Löytynyt sieniä, mutta mistä?

iihop

Palstalla melkein joka toinen viesti kertoo, kuinka hyvä sienisaalis löytyi. Olisi ihan mukava, jos sanottaisiin, mistä paikkakunnalta sienet ovat löytyneet, ainakin maakunnan tarkkuudella.
Hyvinkään seudulla suppilovahverot eivät ole mielestäni vielä nousseet kunnolla, haaparouskutkin vielä melko pieniä. Tatteja näkynyt harmittavan vähän.

8

1056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

Miltei sieniä kuin sieniä siis alkusyksyn.
      Suppilovahveroita jo löytynyt ei mitään runsaita saaliita mutta kivan kokosia rypäksiä.
      Tatteja en vaan ole entisiltä paikoilta löytänyt.
      Kanttarelleja löytynyt enemmän kuin koskaan.

• sieniäsieniä

alkoi suht aikaisin.
        Pääkaupunkiseudulta olen saanut kantarellia, rouskut jätän, vieläkin kaapissa on liikaa vaikka annoin pois runsaasti.Mustaatorvisientä on, herkkusientä ja muutama herkkutatti.
        Vahveroita jonkin verran, mutta osan jätän, ne muutamat on sitten hyviä!!!
        Ja on muitakin, mutta noi nyt on tunnettuja joka tapauksessa.

• kuvaile metsätyyppiä
        sieniäsieniä kirjoitti:

alkoi suht aikaisin.
        Pääkaupunkiseudulta olen saanut kantarellia, rouskut jätän, vieläkin kaapissa on liikaa vaikka annoin pois runsaasti.Mustaatorvisientä on, herkkusientä ja muutama herkkutatti.

Kahdesti elämässäni olen saanut maistaa, kerran itse löytänyt!

Voi vietävä, kun löytäis lisää!

• säilöjätär
        sieniäsieniä kirjoitti:

alkoi suht aikaisin.

...Kyllä täältä Vihdin metsistä ainakin saalista löytyy! Tämän pvän saalis oli, kanttarellit,suppilov. herkku/punikkitatit, rouskut ja kuusenleppärouskut!!!!
        Kuivuri suhisee ja rouskut ämärin suojassa. Jääkaappi pullollaan herkkuja jotka valmistetaan huomenissa. Metsään vain!

• enemmän joskus v'ähemmän
        kuvaile metsätyyppiä kirjoitti:

Vanhoista samalikko kuusimetsistä tai koivumetsistä. Usein samoilla alueilla kasvaa myös kanttarellia.

Jos löytää yhdestä paikasta niin samassa paikassa niitä tulee joka vuosi. Joskus tosin enemmän, joskus vähemmän.

• Ruma mies
        kuvaile metsätyyppiä kirjoitti:

"Kahdesti elämässäni olen saanut maistaa, kerran itse löytänyt!"

Minä olin samassa tilanteessa, kunnes sain lahjaksi mustiaisia ja opetin koirani etsimään niitä. Nyt löytyy sukulaisillekin jaettavaksi.

Oman kokemukseni mukaan paras paikka on pienen (alle metri) kuusentaimen alla, jossa ei ole aluskasvillisuutta ja maa on neulasista muodostuneen karikkeen peitossa.

Kun yhden löydät, vieressä voi olla tuhat muuta.

• löytyy...

Pohjoiskarjalasta kankaat ovat täynnä kehnäsientä (hieman tatin makuinen sieni) ja tattia. Suppilovahveroitakin näkyy olevan sammalikoissa (yleensä vanhat kuusimetsät) ja kanttarelliakin löytyy.

• ...Hyvinkäästä 3tunnin aikana suppiloita 10l.(suurin osa vielä pieniä)5l.haaparouskuja(lakinhalkaisia keskimäärin 6-8cm),mut kantarellejä vain muutamia ja
      myöskin mustatorvisieniä muutamia.Pari viikkoa vielä ainakin ennenkuin suppiloita "urakalla"keräämään.
      Hirvikärpäsiä paikoin Helv...sti!(Pahimmilaan 7:n yhtäaikaa kämmenselässä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe