Paras Maigret

pastaverde

Oletteko lukeneet Maigret-dekkareita? Mitkä niistä ovat mielestänne parhaita ja miksi?

9

1205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Päivi1

kirjaston kautta kaikki suomeksi käännetyt Maigretit. Osa oli varastotavaraa. Minun on oikeastaan mahdotonta laittaa niitä monia kymmeniä luettuja Maigreteja mihinkään paremmuusjärjestykseen.

• katrianne

mikä niistä olisi paras, hyviä ovat olleet kaikki mitkä olen lukenut ; )

• Enpä osaa yhtä nostaa ylitse muiden. Viimeisimmät lukemani Maigret-tarinat kertoivat Maigretin ensimmäisestä jutusta ja Maigretin kohtaamisesta amerikkalaisten gangsterien kanssa. Molemmat hyviä tarinoita.

• pastaverde

ei sitten niin väliä minkä lukee ilmeisesti... Aloin lukea tarinaa Maigret syrjästäkatsojana. Tähän asti ainakin ollu kiinnostava.

• suurkuluttaja

yhtä hyviä kaikki tai voisko sanoa toinen toistaan parempia! Oon lukenu useampaankin kertaan. Pitäs tosiaan kysästä, olisko täkäläisessä kirjastossa varastossa lisää...

• on Pariisi

ja joissa selostetaan mitä Maigret syö. Minulla on ne kaikki muut paitsi "varjokuva ikkunassa", jonka lainasin kirjastosta. Olen lukenut ne ainakin kolmeen kertaan. Toisista on kolmen kirjan kovakantisia niteitä. Yksi on ranskankielinen (voyage); rupeiskohan tässä vanhoilla päivillään vielä lukemaan ranskaa?
      Toki olen sen suomennoksen lukenut.

• sinulla niitä

on? Onko sinulla kaikki alkupäänkin tuotannosta? Kauanko kesti kerätä?
        Itseltäni puuttuu muutama, 68 kpl on kasassa..

• Paris

Eikö oiski hienoo, kun pystyis alkukielellä lukemaan! Ainahan on sananmuotoja, joita ei pysty kääntämään. Oon aikoinaan lukiossa 3 v ranskaa lukenu ja jotenki "makuun päässyt".

T. "Brigitte"

• verdie

M. syrjästäkatsojana ja se tapahtuu Amerikassa. Mäkin luulen et ne Ranskassa tapahtuvat vois olla kiinnostavampia. Yllätti tuon dekkarin kirjoitustyylin "koruttomuus" vai miten sen ilmaisisi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6109
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5613
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2447
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2188
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe