
        Cupcake-fani kirjoitti:

Suurkiitokset tästä linkistä! ja kuorrutus-vinkistä!
        Tosiaan nuo Marthan sivuilta löytyvät kuorrutukset jotka sisälsivät jopa 14 desiä tomusokeria tuntui vähän turhan makealta ainakin omaan makuun. Pitääpäs siis lähtä samantien ostoksille ja kokeilla tuota! :))))

Kiva, jos saat ohjeista iloa irti ja namia kotiin.. :)

Meillä tosiaan mies on ihan mahdoton mustikkamuffarifani.. niitä menee oikeasti KOKO SATSI yhteen mieheen.. muutaman päivän sisällä. :)

Minusta nuo ananas-muffarit ovat tosi nannaa.. Tein myös tuolla ohjeella niitä kookos-vadelmamuffareita, mutta niihin minusta kannattaa laittaa ina enemmän sokeria kuin mitä ohje neuvoo.

• Päve1970
        muffinssimyyrä kirjoitti:

Kiva, jos saat ohjeista iloa irti ja namia kotiin.. :)

Meillä tosiaan mies on ihan mahdoton mustikkamuffarifani.. niitä menee oikeasti KOKO SATSI yhteen mieheen.. muutaman päivän sisällä. :)

Minusta nuo ananas-muffarit ovat tosi nannaa.. Tein myös tuolla ohjeella niitä kookos-vadelmamuffareita, mutta niihin minusta kannattaa laittaa ina enemmän sokeria kuin mitä ohje neuvoo.

Hei!

Käy tutustumassa Bella Vanillan blogiin, http://bellavanilla.blogspot.com/2008/06/triplavaniljamuffinit.html, siellä on myös tosi kivoja ohjeita kuten myös http://www.cupcakeblog.com/
        BBC food sivuilta löytyy hyvät muuntotaulukot.
        Hauskoja leivontahetkiä :)

• Cupcake-fani

• rallinen

nää on ainaki hyvän näkösii
      www.serpenttiiniseepra.blogspot.fi/2014/07/pokemon-kuppikakut.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6524
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6003
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2278
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1986
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1829
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe