En löydä mistään tarkkaa tietoa mitä saivartelu tarkoittaa ?
Mitä tarkoittaa saivartelu ?
14
13865
Vastaukset
- mutta mielestäni
se on samanlaista kuin pilkun viilaus/rumemmin sanottuna n********a eli pikkuasioihin takertumista
En ole sata varma, mutta itse käyttäisin sitä tossa yhteydessä - Sinkkunainen40+
"pilkun viilaaminen" tai "hiusten halkominen" tai "pilkun nuss...";-) Jotkut kokevat sen pikkuasioihin takertumisena.
- vierailija
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
- tarkentaa vielä..
vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****' - Saivartelijatar
tarkentaa vielä.. kirjoitti:
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
- NX-speed
Saivartelijatar kirjoitti:
Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
Hyvin saivarreltu :)
- Bioloogisti
Täin muna eli saivare jää hiukseen kiinni kun täi munii sen. Muniskelua eli saivartelua siitä tulee, kun täi munii useamman munan eri puolille päätä.
- H.
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
- Rept rept
H. kirjoitti:
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
Enpä ajatellut, että saivare on niin suuri, että sitä voi sormin nyppiä tukasta. Yleensä kun oli täitä, eikös silloin ajeltu pää paljaaksi ja pantu saunaan?
- Isot linjat pelottav
H. kirjoitti:
No. saivartelu on "hiusten halkomista", pikku-, sivu-, epäolennaisiin asioihin takertumista.
- jopito
haistakaa kaikki yksinkertasesti vittu.
- Anonyymi
Saivartelua.
- Anonyymi
estä, äänestys pertti kuoismanen opo, jedu,
allekirjoituis pitää olla puolesta merkintä joko on vkk munat pesaty - Anonyymi
Nenäsaivartaja on hyönteinen, joka munii hirven nenään munia. Munien kehittyessä, hirven nenää kutiaa vimmatusti. Ihmisten keskuudessa saivartelija on vit*****ja, joka kiusaa kanssaihmisiään näsäviisailla heitoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316109- 345613
- 293154
- 342514
- 442447
- 152188
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707