Olen ensimmäistä järestelmädigiä ostamassa ja ajattelin kyseistä kameraa.
Joten siis kysyisin, että onko hyvä kamera?
Saako selviä kuvia myös ilman salamaa?
Miten ns. vaikeassa olosuhteissa kuvaus. Talvella, pimeällä, aurinkoisella, sateella...
Saako hyvin otettua kuvia liikkuvista kohteista?
Itselläni on tarkoitus kuvata esim. koiria
ja nykyisilläni tavallisilla digeillä ei liikkuvista kuvista tule mitään...
Onko helppo käyttöinen?
Suuret kiitokset jo etukäteen vastanneille.
Canon EOS 450D tuplazoom-kit
9
4007
Vastaukset
- iha ok..
Siihen sanon vain että mitä lyhyempi suljinaika sulla on siinä asetettuna sitä paremmin se pysäyttää liikkeen, tuossa kamerassa lyhimmillään 1/4000s Eihän tuo nyt mikään huippukamera ole mutta vasta-alkajalle voisi olla hyväkin.. Käyttö suht helppo. ittellä ei ole koskaan tuota ollut mutta serkun pojalla kylläkin.
- kiitos**
Canon EOS 450D KIT ja Canon EOS 1000D Kit
osaisitko sanoa mikä näistä kolmesta olisi paras?
Juu, ihan harrastelija käyttöön on siis tulossa...
vasta siirtymässä tavallisesta digistä järjestelmä digiin joten jotain simppelin tyylistä etsiskelen.
- Hyvään kameraan
Ostin saman koneen pari viikkoa sitten ja olen kaikin puolin tyytyväinen.
Noi luovan kuvan mahdollisuudet antavat aivan erinomaisen hyviä kuvia.Saat ali- tai ylivalottaa niitä mielesi mukaan.
Nämä ominaisuudet on toki muissakin merkeissä mutta tämä malli sopii mulle hyvin.
Koekäytössäni oli vastaava N-merkkinen,mutten pitänyt siitä.Ei sopinut käteen.
Lue ne kamera-arvostelut sieltä tuote-esittelysivulta,ne kertoo paljon,jopa niin paljon,etten uskonut puoliakaan,kunnes kokeilin itse.- tuplazoom-kit
Olen lukenut arvosteluita kyseiseisestä kamerasta ja jotenkin se tuntuu mulle sopivalta.
Tahdoin vain kysellä mielipiteitä henkilöiltä ketkä omistavat kyseisen kameran.
En ole mikään huippu hyvä kamera käyttäjä, ja tosiaan kuten mainitsin tämä on eka digijärkkärini, ja yleensäkkin ihan ensimmäinen järjestelmä kamera, joten onko tämän käyttö helppo oppia?
Onko mitään negatiivista tullut kamerasta vastaan?
- salamaa?????
Tarvitset jonkun valovoimaisemman objektiivin lisäksi jos haluat kuvat liikkuvia kohteita ilman salamaa.
Salama on kuitekin suositeltava hankinta, rungon pikkusalama on turha, 430EX riittää hyvin....
Onhan tuo paljon helpompi käyttää kuin digipokkarit. - Eskoo
Itsellä on ollut 450D peruskitti noin 4 kk ja tyytyväinen olen ollut. Tällä hetkellä hintaero 1000D:n on aika pieni, joten valitsisin nytkin 450D:n. Keväällä telezoomin sai erikseen halvemmalla kuin kitissä, joten kannattaa vertailla hintoja.
Kameralla saa vielä 800 ASA:n herkkyydellä laadukkaita kuvia, joten se ja vakaaja auttaa hämärässä kuvaamista. Luulisin, että tulos on enemmän kuvaajasta kuin kamerasta kiinni.
Mielestäni kamera on helpompi käyttää kuin pokkari, kaikkea ei tarvitse hakea valikoista ja etsin on parempi. Tuskin on kamerasta kiinni, jos ei liikkuvasta kohteesta saa kunnollisia kuvia. Pokkareiden kennot ovat niin pienikokoisia että syväterävyyttä luulisi kyllä riittävän. Ja herkkyyttä säätämällä saa valotusaikaa lyhennettyä.
Mutta asiaan...450D:ssä on liikkuvia kohteita varten AI servo AF-tila, jolloin määrättyssä tarkennuspisteessä oleva kohde piirtyy terävänä, vaikka kohde liikkuisikin eteen tai taaksepäin. Teräville kuville on edellytyksenä myös kuvaajan vakaat käsi/kädet.- Eka järkkäri
Ja näyttäisi siltä, että ainakin ekaksi järkkäriksi tuo on hyvä. Pieksee kyllä mennen tullen pokkarin, joka oli minulla aikaisemmin. Ja joka maksoi enemmän aikanaan, kuin tuo Canon 450D :)
En nyt keksi mitään huonoa sanottavaa tuosta kamerasta. Tosin ei minulla ole kokemustakaan kuin tuosta kamerasta.- tuplakitti
Nyt on tuo kyseinen canon 450D hommattu.
Kylläpä tuli kiva nivaska ohjekirjaa sun muuta mukaan. :)
Ekat kuvat otettu ja koneelle siiretty.
Hyvältä näyttää vaikken vielä mitään liikkuvaa kuvaa ole kerinnyt ottamaankaan. :)
Erittäin tyytyväinen kieltämättä olen ostokseen.
Kiitos kaikille kommenteja laittaneille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854