että mitä vaikuttaisi jos värkkäilisi 250cc kinkkicrossin pakoputken alkukäyrään paisuntasäiliön? Siihen lämpösuojan kohdalle.
Mitä arvelette
9
1001
Vastaukset
- niiiiiin
voi helevettim, taidat olla oikea kyläseppä.. Siis niinku mikä ihmeen paisuntasäiliö ja mitä varten? Paisuntasäiliöt on yleensä järjestelmissä nesteen lämpölaajenemisen hallitsemiseksi. Mene kirjastoon ja lainaa joku perusteos moottorien periaateista!
- Sinäkin
Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!
- paisuntasäiliö
Sinäkin kirjoitti:
Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!
ei ole oikea termi! Niin ja niissä kirjoissa käsitellään myös kaksitahtisen moottorin pakoputkistoja sekä niiden akustiikkaa. Hop Hop kirjastoon...
- kertoi
Sinäkin kirjoitti:
Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!
että kysessä on 2-tahti?
- Sinäkin
paisuntasäiliö kirjoitti:
ei ole oikea termi! Niin ja niissä kirjoissa käsitellään myös kaksitahtisen moottorin pakoputkistoja sekä niiden akustiikkaa. Hop Hop kirjastoon...
...näitä kirjoituksia luet niin varmasti olet huomanut että eri asioista puhutaan monella eri termillä. Minustakin paisuntasäiliö-termi liittyy ihan muuhun asiaan kuin pakoputkeen mutta ketjunaloittajan nk.pointti tuli ainakin minulle selväksi.
Minä en ole mistään kirjoista puhunut mitään. Enkä katso niitä myöskään tässä asiassa tarvitsevani. - jurpoter
pikkupointti toho sun kommenttii 2t vehkeissä on yleensä paisari iha siks et se lois vasta paineen minkä 2t vaatii
- kiusahenki
Jos se vempain on nelari ni ei vaikuta, nelariin vois vaikuttaa kun vähän kasvattais pakoputken halkaisijaa ja laittais avaramman vaimentimen isomman suuttimen ja jos 2-tahti niin ehkäpä kannattais vähä muokkailla ja värkkäillä jostai 125 tai 250 oikean rossipyörän pakoputkesta kyseiseen vempaimeen?? Varmaan saa halvalla jostain jonku lyttyyn ajetun "paisuntakammion". Elikkä ei se tämän kummempaa oo vastata suht asiallisesti.. Ps. Pilkun nussijoita ja turoja kyllä riittää muutenkin.
- siis nelarista on...
kyse. Tarkoitan paisuntakammiolla alkukäyrässä sitä että siihen tehdään reikä josta lyhyellä putken tumpilla johdetaan pakokaasua esim. noin 15 cm pitkään ja noin 40-45 mm halkaisijaltaan olevaan umpinaiseen "paisuntakammioon". Kammio tulisi siihen vaikka sylinterin kyljen kohdalle. Koko hässäkkä kootaan luonnollisesti hitsaamalla kasaan. Jos vähänkään luette alan lehtiä niin ko.juttu pitäisi aueta ;=))
Eli mitä luulette, kannattaako ko.viritys ja jos niin mitä se vaikuttaisi koneen vääntöön yms.? - kannata
siis nelarista on... kirjoitti:
kyse. Tarkoitan paisuntakammiolla alkukäyrässä sitä että siihen tehdään reikä josta lyhyellä putken tumpilla johdetaan pakokaasua esim. noin 15 cm pitkään ja noin 40-45 mm halkaisijaltaan olevaan umpinaiseen "paisuntakammioon". Kammio tulisi siihen vaikka sylinterin kyljen kohdalle. Koko hässäkkä kootaan luonnollisesti hitsaamalla kasaan. Jos vähänkään luette alan lehtiä niin ko.juttu pitäisi aueta ;=))
Eli mitä luulette, kannattaako ko.viritys ja jos niin mitä se vaikuttaisi koneen vääntöön yms.?en ole lukenut alan lehtiä, joissa moisella kammiolla jotain hyötyä olisi saatu. Miten tämän nyt yksinkertaisesti kertoisi (Ilman kirjallisuutta ja hirveitä perusteluja))...
Nelitahtimoottorilla on ihan riittävästi työtä saada pakokasut ulos ilman mitään lisävastuksia pakosarjassa. On totta että nokkakaselien, imusarjan ja pakosarjan sovitamista käytetään hyväksi, jotta saadan maksimaalinen määrä palavaa seosta sylinteriin. (Pakosarjan "imua" pakotahdin loppupuolella käytetään seoksen saannin lisätehosteena seka pakosarjaa välivarastona). Pakosarja tulee virittää oikeaan aallonpituuteen sekä virtaukseen pituutta ja paksuutta säätämällä eikä rakentelemalla ylimääräisiä tehon haaskaus resonaattoreita. Lisäongelmaa kammioresonaattorit tuovat myös siksi, että pakokaasut jäähtyvät. Pakokaasujen akustiset ominaisuudet ovat parempia kuumana kuin jaatyneenä.
Ilman vittuilua suosittelen, että lueskelet jonkun hyvän perusteoksen ottomoottorin virittämisestä.
P.S parempi ja helpompi viritys tulee vaikka rullaamalla termotekkiä pakokäyrän ympärille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336244- 345743
- 293234
- 452600
- 342564
- 152218
- 372148
- 161856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401759En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727