Särkyneen sydämen hotelli?

muistelias

Kuka on levyttänyt tuon otsikossa mainitun kappaleen, jonka sanoissa on ainakin seuraavia katkelmia

--
...läksin mun laukkuni kanssa särkyneen sydämen hotelliin...

...no se nainen seiso siinä
siinä tiskin takana niin
kun mä tulin mun laukkuni kanssa särkyneen sydämen hotelliin..

mut puolen päivän aikaan
tuli naapuri kysymään
jos enää et nuku sinä
tule meille ryyppäämään
ja me juotiin niin perkeleesti
ja me juotiin niin
ja sitten me palattiin hotelliin.
--

Kappale on levytetty muistamani mukaan 1970-luvulla.

7

1726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy 70-80 luvulta

seuraavat:
      -Dick Dynamite And His Hot Lips 1974 (säv. Presley)
      -Sleepy Sleepers 1989 (säv. Presley)
      -Päät 1987 (säv. Hakala-Kansi)

• muistelias

-Dick Dynamite And His Hot Lips 1974 (säv. Presley)
        -Sleepy Sleepers 1989 (säv. Presley)

Kumpikaan näistä ei kuitenkaan ole se versio jossa on tuo mainitsemani sanoitus. Dick Dynamite And His Hot Lips taitaa olla Hectorin (Heikki Harma) salanimellä tekemä kokoonpano. Sleepy Sleepers on myös tehnyt saman kappaleen, mutta heilläkin on eri sanoitus, jota sitäkään en nyt ole etsimässä. Kiitoksia kuitenkin avuliaisuudestasi anyway!

• Tavastialla

Kyseessä on Elviksen Heratbreak Hotel -kappaleen suomenkielinen versio, jonka Jussi & The Boys levyttivät konsertissa Helsingin Tavastialla huhtikuussa 1974. Olin itse paikalla.

Kappale julkaistiin älppärillä "Pojat asialla" (Scandia, SLP 598) nimellä "Murtuneen sydämen hotelli". Se näkyy olevan B-puolen neljäs kipale. Levykannessa muuten kerrotaan äänityspäivksi 27. huhtikuuta, mikä ei pidä paikkaansa. "Pojat" saattoivat heittää keikkaa kahtenakin päivänä Tavastialla, mutta kumpikaan päivistä ei ollut 27. Olen valitettavasti unohtanut oikean päivämäärän.

• ratkaisijakin

Se on Lasse Velmala, Murtuneen sydämen hotelli.

• Sauli 56

Lasse Velmala / Murtuneen sydämen hotelli Love Records1971
      Kaveri oli mun maikkana aiheena eläinoppi. Kaveri viuhahti polkupyörällä ensimmäisenä suomessa Turun kaupungin läpi.

• Liitupiippu

Oli entinen mukava työkaverini Turun pääpostissa kesätöissä 1962 ja tutustutti minut mm. New Musical Express-lehteen. RIP Lasse nimikaimani.

• Anonyymi

Lasse velmala, oli mun biologian ja matikan ope 70-luvulla.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      189
      4946
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      41
      2561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1729
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1354
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1200
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe