Oletko teettäny hääpuvun

ompelimossa,

Oletko teettäny hääpukusi ompelimossa, paljon maksoi kaiken kaikkiaan?
Ompelijalle kuvailemani ja piirtämäni yksinkertainen puku tulisi maksamaan 350e tarvikkeet, onko kallis vai halpa? Minulla ku ei ole mitään tietoa mistään ompelimoiden hinnoista..
Mistä voi ostaa laadukasta kangasta pukua varten?

3

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lll

Teetin vanhojentanssipuvun sekä poloneesipuvun ompelijalla,molempien teko maksoi markka-aikana noin 700 plus kankaat. Kummatkin puvut ovat hyvin yksinkertaisia. Tosin näitten pukujen teosta on jo 10 vuotta...

• kesämorsian09

Hei!
      Minulla siis on jo hääpuku tuloillaan,
      teetätän hääpukuni, mutta ammattikoulusta valmistuvalla vaatetusalan opiskelijalla.
      (päättötyö)
      Kuluista en ihan tiedä, mutta maksan ainakin sen 100 € materiaalit ja tekopalkan oman maun mukaan tälle opiskelijalle.
      Itsellänikin on vaatetusalan koulutus mutta silti en osaa sanoa paljoko hääpuvun teettäminen sitten ihan varsinaisessa liikkeessä maksaa.
      suositus hintaahan nuo koulussakin sanoivat että
      alle sen ja sen ei kannata lähteä sitten tekemään.
      Et muistaakseni jo tekopalkka piti olla väh. 100 jos hääpuvusta puhutaan ja siihen tietenki
      just nuo materiaalit ja tarvikkeet päälle.
      Ja hyvää kangasta saa jo ihan eurokankaastakin.
      Itse katselin eurokankaasta silkkikankaita,
      hintaa on sit n. 30 €/m
      tekokuitu kankaasta en välttämättä lähtisi hääpukua tekemään. (tietenkin maku ja kustannus kysymys.)
      käy kiertämässä kangaskaupoissa ja kysele myyjän
      mielipiteitä.

• 400 euroa

Pukuni maksoi töineen, kankaineen ja matkakustannuksineen noin 400 euroa - varmaan jonkun verran yli. Muistaakseni työn osuus oli vähän yli 200 euroa. Teetin työn kotipaikkakuntani ompelimolla, koska ajattelin, että siellä työ tulee halvemmaksi kuin pääkaupunkiseudulla. Piirsin itse mallin, joka oli yksinkertainen ja klassinen. Jos puvussa olisi ollut paljon yksityiskohtia ja esimerkiksi kirjailuja, se olisi ollut varmasti kalliimpi. Puku oli tehty silkistä, ja kankaat ostin Eurokankaasta Helsingistä. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ompelija oli muuten alun perin kotoisin Virosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      189
      4946
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      41
      2561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1729
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1354
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1200
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe