Vastaus jehovantodistajalle

Koska edellinen keskustelu valui jo historiaan, aloitetaan toinen. Avauksessa "Erottaminen" jehovantodistaja vastaa vt-seuran ennusteluesimerkkiin ja omien edesottamustensa peittelyyn näin. Ensin lainaus vartsikasta, josta oli kyse:

"Miten sykähdyttävä kokemus sen onkaan täytynyt olla Paavalille ja Barnabaalle – he olivat purjehtimassa ensimmäiselle ulkomaiselle määräalueelleen! Apostoli Paavali työskenteli kristillisen lähetystoiminnan eturintamassa. Lisäksi hän laski perustuksen työlle, joka saatettaisiin loppuun tällä 1900-luvulla." (Vartiotorni 1989 1. tammikuuta sivu 12)
Joko työ on loppuun suoritettu?

>>-Ei edelleenkään ole loppunut saarnaaminen. Aika mielenkiintoista sinun lainauksissa on se, että sinä mässäilet Järjestön lehtien lainauksilla, jotka eivät aiheuta minkäänlaista polemiikkia seurakunnan sisällä jossa esim. olen. Minua ei moinen lainaus vaikuta yhtään mihinkään, ei edes seurakunnan ssällä.
Miten ihmeessä sinä saat tuollaisesta kirjoituksesta moisia kommentteja. Sinustakin tulisi hyvä iltalehden babaratsi..

Ei tuollainen sinuun vaikutakaan, koska te jehovantodistajat ette halua nähdä vt-seuran edesottamuksissa mitään negatiivista. Jos vt-seuran kirjallisuudessa kerrotaan että työ tullaan suorittamaan loppuun ennen vuosituhannen vaihdetta, niin eikö ole ollenkaan aihetta asettaa tuollaisia lausuntoja kyseenalaisiksi vuonna 2008?

Näinhän se vt-seura itselleen edellisen valossa kirjoittaa:

"Joillakin fundamentalisteilla on suuria odotuksia vuoden 2000 suhteen. He uskovat, että jotkin Ilmestyskirjan osuudet täyttyvät kirjaimellisesti muutaman seuraavan kuukauden kuluessa ja että he ovat jopa henkilökohtaisesti mukana tuossa täyttymyksessä." (Vartiotorni 1. marraskuuta 1999 sivu 6)

Onko siis sinunkin mielestä niin että vt-seuran kirjallisuus ja uskonto ovat vain ihmisten aikaansaamaa? Jumaluuksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä?

3

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hildurvonhopsis

Lukekaa ihmiset Raamattua ihan itse !

Älkää tyytykö "yhteen ainoaan oikeaan käännökseen", vaan tutkikaa asiaa useammastakin Raamatun käännöksestä.

Rukoilkaa, että Pyhä Henki kirkastaa teille Jeesusta Kristusta.

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
      18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18

14 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26

13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
      15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15

Varokaa kaikkia kultteja ja lahkoja, joissa vakuutetaan "vain meillä on ainoa oikea totuus" ja "vain me olemme oikeassa".

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Ottakaa asioista selvää.

Katso myös linkki: http://www.uskonnot.fi

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13

• OnOnOn

>Onko siis sinunkin mielestä niin että vt-seuran kirjallisuus ja uskonto ovat vain ihmisten aikaansaamaa? Jumaluuksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä? >

Selvästi ihmisten henkeytyksestä on kyse.

• Onpaon

>Onko siis sinunkin mielestä niin että vt-seuran kirjallisuus ja uskonto ovat vain ihmisten aikaansaamaa? Jumaluuksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä? >

Selvästi ihmisten viisastelua. Ja kun opit on
      havaittu monilta osin pieleen menneiltä, niin
      huolimatta siitä jatketaan samaa ja vähätellen
      peitellään "vanhoja asioita".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94